Toukokuiset 2023

Moi!

Minäkin ilmottaudun nyt joukkoon!
Mulla ennestään neljä lasta, tyttö 16v, tyttö kohta 14v, tyttö 6v ja poika 4v. Viime syksynä raskausviikolla 10 keskenmeno.
Me asutaan Aasiassa, mutta tällä hetkellä Suomessa työjuttujen takia. Yrittäjiä olemme.
Mä oon just täyttänyt 42 ja tää oli nyt ajatuksissa vika "yritys". Oli vähän ristiriitaiset tunteet että yrittääkkö vaiko eikö, kun en halua kokea edellissyksyä uudelleen ja toisaalta meillä jo hyvä paketti kasassa. Mutta sit kuitenkin jäi uupumaan se yksi jota oltiin jo odoteltu.
Mulla oli eilen kiertopäivä 29, ja en ollut vielä aikeissa testiä tehdä. Mutta sit olin muista syistä päivystykseessä ja musta otettiin verikokeet ja sitten sanoivat katsovansa myös mahdollisesn raskauden kun tulin maininneeksi että sellainenkin mahdollisuus on. Tuli se sit aika puskista jotenkin kun lääkäri katsoi että hcg oli 160. Nyt olisi 4+2 ja LA 7.5.
No, näillä mennään nyt ja ehdottomasti aion varhaisultraan mennä. Viimeksi olisi selvinnyt jo silloin että kaikki ei ollut hyvin. Millä viikoilla sinne kannattaa mennä? Koskaan en ole ollut.
Mä aion Suomessa synnyttää vaikka meen kyllä kotona tässä välissä käymään. HUS on se mun paikka mitä todennäköisimmin. Riippuen nyt et tullaanko koko kööri Suomeen (Siinä tapauksessa oltais mökillä ja synnytys Joensuussa). Mut sen näkee sit.
Aika varovaisin mielin nyt koitan olla, en jaksa kauhean huolissani olla mutta toisaalta en uskalla uskoa vielä että joku olisi oikeasti tulossa...
Netistä löytyy vähän vaihtelevaa tietoa vu:sta, mutta ilmeisesti esim. 7+0 ja siinä ympärillä on hyvä 😊
 
Mä oon käsittänyt että hcg-verikokeisiin pääsee vaan jos on syytä epäillä että on joku hätänä tai on riskiraskaus tai jonkun muun tilanteen ohessa? Saatan toki olla väärässä
Mulla otettiin kun haluttiin arvioida tarkemmin rv kun on epäsäännölliset menkat😁 eipä viisastuttu, kun viitearvot näillä viikoilla niin suurella heittelyvälillä😅
 
  • Tykkää
Reactions: Milaas
Heippa, mäkin voisin varovasti huhuilla tänne toukokuisten ryhmään :) Toisen yritys näyttäis tärpänneen jo tokasta kierrosta ja täällä ollaan vielä aika pöllämystyneenä kun esikoista yritettiin hampaat irvessä 8 kuukautta :D Ollaan iloisia, mutta myös iski pieni jännitys kaikesta tulevasta. LA näyttäis olevan 11.5 ja nyt on siis rv 3+6.
 
Heippa, mäkin voisin varovasti huhuilla tänne toukokuisten ryhmään Toisen yritys näyttäis tärpänneen jo tokasta kierrosta ja täällä ollaan vielä aika pöllämystyneenä kun esikoista yritettiin hampaat irvessä 8 kuukautta Ollaan iloisia, mutta myös iski pieni jännitys kaikesta tulevasta. LA näyttäis olevan 11.5 ja nyt on siis rv 3+6.
Jee, haaveiluketjusta lisää plussia! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: peanut_butter
Hei kaikille. Tulen varovaisesti mukaan keskusteluun. Mulla on nyt rv 4+4. Ensimmäisen positiivisen testin tein rv 3+3. Olo on tosi onnellinen ja epäuskoinen. Mulla on pcos ja pelkäsin, että en välttämättä saa lapsia ollenkaan. Keskenmeno pelottaa hirveästi ja ollaan todennäköisesti menossa varhaisultraan 7+0 aikoihin tai vähän jälkeen. Minkälaisia oireita teillä on? Mulla ainoa selkeä oire on nännien arkuus. Alkuun pelkkä paidan hipaisu sattui. Nyt on jo helpottanut. Tissit on myös selvästi jo kasvanu vähän. Välillä väsyttää, mutta ei pahasti.
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4 ja malanen
Hei kaikille. Tulen varovaisesti mukaan keskusteluun. Mulla on nyt rv 4+4. Ensimmäisen positiivisen testin tein rv 3+3. Olo on tosi onnellinen ja epäuskoinen. Mulla on pcos ja pelkäsin, että en välttämättä saa lapsia ollenkaan. Keskenmeno pelottaa hirveästi ja ollaan todennäköisesti menossa varhaisultraan 7+0 aikoihin tai vähän jälkeen. Minkälaisia oireita teillä on? Mulla ainoa selkeä oire on nännien arkuus. Alkuun pelkkä paidan hipaisu sattui. Nyt on jo helpottanut. Tissit on myös selvästi jo kasvanu vähän. Välillä väsyttää, mutta ei pahasti.
Onnea! ❤

