Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Täällä ollaan pari kiloa aloituspainosta tiputtu alas, mutta johtuu siitä että juuri mitään ei syö ja koska ei liiku ne vähäisetkin lihakset rapistuu.
Esikoisesta tuli n 10 kiloa mistä oon tosi iloinen kun kuitenkin oli radi. Toivottavasti pysyisi yhtä maltillisena nyt, tosin lähtöpaino on n 5 enemmän kuin silloin


Täytyy kyllä olla iloinen että myös mies tekee kotona töitä ja pystyy lennosta tulla hoitamaan esikoisen aamut (vaikka on siis yleensä kun homma kun teen lyhyempää päivää). Tänään piti käydä heti aamulla yökkimässä vaikka olin ottanut vaan huikan vettä että saan thyroxin lääkkeen alas.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
No se voi kyllä olla sinulla syynä. Jospa se siitä tasoittuu viikkojen kertyessä Mä en kyllä yhtään ihmettele, vaikka mulla on jo 2kg tullut. Kaikissa aiemmissa raskauksissa tullut +20kg, vaikka syönyt terveellisesti ja liikkunut. Toivottavasti nyt pääsis ees vähemmillä kiloilla

Saakohan neuvolan kautta ravintoneuvontaa?

Täytyy vaan vähentää ruokaa..vaikka on koko ajan nälkä. Ajattelin nyt vaihtaa leivän riisikakkuihin, Viikonlopun suolaiset herkut lämppärileipiin ja makeat herkut protskulättyihin ja marjoihin. Välipalat olkoon hedelmiä, rahkaa ja puuroa.

Tätyy ajatella, että tämä on vain 8kk (jos kaikki vaan menee hyvin). On tässä se toinenkin puoli, että en haluais sokeriseurantaan jos painohulisee holtittomasti ylöspäin ja suvussa on rankasti perinnöllinen sokeritauti.

Mutta iloisempii ja yhtä ressaaviin aiheisiin. Meillä pyörähti tänään 8 raskausviikko käyntiin eli 7+0. Tuntuu ihan uskomattomalta. Huomenna ultra ja pelottaa tosi paljon jos siellä ei mitään ookkaan. Toki äsken sai taas syvähengitellä ja nieleskellä kun tämä etova olo pahenee päivä päivältä.

No siinäpä taas omaa napaa. Mites muilla menee? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Täällä ollaan pari kiloa aloituspainosta tiputtu alas, mutta johtuu siitä että juuri mitään ei syö ja koska ei liiku ne vähäisetkin lihakset rapistuu.
Esikoisesta tuli n 10 kiloa mistä oon tosi iloinen kun kuitenkin oli radi. Toivottavasti pysyisi yhtä maltillisena nyt, tosin lähtöpaino on n 5 enemmän kuin silloin


Täytyy kyllä olla iloinen että myös mies tekee kotona töitä ja pystyy lennosta tulla hoitamaan esikoisen aamut (vaikka on siis yleensä kun homma kun teen lyhyempää päivää). Tänään piti käydä heti aamulla yökkimässä vaikka olin ottanut vaan huikan vettä että saan thyroxin lääkkeen alas.
Haluatko multa muutaman extrakilon? Meinaan täältä näköjään tämän aamun perusteella löytyy! :D

Ei vaan, on tuokin ihan hirveetä. Se että mulla etoo aina sillon tällön kovasti on jo ihan kauhiaa..voin vaan kuvitella jos ois kokoajan. Helpottiko sulla ne kivut jo?
 
Painon nousu kans vähän jännittää. Oon aina ollut "normaalipainoinen". About vuosi sitten olen alkanut lopettamaan tupakan polttoa ( :ROFLMAO: ) eli siis on/offilla menty pitkälti ja sitten nousi paino het 5kg jossei enemmänkin ja on ollut jotenkin ikävä olla nahoissaan sen takia. Nyt oon tietysti ollut ilman tupakkaa täysin. Täytyy vaan yrittää hyväksyä nyt että painonnousu kuuluu asiaan ja terveellisesti syömällä toivottavasti sitä ei tulisi niin hirveästi ja iso osa jäisi synnärille x)

