Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Täällä ei vieläkään mitään oireita. Vaikka kuinka yrittää ajatella positiivisesti niin on jotenkin paha aavistus kokoajan. Ei tälläistä ollut esikoisen odotuksessa. Toivon sydämeni pohjasta että on vaan yleistä stressiä eikä mitään sisäistä vaistoa.. 18.9 ultrassa sit selviää.
 
En muista kirjoitinko tästä tänne, mutta mullakin pahoinvointi on alkanut. Oksentanut en ole mutta inhottavaa on silti. Pahinta aamupäivällä, välillä saattaa illaksi helpottaa.

Oletteko muuten huomanneet että raskausvitamiinit vaikuttaisivat oloon pahentavasti? Minä olen ottanut siis yötä vasten vitamiinin, siitä siis päättelin johtuisiko osaksi siitäkin. Olen ajatellut jos kokeilisin syödä erikseen niitä mitä tarvitsen, joku taisi tässä ketjussa jo niin tehdä? :)
 
Sofianella
En muista kirjoitinko tästä tänne, mutta mullakin pahoinvointi on alkanut. Oksentanut en ole mutta inhottavaa on silti. Pahinta aamupäivällä, välillä saattaa illaksi helpottaa.

Oletteko muuten huomanneet että raskausvitamiinit vaikuttaisivat oloon pahentavasti? Minä olen ottanut siis yötä vasten vitamiinin, siitä siis päättelin johtuisiko osaksi siitäkin. Olen ajatellut jos kokeilisin syödä erikseen niitä mitä tarvitsen, joku taisi tässä ketjussa jo niin tehdä?
Mä syön foolihapon aamuisin, mutta kaiken muun iltaisin, koska mulle tulee tableteista aina niin paha olo. Mutta foolihappo on niin pieni, ettei tunnu missään. Syön lisänä magnesiumia, rautaa, kalsiumia ja d-vitamiinia sekä sinkki&c-vitamiiniyhdistelmää. Näitähän ei luonnollisesti saa kaikkia tabletteja yhtä aikaa vetää kurkusta alas, koska esim kalsium ja rauta kumoaa toistensa vaikutuksen. Sen takia otan näitä illan mittaan eri aikoihin (ennen nukkumaan menoa).
 
Heippa!
Mulla oli jo ennen plussausta sitä tiputtelu vuotoa, mistä kirjoitinkin tänne. Sitä jatkui kaksi viikkoa. Ekan viikon tein testejä ja ne oli vahvistumaan päin. Toissapäivänä mulla kuitenkin alkoi keskenmenoon liittyvä runsaampi vuoto ja se on tässä vain lisääntynyt ja kipujakin on alkanut tulla. Hcg oli maanantaina 134, joten viikkoihin 5+6 liian matala. Eli mä sanon heipat omalta osaltani, mutta hurjasti tsemppiä teille kaikille ja paljon tarrasukkia matkaan. <3
 
Mulla nyt 5+0, riippuen millä laskurilla laskee. Vähän eri päiviä antaa eri laskurit.
Tein aamulla digillä 2-3,kun pari päivää sitten oli 1-2, josta olin huolissaan. Ostin eilen myös uuden kuumemittarin, kun edellinen näytti kokoajan 35,5. Nyt 36,6 eli tosi helpottunut olen kun viikot nousseet digissä ja lämpökin sitä luokkaa mitä pitää :giggle:
Tänään aloitin myös raskausvitamiinin, 4kk olen syönyt foolihappoa, B- ja D-vitamiinia ja sinkkiä.
 

Tosiaan laitan tännekin kun laitoin tuohon toive- ketjuunkin että vahvistuuhan se. Mutta ensimäistä kertaa mulla on joku vahva pelko että kaikki ei ole hyvin. Saattaa johtua siitäkin että kaverilla oli tuulimuna kesällä joten mietin voiko meille käydä hyvä tuuri ja kaikki olisi hyvin, kun on ollut aiemmissakin kaikki alusta asti hyvin. Skeptinen olo mutta testit saa nyt hetkeksi ainaki jäädä ja pyrin vain luottamaan ja odottamaan ultraa.
 
