Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mulla piti tänään olla ultra (julkisella) mutta siinä vaiheessa kun oltiin 40min istuttu odotushuoneessa ja kaikki lääkärit lähtivät lounaalle, käveltiin ulos (kävin ensin infossa kyselemässä missä vika mutta hän ei saanut hoitajaa kii - no ei varmaan, kun nämä olivat lähteneet lounaalle). Töistä tuli mulle 2h poissaolo ja miehelle tunti. Aion asiasta tehdä kyl selvityspyynnön, mutta etsin nyt yksityiseltä ajan ettei sama tunarointi uusiudu näin vakavassa asiassa.
 
Mulla piti tänään olla ultra (julkisella) mutta siinä vaiheessa kun oltiin 40min istuttu odotushuoneessa ja kaikki lääkärit lähtivät lounaalle, käveltiin ulos (kävin ensin infossa kyselemässä missä vika mutta hän ei saanut hoitajaa kii - no ei varmaan, kun nämä olivat lähteneet lounaalle). Töistä tuli mulle 2h poissaolo ja miehelle tunti. Aion asiasta tehdä kyl selvityspyynnön, mutta etsin nyt yksityiseltä ajan ettei sama tunarointi uusiudu näin vakavassa asiassa.
Hetkinen, onko mulla mennyt jotakin ohi? Yritin selailla, mutta en löytäny. Oliko sulla jotain probleemaa kun pääset julkiselle? Anteeksi ku oon näin pihalla. Syytän hormooneja.

Mutta kuulostaa tyypilliseltä. Eikä sekään jos ajat viivästyy jonku akuutinjutun takia, mutta kyllähän siitä pitäis käydä ilmottamassa niille ketkä odottaa. Ihan törkeää...
 
Mulla piti tänään olla ultra (julkisella) mutta siinä vaiheessa kun oltiin 40min istuttu odotushuoneessa ja kaikki lääkärit lähtivät lounaalle, käveltiin ulos (kävin ensin infossa kyselemässä missä vika mutta hän ei saanut hoitajaa kii - no ei varmaan, kun nämä olivat lähteneet lounaalle). Töistä tuli mulle 2h poissaolo ja miehelle tunti. Aion asiasta tehdä kyl selvityspyynnön, mutta etsin nyt yksityiseltä ajan ettei sama tunarointi uusiudu näin vakavassa asiassa.
Voi ei, olipa tökeröä :( No onneks yksityisellä saa palvelua. Näköjään se raha alkaa puhumaan täälläkin pikku hiljaa.
 
@Sofialla Oltiin lapsettomuushoidoissa, niin sitä kautta saatiin julkisen puolen aika.

Sain onneks vielä tälle illalle ajan. Ois kyllä tosiaan ollut riittävästi jännitystä ilman tällaista turhaa p*skaa. Mainittakoon vielä, että odotushuoneessa ei ollut muita ja kaksi porukkaa poistui vastaanotolta meidän aikana. Kuuden hengen ryhmä hoitajia ja lääkäreitä kävivät ensin ilmeisesti kahvilla ja sitten tosiaan vielä lähtivät isolla lössillä lounaalle.
 
@Sofialla Oltiin lapsettomuushoidoissa, niin sitä kautta saatiin julkisen puolen aika.

Sain onneks vielä tälle illalle ajan. Ois kyllä tosiaan ollut riittävästi jännitystä ilman tällaista turhaa p*skaa. Mainittakoon vielä, että odotushuoneessa ei ollut muita ja kaksi porukkaa poistui vastaanotolta meidän aikana. Kuuden hengen ryhmä hoitajia ja lääkäreitä kävivät ensin ilmeisesti kahvilla ja sitten tosiaan vielä lähtivät isolla lössillä lounaalle.
Aivan! No sen tiesin, en vaan tajunnu yhdistää sitä tähän ultraan.

Ihan jäätävää. Ois mielenkiintoista tietää selitys tuolle tilanteelle. Että miten ne on oikeen funtsineet tuon...
 
