Toukokuiset 2025

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Noni, nyt tein tunnuksen lastentarvike sivustolle jotta saan haettua sen baby box ja liityin samalla libero kerhoon jotta saa sieltä sen libero laukun. Jokuhan oli hakennut sen libero laukun, mut en muista enään kuka. Ilmeisesti se pitäisi saada ihan mistä tahansa k kaupasta tai cittarista, mut epäilyttää onko niitä kuitenkaan meidän kaupungin kaupoissa. Onko se liberolaukku joku takahuoneen tavara?

• Rakkaus
Reactions: Minni__
Noni, nyt tein tunnuksen lastentarvike sivustolle jotta saan haettua sen baby box ja liityin samalla libero kerhoon jotta saa sieltä sen libero laukun. Jokuhan oli hakennut sen libero laukun, mut en muista enään kuka. Ilmeisesti se pitäisi saada ihan mistä tahansa k kaupasta tai cittarista, mut epäilyttää onko niitä kuitenkaan meidän kaupungin kaupoissa. Onko se liberolaukku joku takahuoneen tavara?
libero-laukkuja on ihan k-supermarkettien ja cittarien vaippaosastojen hyllyillä ! Sieltä nappaat mukaan ja kassalla liberolta saadun koodin kanssa lunastus 0-hintaan sit👌☺

• Tykkää
Reactions: heltsuli
minä kävin sen hakemassa! Tosiaan vaippahyllyltä pitäs löytyä Citymarketista. Kun kövin ensin hakemassa ei ollut kun ollut niiden laukkujen kans jtn tuotanto-ongelmia mut parin viikon päästä sitten oli :)

• Tykkää
Täytyypä myös katsoa tuo Libero-laukku ja Lastentarvikkeen tunnukset. Saako sieltä muutakin alea, jos on jäsen?

Meillä oli myös eilen rakenneultra. Jännitti niin, että piti koko aamupäivä touhuta jotain. Kaikki oli hyvin ja taas yks etappi saavutettu. 😊 Viikkoja 21+2 ja nyt tuntuu, että vatsa on pompannut kunnolla esiin.

Käytiin katsomassa vaunuja ja turvakaukaloita. Nyt sitten eri kirppisryhmät tarkkailuun, että löydetään se mitä halutaan. Aiemmin ollut Emmaljungan yhdistelmävaunut ja tykkäsin niistä taas. Pitkinä ihmisinä tarvitaan tilaa kävellä ja halutaan, että koppa ja ratasosa on suht ylhäällä nostella vauvaa sieltä pois.

Turvakaukalo ja telakka löytyikin jo sopivasti täältä omasta kaupungista alle puoleen hintaan siitä mitä uusi oli. Mies halusi maxi cosin 360
mallin 😅. (En tiedä onko siitä mitään todellista hyötyä). Siinä on ensimmäinen hankinta vauvalle.

Äitiyspakkaulsen laatikkoon kurkistettiin tytön kanssa. Perusvaatteita en ollut säästänyt kun muutaman. Itse tehdyt villavaatteet ja erilaisia mekkoja oli kyllä sit useampi. 😅

Hyvää vointia kaikille vuoteen 2025!

Täytyypä myös katsoa tuo Libero-laukku ja Lastentarvikkeen tunnukset. Saako sieltä muutakin alea, jos on jäsen?

Meillä oli myös eilen rakenneultra. Jännitti niin, että piti koko aamupäivä touhuta jotain. Kaikki oli hyvin ja taas yks etappi saavutettu. Viikkoja 21+2 ja nyt tuntuu, että vatsa on pompannut kunnolla esiin.

Käytiin katsomassa vaunuja ja turvakaukaloita. Nyt sitten eri kirppisryhmät tarkkailuun, että löydetään se mitä halutaan. Aiemmin ollut Emmaljungan yhdistelmävaunut ja tykkäsin niistä taas. Pitkinä ihmisinä tarvitaan tilaa kävellä ja halutaan, että koppa ja ratasosa on suht ylhäällä nostella vauvaa sieltä pois.

