Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
@Ehkä sitttenkin? Voi ei kun huono säkä! Toivottavasti olis vaan joku pieni homma että olisi helppo ja nopea korjata!

Itsellä tipahti postilastikkoon kutsu hammaslääkäriin melkeen samaan aikaan kun tein plussatestin joten ensi viikolla olisi aika sitten sinne. Uskon että ainakin yks reikä löytyy. Onkohan ihan kamala kokemus paikata ilman puudutusta? xD
 
@Nelonen2021 vautsi onnea !! :love:

Mun liikunta on koostunu vain koiran lenkityksistä ja työmatka pyöräilystä, vaikkakin etova olo väistynyt jo hyvin. Jotenki ei vaan jaksa lähteä salille. Normaalisti oon käyny kuitenki vähintää 2x vkossa ja nyt tuntuu ajatuski siitä kauheen raskaalta .. ja koko ajan tekee mieli höttöleipää, olo on kyllä tosi löllö ja turvonnut.:confused: Ootan niin että väsymys helpottaa ja tulis energiaa taas kroppaan.
 
@Ehkä sitttenkin? Voi ei kun huono säkä! Toivottavasti olis vaan joku pieni homma että olisi helppo ja nopea korjata!

Itsellä tipahti postilastikkoon kutsu hammaslääkäriin melkeen samaan aikaan kun tein plussatestin joten ensi viikolla olisi aika sitten sinne. Uskon että ainakin yks reikä löytyy. Onkohan ihan kamala kokemus paikata ilman puudutusta? xD
Onneks ainakaan vielä ei särje ja on sellainen hammas ettei estä syömistä, toki tilanne voi olla eri jo aamulla
En kyllä usko että kykenen ilman puudutusta millään!
Ja täytyy varmaan odottaa nyt jokunen viikko (ellei ala särkemään) et oikeesti olis mennyt se paha olo kokonaan pois. Toki täytyy aikaa varatessa mainita tämä pahoinvoinnin riski..

Kaupungille täältä tuskin saa aikaa moneen kk ja sit kun saa niin jostain toiselta puolelta kaupunkia, joten täytyy varsilla tohon yksityiselle vaan nöyrästi aikaa
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Onneks ainakaan vielä ei särje ja on sellainen hammas ettei estä syömistä, toki tilanne voi olla eri jo aamulla
En kyllä usko että kykenen ilman puudutusta millään!
Ja täytyy varmaan odottaa nyt jokunen viikko (ellei ala särkemään) et oikeesti olis mennyt se paha olo kokonaan pois. Toki täytyy aikaa varatessa mainita tämä pahoinvoinnin riski..

Kaupungille täältä tuskin saa aikaa moneen kk ja sit kun saa niin jostain toiselta puolelta kaupunkia, joten täytyy varsilla tohon yksityiselle vaan nöyrästi aikaa
Joo kun nyt selviäis ilman tommosia ikäviä juttuja. Saa sitten paikkailla olan takaa 9kk päästä xD
 
Huh huh. Kävin tänään varhaisultrassa ja meinasin purskahtaa hysteeriseen nauruun, kun lääkäri käänsi näytön mua kohti sanoen ”näet varmaan itsekin”. Kaksi pienen pientä alkiota ja molempien sydämet sykki. Meillä on siis ennestään kotona kaksoset ja yksönen. Nelonen vaihtui nyt sit neloseksi ja vitoseksi. Tää vaatii hieman sulattelua..
Omg. Mullakin kaksoset, enkä kyllä ole ajatellut tällästä vaihtoehtoa. Apua. :D Paljon onnea. Aivan ihanaa!! ♥
 
  • Tykkää
Reactions: smjk93
Onneksi tuntuu olevan paljon hommaa että en kerkeä niin odottaa ensi viikkoa.... No enpä! Ultraan vielä reilu vìikko aikaa. Ihanaa kun tulee nyt hyviä ultrakuulumisia❤
Ihmettelen omia peittelytaitojani nimittäin en ole jäänyt töissä kiinni vaikka lopetin kahvin, syön vartin välein, juoksen vessaan yhtäkkiä kesken asiakkaan hoidon.... Jos ultran jälkeen sitten sais parhaalle työkamulle paljastaa :)
Täällä muuten nousee paino. En ehkä uskalla neuvolassa puntarille ... Hei enhän minä ole edes varannut neuvolaa ... Ehkä ultran jälkeen? Moniko jo varannut ennen ultraa? Mulla ois ensi viikolla ultrassa 8+.
 
@Ehkä sitttenkin? Voi ei kun huono säkä! Toivottavasti olis vaan joku pieni homma että olisi helppo ja nopea korjata!

