Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
La/nimimerkki/ikä/kuinka mones

1.5. / Vappuvauva / 38 / 1.
1.5 / Haavekuvia / 24 / 2.
2.5 / Vanamo85 / 35 /5.
4.5 / Viuleija / 33/ 2.
4.5/ Avaolivia/35/3
4.5/ ~Sannukka~/31/2.
6.5/ Mustikkako/34/1
7.5. / Coconutt / 34 /1
6.5./ Reetaleena / 40/ 6.
8.5/Mimpsu93/26/2.
8.5. / Pihaportti / 30 / 1.
8.5. / Disco Volante / 37 / 1.
9.5 / iinesankka82/ 37/ 2.
9.5 / vadelmapensas1 / 28 / 1.
10.5. / Mohan / 31 / 1.
10.5. / Wema / 27 / 1.
12. 5 / Sofialla / 28 / 1.
12.5. / FantaViona / 33 / 2.
13.5 / LaTiLa / 39 / 6.
14.5 / Caro87 / 33 / 3.
14.5 / hemari / 31 / 3.
14.5. / Sofianella / 30 / 1.
14.5./ Mandel/38/2.
14.5./ Lillanna / 31 / 3.
15.5 / Äippä 46 v. / 5.
15.5. / Nelonen2021 / 27 / 4.
16.5. / Tinksuliini / 31 / 1.
17.5. / ouzeii / 35 / 3.
19.5. / astianpesukone / 27 / 1.
19.5. / babyonmind / 32 / 4.
19.5. / EEEE19 / 39 / 2
20.5. / mim1 / 41 / 3.
20.5/ ViileäVenla/ 32/ 4.
21.5. / Pioni89/ 30/ 1.
22.5. / Mami/ 36 / 4.
22.5/ Millinkäinen / 37 / 6.
23.5. / Hortesia / 31 / 1.
24.5. / helmikorvakoru / 26 / 1.
24.5. / Earhart / 32 / 1.
28.5 / Kasikuus / 34 / 4.
28.5/ Maikki2019/ 38/ 7.
29.5 / Nokare / 31 / 1.
31.5. / Mäyh / 28 / 1.
 
Mulla on tässä tällä viikolla ollut nyt vaikeuksia keskittyä sisäistämään koko raskautta, kun on ollut niin hirveä olo. Tänään aamulla oksensin ensimmäisen kerran. Ihan tuntuu kun oisi pahasti kipeenä, voimat veke ja koko ajan yököttää. :sick: Meillä vielä osui tähän samaan viikkoon muutto kaikkine sähläyksineen, niin tuntuu että oon aivan lopussa.

Ihminen on kyllä pöljä otus. Ensin valitin täällä kun ei ole oireita, nyt taas erittttäin mielelläni ottaisin sen viime viikon pienen väsymyksen takaisin ja jatkaisin mukavaa elelyä. :LOL:No, pääasia että vauvan alulla on toivottavasti kaikki hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare ja Mäyh
Ensinnäki, kovasti voimia kaikille pahoinvoiville. Vaikka itellä etoo, niin en voi edes kuvitella mikä teidän vointi on!

Parin päivän spontaani palstatauko. Laitettiin yksi minun sijoitusosakkeista myyntiin tulevaa varten niin saan olla hetken pidempään kotona mikäli kaikki menee hyvin. Saadaan kuittailtua yksi laina pois niin ei tulojen tippumine nhoitovapaalla tunnu niin pahalta. Ootteko te alkaneet valmistautumaan mitenkään rahallisesti vauveliin? Me suunniteltiin jo "autokoulu"-rahastoa mihin aletaan säästämään muutamia kymppejä kuussa kun hän syntyy. Liekkö vähän keulien.

Mulla on välillä enemmän ja vähemmän etovia oloja. Harvemmin ihan oksettaa. Tissit taas on täysin kosketusarat. Suikussaki nii vesi käy kipiää ja kaikki vaatteet. Neuvolatäti sanoki maanantaina, että jos ei tähän mennessä oo tän huonompaa oloa nii tuskin enää tulee..toivotaan näin. Turvotus on vahvasti läsnä.