Onko muilla sellasta ongelmaa, että etovuuden lisäksi on koko ajan ihan jäätävä nälkä. Siis sellanen alkukantanen, että vois syyä _koko ajan_. Meinaan mulla on. Lihon varmaan 100kg tulevan kk aikan. Söin siis klo 11 ja nyt voisin syyä ihan mitä vaan, kuhan ois ruokaa. Ite järjellä tajuaa, että ei kannata syyä älyttömiä määriä, mutta onhan tää nyt ihan hirveetä kidutusta ku maha kurnii koko ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: Anicette
Deleted member 148660
Mulla piti tänään olla ultra (julkisella) mutta siinä vaiheessa kun oltiin 40min istuttu odotushuoneessa ja kaikki lääkärit lähtivät lounaalle, käveltiin ulos (kävin ensin infossa kyselemässä missä vika mutta hän ei saanut hoitajaa kii - no ei varmaan, kun nämä olivat lähteneet lounaalle). Töistä tuli mulle 2h poissaolo ja miehelle tunti. Aion asiasta tehdä kyl selvityspyynnön, mutta etsin nyt yksityiseltä ajan ettei sama tunarointi uusiudu näin vakavassa asiassa.
No on kyllä ihme homma! onneksi tälle päivälle kuitenkin vielä ajan sait!
 
@Pihaportti ja @Ehkä sitttenkin? Ihana kuulla, että kaikki hyvin ❤

@Disco Volante Argh, pistää vihaksi sinun puolesta :( Kyllä pitäis jotain korvausta saada, että joutuu nyt yksityisen maksamaan. Siellä onneksi saa parempaa palvelua. Tsemppiä iltaan ❤

@Sofialla Etovaa oloa ei ole, mutta järkyttävä nälkä KOKO ajan. Täällä kans tulee kiloja varmaan ropisemalla, kun koko ajan pitää syödä jotain. Nyt tosin ei tee mieli mitään muuta kuin leipää, eli sitä siis mussuttanu vähän väliä. Mutta kyllähän tossa ohimennen napsii vähän väliä chilipähkinöitä ja öisin vetelen banaania :rolleyes:
 
Deleted member 148660
Onko muilla sellasta ongelmaa, että etovuuden lisäksi on koko ajan ihan jäätävä nälkä. Siis sellanen alkukantanen, että vois syyä _koko ajan_. Meinaan mulla on. Lihon varmaan 100kg tulevan kk aikan. Söin siis klo 11 ja nyt voisin syyä ihan mitä vaan, kuhan ois ruokaa. Ite järjellä tajuaa, että ei kannata syyä älyttömiä määriä, mutta onhan tää nyt ihan hirveetä kidutusta ku maha kurnii koko ajan.
Ei oikeastaan varsinainen nälkä, mutta pakko syödä koko ajan, jotta se paha olo pysyisi jollainlailla kurissa.. ja koko ajan syömisellä tarkoitan, että ennen jos söin aamupalan klo 5.30, niin pärjäisin töissä helposti klo 10 asti syömättä. Nyt samalla kaavalla tuossa välissä pitää syödä jo pari välipalaa, eikä sekään meinaa riittää
 
@Disco Volante : Miten tuo on edes mahdollista? Mun hormonimylläkkä ois varmaan saanut aikaan jonkinlaisen itkuraivokohtauksen!

@Sofialla Mulla on myös nälkä kokoajan, mutta mulla ei taasi tee mieli mitään muuta, kuin Burger Kingin juustopalloja. :D Ravintoarvoja siinä on ehkä 1 sen pikku jalopenomurun osalta... Anoppi teki meille ison kattilallisen jauhelihakeittoa, mutta pelkkä haju siitä ällöttää. Ylipäänsä kaikki liha ällöttää. Ostin Lidlistä niitä lasten soseita, niitä voi onneksi syödä että pysyy hengissä :D
 
Mulla alkaa nää pahoinvoinnit olla jo tosi pahoja. Aamulla yleensä 8-10 välillä paha olo ja sit iltapäivästä 15-18 välillä uusiksi. Tänään ollut niin järkyttävä olo, etten saanut aamupalaa syötyä, kun sen aamupalan katsominenki sai jo oksennuksen nousemaan kurkkuun. Voikohan tää muuttua tästä vielä pahemmaks, sit on kyl pakko saikuttaa. En pysty puolikskaan tekemään töitä tällä hetkellä.
 