Mulla nyt 4+5 oireina tissit tosi arat, väsymys edelleen kovaa ja vatsa on älyttömän turvonnut. 🤔
 
Hei kaikille. Tulen varovaisesti mukaan keskusteluun. Mulla on nyt rv 4+4. Ensimmäisen positiivisen testin tein rv 3+3. Olo on tosi onnellinen ja epäuskoinen. Mulla on pcos ja pelkäsin, että en välttämättä saa lapsia ollenkaan. Keskenmeno pelottaa hirveästi ja ollaan todennäköisesti menossa varhaisultraan 7+0 aikoihin tai vähän jälkeen. Minkälaisia oireita teillä on? Mulla ainoa selkeä oire on nännien arkuus. Alkuun pelkkä paidan hipaisu sattui. Nyt on jo helpottanut. Tissit on myös selvästi jo kasvanu vähän. Välillä väsyttää, mutta ei pahasti.
Onnea!
Täällä on ihan armoton väsymys ollut läsnä jo useamman päivän. Näin iltaisin olisin jo ennen kasia valmis petiin 😅 Rinnat on vähän arat, välillä on jotain pientä tuntemusta alavatsassa ja koko ajan on nälkä. Voisin vaan nukkua ja syödä 😄
 
Täällä säikäytti kivut eilen. Mulla on ollut tasaisesti juilintaa alavatsassa (ja joskus enemmän oikealla), mutta eilen suihkussa ollessani tuikkasi vasemmalle puolelle muutaman kerran (ehkä viidesti) niin kovaa että meinasin mennä kaksin kerroin. Ja juuri nimenomaan ”tuikkasi”, eli tuli kovaa, ja laantui nopeasti kunnes tuli uudestaan.
Pelkään kovin kohdunulkoisen mahdollisuutta, joten soitin tietysti päivystykseen josta neuvoivat ottamaan kipulääkettä ja seurailemaan. Yön sain nukuttua, vähän juilii tuonne vasemmalle puolelle näin aamusta. Vuotoa ei ole.
Onko kellään aiemmassa raskaudessa kokemusta tälläisestä? Jos tämä ei nyt mene kesken, niin satavarmasti menen varhaisultraan 😅
 
Mulla on aika tasaisesti 24/7 juilintaa alavatsalla. Eilen tuli pari kertaa tommosia kovia tuikKaisuja.. Petipuuhissa alkaa "supistelutuntemukset".. En muista onko edellisissä raskauksissa ollut tämmöistä kun isommat muksut - 12 & - 14..
 
@Milaas Varmaan jotain normaaleja kohdun kasvamis- ja venymistuntemuksia :) Mut säikäyttäähän tollainen varmasti!

Oireista oli puhetta, täällä 4+0 ja rinnat on turvonneet, alavatsalla erilaisia nippailuja ja tuntemuksia, ja huomaan olevani tosi väsynyt. Oon kirjoittanut ylös että viimeksi alkoi etominen 4+4 ja 7+0 alkaen kärsinkin kovasta pahoinvoinnista, sitä en kyllä odota.

Voisin liittyä listallekin: peanut_butter / 11.5 / 2. / HUS. Synnytyspaikka varmaan on vielä pohdinnassa, mutta asuinalueen mukaan olisi HUS. :)
 
Moi kaikki! Kivaa miten aktiivinen ryhmä! Olen lueskellut joitain plussanneiden ja huhtikuisten ryhmiä mutta voisin osallistua täällä 😊 Mulla omien laskujen mukaan olisi la 1.5. mutta voi olla huhtikuun puolellakin. Nyt meneillään kp 5+3. Ensimmäinen olisi kovasti toiveissa, kesällä meni kesken 5+0. Nyt on melko seesteinen ja luottavainen olo jostain syystä. Tein positiivisen testin melko varhain 3+5, näytti tuolloin viikkoja hedelmöittymisestä 2-3. Ollut jatkuvasti rinnoissa tuntemuksia, mukavaa kun tuntuu että on oireita kokoajan. Ennen testiä oli pahoja mielialanvaihteluita ja itkeskelyä. Olin hätäinen ja varasin vu jo ensiviikolle 6+2 päivälle, nyt mietin onko liian aikaista. Tosi tyytyväinen että saa olla raskaana.
 