Ens viikolla ois jo ensimmäiset verikokeet+trisomnia ja jouduin sokerirasitukseen lokakuunkuun lopussa. 3.11 ois rakenneultra (13+2). Joulukuulle saakka on ajat varattuna Ihan mieletontä! Nyt vaan hartaasti toivon ja yritän luottaa, että kaikki ois hyvin! <3 Joko muut on saaneet rakenneultra aikoja.

Kerrottiin myös miehen vanhemmille viikonloppuna ja siellä varmaan valmistuujo villapukua ja töppöstä. Molempien puolilta edelliset lapsenlapset on jo aika isoja niin vauvasta oltaisiin erittäin iloisia. Voi, että. Toivotaan että sitä sais toukokuussa nyytin kotia. Koko ajan vähän pelottaa kuitenkin.

Onko teillä muuten työnimi vauvalle. Meillä kulkee Nyytti nimellä. Mikäli vauva on tyttö niin nimi on valmiina, pojalle taas ei vielä..
 
Ensinnäki, kovasti voimia kaikille pahoinvoiville. Vaikka itellä etoo, niin en voi edes kuvitella mikä teidän vointi on!

Parin päivän spontaani palstatauko. Laitettiin yksi minun sijoitusosakkeista myyntiin tulevaa varten niin saan olla hetken pidempään kotona mikäli kaikki menee hyvin. Saadaan kuittailtua yksi laina pois niin ei tulojen tippumine nhoitovapaalla tunnu niin pahalta. Ootteko te alkaneet valmistautumaan mitenkään rahallisesti vauveliin? Me suunniteltiin jo "autokoulu"-rahastoa mihin aletaan säästämään muutamia kymppejä kuussa kun hän syntyy. Liekkö vähän keulien.

Mulla on välillä enemmän ja vähemmän etovia oloja. Harvemmin ihan oksettaa. Tissit taas on täysin kosketusarat. Suikussaki nii vesi käy kipiää ja kaikki vaatteet. Neuvolatäti sanoki maanantaina, että jos ei tähän mennessä oo tän huonompaa oloa nii tuskin enää tulee..toivotaan näin. Turvotus on vahvasti läsnä.

Ens viikolla ois jo ensimmäiset verikokeet+trisomnia ja jouduin sokerirasitukseen lokakuunkuun lopussa. 3.11 ois rakenneultra (13+2). Joulukuulle saakka on ajat varattuna Ihan mieletontä! Nyt vaan hartaasti toivon ja yritän luottaa, että kaikki ois hyvin! <3 Joko muut on saaneet rakenneultra aikoja.

Kerrottiin myös miehen vanhemmille viikonloppuna ja siellä varmaan valmistuujo villapukua ja töppöstä. Molempien puolilta edelliset lapsenlapset on jo aika isoja niin vauvasta oltaisiin erittäin iloisia. Voi, että. Toivotaan että sitä sais toukokuussa nyytin kotia. Koko ajan vähän pelottaa kuitenkin.

Onko teillä muuten työnimi vauvalle. Meillä kulkee Nyytti nimellä. Mikäli vauva on tyttö niin nimi on valmiina, pojalle taas ei vielä..
Meillä myös tarkoitus sit tehdä vauvalle oma tili, jonka saa sit 18-vuotiaana käyttöön.Ja muutenki etsitään tällä hetkellä isompaa asuntoa, toivottavasti löytyy uusi koti ennen toukokuuta.

Meillä kans varattu kaikki marraskuun loppuun asti. Verikokeet, sokerirasitukseen joudun kans. Rakenneultra + eka lääkäri.

Me kutsutaan vauvaa vaan vauvaksi :D mutta nimet on jo tiedossa sekä tytölle että pojalle, keksin nimet jo teini-ikäisenä ja edelleen ne nimet lapsille haluan. Onneksi mies tykkää nimistä myös kovasti + ne sopivat hyvin yhteen sukunimen kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Meillä myös tarkoitus sit tehdä vauvalle oma tili, jonka saa sit 18-vuotiaana käyttöön.Ja muutenki etsitään tällä hetkellä isompaa asuntoa, toivottavasti löytyy uusi koti ennen toukokuuta.