Itsellä tipahti postilastikkoon kutsu hammaslääkäriin melkeen samaan aikaan kun tein plussatestin joten ensi viikolla olisi aika sitten sinne. Uskon että ainakin yks reikä löytyy. Onkohan ihan kamala kokemus paikata ilman puudutusta? xD
Raskaana voi ottaa puudutuksen, ei vaikuta sikiöön mitenkään. Isompia hammasremontteja ei muistaakseni viimeisellä kolmanneksella suositella tekevän, muuten hampaat voi huollattaa iham normaalisti :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Nokare
Onneksi tuntuu olevan paljon hommaa että en kerkeä niin odottaa ensi viikkoa.... No enpä! Ultraan vielä reilu vìikko aikaa. Ihanaa kun tulee nyt hyviä ultrakuulumisia
Ihmettelen omia peittelytaitojani nimittäin en ole jäänyt töissä kiinni vaikka lopetin kahvin, syön vartin välein, juoksen vessaan yhtäkkiä kesken asiakkaan hoidon.... Jos ultran jälkeen sitten sais parhaalle työkamulle paljastaa
Täällä muuten nousee paino. En ehkä uskalla neuvolassa puntarille ... Hei enhän minä ole edes varannut neuvolaa ... Ehkä ultran jälkeen? Moniko jo varannut ennen ultraa? Mulla ois ensi viikolla ultrassa 8+.
Meillä oli ainakin neuvolan oma ohjeistus, että pitää ottaa yhteyttä viikoilla 6-7, että saa käynnit oikeisiin ajankohtiin eli soita jo ihmeessä!
 
Voi vitsit ihminen voi olla pöljä!o_O Oon varmaa sanonut, että mulla on älykello ja nyt plussan jälkeen oon sitä seurannut tarkemmin. Sykkeet koholla ja en palaudu, yleensä palautumisen luku body battery on ollu Max 35/100 plussan jälkeen ja tänään se oli 78 ja nyt mietin, et onko kehitys loppunut vai miten oon muka voinu palautua noin paljon enemmän! :oops::ROFLMAO:
 
... Hei enhän minä ole edes varannut neuvolaa ... Ehkä ultran jälkeen? Moniko jo varannut ennen ultraa? Mulla ois ensi viikolla ultrassa 8+.
Täälläpäin lukee netissä että heti ku testi näyttää plussaa nii suositellaan soittaa neuvolaan. Mää soitin seuraavana päivänä plussasta ja eka neuvola aika meni rv10+0....
 
  • Tykkää
Reactions: pioni89 ja Mäyh
@Babyonmind mä varailin lähes heti sen neuvola-ajan ja silti meni noin kuukauden päähän ensikäynti :)

Ja just äsken varasin varhaisultran parin viikon päähän. Silloin olis viikkoja 6+6 eli pitäs olla nähtävääkin, jollei sitten oo tuulimunaks jääny...

Hauskasti nyt jatkuu tää kahden viikon odotussyklit. Ensin ootteli kuukautisii, sit ovulaatioo ja sitten plussaa/kuukautisia. Nyt ootellaan ultraa ja sit siitä pari viikkoo on se eka neuvola :D
 
Mä vihdoin tänään soitin neuvolaan ja pääsenkin jo ylihuomenna sinne ultraan tarkistaan raskausviikot, kun niistä on vähän epäselvyyttä! En kyllä edes tiennyt, että meidän neuvolassa on ultra, kun ei siellä koskaan oo mulla mitään ultrattu, mutta onpa kiva päästä jo ihan pian näkemään, että onko masussa mitään elämää.❤
Tosin mulla on ongelma, että en meinaa saada pienemmälle lapselle hoitajaa sen ajaksi, ei oikein tota 1-vuotiasta viitsis sinne mukaan ottaa ja ei varmaan saiskaan. :unsure:Jos kaikki kunnossa torstaina ja raskausviikot kutakuinkin sen, mitä luulen, niin voisin sit liittyä Facebook-ryhmään!
 
Mulla oli neuvola tänään, ei ollut mitään ihmeellistä, perus alku jutut käytiin läpi ei edes yritetty kuunnella sydänääniä. Nyt odotan et lähetteet ultraan/labraan ilmestyy niin voi niitä aikoja varata.
Kyseli myös ekasta rakkaudesta / synnytyksestä ja kun kerroin että Ekassa ei juurikaan ollut supistuksia ennenkuin sit lähdettiin käymään näytillä ja siitä menikin 8h kun syntyi, että jos ei kerta mitään tunnu etukäteen niin pitää tosi ajoissa olla liikkeellä ettei kotiin synny, kääk :D onneksi täällä kuitenkin sairaalat lähellä

Saan myös kaupungilta palvelu setelin hammaslääkäriin mutta myös Th oli sitä mieltä et jos ei särje niin kannattaa varmaan odottaa vielä pari viikkoa että varmasti olis pahoinvointi ohi. Tänään ollut ok päivä, en tosin ottanut aamulla lääkettä niin ei tarvinut edes yökkiä.
Väsyttää vaan kamalasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Tinksuliini
Jospa tännekin kuulumisia pitkästä aikaa..

