Toukokuiset 2009

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Tiuku 72
Sellainen suljettu lista olisi ihan kiva sillä en viitsi tänne laittaa esim. pojan nimeä yms. Yahoossa on suljettuja listoja mutta sinne on hankala liittyä jos ei ole yahoossa sähköpostia.

Onnea Inya - poikasuora senkun jatkuu. Terkkarikin totesi että nyt on hänenkin alueella syntynyt paljon poikia
 
Mamma85
Onnea Inya poikavauvasta!
Itse Jännään huomista äp käyntiä lks:lle :)
Samalla saisin selville ennen vaavan syntymistä kumpi sukupuoli tulossa olisi :))
Mulla ollu koko päivän tuskaista tuo käveleminen kun paineen tuntua alapuolella on niin kamala ja välillä kipeää käy. Eilen lähti semmoinen tosi pieni kirkas venyvä lima, et oisiko synnytystä enteilevää.... :S

Mamma85 ja pikkukakkonen 41+2
 
Taisha.
Tämä ilmottautuu..:)

Yahoossa tosiaan onnistuis tuo suljettu lista. Eikä mulla ainakaan viimeks vaatinut yahoon sähköpostia, mut tunnukset sinne tarvii luoda. En tosin tiedä, mitä vaatii nykyään, mutta selvitetään..:)

Nyt takaisin nukkumaan, päivä näyttää niin harmaalta ja eilinen ketutus jatkuu..Tarttis oikeesti osata nauttia näistä viimeisistä rauhallisista raskauspäivistä, kun tää mitä suurimmalla todennäköisyydellä on viimeinen raskaus mun kohdalla..Vaan kun ei enää jaksais..

-Taisha 40+2
 
Tinka77
Huomenia,

Aamuilmoittautuminen.. viime yönä taas suppaili ja maha sekaisin. mutta se laantui aamuun mennessä ja nyt sitten mennään neuvolaan. Eli ei uutta maan päällä.

Esikoinen meni 10 päivää lasketustapäivästä yli joten ei taida olla meikätytölläkään kiire haaveilla synnytyksestä.

Mulla on hiukan sama fiilis kuin Taishalla, todennäkösesti viimenen raskaus ja en kyllä enää osaa nauttia tästä raskaudesta, pakko tunnustaa. Oma kroppa on nyt niin sekasin että kaipaa saada jo vauva ulos että pääsee edes toipumaan oman kroppansa kanssa.

Mutta lisää sitten neuvolan jälkeen, vaikka tuskin siellä mitään mullistavaa tulee.

Tinka, 39+6 (huomenna menee siis viimeinenkin laskettuaika listalla)
 
punatulkku*
Huomenta!

Täällä sitä vaan kituutetaan.. illalla vähän supisteli, muuten ei sitten mitään merkkejä mistään. Perjantaita odotellaan..

Mulla oli eilen pieni kauhumomentti, kun olin aloittamassa ikkunan pesua. Nousin tuolille, joka keikkasi niin, että sain nojasta aika kovan osuman just alamahaan/nivuseen. Säikähdin ihan sairaasti, mutta vauva heti pian liikkui ja on ihan normaalisti liikkunut sen jälkeenkin. Kohta on arka vieläkin, mutta toivon että pikkuiselle ei tullut muuta kuin pieni säikähdys! Soittelin ä-plille ja sieltä sanottiin,että sinne voi tulla sydänkäyrille tai käydä neuvolassa äänet kuuntelemassa, mutta mies oli just siinälähdössä töihin ja esikoinen päiväunille, ja kun vauvakin liikkui niin ajattelin, ettei niiden sydänäänten kuunteleminen mitään uutta tietoa tuo.

Kaveri sai tänä aamuna vauvan. Tyttö tuli sinne, kuten on tullut muutamalle muullekin tutulle tänä keväänä. Vastapainona näille meidän porukan pojille. :) Mies ja poika on laittanut aamupalaa joten meenpäs tästä syömään. :)

Tänään oliskin kiva lähteä synnyttämään kun aurinkokaan ei paista..

punatulkku 41+3, eli 10 päivää yli tänään...
 
Tinka77
Heissan

Ja niinkuin sopii olettaa, neuvolassa kaikki hyvin. Paineet hyvät, paino pudonnu puol kiloo, kaveri on kiinnittyneenä tukevasti, sykkeet jotain 130 (tais pötkötellä). Kaikki valtakunnassa hyvin. Terkka sanoi että nyt alkaa jo näkymään nuo yön valvomiset. Jep, uskon sen. Meillä voi yliaikakontrollin varata vasta edellisenä päivänä ja yliaikakontrolliin tarvitaan se 41+5. Eli ens viikolla on nyt sit perjantaina viimenen neuvola anyways, jesh....

