Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Foxie82
Tinka: Täällä kanssa huonosti nukuttu yö takana. Tunnin välein simmut auki ja senpäs takia mulla nää ylösnousemiset venähtää aina lähemmäs kymmentä. Joskus viiden jälkeen saan nukuttua hieman pidempiä pätkiä. Huomenna täytyy kyl tsemppaa ittensä jo aikasemmin ylös ku täytyy raahautua neuvolaan.

Haikaralla ja Millalla jo lupaavan kuuloista. Jospa heistä jompi kumpi on seuraava nyytin hakija... Sitä odotellessa...

Foxie, 38+1

isabel*
Mäkin jo kovasti odottelen teidän muiden vauvauutisia : )
Itselle tuli sitten se rintatukelehdus, jouduin hakeen antibiootit siihen kun ei antan periksi ja nousi kuume... tylsää, toivotaan että lääkkeet auttaa. Eli koittakaa olla varovaisia ettette saa tuota, ei ollenkaan mukavaa. Ja mäkin siis oon varonu ja pukenu aina kunnolla päälleni mut aina sekään ei näköjään auta.
Toivotaan että Foxie ja muut tuskailevat pääsevät pian tositoimiin : )

isabel

Taisha.
Tutulta kuulostaa Foxien ja Tinkan ja Haikaran tuskaisuus, mä tosin nukuin jo viime yönä sikeästi, mutta muuten on tuskaa..tosi alhaalla oleilee asukki meilläkin ja hyvää asentoa ei ole olemassakaan, ei maaten eikä seisten..No, neljä viikkoa maksimissaan, alan oikeasti asennoitua siihen, ettei tällä ole kiire itsenäisesti poistua yksiöstää. Ei, vaikka kuopus huutelee mahan läpi, että "tuu jo pikkusisko ulos, mulla on sulle lahja.."..:)toisina päivinä mahassa taas asustelee pikkuveli. Kovasti siis odottaa vauvaa ja uskonkin hänen oikeastikin ymmärtävän, mitä sieltä on tulossa, koska sylittelee ja hoivaa kuuden viikon ikäistä serkkutyttöään niin antaumuksella..:)

Synnytystä jännitän hiukan jo minäkin, lähinnä sitä, että ehditäänkö ajoissa sairaalaan, saadaanko kuopuksellle hoitajaa vai täytyykö mennä ilman miestä synnyttämään vai onko tää synnytys jostai syystä pitkä ja vaikea edellisiin verrattuna..No, nähtäväksi jää..

-Taisha 38 tasan

Foxie82
Toukokuun 2009 odottajat/Syntyneet: (img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/s035.gif[/img]
2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö / 5.5, tyttö, 4,520 kg
2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS, poika / 27.4, poika, 50 cm 3,635 kg
4.5.09 Rei, esikoinen, vm. -83,TAYS / 28.4 poika, 50 cm 3,180 kg

5.5.09 miida, esikoinen, vm -83
[color}blue]7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS , poika / 7.4, poika, 47 cm 2,760kg[/color]
7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80 HUS
8.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79, poika / 17.4 poika, 46 cm 2,660 kg
9.5.09 Henttulivei, kakkonen.vm -80 PKKS / 27.4 poika, 48,5 cm 3,025 kg

14.5.09 Nitta, toinen
17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS, tyttö
21.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82, tyttö
22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS tyttötunne
23.5.09 Inya -81, esikoinen, HUS/Jorvi
24.5.09 Mipsa
24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82, K-HKS, poikaolo
25.5.09 Taisha, kolmas , vm -77, TYKS, tyttöfiilis
28.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS

Foxie82
Toukokuun 2009 odottajat/Syntyneet:

2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö / 5.5, tyttö, 4,520 kg

7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS , poika / 7.4, poika, 47 cm 2,760kg

14.5.09 Nitta, toinen
24.5.09 Mipsa

Inya
Ei mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä. Olo on aika tukala kuten monella muullakin, kun vauva puskee välillä ylös ja välillä alas - mut mun on sanottava, että yöunista en voi valittaa. Nyt on mennyt monta yötä vain yhdellä heräämisellä ja vessareissun jälkeen olen saanut hyvin unta - vaikka otin pienet päiväunetkin enkä tehnyt koko päivänä mitään erityisen rasittavaa.

