Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Millä viikoilla.täällä nyt kaikilla np-ultrat? Vaihtelee paikkakunnittain. Mulla neuvola perjantaina niin saan ajan.
Täällä kans ens viikon perjantaina, viikolla 12+5 ! Jännittävin osuus mun mielestä se et sen jälkeen tarkotus kertoa asiasta lähipiirille :x Ei pitäs miettiä mitä muut ajattelee asiasta mut oon aina ollu tämmöne epäilijä/jännittäjä, olipa kyse mistä tahansa asiasta...

@Mami❤️ - hirmusesti tsemppiä <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Mami❤️
@Mami Pitemmän päälle on sinulle ja lapsille todennäköisesti parasta pitää välimatkaa ihmiseen, joka on arvaamaton ja jolla on narsistisia piirteitä. Tuollainen ”abortti tai lähden” kuulostaa juuri narsistin suusta tulleelta ultimaattumilta. Itse olen narsistin tytär sekä elänyt hetken myös narsistin kanssa suhteessa ja parhaat päätökset elämässä ovat olleet näistä molemmista suhteista eroon hankkiutuminen. En toki tiedä, millainen tilanne sinulla on mutta varmasti kyllä pärjäät Ei ole varmasti helppoa olla yksin suurperheen päänä kantamassa vastuuta mutta kyllä ne asiat lutviutuvat. Päivä kerrallaan.
Mulla on sillä tavalla hyvä tilanne, et oon ollut yksin isompien lasten kanssa siitä asti ku he oli 1 ja 3. 9v olin yksin. En epäile etten pärjää.. mut kaikki tuntuu nyt vaan liian raskaalta, koska kaikki oli hyvin. Puhuttiin yhteen muuttamisesta ja kaikesta. Ei käytetty ehkäisyä ja se hyvin tiedossa molemmilla. Ihminen joka voi jättää raskaana olevan tyttöystävän ei kovin tasapainoinen ole. Ja nyt uhkaus ettei myöskään poikaamme halua enää nähdä. Käsittämätöntä.
Päivä kerrallaan mennään. Ystävät kyllä on ihania, he tukevat.
 
@Mami Minä elin 11v narsistin kanssa ja elämäni parhain päätös oli lähteä, vaikka lapsia oli 3. Ei enää ikinä! Minun ja lasten oli parempi olla ilman häntä. Ainut haittapuoli on, että hän on aina elämässä läsnä lasten takia, mutta onneksi ei tarvitse nähdä kuin pakon edestä.
Tulet meidän joukkoon fb-ryhmään, niin varmasti saat tukea ja kenties apua, jos esim. samalta paikkakunnalta
Olen niin pahoillani, että joudut tuon kokemaan, mutta älä missään nimessä alistu hänen tahtoonsa
Haluisin tulla mut tällä hetkellä mua hävettää tää tilanne niin että en tiiä miten ois.
 
Haluisin tulla mut tällä hetkellä mua hävettää tää tilanne niin että en tiiä miten ois.
Tsemppiä hirmuisesti<3
Tähän pakko sanoa, että tilanne ei ole sinun häpeä vaan nimenomaan sen toisen osapuolen. Et ole millään tavalla tehnyt mitään väärää, tai muutakaan sellaista mitä pitäisi missään nimessä hävetä!
 
Täällä yökittiin aamulla tyhjällä vatsalla, sen jälkeen ollut ok, kokoajan pitää kyllä syödä jotain.

Ultra tasan viikon päästä, silloin 12+6 ja sen jälkeen olis kans tarkoitus kertoa, ollaan seuraavana vkl menossa miehen perheen luo ristiäisiin niin kiva sauma kertoa kaikille samaan aikaan.
Toki muutama kaveri, sisko ja pomo tietää jo
 
Moi kaikille odottajille. Kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa, vaikka tarkoitus olikin odottaa ensimmäiseen ultraan, joka samalla nt-ultra, mutta huomasin, että fb-ryhmä alkaa olla jo täynnä ja sinne olisi kova hinku :). En vain ole uskaltanut aiemmin laittaa viestiä. Olen siis kohta 35-vuotias mahdollinen ensisynnyttäjä ja nyt menossa vkot 11+1. Ensi maanantaina olisi tosiaan nt-ultra, jossa selviää onko kohdussa kaikki kunnossa, vai kenties tuulimuna tai keskeytynyt raskaus. Neuvolassa kävin ensi kertaa pari vkoa sitten ja ultraa varatessa äitiyspolilla sanottiin, että minun sairaanhoitopiirissäni nt-ultra aina vkolla 11+4-11+6. Täältä viestejä luettuani tämä käytäntö taitaa tosiaan vaihdella paljonkin. Raskausoireita minulla ei ole ollut nimeksikään. Alusta asti vaivannut rakon nopea täyttyminen, hieman arat, mutta todella paljon suurentuneet rinnat ja ehkä omalla kohdallani ikävimpänä unettomuus, Olen päivisin niin väsynyt, että en kerta kaikkiaan selviä töiden jälkeen iltaan asti, mutta öisin en vain saa unta. Muuten olen "saanut" elää ihan normaalisti ja se myös yksi syy, miksi en oikein ole saanut raskautta konkretisoitua. Olen kertonut asiasta vasta äidilleni, enkä oikein halua puhua asiasta puolisonikaan kanssa, vaan sanonut, että niin moni asia voi mennä pieleen ja "katsotaan nyt ensimmäinen ultra" yms. En siis oikein uskalla iloita asiasta, vaikka lapsi erittäin toivottu olisikin. Tosiaan tästä syystä myös tänne kirjoittaminen on ollut vaikeaa, mutta onneksi pitkä odotus ensi vkolla loppuu ja olemme jo paljon viisaampia. Mikäli FB-ryhmässä vielä on tilaa, niin kenelle tällä hetkelle tulee laittaa viestipyyntöä? Pahoittelut pitkästä vuodatuksesta, mutta yöt on pitkiä yksin valvoessa.
 
