Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Milloinkohan tää kuvotus helpottaa? Nyt koossa jo 13 raskausviikkoa mutta tuntuu että tää vain pahenee... Miten muilla?
Mulla on nyt viimeisen viikon aikana selvästi helpottanut, huomenna 13+0.
Mietinkin että joko uskallan ottaa nää pahoinvointi rannekkeet pois käsistä, ehkä en vielä :ROFLMAO:

Seulankin tulokset tuli jo ja normaali siellä luki, jos käy hussin alueella niin kannattaa ottaa omaposti käyttöön niin sinne ilmestyi heti eikä tarvi odottaa että tulee postissa (y)
 
Hei muut hoitotyötä tekevät? Miten jakselette? Oletteko miettineet mihin viikoille asti työskenteletkö? Itse työskentelen vammaisten ja vanhusten parissa.. siellä on haastavaa käytöstä ja saattaa tulla nyrkistä ja potkuja.. mietin et mihin viikoille asti on turvallista työskennellä?
 
Hei muut hoitotyötä tekevät? Miten jakselette? Oletteko miettineet mihin viikoille asti työskenteletkö? Itse työskentelen vammaisten ja vanhusten parissa.. siellä on haastavaa käytöstä ja saattaa tulla nyrkistä ja potkuja.. mietin et mihin viikoille asti on turvallista työskennellä?
Kesäkuisista kommentoin, et ite oon ensihoitaja ja omaan työhön kuuluu paljon kantamista, nostamista ja nykyään myös väkivallan uhkaa. Mitä neuvolassa juteltiin, niin teen niin pitkään kuin pystyn eli lähinnä varmaan siihen asti, et maha alkaa olla tiellä tai tulee kipuja nostoissa/kannoissa :) Terkkari epäili, et ensin lähtee multa yövuorot pois, ennen kokonaan töistä pois jäämistä.
 
Hei muut hoitotyötä tekevät? Miten jakselette? Oletteko miettineet mihin viikoille asti työskenteletkö? Itse työskentelen vammaisten ja vanhusten parissa.. siellä on haastavaa käytöstä ja saattaa tulla nyrkistä ja potkuja.. mietin et mihin viikoille asti on turvallista työskennellä?
Täällä! Ja joo en osaa sanoa mihin asti sitä ylipäätään jaksaa... mullahan on lomia käyttämättä niin täytyy selvittää saanko ottaa ne käyttöön ennen äippälomaa... toki myös nyt kun töissä tietävät niin oli puhe että työtehtävissä voitais joustaa mutta eihän se joka vuorossa onnistu millään vaan pakko hoitaa myös nämä arvaamattomat asiakkaat...
 
Täällä alkaa pahoinvointi helpottaa ja on enemmän virtaa tehdä asioita. Esim jaksaa taas käydä salilla töiden jälkeen. Ainoat pahoinvoinnista jääneet asiat ovat esim: en pysty syömään kaurapuuroa, raejuustoa tai pakastemansikoita. Ajatuski saa pahan olon aikaan. Ennen raskautta söin just noita jatkuvasti. Toinen juttu, et hajuaisti on tosi tarkka ja kaikki hajut tuntuu liian voimakkailta ja saa pahaa oloa aikaan. Musta tuntuu et kokoajan joku haisee ihan sieniltä, vaik kukaan lähimaillakaan ei ole valmistanut tai syönyt sieniä :D outoja juttuja
 
Heippa! Tulin vain päivittelemään tilannetta, eli pääsin onneksi neuvolan kautta ultraan, kun vuotelu on nyt jatkunut jo kaksi viikkoa. Siellä se elämänalku yhä oli voimissaan. ❤ Ymmärrykseni mukaan istukka on kohdunkaulan suulla, joka sitten aiheuttaa ilmeisesti vuotelua. Nt-ultra sitten 3 viikon päästä, mutta nyt saa taas hetken ottaa rennommin.
 