Turvakaukalo ja telakka löytyikin jo sopivasti täältä omasta kaupungista alle puoleen hintaan siitä mitä uusi oli. Mies halusi maxi cosin 360
mallin . (En tiedä onko siitä mitään todellista hyötyä). Siinä on ensimmäinen hankinta vauvalle.

Äitiyspakkaulsen laatikkoon kurkistettiin tytön kanssa. Perusvaatteita en ollut säästänyt kun muutaman. Itse tehdyt villavaatteet ja erilaisia mekkoja oli kyllä sit useampi.

Hyvää vointia kaikille vuoteen 2025!
Hyvää uutta vuotta myös kaikille !
Meillä esikoisella oli maxi cosin 360 ja tykättiin paljon ja pitkään oli käytössä kaukalo ettei käynyt ahtaaksi👌🏼 onni kyllä että näin pienellä ikäerolla lapset tulee kun kaikki esikoisen tavarat kaapissa tallessa vielä🙏🏻 ens vkolla meillä rakenneultra, vielä jännitän sinne asti ja sen jälkeen toivottavasti vielä fb ryhmään pääsee mukaan kun voi luottaa jo tähän raskauteen☺

Ihanaa uutta vuotta kaikille! Kun lihaleikkeleiden kanssa pitää olla tosi tarkkana (että ostaa mahdollisimman ”tuoretta” ja syö hyvissä ajoin ennen päiväyksiä) niin koskeeko sama vegaanisia leikkeleitä? En ole nyt lihaleikkeleitä syönyt mutta pelkkä juusto ja kasvikset leivän päällä tuntuu tylsältä. Haluaisin testata jotain vegaanista leikettä, oletan et niiden kans pitää kans olla varovainen? Mut onko kellään lisätietoja? 🧐

Ihanaa uutta vuotta kaikille! Kun lihaleikkeleiden kanssa pitää olla tosi tarkkana (että ostaa mahdollisimman ”tuoretta” ja syö hyvissä ajoin ennen päiväyksiä) niin koskeeko sama vegaanisia leikkeleitä? En ole nyt lihaleikkeleitä syönyt mutta pelkkä juusto ja kasvikset leivän päällä tuntuu tylsältä. Haluaisin testata jotain vegaanista leikettä, oletan et niiden kans pitää kans olla varovainen? Mut onko kellään lisätietoja? 🧐
Periaattessa suositus syödä hyvissä ajoin ennen viimeistä päivämäärää koskee kaikkia kuumentamatta syötäviä eineksiä mun mielestä. Eli uskoisin, että koskee myös vegeleikkeleitä. Toisaalta lihaleikkeleet on kai listeriariskissä sen takia, että raa'assa lihassa voi olla listerioosi ja se voi kontaminaation kautta siirtyä sit tuotantolinjalla niihin leikkeleisiin.

Mä en syö lihaa lainkaan, välillä syön noita vegeleikkeleitä, mutta en kovin usein. Monet niistä on mun mielestä hyvän makuisia (erityisestin roast biif ja vege pepperoni). Viimeisen käyttöpäivän lähestyessä oon joko jättänyt ne talon miesväen syötäväksi tai käyttänyt kuumennettuun ruokaan (pilkkonut ruuan sekaan, lämpimiin voileipiin, pizzaan tms).

• Tykkää
Periaattessa suositus syödä hyvissä ajoin ennen viimeistä päivämäärää koskee kaikkia kuumentamatta syötäviä eineksiä mun mielestä. Eli uskoisin, että koskee myös vegeleikkeleitä. Toisaalta lihaleikkeleet on kai listeriariskissä sen takia, että raa'assa lihassa voi olla listerioosi ja se voi kontaminaation kautta siirtyä sit tuotantolinjalla niihin leikkeleisiin.

Mä en syö lihaa lainkaan, välillä syön noita vegeleikkeleitä, mutta en kovin usein. Monet niistä on mun mielestä hyvän makuisia (erityisestin roast biif ja vege pepperoni). Viimeisen käyttöpäivän lähestyessä oon joko jättänyt ne talon miesväen syötäväksi tai käyttänyt kuumennettuun ruokaan (pilkkonut ruuan sekaan, lämpimiin voileipiin, pizzaan tms).
Kiitos! 🥰 Ostanpa testiin jommankumman noista!

