Oho, en oo kuullut et noin aikaisin.. neuvolassakaan multa ei koskaan ennen rv10 kokeiltu edes.Kylläpä mun kaveri löysi kaverinsa avustuksella dopplerilla sydänäänet jo 8+0 viikolla ja siitä joka päivä eteenpäin...
Oho, en oo kuullut et noin aikaisin.. neuvolassakaan multa ei koskaan ennen rv10 kokeiltu edes.Kylläpä mun kaveri löysi kaverinsa avustuksella dopplerilla sydänäänet jo 8+0 viikolla ja siitä joka päivä eteenpäin...
Tuo on ihan hyvä pointti että mitä aiemmin on liikkeellä, niin ei mene ajat ihan hullun pitkälle! Ja nyt kun ei taas tiedä, miten koronarajoitukset lisääntyy ja alkaa vaikuttamaan kaikkiin palveluihin, on varmaan parempi olla koko ajan etukenossa menossa kaikkiin tapaamisiin ja tutkimuksiin ajatuksella "vielä kun ainakin pääsee ja saa aikoja". En siis tietenkään usko, että raskaudenseurannoista mitenkään ensin alettaisiin mitään karsimaan, mutta vaikkapan nyt ihan pelkkä se, että pääsee vielä puolisot/tukihenkilöt halutessaan tapaamisille mukaan.Minä soitin kuitenkin neuvolaan, vaikka oli tarkoitus soittaa vasta reilu viikon päästä. Onneksi soitin, koska ajat oli tiukassa ja jouduimme ottamaan ajan sijaiselle. Eka neuvolakäynti jo 12.10 ja silloin neuvolan arvio viikoista 7+4 (oma arvio 7+3.)
Tänään jos saisin varattua ajan myös ar-ultraan
Itse kävin puolisen vuotta sitten silmien laserleikkauksessa, ja nyt pitäisi mennä leikkauksen kontrollikäyntiin, mutta koska olen raskaana, niin kontrollikäynti on vähän yhtä tyhjän kanssa kun näkö voi muuttua raskauden aikana. Lähinnä oon kuiteki kiitollinen ettei tarvii enää harrastaa tota piilolinssirumbaa. Mulla on niin kuivat silmät luonnostaan, et se oli tuskaa joka pvSiis mulla on otsa täynnä näppylöitä, samoin toinen poski nenän vierestä ja leuka. Otsassa enemmän sellasia kuivan ihon näppylöitä mutta poskessa ja leuassa kunnon finnijä.
Iho on muutenkin tosi kuiva ja ku viel on toi atooppinen iho, ootan innolla talvea miten pahasti kädet kuivuu, varsinkin nyt ku pesee kokoajan ja käyttää käsidesiä.
Onks muita piilareitten käyttäjiä?, Tuntuu et silmät on tosi kuivat ja linssien laitto on tosi vaikeeta. Ootteko voinu käyttää normaalisti koko raskauden ajan piilareita?
Onko muuten tietoa, et mikä tilanne synnäreillä on tällä hetkellä tukihenkilöiden osalta? Toivon ainakin että toukokuuhun mennessä tukihenkilö saisi olla koko sairaalassa olon mukana, eikä ainoastaan synnytyksessä.Tuo on ihan hyvä pointti että mitä aiemmin on liikkeellä, niin ei mene ajat ihan hullun pitkälle! Ja nyt kun ei taas tiedä, miten koronarajoitukset lisääntyy ja alkaa vaikuttamaan kaikkiin palveluihin, on varmaan parempi olla koko ajan etukenossa menossa kaikkiin tapaamisiin ja tutkimuksiin ajatuksella "vielä kun ainakin pääsee ja saa aikoja". En siis tietenkään usko, että raskaudenseurannoista mitenkään ensin alettaisiin mitään karsimaan, mutta vaikkapan nyt ihan pelkkä se, että pääsee vielä puolisot/tukihenkilöt halutessaan tapaamisille mukaan.
Samalla logiikalla rynnistin hammaslääkärillekin, kun sekin puoli on raskaana tärkeä pitää kunnossa. Julkisellehan ei Helsingissä ainakaan edes pääse, paitsi akuuttiasioissa, eli kalliiksi tulee, kun pitää kaikki yksityisellä hoitaa. Mutta kannatti käydä, olisi nimittäin ollut keväällä jo ajankohtaista, mutta tuli korona ja jäin odottamaan että julkinen taas hoitaisi...
