Toukokuiset 2025

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Anteeksi kaikille kun face ryhmä jäi roikkumaan! Sain sen tehtyä viikonloppuna ja sitten tämä viikko ollutkin sellaista haipakkaa, että en ole ehtinyt tehdä mitään ylimääräistä 🫠 Mies oli työreissussa ja oltiin lasten kanssa kotona keskenään.

Facebook-ryhmään haluavat laitatteko mulle yksityisviestillä nimenne ja lyhyen kuvauksen profiilikuvasta tunnistusta varten 😊 (jos useampi samanniminen). Ryhmä on siis salainen ja ei näy haussa eli on täysin yksityinen (teidän jäsenyyden näkee vain ja ainoastaan ryhmän muut jäsenet)
Hei en pysty laittamaan yksityisviestiä sulle täällä, herjaa vain palvelinvirhettä. Laitatko vaikka mulle 😊

Heippa taas kaikille!

Mä jouduin välillä pysymään poissa, kun huomasin omien pelkojen lisääntyvän muiden peloista.
Kävin pari viikkoa sitten ultrassa, ja siellä oli ihan oikean kokoinen, oikealla paikalla oleva alkio. Toistaiseksi kaikki siis hyvin, vaikka tokihan tässä vielä voi tapahtua joko lapsen rakenneongelmien huomaaminen tai keskenmenokin. En jotenkin uskalla yhtään vielä nauttia tai iloita juurikaan tästä.
Toisaalta oon ollut niin pahoinvoiva, ettei ole ollut energiaakaan muuta kuin selvitä jotenkuten päivästä seuraavaan.

Heltsuli, toivottavasti vauva on sinnikäs tyyppi ja pysyy matkassa ja tuo vuoto loppuu. 🙏🏻 Yritä olla ajattelematta taustoja, vaikka se vaikeaa varmasti onkin. Aina ihmeitä ei tapahdu, mutta joskus se osuu omalle kohdalle.

Mulla oli tänään NT-ultra. Päivä oli niin kiireinen, eteen ehtinyt miettiä ja pelätä. Mutta ne minuutit siellä odotusaulassa. 🤯 Kaikki näytti hyvältä ja vilkasliikkeinen tyyppi siellä oli. Nähtiin hänet nyt ensimmäistä kertaa. ❤ Nyt sitten se piinaviikko, kun odotetaan NIPT:n tulosta.

• Tykkää
Reactions: Minni__
Meillä ylihuomenna nt ultra eli ei enää kauaa vaikka tuntuu ikuisuudelta 😅
Mähän oon siis tuntenu jo viikolta 9 asti jotain, alussa se oli semmosta kuplintaa satunnaisesti (ei ollu ilmasta kyse), sit pikkuhiljaa erilaisia tuntemuksia satunnaisesti eli jotain liikettä mahassa täytyy olla kun eilen viimeksi tunsin möyrintää 🧡
Tuntuu jotenkin oudolta miten jo nyt vois tuntea jotain, mutta en tiedä tekeekö kaksoisraskaus sen että tuntee jo.
Jokatapauksessa ultraa odottaen ja sen jälkeen nipt odottelua eli kohta on nämäkin kauan odotetut vaiheet vihdoin täällä 😊
Kovasti odotetaan myös että päästään asia julkistamaan, koska tämä salailu on todella raskasta ja vaikeaakin kun maha ja omat liikkeet on jo niin raskaana olevien 😅
Toivottavasti nipt tuloksissa ei mene kauaa!

Mulla on ekaan ultraan vielä 12 päivää, mutta tänään ajattelin kertoa esihenkilölle, joka on maailman ihanin ihminen. Pari pv/vko vaaditaan toimistolla oloa nykyään ja mulla vaan niin paha olo joka päivä etten kykene tulemaan sitä kahta päivää viikossa. Toistaiseksi😓

Mulla on nyt melkein jokapäivä tullut vähän veristä vuotoa, aiemmin oli kirkkaamman punaista mut nyt selvästi rusehtavaa ☹ Vuoto on kyllä tosi vähäistä. Ja vaikka neuvolassa sanoi et sekin voi olla täysin normaalia, niin silti kokoajan kauhea pelko ettei kaikki ole hyvin 😭 seuraava ultrakin on vasta 2 viikon päästä.. Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut mitään vuotoja ollenkaan niin siksi huolettaa enemmän. Onko muilla ollut vuotoja ja kaikki ollutkin hyvin?

