Toukokuiset 2024

Hei kaikille, täällä yksi Toukokuinen2024 lisää toivottavasti viikkoja 5+0 ja la (en ole vielä käynyt neuvolassa) omien laskujen mukaan 27.5.
Kuulun tuohon fb ryhmään mutta siellä on sen verran paljon ihmisiä että toistaiseksi mieluummin kerron tänne anonyymisti
Täälläkin turvottaa (ja ilmavaivat kyllä) mutta se onkin sitten ainut oire - vähän epäuskoinen oli että ollaanko sitä ollenkaan raskaana, kun voihan joku ruokakin laittaa turvonsiin..
Itse olen tällä (vielä) 26 ja mies on vähän nuorempi. Molemmille ensimmäinen ja ollaan sama aikaa tietenkin super onnellisia, mutta myös vähän järkyttyneitä ja peloissaan kun tämä tapahtui niin nopeasti
Ensimmäinen neuvola on vasta lokakuun alussa ja Google on tietysti kovasti sauhunnut.... olen jo ehtinyt syömään ns. Kiellettyjä asioita ennen kuin tajusin, kuten esimerkiksi fetaa (ilmeisesti suomalainen on ok mutta ulkomainen ei ilman kuumennusta?), meetvurstia sekä salamia en ole kovin stressaava luonne joten ajattelen vaan että no, ne meni jo, ensi kerralla tiedän. Hiusten värjäämistä ei kai suositella, mutta mietin että jotain pitäisi keksiä tämän pehkon pelastamiseksi. Toki en tajunnut tätäkään aiemmin ja on nyt jo kamala juurikasvu ja haalistunut punainen väri..
Voi fetajuustoa syödä, sehän on tehty pastöroidusta maidosta :) Toki kannattaa tarkistaa pakkauksesta, ainaki Patros-merkkistä fetajuustoa oon hyvillä mielin syönyt.
 
Hei kaikille, täällä yksi Toukokuinen2024 lisää toivottavasti viikkoja 5+0 ja la (en ole vielä käynyt neuvolassa) omien laskujen mukaan 27.5.
Kuulun tuohon fb ryhmään mutta siellä on sen verran paljon ihmisiä että toistaiseksi mieluummin kerron tänne anonyymisti
Täälläkin turvottaa (ja ilmavaivat kyllä) mutta se onkin sitten ainut oire - vähän epäuskoinen oli että ollaanko sitä ollenkaan raskaana, kun voihan joku ruokakin laittaa turvonsiin..
Itse olen tällä (vielä) 26 ja mies on vähän nuorempi. Molemmille ensimmäinen ja ollaan sama aikaa tietenkin super onnellisia, mutta myös vähän järkyttyneitä ja peloissaan kun tämä tapahtui niin nopeasti
Ensimmäinen neuvola on vasta lokakuun alussa ja Google on tietysti kovasti sauhunnut.... olen jo ehtinyt syömään ns. Kiellettyjä asioita ennen kuin tajusin, kuten esimerkiksi fetaa (ilmeisesti suomalainen on ok mutta ulkomainen ei ilman kuumennusta?), meetvurstia sekä salamia en ole kovin stressaava luonne joten ajattelen vaan että no, ne meni jo, ensi kerralla tiedän. Hiusten värjäämistä ei kai suositella, mutta mietin että jotain pitäisi keksiä tämän pehkon pelastamiseksi. Toki en tajunnut tätäkään aiemmin ja on nyt jo kamala juurikasvu ja haalistunut punainen väri..
Et taida meidän pieneen ryhmään vielä kuulua? Meitä onko kahdeksan ryhmässä. 🥰
 
Väli aika tietoja, ei oikeestaan enää edes tuhrua tule. Tänään meen verikokeisiin, mittaavat hcg:n, ja torstaina vielä uusiks. Neuvolasta soittavat perjantaina. Toki perjantaina me jo tiedetään varmaksi tilanne, kun torstaina on se uä yksityisellä. Mutta mähän nään sit ton hcg tuloksen ite oma kannasta.

Kyl niin toivon että masussa olis kaikki ihan kunnossa ❤

Pääsenköhän tol vanhalla kutsulla takas fb, vai pitääkö lähettää uus?
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Väli aika tietoja, ei oikeestaan enää edes tuhrua tule. Tänään meen verikokeisiin, mittaavat hcg:n, ja torstaina vielä uusiks. Neuvolasta soittavat perjantaina. Toki perjantaina me jo tiedetään varmaksi tilanne, kun torstaina on se uä yksityisellä. Mutta mähän nään sit ton hcg tuloksen ite oma kannasta.

Kyl niin toivon että masussa olis kaikki ihan kunnossa

Pääsenköhän tol vanhalla kutsulla takas fb, vai pitääkö lähettää uus?
Pitää lähettää uus. Musta luki et on 48h voimassa 🥰 tsemppiä! Enää ei nii pitkä aika!
 