Moi kaikki! Kivaa miten aktiivinen ryhmä! Olen lueskellut joitain plussanneiden ja huhtikuisten ryhmiä mutta voisin osallistua täällä Mulla omien laskujen mukaan olisi la 1.5. mutta voi olla huhtikuun puolellakin. Nyt meneillään kp 5+3. Ensimmäinen olisi kovasti toiveissa, kesällä meni kesken 5+0. Nyt on melko seesteinen ja luottavainen olo jostain syystä. Tein positiivisen testin melko varhain 3+5, näytti tuolloin viikkoja hedelmöittymisestä 2-3. Ollut jatkuvasti rinnoissa tuntemuksia, mukavaa kun tuntuu että on oireita kokoajan. Ennen testiä oli pahoja mielialanvaihteluita ja itkeskelyä. Olin hätäinen ja varasin vu jo ensiviikolle 6+2 päivälle, nyt mietin onko liian aikaista. Tosi tyytyväinen että saa olla raskaana.
Ja siis tarkoitan tietty rv 5+3. Mut voi myös lisätä Fiafia/ 1.5 / 1./ HUS. Ehkä ensiviikolla selviää kuulunko tähän ryhmään
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
Kiinnostaa että minkälaisia raskausoireita teillä on? Itsellä suurin on syvä ja vakava väsymys. Kuitenkin yöllä valvon pari tuntia. Tänään olin 12h töissä ja olin aivan horroksessa suuren osan vuorosta. Huomenna sama edessä.

Toinen oire on rintojen arkuus ja herkkyys. Hieman ovat kipeät. Ja vatsan turvotus on suuri. Yksi erikoinen on myös kellertävä valkovuoto, googlasin että johtuu keltarauhashormoonista.
Toi väsymys on mulla myös. Jatkuvasti väsyttää ja keskellä päivää tekisi mieli nukkuakin välillä. Se ei vapaalla haittaa mutta töissä... Mulla myös uusi työpaikka, jännittää miten jaksan sosialisoitua ja omaksua asioita tässä tilassa. Just siinä "horroksessa" 😄
 
@Milaas Varmaan jotain normaaleja kohdun kasvamis- ja venymistuntemuksia Mut säikäyttäähän tollainen varmasti!

Oireista oli puhetta, täällä 4+0 ja rinnat on turvonneet, alavatsalla erilaisia nippailuja ja tuntemuksia, ja huomaan olevani tosi väsynyt. Oon kirjoittanut ylös että viimeksi alkoi etominen 4+4 ja 7+0 alkaen kärsinkin kovasta pahoinvoinnista, sitä en kyllä odota.

Voisin liittyä listallekin: peanut_butter / 11.5 / 2. / HUS. Synnytyspaikka varmaan on vielä pohdinnassa, mutta asuinalueen mukaan olisi HUS.
Kiitos lohduttavasta kommentista ❤ Sen verran tosiaan säikäytti, että ajattelin tänään soitella ja kysellä varhaisultrasta että missä vaiheessa eli millä viikoilla olisi järkevä tulla. Olisi kiva että päästäisiin miehen kanssa yhdessä, hän on tosiaan parin viikon päästä pari viikkoa arkena työmatkalla niin se vähän hankaloittaa.
 
Sain ajan varhaisultraan parin viikon päähän, eli silloin olisi viikot 7+2 (tai 7+3). Toivotaan että kaikki menee hyvin :) Ja tutulle gynelle.

Oireista sen verran että väsymys on täälläkin läsnä, välillä tulee etovaa oloa (vielä ei ole tullut oksennus) ja rinnat sekä nännit aristaa. Tämä viimeisin tuli ihan muutaman päivän sisään. Varsinkin jos verensokeri laskee niin olo huononee huomattavasti.
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4
Sain ajan varhaisultraan parin viikon päähän, eli silloin olisi viikot 7+2 (tai 7+3). Toivotaan että kaikki menee hyvin Ja tutulle gynelle.

Oireista sen verran että väsymys on täälläkin läsnä, välillä tulee etovaa oloa (vielä ei ole tullut oksennus) ja rinnat sekä nännit aristaa. Tämä viimeisin tuli ihan muutaman päivän sisään. Varsinkin jos verensokeri laskee niin olo huononee huomattavasti.
Toivotan että vu:ssa tulee hyviä uutisia ♥

Mulla on huono olo vähän alkanut nostaa päätään, pahin on se, kun on hirvee nälkä ja samalla ällöttää se ruoka mitä on tehnyt 😅 mutta kun vähän väkisin syö, niin olo helpottaa kyllä. Pitäisi viikonloppuna mennä sukuloimaan, niin toivottavasti ei ihan vielä pahene kovin pahaksi, kun en haluaisi ihan vielä muille kertoa tästä.
 
  • Tykkää
Reactions: Milaas

Yhteistyössä