Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Mamma85
Huomenia!

Täällä vielä kasassa ollaan..... Vitsi kun saisin poksua jo :/ Mutta ei niin ei........
Tässä odottelen äp:ltä puhelua jännittyneenä koska sinne mentävä kontrolliin. Jaksaminen ja odottaminen alkaa käydä hermonpäälle, varsinkin kun sukulaiset ja tuttavat jatkuvasti soittavat tai kyselevät nähdessään et joko se syntyy yms... Pitää vaan kestää... :/

Mutta kamalasti onnea vauvautuneille!!

Mamma85 ja pikkukakkonen 41+1

Tiuku 72
Nämäkö ovat jo poksahtaneet mutta ei ole kuulunut mitään?
17.5.09 Mamma85, nimenhuudossa 22.5
21.5.09 Milla¤, nimenhuudossa 22.5
22.5.09 Tikrutar -77, ei ole nettiä
23.5.09 Inya -81, esikoinen, HUS/Jorvi
24.5.09 Mipsa, neljäs
25.5.09 n35 & m34, esikoinen

Eilen nimenhuudossa olleita en listannut =)

Tiuku 72
Jospa Milla on saanut tytön :) :)

http://www.iltalehti.fi/viihde/200905239637886_vi.shtml

Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku 72:
21.5.09 Milla¤, nimenhuudossa 22.5
22.5.09 Tikrutar -77, ei ole nettiä
23.5.09 Inya -81, esikoinen, HUS/Jorvi
24.5.09 Mipsa, neljäs
25.5.09 n35 & m34, esikoinen

punatulkku*
Mulla on mamma85 sama tilanne, tänään neuvolassa varataan vissiin se yliaikaiskontrolli.. Huhhuh, ei sitten mitään. Vauva vaan painaa välillä niin alas, että sattuu sattuu ja tuntuu oikein tuolla emättimessäkin... puhkaisis vaikka sit ne kalvot, mutta ei! Mielialat vaihtelee niin, että välillä jaksaa hyvin eikä haluiskaan vielä synnärille. Ja välillä tuntuu, että ei vaan enää jaksa tehdä kaikkia juttuja mitä on jo monesti ajatellut, että tekee viimesen kerran. Plääh.. Mutta oikeestihan ei meillä kellään oo enää kauaa!!

Oltiin eilen puistossa piknikillä ja mies meni pojan perässä niin mamma sai vaan nauttia auringosta. :) Nyt pelkään vaan, että pojalla oli liian vähän vaatteita, koska itki kerran yöllä (tekee sitä vaan kipeänä) ja vähän on nuhaa.. kun selvittiin just siitä edellisestä enkä haluis mitään pöpöjä just nyt! Mut toivotaan, että menee ohi vaan näin..

Meidän esikoinen oli kanssa tuommoinen virkku ja nukkui vähän ihan pienenäkin. Musta tuntuu, että se oli enempi sellaista että ei vaan osannut rauhoittua uneen vaan itki vaan.. Välillä kyllä nukkui sitten enemmän, mutta sisällä ei oikeesti melkein koskaan yli puolta tuntia enempää kerralla. Maitoa tuli tarpeeksi ja paino nousi nopeaa, joten ei ainakaan siitä meillä johtunut. Enkä oikein usko, että olisi johtunut mahavaivoistakaan. Mä sitten laitoin vaan ulos nukkumaan aina,illalla se nukahti kuitenkin aina hyvin rinnalle ja nukkui yöt hyvin (vaikka heräsi tosin usein syömään, mutta nukahti aina uudelleen). Meidän poika onkin aina ollut kovin aktiivinen eikä ole malttanut liikoja nukkua. :) Eli ehkä ne luonne-erotkin vähän voi näkyä jo vauvaiässä. Saa nähdä millanen tästä kakkosesta tulee, vähän jännittää. :)

Milla on kyllä varmasti kanssa jo saanut vauvan!