Tänään täytyy siivoilla, mun äippä tulee huomenna muutamaks päiväks pitämään seuraa ettei pää mene ihan sekasin näistä odotuksen täyteisistä päivistä.

Tinka
 
Foxie82
Huomenta taasen täältäkin!

Taas hyvin nukuttu yö takana, eikä merkkejäkään mistään et pitäis synnyttämään lähtee. Illal tosin mahaa kiristi puristi ja ahisti ja alakertaa jomotteli ihan mukavasti, mut eipä sen kummempaa...

Tinka: Meillä terkka taasen soitti äippäpolille ja ne anto sieltä sit kontrolliajan. Saan olla onnellinen et pääsen "jo" viikolla 41+2 eli ens tiistaina ja toivon mukaan ei sieltä tarvii tän mahan kans enää takasin tulla sikäli mikäli sinne asti mennään.

Punatulkku: Onneks ei käyny mitään vakavampaa. Ite tuossa viime viikolla kompuroin yhen kissojen pallon kans. Astuin keittiös päälle ja meinasin sitten olla mukkelismakkelis siellä keittiön lattialla.

Mullakaan ei oo kokemusta noista suljetuista keskusteluyhteisöistä, mut ainakin msn:llekin saa perustettuu samotenkin vissiin facebookiin.

Foxie, 40+3

 
Mamma85
Huomenta kaikille!
Niin siinä kävi että tämän aamuisen äp:n kontrolli käynnin tuloksena uusinta käynti päivä on parin päivän päästä ja kello 9 :)
Mutta vaava voi hyvin ja painoarvio oli 3,200/3,600kg...
Oli taas niin uninen tuolla masussa että piti kätilöllä herätellä :D
Ja mahdollisesti käynnistys tapahtuu silloin :) Toivotaan synnytys sali ois tyhjä sillo :)

Punatulkku: Kohta pääset synnytttämään. :) Toivon sinulle supistustuulia kovasti kun itsellä niitä ei ole näkynyt ollenkaan...

Mamma85 ja pikkukakkonen 41+3
 
punatulkku*
Mamma85: perjantaina vasta se kontrolli, ei vielä käynnistys.. ja kuten oon aikasemminkin sanonut, niin pelkään että saan oottaa vielä kauan, kun jos vauvalla on kaikki hyvin ei aleta mielellään käynnistämäänkään kun se sectio on takana. Plääh plääh.

Mutta toivotaan että nyt alkais jotain tapahtumaan meille viimosillekkin!!
 
Mamma85
Punatulkku: Jaa vasta silloin kontrolli sinulla. No mutta kyllä ne pian käynnistää synnytyksen.
Mullakin oli vauva ok kunnossa mutta käynnistävät sen takia kun ei supistuksia ole tullut ja kohdunkaulaakin 2cm,pehmeä sekä kiinni.
Sunnuntaina tulisi viikkoja 42,että eivät siitä pitkälle anna mennä enää...

Mamma85 ja pikkukakkonen 41+3
 
Milla¤
Inyalle onnittelut!!! <3

kukahan se kysyikään rintojen lämpimänä pitämisestä kesällä?...
anyway, mie olen pitäny tuubitoppia t-paidan tai pitkähiaisen alla. Tosin olen kyllä imettänytki jo ulkona pari kertaa :S Ei ainakaan vielä ole mitään tulehuksia..enkä kyllä kaipaakaan.
Tästä tytöstä on tullu ihan sylivauva! nytki rötköttää vaan tässä, heti jos pistän sänkyyn alkaa vikinä! öisinki viimestään toisella syötöllä vaatii jo päästä viekkuun nukkumaan. Onneksi on kantoliina..en tosin aina jaksa asentaa...ja siinä tulee kuuma.
tuli muutes silmätulehus pienelle :/ ikävää. tipat piti hakea. mutta onneksi neuvolan täti pysty antaa reseptin ettei tarvinu lähteä arvauskeskukseen.