Meillä kans varattu kaikki marraskuun loppuun asti. Verikokeet, sokerirasitukseen joudun kans. Rakenneultra + eka lääkäri.

Me kutsutaan vauvaa vaan vauvaksi mutta nimet on jo tiedossa sekä tytölle että pojalle, keksin nimet jo teini-ikäisenä ja edelleen ne nimet lapsille haluan. Onneksi mies tykkää nimistä myös kovasti + ne sopivat hyvin yhteen sukunimen kanssa.
Me aateltiin tuo rahasto niin, että me kustannetaan sieltä lapselle/lapsille autokoulut ja omat autot, sekä mahdollisesti jotain opiskelujuttuja. 18-vuotiaana luovutetaan varmaan jonkun arvoinen rahasto lapselle, jota saa itse kasvatella ja käyttää vaikka omaan ensiasuntoonsa tms.

Tuo asunnon ettiminen on sitte tympeää jos ei meinaa löytyä.. on kokemusta. Meillä on onneksi tuo asunto asia kunnossa, kun ostettiin viime helmikuussa omakotitalo haja-asutusalueelta. Ihana asua pusikossa!
 
Tervetuloa kaikille uusille mukaan ja onnea kaikille hyvistä ultrauutisista :love:mä oon ahkeraan lukenu viestejä, mut voimat on ihan loppu ja on tuntunu tosi työläältä tänne kirjottaa. Oon kohta kaks viikkoo maannu kotona pahoinvoinnin kourissa, mikään ei maita, heikottaa, on pahaolo jos ei syö tai jos syö. Joka päivä itken omaa oloa ja sitä kun ei jaksa ees suihkussa käydä jne... Neuvolalääkärillä kävin alkuviikosta ja sain sairaslomaa suoraan kaks viikkoa, mikä oli ihana helpotus, ettei tartte sitä murehtia. Työt ei oo käyny mielessäkään tai en oo tuntenu huonoa omaatuntoo kun en pääse töihin, koska en jaksa melkeen edes itsestäni huolehtia tällä hetkellä! Toisaalta oon tyytyväinen et kunhan pikkuisella on kaikki hyvin! Ultrassa käytiin eilen ja pituutta oli tullut lisää ja sydän sykki. Tänään 8+4.
 
Mulla on koko meidän talouden useamman kuukauden menot säästettynä (vaikka mies toki näillä näkymin tienaa kunnes jää vuorostaan hoitovapaalle), aion vielä säästää lisää niin paljon kuin pystyn. En aio näitä rahoja sitoa sijoituksiin, jotta ne ovat nopeasti saatavilla tarvittaessa. Me saamme ystävältäni vaunut sun muuta tarvikketta, joten jää nähtäväksi minkä verran pakollisiin hankintoihin tulee menemään.

Lisäksi haluan ottaa meille henkivakuutukset, pyydettiin jo tarjous pariturvasta, jossa asuntolaina kuittaantuu toisen menehtyessä. Olemme myös sopineet, että laitamme hoitovapaiden aikaan lainan herkästi lyhennysvapaalle, jos ilmestyy kerralla paljon yllättäviä menoja. Jos yllätyksiä ei kerry paljoa yhtäaikaisesti, meidän pitäisi pystyä elämään mukavasti lyhennystenkin kanssa.

Lapselle en aio perustaa rahastoja tms. Annan ennemmin itse rahaa fiksuihin sijoituksiin kuten ensiasuntoon.

Työnimi meidän vauvalla on Peruna :D Varhaisultran kuvassa kohtu alkioineen näyttää kaukaa katsottuna aivan perunalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Uskalsin varata ajan varhaisultraan. Se olis 7.10 ja silloin olisi viikkoja 6+5. Nyt alkaa sitten aika matelee, kun odottaa tuota päivää :)

Me avaamme varmaan tilin lapselle, jonne laitamme joka kk vähän säästöön. Muillakin lapsilla tilit ja he saavat ne käyttöön, kun täyttävät 18. Joka kk niidenkin tilille menee suoraveloituksella pieni summa.