Palaillaan..

punatulkku 41+1

Tinka77
Huomenia huomenia,

Yö oli kurja, ei siitä sen enempää. Nyt väsyttää joten toteutan Foxien suunnitelmaa aamupalalta päikkäreille heti.

Inyasta ei ole tosiaan kuulunut nyt pitkiin aikoihin, samoin Mipsa. Milla on tuolla Foxien listoilla jo vaaleanpunainen joten jäljelle jää Inya, mipsa ja n35&m34 sekä Tikrutar. Inya taitaa tosiaan olla köllöttämässä Jorvissa :=)

onneksi olkoon kaikille, laskettuaika poksunut .. Itselläni vasta torstaina. Jotenkin odotan sitä kun tietää että prossat synnytyksen alkamiseen nousee kohisten. Ei enää jaksa tätä. Keskiviikkona ois TAAS neuvola. Samat jorinat ja taputapu-kylläsesiitä. Ja toivottavasti moni ei enää kysele et joko se vauva tulee.... saattaa tulla hetkellinen avautuminen. Ja moni on kysellyt kun puolivälin etappi aina tuonne äippäloman alkuun oli aikas rauhatonta masuasukilla ja supisteli kunnolla. Täytys varmaan olla pari päivää stressattuna töissä ja toimarin parit haukut niin ehkä irtois synnytyskin. Töistä on nyt jo seuraavakin irtisanoutunut, mun lähiesimies. Ei vaan enää jaksanu sitä. Good for her. Soitteli tuossa ja ilmoili että nyt hän sit lähtee, paperi on jätetty toimarille.

Nyt aamupala huiviin ja pötköttämään.

Tinka, 39+4

Foxie82
Huomenta taas!
Jopas on tullu tekstiä noitten mun päikkäreiden aikaan. Nyt onki pää ihan jumissa. Toi Andreaksen milla ois täsmänny aika hyvin, mut harmi ku meitin listan milla oli ehtiny jo n. viikkoo aiemmin synnyttämään...

Huomenna pitäs taas raahautua neuvolaan. Voisin kyl raahautuu mieluummin äippäpolille, mut ei ne taida huolii mua sinne.

Tinka: Kävin taas vaihteeks perjantaina työpaikalla ja kuulin et toisesta toimipisteestä on yks jäämäs syksyl opintovapaalle ja toinen vissiin kokonaan jäämäs pois. Onpahan pomoille hieman pohtimista tuossa tilanteessa. Muutenkin sen työhistorian aikana mitä tuossa paikassa ehdin olemaan (hurjat 7,5 kk) niin vaihtuvuus oli aikasta kovaa... Jeps, mut eipä oo mun päänvaiva, muuten ku et toivon et pääsisin sit viel takasin sinne ku oli sen verta helppoo työtä ja suht hyvä palkka :D

n35&m34
Huomenia vaan täältäkin!

Nimenhuudossa taas ja edelleenkin yhtenä kappaleena. Eilen oltiin miehen kaa kahden tunnin kävelyllä mutta eipä saatu aikaiseksi supparin suppariakaan :( Puhuttiin siitä että toivottavasti oli viimeinen kävelylenkki kahdestaan, seuraavalla kerralla toivottavasti työnnetään jo vaunuja Kaivarissa.
Illalla ei sit nukuttanut yhtään, vaikka poikakin nukkui ihan rauhallisesti masussa. Sinnittelin puoli kahteen sängyssä ja sit nousin. Puoli kolmesta eteenpäin alkoi sit uni jo maistua mullekin, onneksi, joten siitäkin syystä sit myöhäinen ilmoittautuminen tänä aamuna.

Tänään joudun mäkin taas soittaa neuvolaan, kun viimeiset kaksi viikkoa käytiin siellä äpk:lla. Jotenkin terkkari oli niin varma viimeksi, että seuraavan kerran kun nähdään, niin meillä on jo paketti ulkona. No, tämäpä paketti antaakin itseään odottaa oikein viikkotolkulla...