Deleted member 148660
Millä viikoilla.täällä nyt kaikilla np-ultrat? Vaihtelee paikkakunnittain. Mulla neuvola perjantaina niin saan ajan.
Meillä oli eilen (11+4), siellä se mahdottoman paljon riehu ja näytti kuin olisi kohdun seinästä potkinut aina vauhtia (vaikka ei kai ne liikkeet kovin tahdonalaisia vielä ole? :D). Vahva syke, CRL 5,2 cm ja niskaturvotusta 1,2 mm. Kyllä siinä silmät kostu, kun mieskin pääsi ekaa kertaa paikalle. Ja nyt onkin viikonloppuna tarkoitus kertoa molempien vanhemmille.. ja sitä mukaa ystäville.

En ole paljoa kirjoitellut, lukenut kylläkin säännöllisesti. 2,5 viikkoa mennyt lähes joka päivä oksentaen, eikä paljoa ole ruoka maittanut, niin voimat on aika poissa. Jospa se tästä.
 
Meillä tosiaan raskaudesta tietää vasta molempien perheet eli vanhemmat ja sisarukset. Tarkoitus marraskuun aikana pikkuhiljaa kertoa myös ystäville ja sit töissä esimiehelle.

Hauska juttu muuten, oon viimeisen parin viikon aikana saanu todella monelta palautetta, että mun hiukset näyttää nykyään upeilta, ja kyselevät mitä oon tehnyt niille. Mähän en oo tehny niille mitään, en oo käyny kampaajallakaan moneen kuukauteen. Taitaa olla raskaushiukset
 
Mulla kans viikon päästä nt-ultra, 12+5. Mulla oli kaks viikkoa jo helpompaa, mutta pahoinvointi on tehnyt comebackin tällä viikolla. Olo on aivan hirvittävä, en saa öisinkään enää kunnolla unta. Joko tää vois loppua?! Lisäksi oli viikonloppuna kummallisia oloja, ja taas nousi huoli onko siellä kohdussa enää ketään kasvamassa :( No, viikko pitää vielä kärvistellä. Ja eiköhän tää körvistely ja huoli jatku meikäläisellä tappiin asti.
 
Deleted member 148660
Mulla kans viikon päästä nt-ultra, 12+5. Mulla oli kaks viikkoa jo helpompaa, mutta pahoinvointi on tehnyt comebackin tällä viikolla. Olo on aivan hirvittävä, en saa öisinkään enää kunnolla unta. Joko tää vois loppua?! Lisäksi oli viikonloppuna kummallisia oloja, ja taas nousi huoli onko siellä kohdussa enää ketään kasvamassa No, viikko pitää vielä kärvistellä. Ja eiköhän tää körvistely ja huoli jatku meikäläisellä tappiin asti.
Minkälaisia oloja oli, jos saa kysyä? :) Ja mulle ainaki työkaveri yritti rauhoitella (ennen ultraa, kun olin perus pessimisti), että eiköhän se huono olo aika pitkälti kieli siitä, että kyllä siellä joku kasvaa ja kehittyy. Eihän se toki aina sitä takaa, mutta aika usein kuitenkin :)
 
Meillä on ultra 10.11, eli 11+5, täällä varataan ajat itse ja oli niin huonosti iltapäiville aikoja et piti ottaa jo noin "aikasille" viikoille se.

Tänne ei mitään uutta, säännöllisen epäsäännöllisesti on paha olo, päivä kerrallaan mennään.
 