Tänään 5+5, kävin ekassa neuvolassa viime perjantaina jo, seuraava kerta vasta rv 14, teki lähetteet verikokeisiin ja np ultraan, niitä sais jo varailla mut ootan ens viikkoon kun mennään varhaisultraan.

Väsyttää, siinäpä ne suurimmat sit onkin.

Jatketaan ihmettelyä, onneks olkoon kaikille hyviä ultra uutisia kuulleille ja tsemppiä muille.
 
Ei ole tullut kirjoiteltua hetkeen mitään, olen kuitenkin käynyt kuulumisia lukemassa :) Ihana lukea hyviä ultrauutisia, onnea kaikille <3 Pahoittelut ja voimia niille, jotka ovat saaneet ultrassa huonoja uutisia <3

Täällä tänään 7+1 ja lievä etominen on alkanut. Olo pysyisi kyllä hyvänä, jos pystyisi syömään noin tunnin/kahden välein, mutta töissä se on mahdotonta kun olen asiakkaiden kanssa tekemisissä koko ajan. Salaa olen yrittänyt napsia karkkeja suuhun pahimmassa nälässä :D

Torstaina olisi meillä tiedossa varhaisultra. Jännittää, mutta positiivisin mielin menossa. Toivottavasti ei tiputa kovaa ja korkealta. Neuvola olisi sitten ensi viikon ma. Mietin itsekin ensin, että varaisiko sen neuvolan vasta ultran jälkeen, mutta ajattelin että enemmän valinnanvaraa ajoissa kun varaa tarpeeksi aikaisin sen. Sitten jos tulee huonoja uutisia ultrassa, niin se on vaan peruttava...

Ootteko muut heikotuksesta kärsineet mittaillu verenpainetta? Mittasin eilen töiden jälkeen ja näytti 100/56, eli aika alhaisissa mennään. Ei ihme, jos vähän huippaa välillä..
 
  • Tykkää
Reactions: ViileäVenla
Ei ole tullut kirjoiteltua hetkeen mitään, olen kuitenkin käynyt kuulumisia lukemassa Ihana lukea hyviä ultrauutisia, onnea kaikille <3 Pahoittelut ja voimia niille, jotka ovat saaneet ultrassa huonoja uutisia <3

Täällä tänään 7+1 ja lievä etominen on alkanut. Olo pysyisi kyllä hyvänä, jos pystyisi syömään noin tunnin/kahden välein, mutta töissä se on mahdotonta kun olen asiakkaiden kanssa tekemisissä koko ajan. Salaa olen yrittänyt napsia karkkeja suuhun pahimmassa nälässä

Torstaina olisi meillä tiedossa varhaisultra. Jännittää, mutta positiivisin mielin menossa. Toivottavasti ei tiputa kovaa ja korkealta. Neuvola olisi sitten ensi viikon ma. Mietin itsekin ensin, että varaisiko sen neuvolan vasta ultran jälkeen, mutta ajattelin että enemmän valinnanvaraa ajoissa kun varaa tarpeeksi aikaisin sen. Sitten jos tulee huonoja uutisia ultrassa, niin se on vaan peruttava...

Ootteko muut heikotuksesta kärsineet mittaillu verenpainetta? Mittasin eilen töiden jälkeen ja näytti 100/56, eli aika alhaisissa mennään. Ei ihme, jos vähän huippaa välillä..
Mehän mennään aika samoissa, itse kanssa ajattelisin, että. nyt vois olla 7+1 menossa ja torstaina ultrataan.(y)
Mulla kans auttaa syöminen vähän pahaan oloon, vaikka mitään ei teekään mieli, onneks oon kotona, niin on helppo syödä aina, kun tuntuu siltä:)
 
  • Tykkää
Reactions: Tinksuliini
Mehän mennään aika samoissa, itse kanssa ajattelisin, että. nyt vois olla 7+1 menossa ja torstaina ultrataan.
Mulla kans auttaa syöminen vähän pahaan oloon, vaikka mitään ei teekään mieli, onneks oon kotona, niin on helppo syödä aina, kun tuntuu siltä
No niinpäs mennäänkin samoissa! :) Tulehan kertomaan sitten ultrauutiset, täällä peukut pystyssä! (y)
 

Yhteistyössä