Uusi kaunia päivä siis edessä. Täytyy jaksaa :) Ja ai niin, meinasi jo unohtua, tänään siis se maaginen LA meillä, tosin ei taida poika välittää siitä, että tästä päivästä pitäisi tulla hänen syntymäpäivänsä...

n35&m34 40+0

Taisha.
Paikalla edelleen, tänään siis la eikä merkkiäkään mistään..:) Energiaa on vaikka muille jakaa, oon aamun siivonut ja kohta istutan parvekekukat..

Vielä palatakseni ärsyttäviin kommentteihin, pahin on tässä vaiheessa tää, että "et sä kyllä vielä edes näytä siltä, että ois synnytys lähellä." (Joo, kiva, just tuon halusinkin kuulla ja sitä paitsi, mistä sen näkee??..)

Ensimmäinen oikeasti lämmin kesäpäivä näyttää tulevan, ei tuule edes niinkuin eilen..:)

Tsemppiä teille lasketun ajan jo ylittäneille, odottaminen on yhtä tuskaa..

-Taisha 40+0

Haikara80
Toivotaan että tällä viikolla kaikilla Toukokuulaisilla on nyytit kainalossa :) Kesäkin on tullut ja nyt on varmasti ihanin aika vuodesta työnnellä vaunuja!
Rei: Rintatulehdusta itsekin vähän pelkään kun kaikki sillä pelottelee. Eilen oli t-paita, huppari ja vielä kevyttoppaliivi päällä ulkona mutta eihän sillä setillä pystynyt olemaan...lopulta pelkkä huppari sai riittää ja sekin tuntui liiottelulta!
Tinka: Esikoinen joo on kyseessä ja sitä myötä taidot ja tiedot vielä aika lapsenkengissä! En kyllä usko että saa liian vähän ruokaa, maitoa multa tulis koko perheelle. Ja vauva nukahtaa vallan mainiosti illalla ja yöllä sekä ekan aamusyötön jälkeen mutta päivisin on nyt ollut ongelmaa. Nukkuisiko sitten vaan niin hyvät unet öisin ja aamuisin että se riittää? Jostain luin että jos unta tulee per vrk 8-9 h on asiat hyvin. Äsken oli pikasyöttö/seurustelukierros, 45 min yhteensä, ja ei enää maistunut toinen kierros toisesta tissistä vaan uni tuli - saa nähdä kauan nämä unet nyt sitten kestää!

Mä oon nyt ottanut käyttöön sellaisen systeemin että kaksi kierrosta ykköstissistä, sitten vaipat vaihtoon ja juttelutuokio, sitten paluu tissille, nyt kakkonen ja siitä kaksi kierrosta. Tämä toimii hienosti siis aamuisin ja iltaisin. Öisin annan vaan yhden kierroksen per tissi, välissä vaihdan vaipan. Miten teillä muilla?

Nyt pitänee kiiruhtaa ruokaa laittamaan, jospa ehtisi syödäkin jos tulee taas ennenaikainen herätys :) Iltapäivällä taas vaunuilemaan.

Kärsivällisyyttä ja hyviä hermoja viime päiville teille vielä mahakkaille!

Haikara

Tiuku 72
Vauvan kanssa seurustelu on ihan mukavaa puuhaa kun sattuu virkeä jakso. Itse en ole tosin seurustellut öisin ja olen muutenkin ihan hiljaa vähän hämärässä. En sitten tiedä auttaako se yön ja päivän erotteluun näin minua joku aikoinaan neuvonut.
Voimia kaikille odottajille sekä nyytin kanssa valvoville.

Tiuku 72
Piti vielä kysäistä nyyttien äideiltä että onko teillä aivot tallella? Itse olen huomannut että ne ovat jossain naulakossa roikkumassa. Kauheaa sekoilua asioiden kanssa enkä osaa enää kirjoittaakaan. PItäs lukea tenttiin mutta siitä ei tahdo tulla mitään. Tällä viikolla onkin viimeinen tentti.