Me koottiin eilen pinnasänky ja se mahtui yllättävän hyvin makkariin. Kovasti yriteltiin jutella vauvalle, että nyt sopis tulla, peti ois jo valmiina :D. Äitienpäivää ei meillä siis vielä vietetty, mutta jos viimein ensi vuonna.

En ole uskaltanut kovasti vauvaa "savustella" ulos rasittamalla itseäni, kun pelottaa, että jos voimat menee jo ennen kuin pääsee taistelemaan supistusten kanssa. Tai pitäisikö sanoa, että pääsee "antautumaan" supistusten valtaan... Mutta parvekkeen ikkunat odottaa edelleen pesijäänsä. Ehkä huomenna... Tai ylihuomenna. Tai sitten vauvan syntymän jälkeen... ;D

Miidan ja Haikaran vauvoilla on selvästi liian lokoisat oltavat :). Lähettäisin synnytystuulia sinnepäin, mutta kun niitä ei ole näkynyt ;).

Inya, 38+2

Milla¤
Hei taas tätä päivää!

Harmillista että Isabel olet saanut rintatulehduksen. Ei yhtään kiva :/

Taisha, meillä myös esikoinen huutelee mahan läpi, että Tule jo! ja sitten pistää "oven kiinni"=paidan takaisin masun päälle.

Neuvolassa tuli aamusta käytyä ja nyt oli paino pudonnut 800 g! Ei voi ymmärtää, kun männä viikollakin putosi sen 500 g. No ei se neuvolatäti silti ollu huolissaan, kun on ihan hyvin silti painoa yhteensä kertyny. Mutta ehkä olen liiankin tarkasti nyt varonu sitä herkuttelua.. Tosin äsköinkin vedin jätskiä..kuten päivittäin esikoisen päiväunien aikaan :) Äitiyden pieniä salaisuuksia.
Verenpaine oli yllättäen noussut (siitäkin olen kuullut että enteilis synnytystä).
Ja ilmeisesti on myös kiinnittynyt, ainakin ihan "jämäkästi on tosi alhaalla".

Supistuksia nyt vaan sitten kaikille toukokuulaisille!!
-Milla¤ 38+4 (esikoinen syntyi tasan näillä raskausviikoilla)

punatulkku*
Hei!

Neuvolaterveisiä täältäkin, viimestä kertaa, toivottavasti! (niimpä niin..) Täällä kanssa vauva tosi alhaalla, on kyllä ollut pitkään.. Hemoglobiini oli noussut 118 (ylensäkin 123 kieppeillä) joten sain luvan olla syömättä rautaa enää, kun tabletit loppui enkä viitsis enää ostaa lisää. Verenpaine myös koholla, joten synnytystä kohti ollaan menossa. Oma paino noussut nyt lähtöasemista 12kg, eikä mikään ihme tällä herkuttelulla.. alkoi kanssa tehdä mieli "päiväuni-jätskiä". :p

Tähän asti on jotenkin ajatellut enemmän sitä aikaa, kun vauva on jo syntynyt, mutta nyt on ajatukset jumittunut siihen synnytykseen ja synnärille lähtöön. Että milloin lähtee käyntiin (toivottavasti esikoisen takia ei yöllä), kuinka nopeaa ja millä tavalla, missä mies on (toivottavasti kotona), minne esikoinen hoitoon (meillä on kolme vaihtoehtoa, jollekin pitäis sopia..) ja sitten tietysti miten se synnytys menee.. jännittää, mutta oon yrittänyt olla liikoja miettimättä eri vaihtoehtoja, niille kun ei sitten mitään voi. Yritetään vaan luottaa omaan kroppaamme! Supistelee päivittäin, ei kipeästi, mutta ei ihan kivuttomastikaan.