Mulla on nyt melkein jokapäivä tullut vähän veristä vuotoa, aiemmin oli kirkkaamman punaista mut nyt selvästi rusehtavaa Vuoto on kyllä tosi vähäistä. Ja vaikka neuvolassa sanoi et sekin voi olla täysin normaalia, niin silti kokoajan kauhea pelko ettei kaikki ole hyvin seuraava ultrakin on vasta 2 viikon päästä.. Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut mitään vuotoja ollenkaan niin siksi huolettaa enemmän. Onko muilla ollut vuotoja ja kaikki ollutkin hyvin?
Rusehtava vuotohan on vanhaa/loppumaan päin eli sanoisin että tuo on hyvä merkki 😊

• Rakkaus
Reactions: Mantaliini32
Meillä oli eilen eka neuvolakäynti, aivan ihana neuvolatäti joka kuunteli ja otti kaikki huolet ja murheet huomioon. 😊 Nt-ultra on n. kolmen viikon päästä - tulee varmaan stressaavat viikot. Haluaisin äkkiä tietää onhan sikiö edelleen elossa ja kasvaa hyvin vaikka varmaan niin on. neuvolassa hoitaja sanoi että kaikki merkit viittaaa et asiat etenee hyvin ❤ mutta en aio mennä yksityiselle ultraan tässä välissä, nyt täytyy vaan yrittää uskoa että kaikki ok.

• Rakkaus
Reactions: uutamo
Ihan samoilla fiiliksillä kuin Minni, pitää vain koittaa luottaa, että kaikki menee hyvin! Minulla 2 vko ultraan.

Mantaliini32, minäkin luulen, että vähäinen vuoto ei ole vaarallista! Ymmärrettävästi huolettaa ja tietysti vähän pitää seurailla tilannetta, mutta koitetaan luottaa et kaikki ois hyvin<3

Kiitos lohduttavasti sanoista! 🥺 Käytin tänään töissä sidettä ja pientä epämääräistä sinne valuu. Kai se ois verrattavissa kun menkat loppuu niin samankaltaista loppu vuotoa. Pissa on ihan pissan väristä, mutta pyyhkiessä jää paperiin enemmän ja vähemmän, kai se on sit sitä rusehtavaa verta. Oisin niin halunnut mennä käymään yksityisellä ja saada edes hetkeksi jonkunlaisen mielen rauhan. Puolisoni on torpannut alusta saakka yksityiselle menon ja niin torppasi myös tänään. Joo voisin mennä ilman puolisoakin lääkäriin, mutta mua pelottaa ja ahdistaa asia sen verran etten halua yksin mennä. En halua yksin kohdata hyviä / huonoja uutisia, oli se tilanne mikä tahansa. Meillä on eka ultra 11.11 joten sinne on vielä aikaa, valitettavasti. Ilmoitinkin jo puolisolle et ”nyljen hänet hengiltä” jos saan tietää lomani alkajaisiksi et raskaus on mennyt kesken. 🙈 Ilmeisesti hiukan säikähti kun sain vastaukseksi, et menet terveys edellä. 🙀 Kai se ois maanantaina otettava yhteyttä neuvolaan jos ”vuoto” ei lopu viikonlopun aikana. Pitkiä piinaavia päiviä.

Kirjoitin aiemmin siitä face-ryhmästä mut jostain syystä mulle ei voi laittaa yksityisviestiä 🙉 Jos haluat mukaan niin siteraatko vaikka tätä mun viestiä niin laitan sulle ensin yksityisviestiä jotta saadaan keskustelu auki 🤗