Voikaahan raskaat vielä hyvin!! ja tietty myös vauvaantuneet!
pakko alkaa asentamaan sitä liinaa.....
-milla
 
Tiuku 72
Kyllä poika kasvaa melkoista vauhtia ja pelkästään tissimaidolla. Hänelle oli tullut kilo lisää kahdessa viikossa ja pituutta oli tullut jo 7 cm syntymän jälkeen eli sentti/viikko. 56cm asut alkavat olla jo pieniä.
 
punatulkku*
mamma85: No kun no kun ne ei siis ala käynnistämään kun sillä oksitosiinilla aikaan saadut supparit saattaa olla liian rajuja leikellylle kohdulle, joka voi revetä. Tai siis tietty jossain välissä pakko käynnistää, mutta ei niin aikasin vaan ootellaan pidempään. Näin oon ymmärtänyt. :) Mutta perjantaina oon fiksumpi taas..

On ollut taas ihan plääh-päivä, mutta nyt ulkoilun jälkeen ehkä vähän pirteämpi olo.. Leivoin sämpylöitäkin tuossa.. Nimiä oon kanssa miettinyt, mutta eiköhän se sitten valkene kun näkee kuka sieltä tulee. EHKÄ. :)

supistuksia ja äksöniä kaikille!

punatulkku
 
Milla¤
Punatulkku, mulle annettiin oksitosiinia epiduraalin laiton jälkeen, kun se puudute heikensi supistukset. Sektiosta on se sama mitä sulla..eiks sullaki ollu 10/06 syntyny esikoinen? kohdulle ei käyny kuinkaan. Tosin ei varmaan ihan sama juttu jos ihan alusta asti käynnistettäisiin..

Meillekki nimi valkeni vasta kotona kun lapsi oli muutaman päivän ikänen. Eikä ollu ykskään vaihtoehdoista joita oltiin mietitty (=olin miettiny). Mutta on niiiin sopiva nimi!
Joo mennään vaan sinne yahoolle niin voi laittaa kuvia ja nimet jne :)

Milla ja takiainen, joka taas ynisee sylissä <3
 
punatulkku*
Kiva kuulla Milla. Juu, tai siis 12/06 on esikoinen syntynyt. Eihän se kohdun repeäminen mitään yleistä ole, ainakaan en oo kuullut/lukenut kun ehkä kerran. Mutta kai ne haluaa olla varovaisia.. ja ihan mielellään saiskin alkaa itsellään, mutta eihän tässä koko kesää voi kuitenkaan odotella. ;)

Hyvää yötä! Ehkä joku meistä ei ole nimenhuudossa aamulla.. :)

punatulkku
 
Tinka77
Huomenia huomenia,

Nimenhuudossa ollaan :=)

On se jännä kun joka toinen yö supistelee ja joka toinen yö ei. Nyt siis ei suppaillut ja nukuin taas ihan ok:sti. Esikoinen on tänään mun kans kotona, mies käy hakemassa mummon bussilta työpäivän jälkeen ja kova on oottaminen tytöllä mummoa.

Jotenkin eilen lopullisesti luovutin odottamisen. Se neuvola taas masensi. Tää loppu on kyllä yhtä päivästä toiseen tarpomista ja ei kyllä osaa/haluakaan enää nauttia. Tässä vaiheessa täytyy jo sanoa ettei tätä massua nyt taidakaan tulla ikävä. Onneks anoppi ei enää yritäkään sanoa että koeta nyt nautiskella ja levätä tää loppu, tais tajuta eilen, ja pah, mulla nousee iso kiukku kun joku toistaa että nauti nyt. En voi koska on niin hirveä olo ettei kerta kaikkiaan VOI nauttia. Miten oksentaminen tai ripulointi, supparit ja kivut ja puutuminen raajoissa ja jatkuva särky lantiossa voi olla ihanaa, tää on mun arkea. Anteeks purkautuminen. Turhautuminen on arkipäivää.

Huoh, onneks aurinko paistaa. Ja ehkä mielikin taas virkistyy kun saa jotenkin päivän käyntiin.

Paljon parempaa päivää kaikille! yritän jotenkin päästä käyntiin taas tähän päivään :=)

Tinka, 40+0
 
Foxie82
Täällä kanssa paikalla yhtenä kappaleena.

Taas suht hyvin nukuttu yö takana, tosin alkuun taas tunnin välein vessassa, mut aamuyöstä sainkin sit taas nukuttuu hieman paremmin.

Täällä miestäkin alkaa hiljalleen jännittää tai niin hän epäili. Tuossa toissapäivänä kertoi, ettei hänkään enää oikein saa nukutuksi, pyörii vain sängyssä. Tosin pari viime yötä on tainnu nukkuu ihan kunnolla ku on ollu sen verta aikasia ylösnousemisia töihin.