Sama! En pystynyt enää pitämään piilareita ollenkaan kuivasilmäsyyden takia, joka paheni iän myötä vuosi vuodelta lyhnentäen koko ajan sitä aikaa mitä pystyin kerralla piilareita pitämään (ja lotrasin koko ajan kosteuttavien öljyjen kassa), jonka jälkeen päädyin laseroimaan silmäni jo 8 v sitten. Elämäni paras päätös ja parhaiten käyttämäni rahat - no question! Nyt sitten jännäänkin tässä a) ikänäön ilmaantumista ja b) mitä raskaus tekee vai tekeekö mitään. Että kuinka pitkäksi silmälasiton aika omalla kohdalla muotoutuu...Itse kävin puolisen vuotta sitten silmien laserleikkauksessa, ja nyt pitäisi mennä leikkauksen kontrollikäyntiin, mutta koska olen raskaana, niin kontrollikäynti on vähän yhtä tyhjän kanssa kun näkö voi muuttua raskauden aikana. Lähinnä oon kuiteki kiitollinen ettei tarvii enää harrastaa tota piilolinssirumbaa. Mulla on niin kuivat silmät luonnostaan, et se oli tuskaa joka pv
Kävisin ehkä sillä logiikalla, että ihan loppuraskaudesta, jolloin sulla tulisi se vuosi edellisestä käynnistä, homma voi tuntua aika tuskaiselta, jos ei pysty esim selällään oleilemaan. Ja toisaalta ihan pienen vauvan kanssa en lähde itse seikkailemaan ihan heti hammaslääkäriin. Ja omaan suuhun kertyy luonnostaankin hammaskiveä tavallista nopeammin, ja mulle määrätty putsausväli ainakin on ihan max. vuosi, mutta parempi jos en päästäisi väliä noinkaan pitkäksi.Ja vielä kolmas viesti, sori
Mutta tosiaan tosta hammaslääkäristä, itse kävin helmikuussa ja kaikki suun osalta kunnossa. Mutta nyt raskauden aikana huomannut, että ikenet ovat arat ja turvonneet, vaikuttaa vähän jopa tulehtuneen + hampaat plakkiintuvat nopeammin, ja pesen hampaita useammin sen takia. Muilla samaa? Mietin, et pitääkö tässä nyt taas mennä hammaslääkärille vaikka alkuvuodesta käynyt ja kaikki oli kunnossa.
Kiitos maanantaina oli7+6 mutta vastasi 7+0. Laskettua aikaa ei vielä muutettu, vasta NP ultran jälkeen.Onnea! Millä viikoilla nyt uusien laskujen mukaan meet? ja koska la?
Koska teillä on eka neuvola, millä viikoilla? Tai onks joku jo käyny? Meillä vasta 9+4 ja tuntuu et sinne on viel ikuisuus aikaa
Laitan viestiäHuutelen täällä vielä, että Facebookin salaisessa toukokuisten ryhmässä on vielä vapaata. Ajatellusta ryhmäkoosta noin puolet jäljellä. Mulle yksityisviestillä linkki profiilista niin laitan teille kaveripyyntöä, lisään ryhmään ja poistan kamuista
Minäkin varailin tänään neuvola-aikaa ja yllätti kuin pitkälle meni... Sain ajan vasta 26.10. ja silloin ois jo rv8+6. Pakko kyl se varhaisultra ottaa yksityiseltä ennen tuota.Ihania ultrakuulumisia
Kyllä, täällä myös otsassa pikkunäppyjä ja finnejä tulee ties minne. Yleensä iho hyvässä kunnossa, mutta nämä 2 viimeisintä raskautta on saanut aikaan näppyjä.
Minä soitin kuitenkin neuvolaan, vaikka oli tarkoitus soittaa vasta reilu viikon päästä. Onneksi soitin, koska ajat oli tiukassa ja jouduimme ottamaan ajan sijaiselle. Eka neuvolakäynti jo 12.10 ja silloin neuvolan arvio viikoista 7+4 (oma arvio 7+3.)
Tänään jos saisin varattua ajan myös ar-ultraan
Tervetuloa uusille@helmikorvakoru Täällä kanssa tosi oireetonta ja oonkin miettinyt tuota digitestin tekemistä. Jos malttais ainakin ens viikon ti asti, sillon olis 5+4 ja luulis, että sillon tulisi jo 3+
Täällä jopa saatu nukuttua, joten oireena on enää vain kipeät rinnat
Koska meinaatte kertoa raskaudesta muille, mä haluaisin jo varhaisultran jälkeen.. mutta sitten taas järki sanoo, et kannattas odottaa sinne 12viikolle. Toisaalta mitä vaan voi käydä, koska tahansa. Töissä toki vielä hissukseen. Mutta mulla kolmas raskaus, niin kyllä tää alkaa jo näkymään parin viikon päästäTervetuloa uusille
Mulla alko oireet vasta 6+ jotain päivillä, ennen sitä täysin oireeton poislukien väsymys mikä ei kuitenkaa ollu niin kummallista että olisin siitä epäillyt raskautta ilman testejä