Meidän esikoinen juttelee kanssa että "nyt se tulee ulos", tuliskin.. Yöt menee vaihtelevasti, edellinen huonosti, viime yö taas tosi hyvin, eli ei valittamista. Hmm.. jospa sitä pesisi parvekkeen lattian tänään.. tai sitten nukkuis vaan päiväunet. ;)

Voimia, lepoa ja uurastusta oikeassa suhteessa kaikille!

punatulkku 39+1

Aurorah
Heipparallaa,
ei vielä uusia vauvauutisia; ajattelin josko Haikara tai Miida jo ois tosi toimissa :) No, vauvat syntyy kun ovat siihen valmiita, jaksuja vaan viimeisiin päiviin.

Mekin päästiin tytön kanssa perjantaina kotiin, sokeriarvot alkoi pysymään vauvalla hyvinä eikä onneksi ollut saanut mitään infektiota siitä streptokokista. Kolmen tunnin välein pitää kyllä vauva herätellä syömään ainakin viikon ajan vielä, ihan niiden sokeriarvojen takia. Meinaa olla kyllä välillä tuskaista yrittää saada nukkuva vauva syömään rintaa. Ja välillä kyllä turhauttaakin; kiskoa yölläkin toinen umpiunesta väkisin syömään :/ No, parempi niin kuin että matalista sokereista tulisi vauvalle jotain häikkää.

Elämä kyllä on tällä hetkellä yhtä syöttämistä ja maidon pumppausta, muuta ei juuri ehdi eikä jaksakaan tehdä. Mutta onhan tuo typy niin ihana ettei mitään rajaa :)

Foxie; jos päivität listaa niin lisäätkö tytön pituuden, 53cm, kiitos!

Keväistä viikkoa ja supistustuulia!
Aurorah ja Vappu

Foxie82
Onnittelut Nitta pojasta!

2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö / 5.5, tyttö,50 cm 4,520 kg

14.5.09 Nitta, toinen / 5.5 poika, 52 cm 3,840 kg

24.5.09 Mipsa

Foxie82
Aikalailla poikavoittoinen pino tähän mennessä, missä ne kaikki tyttövauvat luuraa?
Ja uusintapäivitys tuon Aurorahin tytön pituuden suhteen. Luin kyl ihan oikein ja tarkotus oli laittaa se 53 cm, mut sormet taas oli nopeammat ku ajatus...

size=14]Onnittelut Nitta pojasta![/size]

2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö / 5.5, tyttö, 53 cm 4,520 kg

14.5.09 Nitta, toinen / 5.5 poika, 52 cm 3,840 kg

24.5.09 Mipsa

Tinka77
Huomenia!!

Ihanaa, on saatu lisää vauvoja kehiin!!!! Onnea Nitalle ja poijjaalle sekä koko muulle perheelle!

Miidasta ei ole muuten kuulunu muutamaan päivään mitään, jokohan siellä on tapahtunut käänne :=)

Sain itse nukuttua hyvin (vain 3 kertaa veskissä!!) ja masuasukki on tosi hiljainen, ei oo pahemmin mitään tunnistettavia liikkeitä tänä aamuna ollu. Täytyykin sitä herätellä että onko kaikki ok. On jotenkin tottunu sen melskaamiseen.

Nyt puhalletaan Haikaralle lisää supparituulia!!! Jospa Miida onkin päässyt jo vauhtiin.
Seuraavana listassa näyttääkin olevan Punatulkku ja Milla.

Ajattelin tänään auringon kunniaks mennä hiukan pihahommiin... Hienot onkyllä meillä listat, kiitos Foxie!!!

Tinka, 37+5

Foxie82
Eipä kestä!

Täällä nukuttiin kans suht koht ok, paitsi mitä nyt taisin valvoskella tuon 4-5 välin. Ei vaan uni tullu silmään. Taitaa se luonto valmistella niitä yösyöttöjä varten. Onneks on kesä tulossa, joten yötkin on valosampia niin ei taida olla se herääminen niin tuskallista ku talvella.

Tosiaan eipä oo miidasta hetkeen kuulunut mitään. Oliskohan nyytti jo kainalossa? Haikaralle puhallellaan niitä supistustuulia ja jännityksellä odotetaan miten punatulkun käy. Sit alkaakin pieni ryysis tuon loppukuun osalta. Eiköhän meidänki ois aika hiljalleen poksahdella? Suurinosa alkukuulaisista ei päässy laskettuun aikaan asti niin meneeköhän meillä vastaavasti sit saman verran lasketun ajan yli ;)

Jaahas, tunnin päästä ois neuvola, siks taas näinkin ajoissa ylhäällä.