Hyvää uutta vuotta kaikille! Täällä ollaan tänään puolessa välissä 20+0. Jännää!! Karkeasti sanottuna ois vielä 13 työviikkoa, ajattelin huhtikuun alkuun laittaa lomaa jos se vain esimiehelle sopii ja siitä jäisin sitten äitiysvapaalle. On tässä suunnitelmassa porsaan reikäkin, ei tarttis huhtikuulta maksaa työpaikan pysäköinnistä. Meillä ois ens viikon ti rakenneultra. Toivottavasti pienellä on kaikki kunnossa…

• Rakkaus
Reactions: Piccolina ja uutamo
Meilläkin tulee su viikkoja 20+0! Eilen lajittelin tähän mennessä saatuja ja muutamia kirppikseltä ostamiani vauvan vaatteita ja koitin tehdä listaa, mitä vielä tarvittaisiin. Kävin myös Libero-laukun hakemassa, löytyi ihan lähi K-marketista! Tänään myös ostin Torista edullisesti Doomoon isomman imetystyynyn, jota voi nyt jo käyttää vartalotyynynä. Ensi viikolla ajattelin mennä käymään yhdellä lastenvaatekirppiksellä, olisin eilen jo mennyt, mutta olivatkin joululomalla vielä.

Oletteko muuten ostaneet tai harkinneet ostaa äitiystakkia, mietin että jonkun ajan päästä voi tulla tilanne, että omat takit alkaa olla tiukkoja 😅 mieheltäkään ei auta lainata, kun käyttää kesät talvet vain tosi ohutta takkia, millä minä en kyllä tarkene. Pohdin, jos löytäisi vaikka käytettynä semmoisen takin, mikä sopii odotusaikaan ja myöhemmin toimisi kantotakkina, ilmeisesti semmoisia on olemassa mihin saa vaihdettua vauvan kantoon sopivan etuosan normaalin tilalle.

Heltsuli, Vantaan Petikossa on myös ainakin Lastentarvike ja A-T Lastenturva-liikkeet, jos ootte autolla matkalla.

Meillä on jo pieni kasa vaatteita, sekä kehto odottamassa lasta. Hauskaa oli, että tänä vuonna mä en saanut yhtään joululahjaa, mutta vauva kylläkin. (Vaatteita ja vaunut.) Multa se sai välittömänä lahjana suklaata, koska joulu.

• Tykkää
Mä kävin eilen tekemässä ensimmäiset vaatehankinnat. Cubuksen lastenvaatteosastolla oli kaikki -70%, kun laittavat sen uusiksi. Samalla reissulla kävin sitten Kapphalin -50% ja siihen -20% jäsenedulla lisää. Meinasi vähän lähteä lapasesta ostokset, mutta sain maltettua mieleni. 🤣

Oon tuskaillut ulkohousujen kanssa. Omat toppahousut meni vielä pari viikkoa sitten, nyt ei toivoakaan. Yhdet joustavat kuminauhavyötäröllä olevat talvijuoksuhousut menee, mutta ne ei ole kovin lämpimät, jos vain kävelee ja on kunnolla pakkasta. Tänään otin yhdet miehen toppahousut ja niissä on vielä vähän varaa.

Takit vielä menee hyvin, mutta saa nähdä kuinka käy lopputalven osalta. Mun täytyy olla myös työn puolesta ulkona ja pystyä liikkumaan noissa vaatteissa. Esikoinen on syntynyt helmikuun lopulla ja silloin mulle meni oma takki ihan loppuun saakka, en voi tajuta kuinka pieni maha mulla oli.

vierailija
Mä kävin eilen tekemässä ensimmäiset vaatehankinnat. Cubuksen lastenvaatteosastolla oli kaikki -70%, kun laittavat sen uusiksi. Samalla reissulla kävin sitten Kapphalin -50% ja siihen -20% jäsenedulla lisää. Meinasi vähän lähteä lapasesta ostokset, mutta sain maltettua mieleni.

Oon tuskaillut ulkohousujen kanssa. Omat toppahousut meni vielä pari viikkoa sitten, nyt ei toivoakaan. Yhdet joustavat kuminauhavyötäröllä olevat talvijuoksuhousut menee, mutta ne ei ole kovin lämpimät, jos vain kävelee ja on kunnolla pakkasta. Tänään otin yhdet miehen toppahousut ja niissä on vielä vähän varaa.