Täällä mennään nyt 9 viikolla, tarkemmin 8+5. Huomenna eka neuvola. Onko ketään muita käynyt vielä neuvolassa? Ultraa ei ilmeisesti ole ekalla käynnillä? Ensimmäinen meille tulossa. Varhaisultrassa käytiin 6+2, ja silloin oli kaikki kunnossa.
Riippuu varmaan asuinpaikasta, täällä meillä päin ei ainakaan ultrata ekalla käynnillä. Eka neuvola ens viikolla mulla 😊
 
Varovaisin mielin tänne. Viikkoja pitäisi tällä hetkellä olla kasassa 6+4. Ensi viikolla pääsisi varhaisultraan, se toivottavasti vähän helpottaa tätä epävarmaa oloa.

Taustalla sekundäärinen lapsettomuus, esikoinen jo 13, eli iltatähti täälläkin tiedossa. Nykyisellä miehellä ei lapsia. Läpikäyty useita hedelmöityshoitoja, mutta nyt aivan ykskaks yllättäen tärppäsikin luomuna. Ehkä sen takia niin vaikea uskoa tätä, menossa oli "välikierto", jonka jälkeen piti aloittaa hormonien pistäminen taas kerran.. Ikääkin tuli juuri 43 mittariin, mukava huomata, että muitakin +40 odottajia täältä löytyy. :)

Oireina ajoittainen kuvotus ja väsymys, välillä huimaa. Muutama viikko sitten palelin, nyt en enää. Kahvi, tuo elämän eliksiiri, ei enää maistu! Samoin esimerkiksi porkkana ja appelisiini, joita aiemmin söin päivittäin, ei oikein enää houkuta. Mitään kummia mielitekoja ei pahemmin ole.
 
Tervehdys hiljaiselon jälkeen! Meillä on sairastettu urakalla viimeiset kolme viikkoa ja siihen päälle oma pahoinvointi ja väsymys, niin ei ole jaksanut mitään juuri tehdä. Olen välillä käynyt lukemassa viestejä, mutta en ole jaksanut kirjautua sisään, niin kirjoittaminen on jäänyt.
Mulla ois neuvola parin viikon päästä ja viikko siitä lääkäri, jolloin on ultra. Täällä tykkäävät tehdä ultran rv 9-10 ja varmistaa, että löytyy elämää ja onko useampia alkioita. Sen verran kiireisenä tuo taapero pitää, että ei kyllä ehtisi edes ajatella olevansa raskaana, jos ei olisi huono olo joka päivä. Tällä viikolla tosin on ollut kyllä parempia päiviä, joten toivottavasti helpottaa pian. 🤞
 
vierailija
Tuun varovaisesti taustalta mukaan. Takana tuore kkm 5/23. Sen hoito kesti heinäkuun alkuun asti. Tällä hetkellä mennään pidemmällä kun millä viikoilla vuoto keskenmenossa alkoi, ehkä pikkuisen uskaltaa jo luottaa että kaikki voisikin mennä hyvin. Nyt rv 5+6. Rinnoissa kovaa arkuutta, pahoinvointia ja samalla aivan jörkyttävä nälkä siis kokoajan!
 
Erittäin epävarmasti mukaan.
Tein äsken ihan tosi selkeän plussan, mutta se ei varsinaisesti aiheuttanut ihanan kuplivaa ilon tunnetta, vaikka vauva on Erittäin toivottu.
Meillä on neljä lasta ja myöskin taustalla neljä keskenmenoa, joten odotukset on melko fiftififti että kuinka käy.
LA on jos on 30.5.
Melko varma oon jo viikon ollut että raskaana lienen, mutta nimenomaan pelko keskenmenosta on niin suuri että en oo halunnut testiä tehdä. Ja nyt samantien alko selkää ja alavatsaa jomottelemaan. Pelottaa. Mutta haluan silti koittaa pitää pienen toivonkipinän yllä. Neuvolaan olen viime km:n jälkeen kertonut toiveen mahdollisimman aikasesta ultrasta. Pahoin pelkään että en sitä silti tule samaan.

Mutta, näillä mennään kunnes toisin todistetaan.
 
Tiina, toivottavasti pelosta huolimatta kaikki menisi hyvin ❤

Täällä 6+0 tänään. Olen yrittänyt tutkia varhaisultran mahdollisuutta mutta on vaan niin kalliita ettei nyt pysty menemään. Terveystalo tarjoaa jotain 350€ hintaa🥺 menisin ihan ehdottomasti jos täältä löytyisi samanlaisia tarjouksia kuin pääkaupunkiseudulla (viitaten kaunis odotus)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Tiina, toivottavasti pelosta huolimatta kaikki menisi hyvin

Täällä 6+0 tänään. Olen yrittänyt tutkia varhaisultran mahdollisuutta mutta on vaan niin kalliita ettei nyt pysty menemään. Terveystalo tarjoaa jotain 350€ hintaa menisin ihan ehdottomasti jos täältä löytyisi samanlaisia tarjouksia kuin pääkaupunkiseudulla (viitaten kaunis odotus)
Terveystalolla taitaa erikoislääkäri tehdä noita niin siksi on kallista 🫤 79€ maksoi kätilön tekemä ultra missä kävin, Oulussa tämä.
 