Minulla jo iso summa säästössä pahan päivän varalle, kun omaa taloa varten piti se 10% säästää ennen lainan saamista. Ne rahat pidämme jemmassa, niin ei tule sitten paniikkia. Ihanaa päästä uuteen taloon ennen vauvan syntymää. Talo valmis helmikuussa, niin hyvin ehtii laittaa kaiken valmiiksi :) Kunhan nyt vain pääsisimme loppuun asti tämän raskauden kanssa.

Pari pvä oli tosiaan täysin oireetonta, mutta kyllä rinnat eilen illalla oli ihan järkyttävän kipeät, huhheijaa. Tänään ollut huono olo ja heikotus, jos ei ole syönyt riittävän ajoissa.

Tsemppiä kaikille ❤
 
Myö ei vielä sen kummemmin olla uskallettu miettiä tilien/rahastojen perustamista, kun ei tiiä onko masussa oikeesti joku kasvamassa tai meneekö kesken. Ollaan niin "jalat maassa" kulkijoita :D Mut varmaan ekan kolmanneksen jälkeen aletaan samoja asioita enemmän pohtimaan. Henkivakuutukset meillä jo onkin ja puolisolla on kohtuullisesti rahaa säästössä, kun ei se sitä oikeen mihinkään tuhlaa :LOL:

Eilen oli hyvin epävarma olo raskaudesta ja tuntui, että ainoo oire on rintojen arkuus. Tänään kyl sit vuorostaan on ollu niin raskaana ollut olo ja alkanu kans heikotusta/etovaa oloa ilmetä. Myös hajut tuntuu nyt hieman voimakkaamilta. Mitään ei oikeen ällötyksen takia tee mieli syödä, mut kamala nälkä koko ajan :( Tänään rv5+2.
Niin, ja ite kutsun pikkuista Miniksi :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Onpa kiva lukea miten kaikki aikoo varautua ja mitä nimiä pikkuiset on saaneet masuajaksi.:love:
Mä en ole vielä uskaltanut oikein miettiä mitään enkä myöskään "nimetä" pientä. Oon todella varovaisin mielin vielä vaikka voisihan sitä vähän enemmän yrittää iloita tätä raskautta. En ole myöskään niin paljoa stressannut ja yritän aina työntää pelot pois mielestä kun niitä tulee. Olen ehkä ollut toistaiseksi aika tunteeton asian suhteen. Itsesuojeluvaisto vielä voimakkaasti läsnä.
Luulen, että odottelen nyt sinne varhaisultraan ja sen jälkeen sitten tietää toivon mukaan vähän enemmän mitä tuleman pitää! Ja jos sieltä saa hyviä uutisia niin sitten on ehkä jo aika lempinimelle x)
 
  • Tykkää
Reactions: Mäyh
Mulle tuli nt-ultra aika 30.10 ja käynti synnytyspelkolääkärille marraskuulle, rakenneultra aikaa ei vielä tullut.

Meillä ei myöskään mitään rahastoja tai muita ole lapsille, esikoisella on iso summa rahaa potilasvahinkokorvauksen takia, kuopukselle ei olla vielä saatu aikaiseksi edes tiliä avata, tarkoitus on kyllä hällekkin tili avata ja sinne sitten laittaa rahaa aina sillon tällön.

Itse olen ollut yli 4vuotta nyt kotona, ei ole mitään suunnitelmaa rahallisesti, säästössä mulla jonkun verran jos pakottava tarve tulee ja mies tienaa onneksi sen verran hyvin, että pärjäillään kyllä. Mulla kyllä tulot nyt tippuu, kun kuopukselle tulee 3v täyteen, siinä jaa muutama kuukausi, etten tiedä pitääkö työkkärin kirjoille siksi aikaa ilmottautua, että saisi enemmän rahaa.. vähän kyllä tympii omilla rahoilla kituuttaa, kun ei ylimääräiseen jää rahaa, mutta toisaalta kiva jos nämä lapset "putkeen" tulee.