Foxie, 38+2

Mipsa
Oikein paljon onnea Nitta poikavauvan johdosta!!!!!

Hienon listan Foxie on tosiaan vääntänyt!

Olette varmaan huomanneetkin, että jännästi suurin osa vauvoista on syntynyt ennen laskettua. Tai siis itse asiassa kaikki paitsi Aurorahin tyttö. No ehditään me muut vielä muuttamaan tuo asia. Ei vaan, toivottavasti ei. Itse ainakin toivon, että ei todellakaan menisi paljon lasketun ajan yli. Mutta toisaalta minkäs sille sitten voi.

Minullakin yöt menee vaihtelevasti. Välillä nukun huonommin ja välillä taas oikein loistavasti. En välttämättä herää kertaakaan yön aikana, on aika luksusta.

Muuten minulla on aina vähentyneet vauvan liikkeet synnytystä kohti. Joten sekin voi olla ihan hyvä merkki. Toki tosi tärkeää seurata liikkeiden määrää.
Olo alkaa olemaan sen verta vetämätön, joten siinä mielessä haluaisi jo tästä mahasta eroon. Muuten ei mitään kiirettä ole. Jos olisi esikoinen kyseessä, niin mikäs tässä olisi ollessa. Mutta lapset alkaa tuskastumaan, kun äiti ei jaksa eikä pysty touhuamaan ihmeitä.

Supparituulia kovasti lähetän kaikille!

Mipsa 38+2

isabel*
ONNEA Nitta pojasta!!!
On todella aika poikavoittoinen tää meidän toukokuulaisten pino : )
Mä meinaan tästä lähteä pikkuisen kans kauppaan, mies niin innoissaan rakentaa meidän terasseja iltasin nyt ja muutenkin rakennushommaa riittää että jospa sitä taas sais nuo kauppahommat hoidettua päivisin niin jäis aikaa rakentamiseen iltasin vähän enemmän ; )
Lisää vauvauutisia odotellessa,

isabel ja nyytti

Mamma85
Onnea vauvan saaneille! Päätin liittyä toukokuisiin vielä kun ehtii...
Tänään neuvola kello 12, saas nähdä minkäslaiset arvot tällä kertaa on =)

Mulla la on 17.05.2009 LKS

Mamma85 ja pikku kakkonen 39+2

Taisha.
Ja taas poikia..:) No, jospa me loput saatais aikaan tyttöjä sitten..;P

Miidaa tosiaan alan kaipailemaan minäkin, jokohan siellä ois poksahdettu?..

Montako lasta sulla on jo entuudestaan, Mipsa? Utelias kun olen..:)

Mahassa on ollut hieman rauhallisempaa, viideltä heräsin taas ja pyörin tunnin verran, kunnes nukuin kuudesta puoli kahdeksaan..asukas ois antanu nukkua, mutta nouseva aurinko ei..:)

Suunnittelin tälle päivälle ikkunanpesua, mut taidankin ottaa rennosti ja värjätä vaikka hiukset..ja kutoa oi ekat hahtuvat loppuu, eilen vihdoin aloitin, enkä ois niitä malttanut kädestäni laskea, valmistuvat niin nopeaan ja lanka on herkullisen väristä..:)

Tervetuloa mukaan Mamma85!

Alkakaahan poksua, tyttöset! Mäkin voisin mielelläni...

-Taisha 38+1

Tiuku 72
Täällähän on nimenhuuto aamuisin =)

Meillä on poika lisännyt rajusti syömistään. Tuntuu kuin hän söisi jatkuvasti. Yöt ovat rikkonaisia. Viime yönä heräsin klo 01 ja sen jälkeen olikin pätkäunta. Poika nukkui vain sylissä ja pystyssä. Ajattelin välillä että nukkukoot kainalossa mutta se oli liikaa vaaka-asennossa.

Tehkää nyt niitä tyttäriä välillä =)

simpsa
Onnea Nitta!!!