Mulla raskausoireet on vähentynyt reilusti, pahoinvointi on lähes kokonaan loppunut. Vähän jännittää onko kaikki hyvin. Väsynyt kyllä olen edelleen eli se viittaa kuitenkin edelleen raskauteen. Ja nännit on arat jos niitä hipaisee. Mutta ehkä oon vaan oppinut ennakoimaan oireita. Ja jätin rautalisän hetkeksi pois kun se tuntui pahentavan pahoinvointia. Tosin muistelen, että edellisissä raskauksissa oireet väheni myös aika aikaisin, en ole kirjoittanut mitään ylös niin en tarkkaan muista. Piti ihan laskea millä viikolla mennään, ilmeisesti 8-9 viikon välillä(riippuu miten laskee, neuvola laskee vähemmän päiviä). Enää pari viikkoa lääkärin neuvolaan ja saa tietää mitä tapahtuu. 👍
 
vierailija
Mulla raskausoireet on vähentynyt reilusti, pahoinvointi on lähes kokonaan loppunut. Vähän jännittää onko kaikki hyvin. Väsynyt kyllä olen edelleen eli se viittaa kuitenkin edelleen raskauteen. Ja nännit on arat jos niitä hipaisee. Mutta ehkä oon vaan oppinut ennakoimaan oireita. Ja jätin rautalisän hetkeksi pois kun se tuntui pahentavan pahoinvointia. Tosin muistelen, että edellisissä raskauksissa oireet väheni myös aika aikaisin, en ole kirjoittanut mitään ylös niin en tarkkaan muista. Piti ihan laskea millä viikolla mennään, ilmeisesti 8-9 viikon välillä(riippuu miten laskee, neuvola laskee vähemmän päiviä). Enää pari viikkoa lääkärin neuvolaan ja saa tietää mitä tapahtuu.
Mulla vähän sama! Oon siis täällä taustalla tuo, jolla keväällä kkm. Nännit tosi kipeet, kerran päivässä yököttää enkä usko olevani raskaana. Varhaisultra tulossa mutta se on ruvennut ahdistamaan tosi paljon. Toivottavasti siellä kuitenkin kaikki hyvin!
 
Hei! Mites muilla menee? Onkohan kaikki jo siirtyneet Facebookin puolelle?

Kävin tänään lääkärin ultrassa ja pieni ihmisen alku sieltä löytyi. Sydän sykki hienosti ja hän heilutteli kovasti raajojaan. Laskettu aika siirtyi muutaman päivän aiemmaksi, nyt on la 10.5. NT-ultraankin sain jo ajan reilun viikon päähän. 😊
 
Hei! Mites muilla menee? Onkohan kaikki jo siirtyneet Facebookin puolelle?

Kävin tänään lääkärin ultrassa ja pieni ihmisen alku sieltä löytyi. Sydän sykki hienosti ja hän heilutteli kovasti raajojaan. Laskettu aika siirtyi muutaman päivän aiemmaksi, nyt on la 10.5. NT-ultraankin sain jo ajan reilun viikon päähän.
Facebookin puolelle on tainnut moni täältä siirtyä, ite käyn täällä välillä kuitenkin kurkkimassa 😊

Mullakin 1,5vkon päästä nt-ultra. Pahoinvointi on hiljalleen alkanut hellittää, ehkä tässä pääsee jo nauttimaan raskaudesta 😁 Kauhee nälkä on vaan lähes koko ajan...
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
Hei! Mites muilla menee? Onkohan kaikki jo siirtyneet Facebookin puolelle?

Kävin tänään lääkärin ultrassa ja pieni ihmisen alku sieltä löytyi. Sydän sykki hienosti ja hän heilutteli kovasti raajojaan. Laskettu aika siirtyi muutaman päivän aiemmaksi, nyt on la 10.5. NT-ultraankin sain jo ajan reilun viikon päähän.
Oi meillä on sama la ♥

Varmaan keskustelu on täältä aikalailla siirtynyt FB, mut pieni on ryhmä, että vielä varmaan tilaa kyl riittää jos sinne haluaa jossain vaiheessa tulla!
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
Oi meillä on sama la

Varmaan keskustelu on täältä aikalailla siirtynyt FB, mut pieni on ryhmä, että vielä varmaan tilaa kyl riittää jos sinne haluaa jossain vaiheessa tulla!
Mulla on Facebook niin vähän käytöllä, että menee joskus viikkojakin, että siellä käyn. Joten taidan jäädä sen ulkopuolelle. Toki täälläkin tulee vähemmän käytyä. 😁
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna

Yhteistyössä