Täällä oireetonta ja sekös jännittää. Koitin soittaa ja varata aikaa varhaisultraan mutten jaksanut jonotella kun kesti niin kauan, ja tilasin takaisinsoiton. Nyt menossa vasta 4+4 joten ehkä se oireettomuus ei nyt ole niin omituista. Haluaisin kuitenkin ihan jokatapauksessa sen varhaisultran ihan vain mielenrauhan vuoksi. Ei vain ole kärsivällisyyttä.:X3:
 
@Sofialla Uskoisin, että neuvolasta saa ravintoneuvoja :) Mulla vaan hormoonin heittää häränpyllyä raskaana ollessa, ni ei paljoa auta, vaikka kuinka terveellisesti söis, niin se paino vaan nousee :(

@Nokare Täällä kanssa oireetonta ja se alkanut kans täällä jännittää, eli et ole yksin ;) Täällä "hysteerisesti" puristelee tissejä, et onko ne vielä kipeät ja onhan ne vielä ainakin toistaiseksi :ROFLMAO:
 
vierailija
Eei helekkari. Onko muuta seurannut painoa. Mulle on tullu 6 kg!!!! Mitääää. Neuvolaan pitäs maanantaina ilmoittaa paino ja en oo koskaan ollu näin painava. Ihan hirviää.
Oon käynyt muutaman päivän välein vaa'alla oikeastaan sieltä koronakriisin alusta saakka eli maaliskuun lopulta, kun kiinnostelee miten tuo erilainen arkielo vaikuttaa painoon, ja vaikuttaahan se, Oma paino on aina heitellyt jopa 2 kg kumpaankin suuntaan, riippuen ihan siitä mitä edellispäivänä tyyliin on syönyt ja paljonko juonut, Siitä samasta syystä on ihan mahdotonta vielä päätellä, onko rv:t nostaneet vielä painoa, koska oma paino heittelehtii nytkin vielä tuon saman marginaalin sisällä, kun joka toinen aamu käyn puntarilla.

Teen punnituksen aina samalla tavalla, samaan kellon aikaan aamulla vessakäynnin jälkeen ennen kun olen syönyt/juonut mitään ja ennen kun pukeudun. Eli minimoin muut muuttujat. :D

Siskollani tuli kuulemma 10kg raskaudessa eli jos olen samasta puusta veistetty (toivon!) niin ehkä siitä saan osviittaa mitä odotettavissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Wema
Mulle toi painon mittaaminen on yks suurimmista ahdistuksista raskaudessa. Mulla on syömishäiriöitä taustalla, joten en tällä hetkellä edes tiedä, mikä mun lähtöpaino on. En ole siis vuosiin käynyt vaa'alla, vaan elänyt fiiliksen mukaan.

Ahdistaa myös, mitä mulle sanotaan neuvolassa. Jos mun painoa käsitellään liikaa, tiedän että mun pää ei välttämättä kestä sitä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Anicette
Mulle toi painon mittaaminen on yks suurimmista ahdistuksista raskaudessa. Mulla on syömishäiriöitä taustalla, joten en tällä hetkellä edes tiedä, mikä mun lähtöpaino on. En ole siis vuosiin käynyt vaa'alla, vaan elänyt fiiliksen mukaan.

Ahdistaa myös, mitä mulle sanotaan neuvolassa. Jos mun painoa käsitellään liikaa, tiedän että mun pää ei välttämättä kestä sitä
Ehdottomasti kerrot siellä heti tilanteen/fiilikset ja varmasti osaava hoitohenkilökunta ymmärtää ja toimii sen mukaan! Ja varmasti löytyy tuohonkin neuvolan kautta apua/neuvoja jos tilanne niin vaatii!:giggle:
 
Mulle toi painon mittaaminen on yks suurimmista ahdistuksista raskaudessa. Mulla on syömishäiriöitä taustalla, joten en tällä hetkellä edes tiedä, mikä mun lähtöpaino on. En ole siis vuosiin käynyt vaa'alla, vaan elänyt fiiliksen mukaan.

Ahdistaa myös, mitä mulle sanotaan neuvolassa. Jos mun painoa käsitellään liikaa, tiedän että mun pää ei välttämättä kestä sitä
Ihan heti kerrot ekassa neuvolassa mikä tilanne, uskoisin että pääset käymään aika-ajoin jutteleen aiheesta. <3 Tuo on kuitenki tilanne, joka voi eskaloitua ikävästi mikäli sattuu töksäyttelevä neuvolatäti.
 