Ja tervetuloa mamma85 mukaan.

Täällä on tosi väsynyttä menoa. Poitsu herää öisin syömään 2-3,5 tunnin välein. Sinänsä ihan ok ja kaveri syö hyvin rinnalla. Mutta voi sitä uudelleen nukahtamisen vaikeutta. Pikku mies taistelee ihan hirveesti unta vastaan ja nukuttamiseen voin mennä 0,5-1,5 tuntia öisin. Eli mulle itelle jää uni aikaa väliin 1-3 tuntia, yleisimmin 2 tuntia. Päivisin nukahtaa ihan hyvin, iltaisin virkistyy ja seurustelee syöttöjen välitkin usein, ekalle yöunelle nukahtaa ihan ok noin kl 22, mutta sen jälkeen taistelee minkä ehtii. Jos jätän omaan petiin puolinukuksissa, alkaa huuto vartissa eli on oltava ihan varma "kunnon unesta" ennen kuin jättää petiin yksin. Muuten on aivan ihana poika!

Tulipas taas omaa napaa ja murpatusta. Tätähän se vauva-arki on. Oon vaan yhä väsyneempi. Siksi en tännekään jaksa mitenkään ahkerasti kirjotella. Vielä sairaalassa ja kotona alussa piti poikaa herätellä 4 tunnin välein väkisin syömään (käskivät sairaalassa tehdä niin, vaikka söi hyvin ja maitoa tuli), nyt sitten ei kertaakaan ehdi tulla tuota määrää täyteen. Taisi tehdä hallaa unirytmille ne väkisin herätykset...

Jaksamista vielä niille, joilla pallomasu on vielä tallella. Kyllä se poksumishetki koittaa nopeemmin kuin lopulta olettaisi.

simpsa ja poitsu

Mipsa
Tervetuloa Mamma85!

3 lasta on minulla entuudestaan. Olen varmaan sen joskus alussa kertonutkin, mutta eipä voi olettaa, että muistatte.

Kuten Simpsa sanoi, jaksamista meille pallomahoille. Aikaisemmasta muistan, että ainakin jälkeenpäin ajateltuna poksumishetki koittaa nopeammin kuin lopulta olettaisi. Se odottavan aika vaan on niiiin pitkä.

punatulkku*
Ilmoittaudun läsnäolevaksi. ;) Toisaalta mulla ei olis mikään kiire vielä synnyttämään, ihan nautin tästä ajasta, mutta toivon, ettei vauva ehdi kasvaa kovin isoksi plus meillä olis tiedossa reissu (äitin syntymäpäiviä juhlistamaan) kesäkuun puolivälin jälkeen jo, niin toivoisin, että vauva ei olis ihan vastasyntynyt enää.

ONNEA Nitta! Ja tervetuloa Mamma85, parempi myöhään kuin ei silloinkaan. :)

Täällä ei mitään uutta. Iltaisin vauva mekastaa niin kovin ja painaa ja vihloo jne, että alkaa aina ajatella että josko.. mutta eipä ei. Eilen illalla katselin vielä sitä kotisynnytys-ohjelmaa ja piti välillä vaihtaa kanavaa, kun yksi vauva ei esim. reagoinutkaan heti synnytyksen jälkeen..huihui.. ei pitäis tuommosia katsoa. No, onneksi pääsee kuitenkin sairaalaan synnyttämään. :)

Eilen illalla oltiin pojan kanssa pihatalkoissa, kitkin rikkaruohoja ja haravoin.. jakäytiin vielä saunassa sen jälkeen. Kivaa oli mutta ei toivottua vaikutusta. :) Yöllä nukuin hyvin, paitsi että esikoinen herätti viideltä, kun oli pissannut sänkyyn (koska mä olin UNOHTANUT laittaa vaipan!!) ja tuli sitten meidän väliin eikä kukaan meinannut saada unta, ja mun oli jotenki vaikeaa hengittää mutta en viitsinyt nousta ylös kun poika olis siitä kans virkistynyt. Nukuttiin sit vastaavasti yhdeksään.

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille! Miidan uutisia odotellen..?

punatulkku 39+2

Yhteistyössä