Foxie82
Tiuku: Ei ne aivot enää oo tallella, vaikka nyyttiä ei ookaan vielä kainalossa. Meiltä löyty tyhjä kaljatölkki viikonloppuna jääkaapista, mut ei tietoa kumpi sen meistä sinne on laittanut...

punatulkku*
Jostain muistan artikkelin otsikon "lapsi tuli, muisti meni". :) Mulla ainakin meni niin viimeksi..

Neuvolasta terveisiä. Omaa painoa tullut 400g ja päältäpäin tunnusteli täti että ei mkään 4-kiloinen vaan ihan sirpakka vauva tulossa, huoh. Vauvan sydänäänet oli aluksi aika alhaiset (123), josta ihan säikähdin, mutta sitten ne nousi ja oli ihan normaalit kun vauva vähän alkoi liikehtimään. Mutta vähän silti tuli semmonen huoli ja olo, että tulis nyt jo ulos kerta kaikkiaan, ettei tarvi huolehtia. =/ Tai kyllähän sitä sittenkin huolehtii, mutta on helpompi kurkata että hengittääkö kuin miettiä mitä massussa tapahtuu. No, turhaahan se murehtiminen on. Omat paineet oli koholla, mutta muuten kaikki hyvin, jospa se sit meinais lähestyvää synnytystä, vaikka turha sellasta kai on toivoa...

Onnittelut tämän päivän LA:laisille! Loppulaskenta on alkanut.. :)

punatulkku 41+1 (edelleen)

isabel*
Onnea Nyytin kotiin saaneille!
Täällä poika 5 viikkoa ja huuto on kauheeta... syö, ei saa röyhtästyä ja huuto sen mukasta, huh huh. ja nukkuu huonosti öisin. ei auta relat, cuplatonit eikä tutti, ja mä olen loppu. nukkuu hyvin vain vaunuissa ulkona. niin ja pulauttelee kunnon lasteja ihan koko ajan. ja söis koko ajan, siis ihan tyyliin puolen tunnin välein, ja sit se voi kestää se syöminen parista minuutista ihan puoleen tuntiin. tuttia tungen sille välillä kun selkeesti ei voi olla nälkä. niin ja autossa nukkuu kuin tukki sentään.
mutta mä en vaihda vaippaa öisin kun vaan jos on pakko, ja yleensä vaihdan vaipan siinä syöttöjen välissä. on ne lapset erilaisia. esikoinen huusi aina vain nälkäänsä eikä mitään tällasia vaivoja ollu. nukkui yötkin suh hyvin, tän uuden nyytin kans herätään parin tunnin välein. no kai se tuosta, pitää yrittää antaa vettä syötön jälkeen ja saada aikaan jotain rutiineja. sen verran toki on että nukkuu aamupäivällä päikkärit ja muutenkin pitkin päivää, muttaihan kunnon rutii´neja mä kaipaan jo.
Esikoinen vikaa viikkoa hoidossa, toisaalta ihanaa ja toisaalta hieman haikeaa.
nyt ulos vaunulenkille koiran kans vaikka mieluiten nukkkuisin pari vuorokautta putkeen. sori omaa napaa vaan ja aikas ankeeta tekstiä, kyllä täällä silti nautitaan vauvasta ja muutenkin : )
tsemppiä mahan kans vielä kamppaileville ja supistustuulia teille!!!

Isabel ja nyytti

Milla¤
Joo, olen siis vauvani jo puoltoista vkoa sitte synnyttäny :)
En vaan ole nyt hirveästi ehtiny kirjotella, joten ei ihme jos unohdun.