Kiitos lohduttavasti sanoista! Käytin tänään töissä sidettä ja pientä epämääräistä sinne valuu. Kai se ois verrattavissa kun menkat loppuu niin samankaltaista loppu vuotoa. Pissa on ihan pissan väristä, mutta pyyhkiessä jää paperiin enemmän ja vähemmän, kai se on sit sitä rusehtavaa verta. Oisin niin halunnut mennä käymään yksityisellä ja saada edes hetkeksi jonkunlaisen mielen rauhan. Puolisoni on torpannut alusta saakka yksityiselle menon ja niin torppasi myös tänään. Joo voisin mennä ilman puolisoakin lääkäriin, mutta mua pelottaa ja ahdistaa asia sen verran etten halua yksin mennä. En halua yksin kohdata hyviä / huonoja uutisia, oli se tilanne mikä tahansa. Meillä on eka ultra 11.11 joten sinne on vielä aikaa, valitettavasti. Ilmoitinkin jo puolisolle et ”nyljen hänet hengiltä” jos saan tietää lomani alkajaisiksi et raskaus on mennyt kesken. Ilmeisesti hiukan säikähti kun sain vastaukseksi, et menet terveys edellä. Kai se ois maanantaina otettava yhteyttä neuvolaan jos ”vuoto” ei lopu viikonlopun aikana. Pitkiä piinaavia päiviä.
Uskoisin että tuo vuoto on vaaratonta kun se ei ole runsastunut? Ja ei ole ilmeisesti kipua? Mulla tuulimunassa alko vuoto pienesti ja hiljalleen sit runsastui, mikä ei ollut hyvä merkki (kävin sit yksityisellä tsekkaamassa josta sain diagnoosin ja sain lähetteen sairaalaan, avitettiin lääkkeillä) ja kesän keskenmenossa alkoi pienellä vuodolla joka runsastui nopeasti sitten ”menkoiksi”.

Sun tapaus kuulostaa siltä että tuo nyt olisi rauhoittumassa eli mielestäni hyvä merkki 😊 ja 11 päivää ei ole ihan niin hirveän pitkä aika odottaa vaikka tiedän että tuntikin on joskus ihan kauheaa.

MUTTA sanon vielä sen että jos sinua ahdistaa tosi paljon - et voi nukkua, saat fyysisiä oireita, et voi syödä tms - niin silloin sanon että jos rahatilanne sallii, niin varatkaa ihmeessä yksityinen ultraus. ❤

Mulla on nyt melkein jokapäivä tullut vähän veristä vuotoa, aiemmin oli kirkkaamman punaista mut nyt selvästi rusehtavaa Vuoto on kyllä tosi vähäistä. Ja vaikka neuvolassa sanoi et sekin voi olla täysin normaalia, niin silti kokoajan kauhea pelko ettei kaikki ole hyvin seuraava ultrakin on vasta 2 viikon päästä.. Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut mitään vuotoja ollenkaan niin siksi huolettaa enemmän. Onko muilla ollut vuotoja ja kaikki ollutkin hyvin?
Mulla ei ole ollut vuotoja tässä raskaudessa mutta kuopuksen raskaudessa tuli satunnaisesti vähän ruskeaa tai punaista tuhruvuotoa. Sitä tuli ainakin rv9, rv 12 ja taisi tulla vielä joskus rv16. Olin aina ihan paniikissa, että nyt menee kesken, mutta kaikki meni hyvin. Mulla oli istukka osittain kohdunsuulta eli ilmeisesti se vuoteli välillä. Tässä nykyisessä raskaudessa ollut jotenkin tosi "outoa" kun ei ole ollut mitään vuotoja. Mut tsemppiä, toivottavasti ois sullakin jotain harmitonta!

Mantaliini, mulla oli silloin rv6-7 vaaleanpunaista sekä kirkasta vuotoa ehkä n. 5 päivää, vuoto loppui pienen hyytymän ulostuloon. Kävin rv 7+1 yksityisellä (vielä viikonloppuna, tuli sikakalliiksi, mutta ah mikä mielenrauha) ja mahassa oli viikkoja vastaava vauveli. Eli hyvin meni, vaikka olin ennen ultraa varma, että kesken menee/on mennyt. Vuodon syytä ei näkynyt, mutta lääkäri meinasi että seksi oli vahingoittanut limakalvoja 🙈 Joka tapauksessa tuon jälkeen ei oo vuotoa ollut.

Tsemppiä kaikille vuotojen kanssa eläville ❤ Ne on kyllä tosi piinaavia enkä toivo kenellekään. Ja Heltsuli, oon samaa mieltä kuin Minni: ultraan kannattaa mennä jos asia ahdistaa normaalia elämää. Sanot vaan puolisolle, että se on myös vauvan parhaaksi että sulla on hyvä olla.

Täällä tänään 11+6 ja huomenna 12+0. Saako juhlia jo? 😄😄🎉🎉 Viikko täytyisi jaksaa nt-ultraan ja tuntuu et sit voi jotenkin hengähtää. Vähän epäuskoinen olo, että oonko raskaana, vaikka maha onkin jo pompsahtanut esiin alavatsalle. ❤ Aika tarkkaan saa valita vaatteet ettei töissä näy, omat housut ei myöskään enää mee jalkaan. Paitsi sellaset, joissa on resoria, mut nekin alkaa iltaa kohden puristaa kun vatsaa alkaa turvottaa.
Mulla on kuitenkin tosi energinen ja hyvä olo, syödäkin voi normaalisti, niin siksi ihmetyttää et onko kaikki ok. Mut kyllä se Kai on näillä viikoilla jo ihan normaalia. Alkuunhan pahoinvointi oli mulla tosi voimakasta.