Minkälaisia oloja oli, jos saa kysyä? Ja mulle ainaki työkaveri yritti rauhoitella (ennen ultraa, kun olin perus pessimisti), että eiköhän se huono olo aika pitkälti kieli siitä, että kyllä siellä joku kasvaa ja kehittyy. Eihän se toki aina sitä takaa, mutta aika usein kuitenkin
Jonkinlaisia nipistelyjä ja muljahduksia kohdun tienoilla. Mullahan ei oo kohdussa ollut juuri mitään tuntemuksia missään vaiheessa, vaikka alavatsa jo pömpöttää ja kohdun ehkä hyvällä mielikuvituksella tuntee. Keltarauhaset on kummitelleet ajoittain. Ja kai se päällimmäinen fiilis on vaan sellainen epämääräinen tunne, että ei tää nyt voi vaan onnistua kuitenkaan, kun niin moni joutuu käymään läpi kkm:n ja muita kauheuksia. Sit taas toisena hetkenä suunnitellaan miehen kanssa vauva-aikaa jo innolla. Ota tästä nyt sitten selvää!
 
12+0 ja hyvä päivä!vaikka ei pahaa oloa ole niin kokoajan olen syömässä jotain, voinkohan riisikakuista saada yli annostuksen Eli lähinnä niitä ja mandariineja menee edelleen, vähän myös ruokaa mutta normaali rakkaus eli leipä on edelleen ihan nounou.
 
Deleted member 148660
Jonkinlaisia nipistelyjä ja muljahduksia kohdun tienoilla. Mullahan ei oo kohdussa ollut juuri mitään tuntemuksia missään vaiheessa, vaikka alavatsa jo pömpöttää ja kohdun ehkä hyvällä mielikuvituksella tuntee. Keltarauhaset on kummitelleet ajoittain. Ja kai se päällimmäinen fiilis on vaan sellainen epämääräinen tunne, että ei tää nyt voi vaan onnistua kuitenkaan, kun niin moni joutuu käymään läpi kkm:n ja muita kauheuksia. Sit taas toisena hetkenä suunnitellaan miehen kanssa vauva-aikaa jo innolla. Ota tästä nyt sitten selvää!
Tällä just kysyin, kun mulla on nyt noin viikon kohdun alueella kans tuntunut ihan ihme oloja. Välillä 'polttelee' kuin menkkojen edellä tai sit vähän niinku kramppaa.. en osaa oikein edes selittää millasia tuntemuksia, mutta kuitenkaan ei miellyttäviä. Mutta silti oli ultrassa kaikki kunnossa, joten älä liikoja huoli sinäkään :) vaikka ei se huoli tosiaan kehoittamalla lopu... itsekin aloin heti ultran jälkeen miettimään, että entä jos käy huonosti heti kun on muille kerrottu jne jne.
 
  • Rakkaus
Reactions: Disco Volante
Meillä on 3.11, jolloin 13+2, Neuvolan täti varasi ja halusi mahdollisimman pitkälle, että näkee paremmin. 12 päivää siis vielä jännitetään.

Mullakin on paha olo tehny vähän comebackin varsinki aamuisin. Ja silloin kun ei oo paha olo niin vaikea on silti löytää ruokia mitkä maistuis. Kaikista mieluiten söisin hedelmiä ja jogurttia. Pakastimessa on sikana kanaa, jota oon alkanu syöttään koirille. Päätin, että turha jemmailla 7kk ku en voi kuvitella syöväni kanaa. On merkillistä..

JA @Mami❤️ FB ryhmään vaan! Sieltä kannustusta uuteen elämäntilanteeseen ja jos ei muuta niin ainakin keskustelu seuraa! Kovasti voimia, on varmasti nyt tosi raskasta! Häpeää sinun ei kyllä tarvi tuntea yhtään. <3
 
Mulla kovasti tuntemuksia ollut alusta asti. Vuosi sitten km 7+2 ei auta yhtään. Mut sitä ennen oli raskaus joka meni hyvin ja siinä kans vatsakipuja, vatsan nippailua, outoa oloa kohdun tienoilla. Samoin nyt.
Sillon kun kesken meni, mitään tuntemuksia ei ollut kun kivut kun alkoi vuotaa. Nythän alkoi pahoinvointi aikasilla viikoilla , samoin sillon keskenmenoa edeltäneessä raskaudessa. ❤
 
Mulla on ollut koko alkuraskauden nippailua, kipuilua ja tuntemuksia alavatsalla ja muniksisissa. Toki hieman eri asia, kun mulla alkanut hoidoilla ja munikset myös siksi kipuilee. Nyt 11+3 ja ainakin 9+4 ultrassa oli kaikki mallillaan
 
Täällä on nyt kova huoli. Ruskea tuhruvuoto alkoi tosiaan pari päivää ultran jälkeen, ja ajattelinkin sen johtuneen vain ultrasta ja sisätutkimuksesta, vaikka kummastuttikin, että se alkoi vasta parin päivän päästä tutkimuksesta.

Nyt vuotoa on kestänyt jo 10 päivää, ja ne vähäisetkin oireet väsymys, lievä kuvotus, palelu ovat kadonneet tyystin parissa päivässä. Meidän piti kertoa uutiset isänpäivänä perheille, mutta intuitio sanoo, että ei kannata. Täytynee maanantaina soitella neuvolaan, mutta epäilen, että ne eivät ota tutkittavaksi, kun vuoto on vähäistä ja kipua ei ole. Nt- ultra vasta 17.11.
 

Yhteistyössä