Oli puhetta syötöistä ja vaipattamisista jne.
Mie elän vähä niinku pellossa sillä saralla. No en nyt kuitenkaan, mutta en ole mitenkään järjestelmällinen. Vaihan vaipan ku haisoo tai en ole vähään aikaan vaihtanu ja syötän ku tyttö vaatii. Tai ees vähän tuntuu vaativan...olen kyllä aika helposti aina työntämässä tissiä suuhun. Haitanneeko tuo.
Lapsi on kyllä alottanukki ihme iltatankkauksen. Oikeastaan koko ajan illasta syö ja kiukkuuntuu jos en tajua antaa rintaa. Ja sitä maitoa kyllä tulee. Heti tuntuu piukoilta rinnat jos on jonki aikaa syöttämättä ja sitte sitä tuleeki ihan suihkuamalla.
Kuitenki joka kerta syö ihan vimmoissaan :D
Pari yötä sitte heräsin ekan kerran viideltä, kun oltiin yhdeltätoista menty nukkumaan!

Myönnän, että yritän saada tytön oppimaan tutille :/ Valitettavasti aika huonosti huolii. Irvistelee ja sylkee useimmiten pois.
Esikoisen kanssa se helpotti elämää niin paljon eikä vierotus ollu ees vaikeaa.

Nyt jo haikeana muistelen raskausaikaa (se oli se viiminen :´)) ja synnytystä..
Te ketkä vielä ootte raskaana, nauttikaa joka tapauksessa vielä näistä hetkistä vaikka ei varmasti yhtään siltä tunnu ;)
Itellä on siinä mielessä tyhjä olo, kun ei ole enää mitään mitä oottaa! Se oli nyt niinku siinä. Ja olihan se synnytys elämäni mahtavin kokemus!

Mutta lähen paistamaan MAKSAPIHVIT! Niitä onki kans ootettu.
-Milla ja pieni (nimi on jo päätetty!)

punatulkku*
Moikka!

Nukuin tossa hyvät päiväunet ja nyt soitettiin ä-polilta. Ajan yliaikaiskontrolliin sain perjaintaiaamulle. Ihan mukavaa, että tuli vielä tälle viikolle, vaikka mahdollinen käynnistys menneekin ens viikolle. Eikun sitä odottelemaan sitten. :)

Isabel, voimia sinne! Useimmiten on musta niin, että esikoiset on niitä "hankalia" vauvoja (mikä ehkä johtuu äidinkin tottumattomuudesta), mutta on ehkä vielä vaikeampaa jos ekan kanssa ei ollut ongelmia mutta toisen kanssa onkin.. Mä en oikein tiedä mitä odottaa nyt, esikoisen kanssa oli ekat just 5 viikkoa tosi vaikeaa, sitten pikkuhiljaa helpotti.

Mä kirjottelin täällä yhdessä porukassa esikoista odotellessani ja siirryttiin sitten myöhemmin semmoseen salasanalliseen paikkaan kirjottelemaan. Mietin, että olisiko teillä kiinnostusta sellaiseen? Olisi silleen kiva että vois ihan omalla (ja vauvan) nimellä kirjoitella ja laittaa kuviakin... kun ollaan tässä ihan tutuiksi tultu jo. :) Mutta käy tämä täälläkin toki, ei siinä. :)

lähtee poikaa herättelemään ja sitten puistoon...

Taisha.
Mä oon valmis kyllä kirjoittelemaan suljetustikin, kuopuksesta siirryttiin myös synnytysten jälkeen kirjoittamaan omilla nimillä ja kuvilla lapsista..:) Ja kirjoitellaan edelleen, kolmatta vuotta siis jo..:)

-Taisha

Rei
Haikara, ei meilläkään toi nukkuminen aina onnistu! Syötön jälkeen saattaa pieneksi hetkeksi torkahtaa, josta herääminen itkuisena. Tarjoon rintaa uudelleen, jolloin saattaa nukahtaa kunnolla. Jos ei onnistunu, niin sitten vain kanniskelua ja nukuttamista ja itkun karkoittamista. Meillä meni toissailtakin niin, että poika oli kuudesta kahteentoista asti hereillä, itkuisena koko ajan. Poika oli kyllä väsynyt, mutta ei vaan millään malttaisi nukkua! Ja maitoa multa on kyllä tullut heti maidonnousun jälkeen riittävästi, lisämaitoon ei ole tarvinnut kajota. Tuttia en ole tarjonnut, se voisi helpottaa, mutta vielä ei ainakaan haluta antaa.