Jihuu, nt-ultrassa kaikki hyvin ja tyyppi liikuskeli reippaasti. Vastasi kokoaan ja LA pysyi samana, ei kuulemma enää muutu. Turvotus 0,75 ja riskilukematkin tuli jo Maisaan, pienet todennäköisyydet vaikeuksille. En varmaan sinne NIPTiin mene nyt tämän tuloksen puitteissa.

Ja kyllä täytyy sanoa että mieletön kokemus. En ollut tiennyt enkä arvannut että tyyppi siellä jo vilkuttelee ja hyörii, mies sai bongattua korvatkin. Saatiin ihanat kuvat päästä jossa näkyy jo kasvonpiirteitäkin. Nyt hymyilyttää!
 
Jihuu, nt-ultrassa kaikki hyvin ja tyyppi liikuskeli reippaasti. Vastasi kokoaan ja LA pysyi samana, ei kuulemma enää muutu. Turvotus 0,75 ja riskilukematkin tuli jo Maisaan, pienet todennäköisyydet vaikeuksille. En varmaan sinne NIPTiin mene nyt tämän tuloksen puitteissa.

Ja kyllä täytyy sanoa että mieletön kokemus. En ollut tiennyt enkä arvannut että tyyppi siellä jo vilkuttelee ja hyörii, mies sai bongattua korvatkin. Saatiin ihanat kuvat päästä jossa näkyy jo kasvonpiirteitäkin. Nyt hymyilyttää!
Ihanaa! Nyt odotan niin jännityksellä kun oma ultra on ylihuomenna.
 
  • Tykkää
Reactions: Disco Volante
Hei muut hoitotyötä tekevät? Miten jakselette? Oletteko miettineet mihin viikoille asti työskenteletkö? Itse työskentelen vammaisten ja vanhusten parissa.. siellä on haastavaa käytöstä ja saattaa tulla nyrkistä ja potkuja.. mietin et mihin viikoille asti on turvallista työskennellä?
Täällä yksi sairaanhoitaja! Esikoisen odotusaikaan olin lastenosastolla, se oliki aika iisiä ja loppuun asti pystyin olla töissä (esikoisen raskaus muutenki tosi iisi). Nyt oon kirurgisella osastolla, jossa melko raskaita potilaita. Toki pyrin olemaan mahdollisimman pitkään töissä, jos ei tuu ongelmia. En oo edes osannu ajatella asiaa vielä :D
 
Narbbu
Hei! Vieläkö fb- ryhmään mahtuisi? Itsellä laskettu aika näillä näkymin 12.5. ensi viikolla tiistaina on NT-ultra, jolloin varmistuu onko kaikki hyvin. Meille miehen kans tämä toinen, esikoinen täyttää ensi vuonna 6-vuotta. Onnellisena ollaan kyllä odotuksesta oltu.
 
Hei! Vieläkö fb- ryhmään mahtuisi? Itsellä laskettu aika näillä näkymin 12.5. ensi viikolla tiistaina on NT-ultra, jolloin varmistuu onko kaikki hyvin. Meille miehen kans tämä toinen, esikoinen täyttää ensi vuonna 6-vuotta. Onnellisena ollaan kyllä odotuksesta oltu.
Tosiaan unohtui kirjautua sisään. Laitoin sinulle ketjun aloittaja sähköpostia.
 
Täällä on nyt tainnut alkaa se helpon osuus eri keskiraskaus. Pahoinvointi on ollut viikon verran poissa ja pystyy elämään suht normaalisti, väsymystä on mutta ilman päikkäreitä on nyt selvitty.
Normi ruokaakin maistuu jossain määrin, nyt pitää opetella eroon jatkuvasta napostelusta (ja toivoa että paha maku joskus helpottaisi).
Kreivin aikaan tuli tämä helpotus koska muutto tulevana vkl :geek:

Ollaan kerrottu molempien perheille ja töissä kerron kollegoille huomenna, tai siis soitan heille koska etänä edelleen olen.

13+4 taitaa olla menossa ja perjantaina seuraava neuvola.
 

Yhteistyössä