Takit vielä menee hyvin, mutta saa nähdä kuinka käy lopputalven osalta. Mun täytyy olla myös työn puolesta ulkona ja pystyä liikkumaan noissa vaatteissa. Esikoinen on syntynyt helmikuun lopulla ja silloin mulle meni oma takki ihan loppuun saakka, en voi tajuta kuinka pieni maha mulla oli.
mä laitoin henkselit omiin toppahousuihin, jätän sepaluksen auki 😊

Takkia en aio ostaa, itselläni on enää yksi takki mikä menee toistaiseksi kiinni. Löytyy yksi talvihuppari kokoa xl, joten äärihädässä käyn kait käyttämään sitä, mutta se on tosi valtava päälläni muutenkin. Eilen pysähdyttiin Lahden kärkkäisellä ja sielä olisi ollut äitiystakki puolen hintaa, hintaa olisi kuitenkin jäännyt 60€. Ainoat housutkin missä nykyään kuljen, on collarit, muita vaihtoehtoja minulla ei enää ole. Alushousuja olen joutunut käymään ostamaan isommissa koissa.

Meillä kun ei ole paikkakunnalla minkäänlaista lastentarvike taikka vaunu kauppaa. Viimeinen erikoisliike lähti viime syksynä. Ei vaan kannata. Joten mopo kai lähti hiukan reissussa lapasesta. Nyt meille on tilattu EM vaunut koko helahoidolla sekä MC 360 jalusta sekä MC 360 koppa. Vaatteita ostettiin alennusmyynnistä neutraaleissa väreissä. Puolisoa hämmentyi housujen ostot, kuulema kesällä ei tarvii housuja et body riittää. Olin et entäs jos on kylmä kesä… Koskaan en ole pikkuihmisten vaatteita hypistellyt, nyt en ois millään malttanut lopettaa, onneks niissä on maininnat minkä ikäiselle menee, helpottaa suunnattomasti. Olinkin alkuu et mistä tiiän minkä kokoinen menee kellekkin. Ensikertalainen.. Toki olisihan se ollut kiva tietää jo sukupuoli, ois ollut kivoja mekkoja tarjouksessa. Luin aamulla et jokaista vaatetta olisi hyvä olla kolme kappaletta. Yksi käytössä, toinen pesussa ja kolmas kuivumassa, jotenka mitä kaikkia vaatteita tarvitsen?

Takkia en aio ostaa, itselläni on enää yksi takki mikä menee toistaiseksi kiinni. Löytyy yksi talvihuppari kokoa xl, joten äärihädässä käyn kait käyttämään sitä, mutta se on tosi valtava päälläni muutenkin. Eilen pysähdyttiin Lahden kärkkäisellä ja sielä olisi ollut äitiystakki puolen hintaa, hintaa olisi kuitenkin jäännyt 60€. Ainoat housutkin missä nykyään kuljen, on collarit, muita vaihtoehtoja minulla ei enää ole. Alushousuja olen joutunut käymään ostamaan isommissa koissa.

Meillä kun ei ole paikkakunnalla minkäänlaista lastentarvike taikka vaunu kauppaa. Viimeinen erikoisliike lähti viime syksynä. Ei vaan kannata. Joten mopo kai lähti hiukan reissussa lapasesta. Nyt meille on tilattu EM vaunut koko helahoidolla sekä MC 360 jalusta sekä MC 360 koppa. Vaatteita ostettiin alennusmyynnistä neutraaleissa väreissä. Puolisoa hämmentyi housujen ostot, kuulema kesällä ei tarvii housuja et body riittää. Olin et entäs jos on kylmä kesä… Koskaan en ole pikkuihmisten vaatteita hypistellyt, nyt en ois millään malttanut lopettaa, onneks niissä on maininnat minkä ikäiselle menee, helpottaa suunnattomasti. Olinkin alkuu et mistä tiiän minkä kokoinen menee kellekkin. Ensikertalainen.. Toki olisihan se ollut kiva tietää jo sukupuoli, ois ollut kivoja mekkoja tarjouksessa. Luin aamulla et jokaista vaatetta olisi hyvä olla kolme kappaletta. Yksi käytössä, toinen pesussa ja kolmas kuivumassa, jotenka mitä kaikkia vaatteita tarvitsen?
Alkuun panosta et on kakssuuntaisella vetskarilla olevia yökkäreitä ja harsoja 😅 alkuun ennenkuin mihinkään pystyi/jaksoi lähteä hengasi vauva meillä pääasiassa yökkäreissä (oli miehen kannalta myös se helpoin puettava😀