Työnimiä ei ole ollut kummallekkaan aikaisemmalle niin tuskin tällekkään tulee :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Mulla on monet noista omista kaavailuista lapsen suhteen kehkeytyneet tässä parin vuoden yrityksen aikana, omallakin kohdalla tuntuu että jalat on vielä tiukasti maassa tämän nimenomaisen potun kanssa. Ei siis olla kumpikaan lähdetty vielä ihan liitämään vauvajutuissa. Mies kyllä näki jo unta ettei hänen pomo myöntänyt isyyslomaa :D Oli sitten tarkistanut hereillä heti että ei sitä voi evätä :D Sinänsä itse ajattelen että mitä tahansa voi vielä tapahtua, mutta kaipa tässä joutaa jo vähän varautumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
@Kasikuus meillä on kans ens viikon keskiviikkona uusinta kierros ultrassa, toivottavasti tää viikko menee nopsaa :)

Meillä työnimenä on bebe sukunimi, meillä on sen verran lyhyt ja ytimekäs sukunimi että sointuu nätisti. Me ei nyt olla Virtasia, mut jos oltais niin hän olis bebe Virtanen.

Mies on myös jo ilmoittanut, kun vastaa meidänkin sijoituksista että tekee bebelle oman sijoitustilin.

Varautumisesta rahallisesti ei olla mitenkään suunnitelmallisesti tehty. Tienataan kumpikin hyvin niin toki mun tulot tippuu jonkun verran, mutta saan kolme kk palkkaa äitiyslomallakin.
Me kanssa ostettiin viime vuonna omakotitalo ja niinkuin @Sofialla sanoi, niin puskassa on kiva asustaa! Toki tulee varmaan ottaa huomioon vaunujen ostossa, että pitää päästä etenemään maastossa ku maastossa :D

Niin ja täällä on nimet valmiina tytölle sekä pojalle!
 
Meillä ei oo mitään nimeä vauvalle vielä ainakaan, siis nyt käytettävänä. :)

Esikoisella oli tällainen masunimi, mutta alettiin rakenneultraa jälkeen kutsumaan meidän kesken omalla tulevalla nimellään jo. Nuorempaa emme tainneet millään nimellä kutsua, ehkä puhuttiin vaan aluks vauvasta ja heti syntymän jälkeen käytettiin jo hänen oikeaa nimeään ja se muillekin siis heti silloin kerrottiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Täällä myös ultrassa käyty ja hyvät uutiset tuli! :) LA muuttui pari pvä myöhemmäksi. Mies-reppana ei kerennyt mukaan, kun olin itse niin ajoissa paikalla ja kerrankin pääsin etuajassa vastaanotolle, niin toinen oli vasta ajamassa kohti poliklinikkaa kun ultrat oli jo ultrattu. No sain sentään kuvan mukaan miehelle näytiksi :)

Laitan @Mimpsu93 viestiä fb-ryhmästä!

Meillä on säästöjä jonkin verran ja asuntolainan lyhennysvapaat käyttämättä, niin ei taloudellinen puoli huoleta. Pariturvavakuutus myös löytyy kuoleman varalle tuohon asuntolainaan. Ei olla vielä lapsen tiliasioita mietitty, mutta säästötili olisi kyllä hyvä idea heti syntymästä :)
 
Ekis1
Täällä myös ultrassa käyty ja hyvät uutiset tuli! LA muuttui pari pvä myöhemmäksi. Mies-reppana ei kerennyt mukaan, kun olin itse niin ajoissa paikalla ja kerrankin pääsin etuajassa vastaanotolle, niin toinen oli vasta ajamassa kohti poliklinikkaa kun ultrat oli jo ultrattu. No sain sentään kuvan mukaan miehelle näytiksi

Laitan @Mimpsu93 viestiä fb-ryhmästä!

