Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Omistaako muuten kukaan muu tässä porukassa kissaa/kissoja? Miten tarkkoja ootte esim kissan laatikon putsaamisen suhteen? Mä siirsin homman kokonaan miehen vastuulle, kun sain kuulla olevani raskaana. Meidän kissa on aikamoinen sylivauva, nii sitä on vähän vaikee estää tulemasta syliin, mut ei esim onneks nuku meidän kanssa sängyssä. Jotenkin oon aika neuroottinen asian suhteen.
 
Omistaako muuten kukaan muu tässä porukassa kissaa/kissoja? Miten tarkkoja ootte esim kissan laatikon putsaamisen suhteen? Mä siirsin homman kokonaan miehen vastuulle, kun sain kuulla olevani raskaana. Meidän kissa on aikamoinen sylivauva, nii sitä on vähän vaikee estää tulemasta syliin, mut ei esim onneks nuku meidän kanssa sängyssä. Jotenkin oon aika neuroottinen asian suhteen.
Meillä myös kaksi sisäkissaa. Mies siivoo laatikot vain pakotettuna, joten itse olen niitä siivonnut. Nyt toki käytössä varmuudeksi kertakäyttöinen maski ja kädet pesen heti laatikoiden putsauksen jälkeen. Madotetuilla sisäkissoilla kuitenkin vain hyvin pieni mahdollisuus tartuttaa toksoplasmoosia.

Eipä oo taas reilua kohtelua terveydenhuollon päästä @Kasikuus :(
 
Piu! Täällä pyörähti rv 10 käyntiin, eli tänään 9+0. Ihan hassu ajatus tämäkin, kun sillon 3+5 viikollä tähän viikkoon tuntu olevan IKUISUUS! Appi kertoi, että tänään alkiovaihe on ohi ja kutsumme tästä lähtien lasta sikiöksi tai vauvaksi. Ihana ajatus! Luulin jotenkin, että masu näkyis enemmän, mutta ylipaino suojelee vielä siltä. Mahallaan tuntuu jo jotain, mutta edelleen nukun mahallaan. Kuulemma kohtu nousee vkolla 12 häpyluun yli jolloin sen voi tuntea. Vissiin vasta joulun aikaan saa odotella, että alkaa näkymään ihan raskausmaha.

Onko muut sitä mieltä, että ultria on jotenkin tosi vähän. Vain kaksi koko raskausaikana. Mulla tekis mieli käydä kurkaan viikon päästä, että miltä siellä näyttää. Tosiaan löysin sen ihanan yksityisen kätilön, jonka luona maksaa 70€/ultra, joten ei ois ees paha.
 
  • Tykkää
Reactions: Wema
Ilmoittelen tänne, että ollaan päädytty fb-ryhmän kanssa että otetaan 60 jäsentä, jolloin uusia ei enää oteta. Nyt jäljellä 20 paikkaa. Ja jos ryhmä ei ole ehtinyt täyttymään marraskuun viimeiseen päivään mennessä niin siltikin ryhmä sulkeutuu vaikkei jäsenmäärä olisi täyttynyt.

Jos siis haluat ryhmään niin mulle yksityisviestillä fb-profiilia. Laitan kaveripyynnön, sen jälkeen kutsun ryhmään ja poistan kavereista.
Laitoin sulle yksäriä. :)
 
Piu! Täällä pyörähti rv 10 käyntiin, eli tänään 9+0. Ihan hassu ajatus tämäkin, kun sillon 3+5 viikollä tähän viikkoon tuntu olevan IKUISUUS! Appi kertoi, että tänään alkiovaihe on ohi ja kutsumme tästä lähtien lasta sikiöksi tai vauvaksi. Ihana ajatus! Luulin jotenkin, että masu näkyis enemmän, mutta ylipaino suojelee vielä siltä. Mahallaan tuntuu jo jotain, mutta edelleen nukun mahallaan. Kuulemma kohtu nousee vkolla 12 häpyluun yli jolloin sen voi tuntea. Vissiin vasta joulun aikaan saa odotella, että alkaa näkymään ihan raskausmaha.
Täälläki 9+0, ja sama fiilis tuli kun luin aamulla äpistä että kymppiviikko jo! Uskomatonta :love:
Mulla näkyy jo pikkupikkumaha, itse huomaa eron mutta ei varmasti muut huomaa mitään :giggle:
 
Täällä sairaalan päivystyksessä jonotan pidemmän kaavan kautta gynelle, kun naistenpoli ei ota näillä viikoilla (6+3) sinne. Mulla alkoi jäätävä kipu vasemman munasarjan kohdalla ja päivystyksestä käski tulla kiireellä tänne. Täällä hirveä jono ja saa varmaan odotella ikuisuuden. Onneksi kipu nyt vähän lievempää, mutta kyllä nyt alko pelottaa kohdunulkoinen.
 
Voi ei @Kasikuus, päivitä tänne tilannetta!