Ihanan lämmintä pihalla! Mulla on vaan ihan hakusessa, että mitä laittaa pojalle vaunuihin päälle, kun lähtee lenkille + nukkuu pihalla, nyt kun on jo näin lämmintä. Mitäs muilla puetaan?

Rei

Mamma85
Heipparallaa!

Tänään sain sen puhelun äp:ltä. Ylihuomenna olis käynti sinne kello 9.
Saas nähdä mitä siellä tapahtuu....
Toivon että käynnistäsivät jo tällä viikolla :)
Ois niin mukava jo se nyytti saada kainaloon :)

Mamma85 ja pikkukakkonen 41+1

Aurorah
Kirjoittelenpa minäkin vauvakuulumisia kun mies hoitelee tyttöä :)

Meillä on ollu hieman päinvastainen tilanne tuon nukkumisen kanssa..tyttö nimittäin nukkuu ja nukkuu. Pari ekaa viikkoa häntä on herätelty syömään 3-4 tunnin välein, vaikka yölläkin olisi nukkunut varmaan 5-6 tuntia putkeen. Viikko sitten terkkari kävi kotona tytön katsomassa ja paino oli pudonnut vielä 100g kotiinlähtöpainosta. Joten herättelyä jatkettiin ja minä varsinkin olin ihan paniikissa että tyttö ei kasva. Tänään käytiin uudestaan punnituksessa (tyttö nyt päivää vajaa 3vko) ja paino on nyt noussut tosi hyvin ja herättelyn voi lopettaa ja alkaa mennä vauvan tahtiin. Helpotus, sillä umpinunessa olevan vauvan herättely ja syöttö yöllä kyllä käy työstä! Nyt kyllä pari viimeistä yötä on mennyt vähän kitkutessa joten voi olla että niitä pitkiä unipätkiä ei enää tulekaan :)

Meillä vaippaa vaihdetaan yleensä ennen syöttöä, yöllä tosin en vaihda koska tyttö ei yöllä kakkaa. Muutenkin hänellä on tapana tehdä mega-kakat kerran päivässä; koko tyttö kainaloita myöten kakissa kun vaipatkaan ei pidä. Turauttaa sen lastin aina kerralla..ja sitten pestää koko typy :)

Imetyskin onnistuu jo hyvin, enää ei tartte rintakumiakaan. Ite vaan oon vähän ymmälläni just tuon rintatulehdus-asian kanssa; tosi lämmin ilma mutta uskaltaako olla esim. t-paidassa? En ollenkaan enää muista miten vanhempien lasten kanssa oli..J a sama juttu myös tuon vauvan pukemisen kanssa; hirveetä pähkäilyä mitä laittais päälle. Tänään neuvolareissulla oli body+puolipotkarit ja sitten college-takki ja housut +lapaset ja hattu. Vaunuissa vielä varalta makuupussi, joka kyllä oli auki koko ajan. Ilmeisesti oli ihan sopivasti koska uni maistui makeasti vielä pihassakin.

Ja täälläkin kyllä on aivot sulanu synnytyksen myötä..tosi vaikealta tuntuu keskittyä mihinkään ja unohtelen asioita. Myös tämä kirjoittelu tekee vaikeeta; tuntuu ettei tässä oo päätä eikä häntää :) Joten suokaa anteeksi jos on hiukka sekavaa :)

Mullekin kyllä käy suljettu foorumi missä kirjoitella; joku viisaampi varmaan tietää jonkun hyvän paikan? Mulla ei niistä kauheesti oo kokemusta..

Nyt sitten vaan jännäillään viimeistä toukokuun viikkoa; tuleeko oikein vauvaryysis kun viimeiset alkaa jakautumaan :)

Aurinkoista viikonalkua,
Aurorah ja Vappu 3vko

Yhteistyössä