Mulla on molemmissa raskauksissa tullut kans vaan reilut 10kg, en ole painonnoususta nytkään huolissaan. Olen aina ollut ennemminkin alipainoinen niin kiva saada välillä vähän muotoja.

Onko muilla alkuraskaudessa ollut maha sekaisin? Tänään kivat vatsanväänteet ja ihan kuralla... Eikä mitään tautia pitäisi olla, kun en missään käy ja ei kellään perheessä ole ollut. Vähän samanlaista, kun mitä tuo metformin on välillä tehnyt, nyt vaan oli pitkä pätkä, että maha oli kunnossa. Liekkö sitten se lääke plus raskaus yhdessä tekee tän. Kävin hakemassa lääkettä, kun muutenkin inha olo pahoinvoinnin takia..
 
Haluatko multa muutaman extrakilon? Meinaan täältä näköjään tämän aamun perusteella löytyy!

Ei vaan, on tuokin ihan hirveetä. Se että mulla etoo aina sillon tällön kovasti on jo ihan kauhiaa..voin vaan kuvitella jos ois kokoajan. Helpottiko sulla ne kivut jo?

Kyllä mä luulen että niitä kiloja tulee ihan ilmankin, kiitos tarjouksesta :LOL:

Kivut aaltoilee, ei nyt pariin päivään ole niihin kovaa kipua ollut mutta nyt taas tänään etova ja voimaton olo lähinnä.
 
Jossain kuin tuosta punnitus asiasta, että saisi itse pitää kirjaa ja kertoa sitten neuvolassa, paljon noussut, mutta tietysti luottamusta vaatii ja oikeanlaisen neuvolatädin. Monille ahdistava ajatus, mutta terveyden kannalta sitä katsotaankin ja turvotuksien. Ei niitä tätejä henkilökohtaisesti kiinnosta mitä me painetaan ♥ Mutta aion kans sanoa, että sillon ku mies on mukana, ni ei huutele mun painosta tai pyydä meneen puntarille. En halua sitä kuuluttaa muille. Vaikka oma mies onkin.
 
  • Rakkaus
Reactions: Opiskelijamimmi
Jossain kuin tuosta punnitus asiasta, että saisi itse pitää kirjaa ja kertoa sitten neuvolassa, paljon noussut, mutta tietysti luottamusta vaatii ja oikeanlaisen neuvolatädin. Monille ahdistava ajatus, mutta terveyden kannalta sitä katsotaankin ja turvotuksien. Ei niitä tätejä henkilökohtaisesti kiinnosta mitä me painetaan ♥ Mutta aion kans sanoa, että sillon ku mies on mukana, ni ei huutele mun painosta tai pyydä meneen puntarille. En halua sitä kuuluttaa muille. Vaikka oma mies onkin.
*Luin
 
Oi! Noniin nyt sitten jännäillään tuota päivää kaksin kappalein:love: Sä taidat olla pikkusen pidemmällä raskaudessa? Mulla olisi tuolloin jotain 6+5 mutta toivotaan että se riittää..ainakin kerroin missä mennään ja antoivat ajan tuolle päivälle.
Jännää!:X3:
Mulla kans 6+5 viikolla ultra. Ens tiistaina.
 
Jossain kuin tuosta punnitus asiasta, että saisi itse pitää kirjaa ja kertoa sitten neuvolassa, paljon noussut, mutta tietysti luottamusta vaatii ja oikeanlaisen neuvolatädin. Monille ahdistava ajatus, mutta terveyden kannalta sitä katsotaankin ja turvotuksien. Ei niitä tätejä henkilökohtaisesti kiinnosta mitä me painetaan Mutta aion kans sanoa, että sillon ku mies on mukana, ni ei huutele mun painosta tai pyydä meneen puntarille. En halua sitä kuuluttaa muille. Vaikka oma mies onkin.
Joo, ei näillä kilolla kyllä tartte huudella yhtään edes miehelle. Päätin että tämä painon nousu riittää. Syön niin terveellisesti ku pystyn ja voin. Synnytyksen jälkeen sitte ruokavalio kuntoon ja paino pois!
 