  • Surullinen
Reactions: Kasikuus
Isyyspakkaus on kyllä ihana idea! samoilla linjoilla kun @Kasikuus , että vasta kun on vähän varmempaa. Uskoisin että ensvuoden puolella aletaan vasta hommaileen tarvikkeita ja tavaroita enemmälti. Ehkä sieltä täältä jotain ennen sitä.

(isä oli jo kunnostellut mun vanhaa pinnasänkyä, jonka haluan käyttöön, ei ole muuten juurikaan kommentoinut asiaa mitenkään, hymisee vaan..reppana <3 )
 
Kiitti kaikille myötäelämisestä! Joo, mun kohdalla se itku on harvinaisempaa ja se raivo - se on aika paha sillon kun napsahtaa! Onneks en oo kuullut enkä pystynyt vastaamaan kun ajoin kotiin ja lekurista oli soitettu, ei ois varmaan hoitaja saanut kovinkaan painokelpoista tekstiä. Vaikka enhän minä oikeasti voi tietää mikä siellä oli tilanne, se nyt vaan vaikutti ilmeiseltä mokalta. Näin nopeasti lepyn kuitenkin :D

Mun on pakko kans pahoinvoinnin takia syödä koko ajan. Nyt siihen jatkuvaan pahaan oloon on turtunut jotenkin. Mikään ei maistuisi ja väkisin pitää syödä. Paino on noussut silti "kivasti", vaikka omasta mielestä syön vain hedelmää ja jugurttia jne. Turvotusta toisaalta on kyllä, ja välillä se turvotus on tosi kivuliastakin.
 
vierailija
Meinaatteko muuten koota isyyspakkausta? Oon ihan hullaantunut siitä ajatuksesta, ja tilasin jo vauvalle ja miehelle samanlaiset adidaksen paidat
Ihana idea! En ollut tullut ajatelleeksikaan. Mutta ehdottomasti nyt aion kyllä yllättää puolison tällaisella. Olis aika ihana antaa isälle oma paketti sitten kun joskus äitiyspakkauskin saapuu. :)
 
Meinaatteko muuten koota isyyspakkausta? Oon ihan hullaantunut siitä ajatuksesta, ja tilasin jo vauvalle ja miehelle samanlaiset adidaksen paidat
Mä kokosin esikoisesta, nyt en ehkä jaksa
Täällä ei pahoinvointia (paitsi jos syömis väli kasvaa tai syö liikaa kuten eilen illalla kun vetelin sipsiä..) mutta tuo paha maku tekee sen että kokoajan pitää olla syömässä ja karkit on helpointa, tekee tosi hyvää hampaille ja sokeri arvoille :( lääkäri kyllä tänään lohdutti että tässä vaiheessa on pääasia että jotain saa syötyä ja sit kun kaikki helpottaa ni kiinnittää sisältöön enemmän huomiota.

Katsoin muuten äsken äitiys korttia minkä lääkäri aloitti, vissiin vähän pidempi projekti tulossa kun laskettu aika on vuonna 22 kortin mukaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: hemari
Deleted member 148660
Mä kokosin esikoisesta, nyt en ehkä jaksa
Täällä ei pahoinvointia (paitsi jos syömis väli kasvaa tai syö liikaa kuten eilen illalla kun vetelin sipsiä..) mutta tuo paha maku tekee sen että kokoajan pitää olla syömässä ja karkit on helpointa, tekee tosi hyvää hampaille ja sokeri arvoille lääkäri kyllä tänään lohdutti että tässä vaiheessa on pääasia että jotain saa syötyä ja sit kun kaikki helpottaa ni kiinnittää sisältöön enemmän huomiota.