Turhautumista täälläkin ilmassa, mut säästän teidät siltä purkautumiselta. Eipä taida asukki tulla omin avuin ulos, joten käynnistystä odotellessa...

Foxie, 40+4
 
Taisha.
Täällä taas..;P

Kyllä täällä purkautua saa, huojentavaa huomata, että muut käy läpi samoja fiiliksiä..:) Välistä tuntuu, että mitään negatiivista ei raskaudesta sais sanoa.. Tosin meillä on nyt neuvolassa kätilöopiskelija ollut viimeiset pari viikkoa ja se mielellään kuuntelee rutinaakin..:) Ja mä pyrin nyt oleen ruikuttamatta miehelle, kun sillä on riittävästi murhetta äidistäänkin..

Muutamia satunnaisia supistuksia tulee, kävellessä reilummin, mut lonkat on niin kipeät, että ei jaksa pitkää matkaa kävellä. Oltiin miehen kanssa ajateltu, että vauva syntyy tänään, mutta ei näytä olevan toivoa..

Supistuksia nyt kaikille!!!! Kuka puuttuu tän aamun huudosta, toivottavasti edes joku..;)

-Taisha 40+3
 
punatulkku*
Paikalla ollaan edelleen. Ymmärrän sua Tinka niin hyvin... eilen itkin illalla kun haluisi jo niin kovasti vauvan ulos! Vaikka olo mulla nyt on suht hyvä, eli sinänsä ei valittamista. Yön nukuin tosi hyvin, vasta viiden maissa heräsin lintujen lauluun ja kävin ekan kerran vessassa. Sen jälkeen en meinannut enää saada unta, vaan iski päänsärky ja semmonen olo,ettei saa happea. Oli tosi outoa... mutta en sit alkanut sitä miettimään kun halusin kuitenki nukkua. Toivottavasti nyt ei ollut mitään vaarallista!

Aina välillä supistelee edelleen, mutta en jaksa niihin edes enää kiinnittää huomiota, tulkoot ja menkööt kun ei ne kummiskaan jatku.. Tänään aattelin pestä lisää ikkunoita, kun ei jaksa vaan olla.. ja sit vois lähteä kaupungille jos vaan jaksaa tuon ikiliikkujan kanssa.

Mites muut?

punatulkku 41+4!
 
Haikara80
Terveiset itkumaasta :) Täällä on kova huuto käynnissä, maha vaivaa pikkuista. Hyssyttelyä, taputtelua ja sitä ihanuutta kun ilmaa tulee jostain päästä ulos! Mietin että voisi käydä ostamassa cuplatonia tms tänään, jospa se auttaisi.

Joku kyseli taannoin kotieläimistä ja niiden reaktioista...meillä on 11-vuotias koira ja se on suhtautunut ihan ok:sti uuteen perheenjäseneen. Ei ota kontaktia mutta suhtautuu hiljaisen kunnioittavasti :) On kyllä vähän loukkaantuneen oloinen kun ei huomiota tule ihan entiseen malliin.

Nyt olisi sitten kuumia päiviä tiedossa - mitäköhän ihmettä sitä pukee päälleensä tuonne ulos! Kaikki shortsit ja housut liian pieniä ja useat topit kiristää tissien kohdalta. Pitäisi päästä ostoksille mutta vielä en pojan kanssa uskalla lähteä, se on niin arvaamaton aikatauluissaan. Ehkä jätän sen miehen hoiviin viikonloppuna hetkeksi. Milloin te muut olette jättäneet vauvan pidemmäksi aikaa? Mä oon siis käynyt koiran kanssa ulkona kun vauva nukkuu mutta en sen kummempaa vielä.

Eilen kävi neuvolan täti kotikäynnillä, pojalle tullut perjantaista 300 g lisää! Iso mies siitä tulee :)

Haikara80 + poju 11 pvä
 
Foxie82
Mie tutkailin hieman tuota yahoota ja eipä sinne tarvii kuin rekisteröityä niin pääsee käyttämään. Samalla sitten väsäsin sinne ryhmän toukokuiset2009, http://groups.yahoo.com/group/toukokuiset2009/

 
Foxie82
Ja mie niin toivon, et pääsisin ennen viikonloppuu täst mahasta eroon. En yhtään jaksais niitä luvattuja helteitä tässä olotilassa. Ei muuten, mut en haluu ees tietää miten nuodottomiks noi mun jalat turpois ku nyt jo alkuviikón lämpien päivien jälkeen oli aikasta mukavan näköset/kokoset...
 

Yhteistyössä