Äh. Mulla alko eilen kauhee selkäkipu joka tuntuu tänään vaan pahenevan. Samalla säteilee myös alavatsaan. Soitin neuvolaan, kysyäkseni et mitähän tää voi olla. Ne ei oikein osannu sanoa muuta ku seuraillaan ja uudestaan saa ottaa yhteyttä. Sain uuden soittoajan perjantaille. Kauheeta ku mikään ei helpota :(
 
Täällä ei vieläkään mitään oireita. Vaikka kuinka yrittää ajatella positiivisesti niin on jotenkin paha aavistus kokoajan. Ei tälläistä ollut esikoisen odotuksessa. Toivon sydämeni pohjasta että on vaan yleistä stressiä eikä mitään sisäistä vaistoa.. 18.9 ultrassa sit selviää.
Sama täällä, pahaa pelkään että tästä raskaudesta ei tuu ketään kotiin asti. Ikinä ei oo puuttunut kuvotusta raskaudesta, ei edes niissä kohdunulkoisissa ja nyt ei mitään. Ruoka maistuu, kaikki tuoksuu hyvältä ja on hirvee nälkä vaan. Yhdessä kipujen kanssa... alkaa vähän toivo mennä. Lisäksi eilen 38 kuumetta ja huomenna koronatestiin, sen piikkiin voi sit heikotuksetkin laskea :(
 
@Ehkä sitttenkin? Voi ei, kuulostaa kamalalta! Toivottavasti helpottaa eikä oo mitään jatkuvaa. Nyt otat vähän rauhallisemmin sit huomenna
Joo ei kyllä naurata, äsken jo itkin piilossa peiton alla kun lapsella oli niin kivaa ja itse vaan pakko maata paikoillaan :( mulla ei siis vielä varsinaisesta okseta, on vaan kokonaisvaltaisesti kamala olo. Mietin jo että kehtaanko pyytää miehen vielä lähtemään apteekkiin hakemaan pahoinvointi rannekkeita testiin, päivällä jo haki rennietä :D

Uni sentään maistuu!
 
Joo ei kyllä naurata, äsken jo itkin piilossa peiton alla kun lapsella oli niin kivaa ja itse vaan pakko maata paikoillaan mulla ei siis vielä varsinaisesta okseta, on vaan kokonaisvaltaisesti kamala olo. Mietin jo että kehtaanko pyytää miehen vielä lähtemään apteekkiin hakemaan pahoinvointi rannekkeita testiin, päivällä jo haki rennietä

Uni sentään maistuu!
Kuulostaa niin tutulta tuo kokonaisvaltainen kamala olo, kuvaa miun oloa kans just eikä melkein o_O
 
@Bb-8 meillä tais olla samaan aikaan varhaisultra, 18.9? Toivottavasti molempien huolet osottautuu vääriksi.

Ja vähän tuntuu hassulta kyllä valitella oireettomuutta kun te toiset siellä kärsitte. Ei nyt kyllä sellaistakaan toivoisi. Että mikäköhän ois sit hyvä :rolleyes:
 
Musta alkaa tuntua ettei tässä oikein mikään ole hyvä; kuitenkin sitä koko ajan on takaraivossa tunne, että tämä voidaan viedä pois milloin vaan :cry:

Toisena hetkenä sitä kuitenkin sitten pohtii, että jos kaikki menisikin muka hyvin, niin kyllä olisi kevät varmaan aika loistava aika saada vauva!

Tänään sain keskityttyä töihin paremmin, ja ajattelin jopa ilmoittautua koulutukseen. Voihan sieltä jättäytyä pois, jos vointi huononee tai jotain kamalaa sattuu.
 
Katsoin taas päiväkirjaa 5v takaa ja siellä luki että että pahoinvointi iskenyt kuin puskista 4+1. Joka on tänään :D kieltämättä nämä pari oireetonta päivää on laittanut mieltä matalaksi joten odotan kyllä oireita mutta tiedän miten pitkä tuo pahoinvointikausi voi olla.. saattoipa siellä lukea vielä että 12+4 oksentelu jatkuu. Hui kun aika kultaa muistot:D
 
Sofianella
Eilen kävin salilla ja siellä vaa’alla. Noussut paino 2 vkossa 3kiloa. Johtuu tästä ihan älyttömästä turvotuksesta, joka ei helpota millään. Eilen otin luumukikan käyttöön, jos auttais rauhoittamaan mahaa. Mutta esim farkkuja en saa enää kiinni, mikä tuntuu järjettömältä näin alkuraskaudessa. Toivottavasti tämä turvotus helpottais viikkojen edetessä. Ihan eri asia jos kyseessä on kasvava maha vauvan takia, kun turvotusmaha haha
 
Mä oon kans saanut 2kg nestettä itseeni :D mulla oli sellanen rauhallinen painonpudotus projekti menossa, 10kg sain pois. Tavoite jäi nyt 5kgn päähän, mut kerkeehän sitä sit taas.

