Noi Lindexin äitiyspikkarit on ihan parhautta

Oon siirtynyt käyttämään ainoastaan niitä kun omat pikkarit alkoi tuntua puristavilta ja toisaalta en halua et kuminauhat niissä venyy ihan muodottomiksi.
Mulla on sellainen musta pitkä toppatakki (sama, mikä on joka toisella vastaantulijalla ainakin täälläpäin

) ja siinä on vielä ihan hyvin tilaa masulle. Toivon, että se menee kiinni vielä helmikuun loppuun asti ja sit toivottavasti on sen verran jo keväistä et voin ottaa käyttöön a-linjaisen villakangastakin, jonka löysin kirppikseltä syksyllä muutamalla eurolla ja laitoin jemmaan odottamaan.
Ulkohousuja tartten lähinnä kuopuksen kanssa ulkoillessa, niistä oon nyt vaan jättäny napit auki ja ihan ok on pysyneet jalassa. Tänään just käytiin luistelemassa ja mulla oli ne päällä. Aika hitaasti menin kyllä kun pelotti et kaadun 🥲 mutta hyvin pysyin pystyssä.
Oon ostanut nyt rakenneultran jälkeen vaatepaketteja torista 56cm, 62cm ja 68cm. Ajattelin, et täydennän noita sitten yksittäisillä löydöillä kirppareilta ja kaupoista. Joku pieni 50cm vaatepaketti ois vielä kiva löytää.
Mun mielestä ehkä 5kpl/vaate on hyvä määrä, 3 tuntuu vähäiseltä ja voi aiheuttaa stressiä siitä et pitää ehtiä pyykkäämään vauva-arjen keskellä. Toki vaatekokoja voi tarpeen mukaan vähän yhdistellä et käytössä on samaan aikaan vaik 50-56cm ja 56-62cm.
Ainakin hankkisin bodyja (kietaisumalliset parhaita ekat kuukaudet), housuja ja yöpukuja. Bodyissa voi sit vielä miettiä et haluaako ostaa kesävauvalle muutamat t-paitabodyt ja shortsit/mekot. Lisäksi hyvä olla ulkoiluun villahaalari ja collegehaalari, ohuita pipoja (jotkut pitää sisälläkin) ja tumppuja (pienet vauvat usein raapii itseään) sekä tietysti sukkia tai sukkahousuja. Ehkä jotkut villasukat kylmän kesäsään varalle? Mä oon myös ostanut 68/74cm vanuhaalarin, toiveena on et se menis syksyllä myös ennen toppahaalarikelejä. Ja sit joku makuupussin vaunuihin toki, mut sen saa äitiyspaketista jos sen ottaa, siellä tais olla myös merinovillahaalari.
Pinnasängyn ostoa oon tässä suunnitellut, kattelin niitäkin torista. Jos ostais patjan ja lakanat sit uutena kuitenkin. Pitääkin kattoa jos löytyis pieniä lakanoita alesta nyt...

Ja turvakaukalo me tarvitaan myös, tosin mun mielestä mun kaveri puhui, et saatais heiltä, mutta jäin miettimään, et heillä on siinä vaiheessa vasta 1v täyttänyt napero, et ehkä he haluaa sitä sit kuitenkin vielä itse käyttää

Täällä ois joululoma ohi, oli kyllä ihan mahtavaa levätä kunnolla ja nukkua aamulla pitkään (oon aamu-uninen luonnostani ja töihin herääminen on aina yhtä kamalaa).
Aika paljon tuli herkuteltua, mutta toisaalta myös kävin kuopuksen kanssa paljon uimahallissa ja muutenkin oltu liikkeellä.
Onpa sulla Heltsuli aika vähän enää työviikkoja jäljellä 🥹 Itsehän ajattelin olla huhtikuun loppuun asti töissä ja sinne tuntuu kyllä olevan vielä aikaa. Toisaalta tykkään mun työstä ja ainakin vielä myös kroppa on kivuton ja jaksava, joten sen puolesta ei oo kiire äippälomalle.
Mulla tulee parin päivän päästä täyteen 22 viikkoa ja se tuntuu merkittävältä

Nyt vauva on vauva myös terveydenhuollon silmissä ja saa apua ja hoitoa eri tavalla kuin aiemmilla viikoilla. Toki toivon et hän ois vielä sen 18 viikkoa turvallisesti mahan suojissa kypsymässä