Syksyä kohden kun ilmat kylmenee lähtemisiä ja reissuja helpottaa kaukalossa/vaunuissa lämpöpussit , ei tarvitse vauvaa niin paksulti pukea vaan voi sujauttaa lämpöiseen pussukkaan👌

• Tykkää
Suositus muuten Lindexin MOM alushousuille, joita saa tilaamalla. Maailman mukavimmat ku tulee yli masun. Mulla aiheutti pitkään pahoinvointia kun alushousut kiristi navan kohdalla.

Takkia en ollut ajatellut tilata, kun olisi vaan yhdeksi talveksi. Onneksi oon aina tykännyt oversize kokoisista takeista, joten toistaiseksi mahdun lähes kaikkiin.

Noi Lindexin äitiyspikkarit on ihan parhautta ❤ Oon siirtynyt käyttämään ainoastaan niitä kun omat pikkarit alkoi tuntua puristavilta ja toisaalta en halua et kuminauhat niissä venyy ihan muodottomiksi.

Mulla on sellainen musta pitkä toppatakki (sama, mikä on joka toisella vastaantulijalla ainakin täälläpäin 😁) ja siinä on vielä ihan hyvin tilaa masulle. Toivon, että se menee kiinni vielä helmikuun loppuun asti ja sit toivottavasti on sen verran jo keväistä et voin ottaa käyttöön a-linjaisen villakangastakin, jonka löysin kirppikseltä syksyllä muutamalla eurolla ja laitoin jemmaan odottamaan.
Ulkohousuja tartten lähinnä kuopuksen kanssa ulkoillessa, niistä oon nyt vaan jättäny napit auki ja ihan ok on pysyneet jalassa. Tänään just käytiin luistelemassa ja mulla oli ne päällä. Aika hitaasti menin kyllä kun pelotti et kaadun 🥲 mutta hyvin pysyin pystyssä.

Oon ostanut nyt rakenneultran jälkeen vaatepaketteja torista 56cm, 62cm ja 68cm. Ajattelin, et täydennän noita sitten yksittäisillä löydöillä kirppareilta ja kaupoista. Joku pieni 50cm vaatepaketti ois vielä kiva löytää.

Mun mielestä ehkä 5kpl/vaate on hyvä määrä, 3 tuntuu vähäiseltä ja voi aiheuttaa stressiä siitä et pitää ehtiä pyykkäämään vauva-arjen keskellä. Toki vaatekokoja voi tarpeen mukaan vähän yhdistellä et käytössä on samaan aikaan vaik 50-56cm ja 56-62cm.
Ainakin hankkisin bodyja (kietaisumalliset parhaita ekat kuukaudet), housuja ja yöpukuja. Bodyissa voi sit vielä miettiä et haluaako ostaa kesävauvalle muutamat t-paitabodyt ja shortsit/mekot. Lisäksi hyvä olla ulkoiluun villahaalari ja collegehaalari, ohuita pipoja (jotkut pitää sisälläkin) ja tumppuja (pienet vauvat usein raapii itseään) sekä tietysti sukkia tai sukkahousuja. Ehkä jotkut villasukat kylmän kesäsään varalle? Mä oon myös ostanut 68/74cm vanuhaalarin, toiveena on et se menis syksyllä myös ennen toppahaalarikelejä. Ja sit joku makuupussin vaunuihin toki, mut sen saa äitiyspaketista jos sen ottaa, siellä tais olla myös merinovillahaalari.