Mulla on ollut maha kuralla joka viikko. Välillä se sit on ihan kunnossa, tosin kyllähän sen näkee että syö usein hyvin pieniä annoksia... Turvotusta tulee etenkin raibulin ajalla, paino on noussut jo 4kg (mut oon myös turvonnut). Yritän pitää painnonnousun 15-20kg:ssa koko raskauden ajalta, en halua liian tiukkaa tavoitetta laittaa mut en toisaalta myöskään vetää roskaruokaa kaksin käsin. Tällä hetkellä en pysty hitaita kävelylenkkejä kummempaa liikuntaa harrastamaan pahoinvoinnin vuoksi, mutta toivon että vointi paranee alun jälkeen ja pääsen taas salille puntteja nostelemaan. Sekin varmaan vähentäisi turvotusta.
 
Oi! Noniin nyt sitten jännäillään tuota päivää kaksin kappalein:love: Sä taidat olla pikkusen pidemmällä raskaudessa? Mulla olisi tuolloin jotain 6+5 mutta toivotaan että se riittää..ainakin kerroin missä mennään ja antoivat ajan tuolle päivälle.
Jännää!:X3:
Joo mulla pitäis olla tuolloin 8+1. Hurjaa.... meillähän jo todettu kohdunsisäinen raskaus, mutta huonosti näkyi vatsan päältä kuvattuna (täällä ei pääse julkiselle alakautta ultraan kuin polille) joten varattiin tuo uusi aika että silloin pitäis jo näkyä. Tämä siis meillä neuvolassa. Tsemppiä teillekin ❤ on tää pitkä aika
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus ja Nokare
Saakohan neuvolan kautta ravintoneuvontaa?

Täytyy vaan vähentää ruokaa..vaikka on koko ajan nälkä. Ajattelin nyt vaihtaa leivän riisikakkuihin, Viikonlopun suolaiset herkut lämppärileipiin ja makeat herkut protskulättyihin ja marjoihin. Välipalat olkoon hedelmiä, rahkaa ja puuroa.

Tätyy ajatella, että tämä on vain 8kk (jos kaikki vaan menee hyvin). On tässä se toinenkin puoli, että en haluais sokeriseurantaan jos painohulisee holtittomasti ylöspäin ja suvussa on rankasti perinnöllinen sokeritauti.

Mutta iloisempii ja yhtä ressaaviin aiheisiin. Meillä pyörähti tänään 8 raskausviikko käyntiin eli 7+0. Tuntuu ihan uskomattomalta. Huomenna ultra ja pelottaa tosi paljon jos siellä ei mitään ookkaan. Toki äsken sai taas syvähengitellä ja nieleskellä kun tämä etova olo pahenee päivä päivältä.

No siinäpä taas omaa napaa. Mites muilla menee?
Saa mutta ne on näitä hyvin mielestäni vanhentuneita"juo rasvatonta maitoa" ja syö ruisleipää.
Mulla vähän hankaluuksia ku oon ketoillut ja ollut vhh:lla ja nyt piti lisätä hiilihydraatteja. Heti pomppas paino ylös..
 
Minkäs hintasia varhaisultrat yksityisellä on täl hetkel? Huonosti löytyy hinnastoja netistä. Esim. Mehiläiseltä en löytänyt muuta kuin vatsan alueen ultran ja se oli jo muutaman satasen ja joku pikku klinikka nyt tais olla 180€ paikkeilla :unsure: Pikasella vilkasulla meidän sairaanhoitopiirin alueella pääse ekaan ultraan "vasta" viikoil 11-13 ja ite varmaan haluisin varmistaa toisen tarraamisen oikeeseen paikkaan jo aiemmin :)
 
vierailija
Minkäs hintasia varhaisultrat yksityisellä on täl hetkel? Huonosti löytyy hinnastoja netistä. Esim. Mehiläiseltä en löytänyt muuta kuin vatsan alueen ultran ja se oli jo muutaman satasen ja joku pikku klinikka nyt tais olla 180€ paikkeilla Pikasella vilkasulla meidän sairaanhoitopiirin alueella pääse ekaan ultraan "vasta" viikoil 11-13 ja ite varmaan haluisin varmistaa toisen tarraamisen oikeeseen paikkaan jo aiemmin
Muistaakseni tästä oli ketjussa aiemmin jo jonkin verran dataa kertynyt, ainakin itse muistan vastanneeni samaan kysymykseen. Terveystalossa hintaa tuli lääkärinpalkkioineen 230€, joku silloin kommentoi Mehiläisen olleen samalla hehtaarilla.
 

Yhteistyössä