Tällä hetkellä parasta on klementiinit ja punaiset suomalaiset omenat, porkkanat, kaurapuuro, pakastemansikat ja leipä. Ajattelen ylipäänsä ruokaa paljon enemmän kuin normaalisti ja tuntuu että en tuu mistään kylläiseksi. Yritän kuitenkin syödä kohtuudella ja tehdä terveellisiä valintoja. 😌

Pari kertaa oon ikään kuin ajatellut tunteneeni liikkeitä, mutta en mitenkään usein ja vaikea viel varmaksi sanoa, jospa kuukauden sisään nekin alkais paremmin tuntua. 🥰

Oonkohan vähän hullu, mutta aloitin tässä vielä opiskelun raskaanaolon, äitiyden ja työssäkäynnin päälle. Tarpeeksi haastetta 🤪

• Rakkaus
Reactions: Minni__
Mantaliini, mulla oli silloin rv6-7 vaaleanpunaista sekä kirkasta vuotoa ehkä n. 5 päivää, vuoto loppui pienen hyytymän ulostuloon. Kävin rv 7+1 yksityisellä (vielä viikonloppuna, tuli sikakalliiksi, mutta ah mikä mielenrauha) ja mahassa oli viikkoja vastaava vauveli. Eli hyvin meni, vaikka olin ennen ultraa varma, että kesken menee/on mennyt. Vuodon syytä ei näkynyt, mutta lääkäri meinasi että seksi oli vahingoittanut limakalvoja Joka tapauksessa tuon jälkeen ei oo vuotoa ollut.

Tsemppiä kaikille vuotojen kanssa eläville Ne on kyllä tosi piinaavia enkä toivo kenellekään. Ja Heltsuli, oon samaa mieltä kuin Minni: ultraan kannattaa mennä jos asia ahdistaa normaalia elämää. Sanot vaan puolisolle, että se on myös vauvan parhaaksi että sulla on hyvä olla.

Täällä tänään 11+6 ja huomenna 12+0. Saako juhlia jo? Viikko täytyisi jaksaa nt-ultraan ja tuntuu et sit voi jotenkin hengähtää. Vähän epäuskoinen olo, että oonko raskaana, vaikka maha onkin jo pompsahtanut esiin alavatsalle. Aika tarkkaan saa valita vaatteet ettei töissä näy, omat housut ei myöskään enää mee jalkaan. Paitsi sellaset, joissa on resoria, mut nekin alkaa iltaa kohden puristaa kun vatsaa alkaa turvottaa.
Mulla on kuitenkin tosi energinen ja hyvä olo, syödäkin voi normaalisti, niin siksi ihmetyttää et onko kaikki ok. Mut kyllä se Kai on näillä viikoilla jo ihan normaalia. Alkuunhan pahoinvointi oli mulla tosi voimakasta.

Tällä hetkellä parasta on klementiinit ja punaiset suomalaiset omenat, porkkanat, kaurapuuro, pakastemansikat ja leipä. Ajattelen ylipäänsä ruokaa paljon enemmän kuin normaalisti ja tuntuu että en tuu mistään kylläiseksi. Yritän kuitenkin syödä kohtuudella ja tehdä terveellisiä valintoja.

Pari kertaa oon ikään kuin ajatellut tunteneeni liikkeitä, mutta en mitenkään usein ja vaikea viel varmaksi sanoa, jospa kuukauden sisään nekin alkais paremmin tuntua.

Oonkohan vähän hullu, mutta aloitin tässä vielä opiskelun raskaanaolon, äitiyden ja työssäkäynnin päälle. Tarpeeksi haastetta

Kuulostaa oikein hyvältä opiskeluineen kaikkineen! ❤ ihanaa 😊😊 täällä myös omput ja appelsiinit yms maistuu tosi hyvältä 😊

Ainiin ja mulla löyty viime vuonna tuulimunan kanssa myös iso hematooma! eli sellainenkin voi olla vuodon syynä - sitä mulla ensin neuvola epäili.

Yhteistyössä