Pinnasängyn ostoa oon tässä suunnitellut, kattelin niitäkin torista. Jos ostais patjan ja lakanat sit uutena kuitenkin. Pitääkin kattoa jos löytyis pieniä lakanoita alesta nyt... 🤔
Ja turvakaukalo me tarvitaan myös, tosin mun mielestä mun kaveri puhui, et saatais heiltä, mutta jäin miettimään, et heillä on siinä vaiheessa vasta 1v täyttänyt napero, et ehkä he haluaa sitä sit kuitenkin vielä itse käyttää 🤔🤔

Täällä ois joululoma ohi, oli kyllä ihan mahtavaa levätä kunnolla ja nukkua aamulla pitkään (oon aamu-uninen luonnostani ja töihin herääminen on aina yhtä kamalaa).
Aika paljon tuli herkuteltua, mutta toisaalta myös kävin kuopuksen kanssa paljon uimahallissa ja muutenkin oltu liikkeellä.

Onpa sulla Heltsuli aika vähän enää työviikkoja jäljellä 🥹 Itsehän ajattelin olla huhtikuun loppuun asti töissä ja sinne tuntuu kyllä olevan vielä aikaa. Toisaalta tykkään mun työstä ja ainakin vielä myös kroppa on kivuton ja jaksava, joten sen puolesta ei oo kiire äippälomalle.

Mulla tulee parin päivän päästä täyteen 22 viikkoa ja se tuntuu merkittävältä ❤ Nyt vauva on vauva myös terveydenhuollon silmissä ja saa apua ja hoitoa eri tavalla kuin aiemmilla viikoilla. Toki toivon et hän ois vielä sen 18 viikkoa turvallisesti mahan suojissa kypsymässä 🥰

Rakenneultrassa käyty ja kaikki rakenteet oli kunnossa, mutta sukupuolta ei saatu selville. 😅 Oli hankalassa asennossa ja paikassa jalat ristissä. Ei ihme etten ole kuullut välillä ääniä tai tuntenut, koska nyt oli hoitajallakin vaikeuksia.

Arvailuksi jää nyt synnytykseen asti toi sukupuoli. Olisin kovasti halunnut sisäistää jo nimen kannalta. Vähän harmittaa se mut ei voi mitään. Onneksi olen ostanut vaatteita sukupuolineutraalisti ja sama jatkuu.

En luultavasti tän takia mee enää yksityiselle. Jännittävää, että seuraavan kerran sit samassa paikassa kun synnytys alkaa! 😁

• Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Minni__ ja pihlisM
Rakenneultrassa käyty ja kaikki rakenteet oli kunnossa, mutta sukupuolta ei saatu selville. Oli hankalassa asennossa ja paikassa jalat ristissä. Ei ihme etten ole kuullut välillä ääniä tai tuntenut, koska nyt oli hoitajallakin vaikeuksia.

Arvailuksi jää nyt synnytykseen asti toi sukupuoli. Olisin kovasti halunnut sisäistää jo nimen kannalta. Vähän harmittaa se mut ei voi mitään. Onneksi olen ostanut vaatteita sukupuolineutraalisti ja sama jatkuu.

En luultavasti tän takia mee enää yksityiselle. Jännittävää, että seuraavan kerran sit samassa paikassa kun synnytys alkaa!
Hienoa että kaikki kunnossa!❤ mutta ai että toi sukupuoli arvoitus olis mulle kyl paha!!toivottavasti meillä ollaan loppuviikosta suotuisia viuhauttelun puolesta🤞🏻😅

• Tykkää
  • Haha
Reactions: Minni__ ja polulla
Mielelläni kuulisin muiltakin neuvoja ja vinkkejä. Hyviä pointteja jo tulikin @pihlisM sekä @kakstoista . Näin ensikertalaisena yhä edelleen kaikki on uutta ja tuntematonta ja sen vuoksi mielellään kuulisin lisää.