Viikonloppuna havahduin siihen, että nt-ultran aikaikkuna on vain seuraavat kolme viikkoa, ja ekan neuvolan sain vasta ensi viikolle koska varasin sen vasta vu:n jälkeen. Soittelin tänään neuvolaan että voiko sitä nt-ultraa varata ennakkoon tms., mutta eihän se onnistu ilman lähetettä. Sain sitten siirrettyä ekan neuvolakäynnin tälle viikolle, mutta mies ei nyt sit pääsekään mukaan. Me ollaan hoidettu kaikki yhdessä tähän saakka, ja harmittaa vähän, tosin nt-ultra on sinänsä mulle tärkeämpi kuin tää ensikäynti. Itsekään en tosin mee ensikäynnille nyt paikanpäälle vaan se tehdään puhelimitse, koska omaan neuvolaan ei tosiaan ollut enää aikoja.
 
Tsemppiä @Kasikuus ,onneksi ottivat sut näytille!

Mulla ton Radin takia oli viimeksi enemmän käyntejä ja synnytyspelon takia myös sai ultria useemmin niin pääsi aika usein vauvaa kattomaan. Tässä raskaudessa sama juttu, voipi olla, että koronan takia kyllä nyt yhdistelevät käyntejä. Tosi vähältä kaksi ultraa kuulostaa, mulla molemmissa raskauksissa ollu useempia.

Kävin äsken ultrassa ja kaikki edelleen hyvin, siellä se jo heilutteli käsiä ja jalkoja :) huimasti kasvanut viime kertaiseen. Tänään siis 8+3, nyt sais alkaa tää pahoinvointi helpottaa kiitos :D
 
Mulla on tuota mahaa niin paljon valmiiksi, että ei näy varmasti hetkeen raskausmaha. Iltaisin toki näytän siltä, että olen yli puolivälin, kun mahaa turvottaa ihan järkyttävän paljon. Viimeisen viikon aikana alavatsalla on alkanut olla sellainen täyden tunne, mutta johtunee kasvavasta kohdusta. Mulla vatsat on ollut joka odotuksessa lopulta tosi isoja. Vatsa on täynnä aina vauvaa. Muistan kolmannen synnytyksestä lääkärin, joka ihmetteli miten tuollaisen kokoisesta (olin 20kg pienempi silloin) äidistä voi muka tulla niin iso vauva kuin oli veikattu ja viikot oli 36+6. Kokeili sitten vatsanpäältä ja totesi, että peruu puheensa, käynnistys jatkuu. Lapsi painoi 4480g syntyessään. :ROFLMAO:
 
Tsemppiä @Kasikuus , toivottavasti olis ihan harmitonta kipua ja kaikki oliskin hyvin, täällä peukut pystyssä!❤
Mulla ei mahaa vielä näy, aiemmin tullut vasta tosi myöhään näkyviin, sillä oon pitkä ja vatsa siis jää jotenkin piiloon. Lisäks mulla ollut pieni vatsa läpi raskauden ja myös siroja vauvoja on syntynut. Toki nyt viime raskaudesta ei oo kovin kauaa, joten voihan se olla, että nyt tuleekin isompi vatsa ja aiemmin, saa nähdä :ROFLMAO:
 
@Kasikuus Tsemppiä!! ♥ Toivotaan että kaikki on hyvin.

@Disco Volante Fiilaan... Mulla vasta toki 7+0, että pahoinvoinnin loppumista joutunee odottelemaan vielä tovin, mutta ei p*rkele ei jaksaisi. Eilen illalla oksensin ja aamulla tyhjää mahaa KAHDESTI. En tiedä miten tota aamuoksentamista voisi välttää, koska nytkin join sängyssä jugurttijuoman ennen nousemista ja silti tuli yökkö. Syöminen pitkin päivää auttaa vähän pitämään pahimman loitolla, mutta koko ajan kuvottaa. Ja väsyttää. Tee tässä sitten töitä, ei luoja. :sick: :rolleyes:

Mulla on tänään illalla varhaisultra, joten mikäli kaikki siellä on hyvin, voisin liittyä fb-ryhmään:giggle:
 
  • Surullinen
Reactions: Disco Volante
Pelottaa ja jännittää. Nyt jonotan ultraan. Pissanäyte, lämpö ja tulehdusarvot ok. Hcg tulokset tulee myöhemmin. Nyt suljettava pois kohdunulkoinen, kun kipu kohdistuu vain yhteen kohtaan. Kohta olen ehkä viisaampi
Hurjasti tsemppiä, yhden kohdunulkoisen kokeneena, tiedän kuinka riipivää toi odotus on.

Toivottavasti kaikki olis kuitenkin ok ja kyse vaan jostain muusta.
 
Hurjasti tsemppiä, yhden kohdunulkoisen kokeneena, tiedän kuinka riipivää toi odotus on.

Toivottavasti kaikki olis kuitenkin ok ja kyse vaan jostain muusta.
On tämä kyllä piinaavaa :( Vieläkään en ole ultraan päässyt, mutta hcg-arvo tuli ja se oli n. 81000 ja kuulemma extra hyvä ja viittaisi aika vahvasti kohdunsisäiseen.
 

Yhteistyössä