Katsoin muuten äsken äitiys korttia minkä lääkäri aloitti, vissiin vähän pidempi projekti tulossa kun laskettu aika on vuonna 22 kortin mukaan
No onpa tosissaan pitempi projekti :D mikähän päivä lääkäreillä ollu, kun minullakin sanoi ääneen korttia kirjoittaessaan että "eli laskettu aika 7.8.." eikä korjannut sanomisiaan :D
 
Täällä ollaan ihan poikki Viime yön unisaldo 5.15-6.30.. On aika "freesi" olo. Kuinka ihmeessä sitä jaksaa mennä ens viikolla töihin.
Edelleen ilman pahoinvointia/minkäänlaista etomista ja jotenkin sitä toivois, että tietäis kaiken olevan hyvin. Ihan ku se muka sen kertois
Aiemmissa viidessä raskaudessa alkoi pahoinvointi heti plussauksen aikaan ja nyt ei niin mitään. Se alko vähän huolestuttaa! Yritän silti olla rauhallisin mielin, vaikka näillä unilla alkaa henkinen hyvinvointi olla jo koetuksella

Voi kunpa olisikin jo niin pitkällä, että pääsisi ultraan, mutta niin alussa vielä, etten ole viitsinyt edes varata aikaa neuvolaan, saati ultraan. Menisipä 2vko nopeasti, silloin ehkä jo uskaltaa mennä tarkistaa onko kaikki ok.
mulla meni se plussan jälkeinen viikko juurikin noin, että unet oli todella vähäisiä ja ahdistus sieltä puski päälle. Onneksi pikkuhiljaa helpotti, kun sai välissä pari yötä nukkua. Toivotaan, että yöt sinullakin paranee.
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
mulla meni se plussan jälkeinen viikko juurikin noin, että unet oli todella vähäisiä ja ahdistus sieltä puski päälle. Onneksi pikkuhiljaa helpotti, kun sai välissä pari yötä nukkua. Toivotaan, että yöt sinullakin paranee.
Mulla tämä alko jo dpo6 :( Tossa oli pari yötä, että ei tarvinnut nousta valvomaan/syömään, mut heräsin kuitenkin useasti. Nyt viime yö oli taas kunnon pohjanoteeraus ja voi luoja kuinka se näkyy nyt voinnissa. Tuskanhiki puskee läpi ja kädet tärisee. Ens yölle toivon kyllä kunnon unia, että oon aamulla ajokunnossa :rolleyes:
 
Tänä aamuna vessassa käydessä paperiin pyyhkiytyi rusehtavaa vuotoa, joka jatkui iltapäivään saakka (voin kertoa, että olen pyyhiskellyt alakertaani tänään enemmän kuin ikinä ennen). Nyt tietysti kuumottaa mitä se tarkoitti ja jokaisesta tuntemuksesta vähän vainoharhainen olo, varsinkin kun oireet olleet läpi raskauden niin olemattomat.
 
Tänä aamuna vessassa käydessä paperiin pyyhkiytyi rusehtavaa vuotoa, joka jatkui iltapäivään saakka (voin kertoa, että olen pyyhiskellyt alakertaani tänään enemmän kuin ikinä ennen). Nyt tietysti kuumottaa mitä se tarkoitti ja jokaisesta tuntemuksesta vähän vainoharhainen olo, varsinkin kun oireet olleet läpi raskauden niin olemattomat.
Mulla alkoi 5+4 viikolla rusehtava limainen vuoto, ei juuri sen enempää mitä pyyhittäessä tuli. Silloin kun en istunu vessassa ni tuntu aina et vuoto vaan yltyy ja valuu jo reisissä asti ja siks ramppasin koko aika vessassa kans... Oman mielenrauhan vuoks päästiin varhaisultraan 6+1 ja kaikki oli hyvin :)Edelleen välillä tulee pyyhittäessä verta, enkä tie mistä johtuu? Missään päivystyksessähän ne ei tätä asiaa ees hoitaneet vaan vasta jos vuoto olis yltyny tai tullu verisemmäks tai kipujen kans ei olis pärjänny kotona. Tsemppiä sinne, ikävää kun ei tie mitä nyt tapahtuu.
 

Yhteistyössä