Meillä oli tänään myös rakenneultra. Puolisolla oli töitten kanssa kinkkinen tilanne vaikka itse päättikin meille ajan. Olin jo puoli tuntia aiemmin ilmoittautunut vastaanotto ajalle ja pääsin huoneeseen jo viisi minuuttia ennen vuoroamme. Puolisoa ei näkynyt haillamailla ja ajattelin et nyt se suuttuu verisesti kun ultra jääkin välistä. Viitisen minuuttia olin jo ollut ultrattuna ku viesti tuli et käytävä on tyhjä, hihkaisin ultraajalle jos voisi laskea puolison sisälle. :D Totesi et oisit kertonut et on tulossa, et oltaisiin voitu odottaa. Totesin et hänellä oli töitten kanssa kiirrettä. Hiljakseltaan tuijoteltiin ruutua, kaikki oli kunnossa. Puoliso oli viime yönä nähnyt unta, et se on tyttö. Ultraaja kysyi onko veikkauksia sukupuolesta, oltiin rauhallisia ja tuumattiin ettei oo. Pahoinvoinnin kannalta olin aavistellut poikaa, mut jotenkin kuitenkin alitajuisesti aatellut et ehkä kuitenkin tyttö. Meille kuitenkin olisi tulossa PikkuPrinsessa, joka kietoo isänsä pikkurillinsä ympärille. Kyseli liikkeiden perään ja en yhä niitä tunne. Sanoi ettei ole ihmekkään kun istukka on edessä, et se vaimentaa iskuja. Pientä kuplintaa on silloin tällöin tuntunut ja viime yönä niin kiristeli alavatsaa ettei unta oikein saannut. Onhan se hämmentävää et sisällä kasvaa pieni Tirppa. Tosi huonoja kuvia saatiin, ei saatu sellaista kuvaa jossa ois ollut koko Tirppa selvästi toisin ku ekassa ultrassa. Kovin hän peitteli kasvojaan ja kyljelleen kääntyessäkään ei meinannu antaa kasvo kuvaa. Nähtiin kuinka hän haukotteli ja imi peukaloa. Siinä vaiheessa kun saatiin kuulla et tyttö, niin meinas itelläni tulla tippa silmäkulmaan. Toivottava on et kestää loppuun saakka kyydissä ja pysyy terveenä yms.

• Rakkaus
Onnittelut! ☺ Meillä tuli kans huonoja kuvia. 😂

Tähän vaateasiaan niin mäkin ensimmäistä odotan ja olen ottanut tavoitteeksi ostaa bodeja per koko n. 8-10kpl ja 2 pari housuja, maksimissaan 1 college per koko ja 2 unipukua kaikki per koko.

Kokoa 50 en ole ostanut ollenkaan, vaan aloitan suoraan 56, kun ne saa sit käärittyä pienemmäksi.

Olen tehnyt taulukon, jossa seuraan kokoja ja mikä koko tulee olemaan minäkin kuukautena. Tää helpottaa kirpparilla, kun miettii lämpötiloja. Lisäksi seuraan siinä että minkä verran mitäkin on ja olen merkannut ostohinnat muistiin aina kun jotain uutta ostanut. Tähän asti en ole ostanut vielä yhtäkään juttua uutena, vaan kaikki kirpparilta, joten hinnat pysyneet max 3€/vaate.

• Tykkää
Reactions: Minni__ ja heltsuli
Onpa jännää, kun monella on jo uutisia rakenneultrasta! Meillä olisi viikon päästä aika. Itsekin yritin tehdä taulukkoa vaate ym hankinnoista, mutta ihan vielä ei hahmota, millaisia ja minkä kokoisia lämpimämpiä vaatteita syksyyn ja talveen tarvitaan. Ajattelin ostaa sisävaatteita n. 5 vaatekertaa per koko (body plus housut, näiden lisäksi tietty sukkia ja yöpukuja, pari ohutta pikkuista hattua jo on), mutta luultavasti tulee hankittua vähän enemmänkin jos tulee kivoja vastaan kirpparilla. En aio ostaa mitään uutena, ellei ole ihan pakko. Olen ymmärtänyt, että äitiyspakkauksen pienimmät vaatteet on monelle vastasyntyneelle isoja, joten joitakin pikkukokojakin ajattelin varmuudeksi ostaa, jos tulee vastaan. Tähän mennessä olen maksanut löydöistä 1-2,5€/vaate ja myös kierrätyskeskuksen ilmaisosastolta ottanut parit hyvät löydöt. Ehkä to tai pe ehdin lastenvaatekirppikselle, toivottavasti olisi hyviä löytöjä siellä!

• Tykkää
Reactions: polulla

Yhteistyössä