Teinhän mä vielä Digin. Nolo itsekuri. Mutta tänään se sanoi 3+. Eli jälleen positiivisempi aloitus päivään. Millähän sen positiivisen olon sais pysymään..
 
Jokohan sitä uskaltaisi tänne kirjoittaa..

Taustaa sen verran, että aikaisemmat lapset vuosimallia -16 ja -18, he saivat alkunsa IVF hoidoilla, koska mulla pco ja en ovuloi ollenkaan. Tämä raskaus lähti ovulaationinduktiosta ihme kyllä, nyt oviksesta laskettuna 4+6, tätä ennen varhainen keskenmeno viime syksynä 5+3 eli tosi varovaisella mielellä vielä olen. Sillon kyllä tiputteli plussasta asti mitä ei aikaisemmissa raskauksissa ollut niin arvelinkin huonoa siitä. Varhaisultra on 25.9 jos sinne asti päästään, miten sitä on aikaisemmat raskaudet selvinnyt, kun nyt tämä alku tuntuu tosi hitaalta ja piinaavalta, kun on se yksi keskenmeno takana. Oireita on ollut tähän asti lievähköt mahanjuilimiset ja pistelyt. Aikaisemmissa raskauksissa on ollut pahoinvointia, mutta en muista milloin kuopuksesta alkoi. Keskenmenneessä ei kerennyt tulla vaikka hcg viimeiseen asti nousi ok. Niin ja laskettu aika olisi tällä hetkellä 14.5.
 
Mäkin tuun varovasti kurkkimaan, kääk! Eilen tein haamun dpo 9 ja tänään oli viiva vähän vahvistunut. Vielä on kauheen aikaista ja menkkojenkin pitäisi alkaa vasta maanantaina, mutta kyllä tässä nyt jo mieli meni ihan ylikierroksille ja toivois että tästä tulis pysyvä plussa. :love:

Ekaa lasta tässä yritellään siis, ikää itellä 26 ja miehellä 25. Yk 3 tämä kierto. Kaikki on niin uutta ja jännää ja kauhistuttavaa.:LOL:

Laskettu aika olis omien laskujen mukaan 24.5. Ja tänään siis huikeat viikot 3+3. Siirryn kanssa tänne kunnolla kunhan menkat vaan ensin jäisi väliin.:giggle:
 
Moikka! Tuun tänne varovasti vähän kurkkimaan, tänään sain ensimmäisen selkeän plussan

Ihanaa, että tälläkin on näin aktiivista ja siirryn tännne kunhan tässä sisäistän asian ensin
Kyllä täällä on ainakin pää ihan sekaisin. En oo ikinä ennen ollu raskaana, täällä siis minä ja mies kumpikin 30v ja esikoinen olis kierroksessa :)
Mulla kierto ei käynnistynyt pillereiden lopettamisen jälkeen, mut ekan terolut-kuurilla sit lähti ja toisesta kierrosta saatiin plussa. Oviksesta yritin laskeskella et la ois 21.5. mut pitää yrittää päästä varhaisultraan, mut kierron pituudet vaihdellut ni en yhtään tiedä.
 
En ole vielä oksentanut kertaakaan, mutta syömisen jälkeen ollut nyt monesti ”pala kurkussa” tai tuntunu että sinne jää joku kunnon limaklontti ja sitä kun yrittää yskiä irti alkaa yökkiminen! Onko muilla vastaavaa tunnetta kurkussa? :sick:
 
Mulla kans jonkinnäköistä pahoinvointia, en osaa yhdistää sitä oikein mihinkään. Välillä on aamulla huono-olo ja välillä illalla, sit ennen ruokaa tai ruuan jälkeen... Eilen olin jopa työterveyteen yhteydessä pahoinvoinnista ja ne meinas laittaa mut koronatestiin vaikka sanoin heti alkuun et oon raskaana ja pahoinvointi liittyy siihen?!?

Mulla kauhee huoli koko ajan et tulee keskenmeno! :( Ollaan niin paljon koettu pettymyksiä viimeisen yli vuoden aikana, ei yhtäkään raskautta, sit tieto et ei luomusti voida lapsia saada ja lapsettomuushoidot käyty läpi niin en edelleenkään usko et vihdosta viimein vois meidän onni kääntyä ja kaikki vois mennä hyvin loppuun asti. Kamalaa elää tässä epätietoisuudessa, aikakin vain matelee!
 

Yhteistyössä