Meillä on säästöjä jonkin verran ja asuntolainan lyhennysvapaat käyttämättä, niin ei taloudellinen puoli huoleta. Pariturvavakuutus myös löytyy kuoleman varalle tuohon asuntolainaan. Ei olla vielä lapsen tiliasioita mietitty, mutta säästötili olisi kyllä hyvä idea heti syntymästä

Ihana kuulla, että olet saanut hyviä uutisia ultrassa! ❤ Kovin jo odottelinkin päivitystäsi, kun sinullakin sitä vuotoa oli alussa, niin kuin itsellänikin, joten huojentavaa kuulla, että kaikki on siitä huolimatta hyvin! <3

Onnea myös muille onnellisista ultrauutisista! ❤

Täällä alkoi tänään 6+0, ja ei mitään uutta. Oireina vain arat rinnat, ilmavaivat ja muutamana yönä poltteleva jomotus vatsassa. Ruskea vuoto kesti mulla 3+5 - 4+3 välin, ja sittemmin ei ole enää mitään tuhruakaan ollut, mutta kovin silti jännittää, jos onkin vaan tuulimuna, kohdunulkoinen tai muuta tällaista. Vielä vähän yli viikko täytyy jännittää, niin pääsen minäkin varhaisultraan.
 
Ihana kuulla, että olet saanut hyviä uutisia ultrassa! Kovin jo odottelinkin päivitystäsi, kun sinullakin sitä vuotoa oli alussa, niin kuin itsellänikin, joten huojentavaa kuulla, että kaikki on siitä huolimatta hyvin! <3

Onnea myös muille onnellisista ultrauutisista!

Täällä alkoi tänään 6+0, ja ei mitään uutta. Oireina vain arat rinnat, ilmavaivat ja muutamana yönä poltteleva jomotus vatsassa. Ruskea vuoto kesti mulla 3+5 - 4+3 välin, ja sittemmin ei ole enää mitään tuhruakaan ollut, mutta kovin silti jännittää, jos onkin vaan tuulimuna, kohdunulkoinen tai muuta tällaista. Vielä vähän yli viikko täytyy jännittää, niin pääsen minäkin varhaisultraan.
Kiitos! :love:
Ainakin hyvä merkki, että ruskea vuoto on myös sinulla loppunut. Piinallisia on kyllä päivät odotella ensimmäistä ultraa. Pidän sulle peukut pystyssä! Tulehan sitten kertomaan uutiset :)
 
Täällä taas ok päivä, edelleenkin syönyt herkkujaja maannut sohvalla mutta tänään ei ole tarvinnut itkeä kurjaa oloa

Meillä ei ole mitään nimeä, ei me kyllä edes puhuta vauvasta, hups. Jotenkin kaikki keskittyminen menee siihen et jaksan toimia ja mies on esikoisen kanssa, ja muuttoasiatkin on ihan rempallaan ja siihen on aikaa 5viikkoa. Täytyy varmaan omille vanhemmille kertoa tässä piakkoin koska vaikuttaa siltä et ihan pakkaamisessakin tarvitaan aPua.

Varasin myös ultran, menee vasta 12+5, ja varasin myös sokeri rasituksen marraskuun puoliväliin että varmasti saan lähi labraan ajan. Ens viikolla pitäis käydä ne perus labrat eikä tietty ole aikoja vaan pitää mennä jonottamaan Buu.

Meillä esikoisella on tili johon menee lapsilisät ja isovanhemmat laittaa joskus rahaa, tälle toiselle varmaan sama juttu.
 
10. viikko alkoi, neljännes raskaudesta, iik!

Pahoinvointi tuntuisi ihan oikeasti lieventyneen huomattavasti. Tänään jo aamusta on parempi olo, ja eilen sain tehtyä enemmän töitä kuin moneen viikkoon tätä ennen. Oon koko ajan toivonut että pahoinvointi lieventyis 10. viikolle tullessa ja ihan uskomatonta että nyt kävi niin. Tietysti yksi aivosolu kuitenkin miettii, että onhan siellä kohdussa kaikki hyvin, vaikka pahoinvoinnin väistyminen on ihan normaalia.
 
  • Tykkää
Reactions: astianpesukone

Yhteistyössä