Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Mipsa
Onnittelut kaikille vauvan saaneille! Eka tyttökin saatiin, alkoi jo vaikuttaan niin kovin poika voittoiselta.

En ole taaskaan vähään aikaan käynyt koneella. Ei vaan muka ehdi. Kohta sitten ei varmaan ehdi senkään vertaa.

Eiköhän tätä mahaa kuitenkin tule ikävä jossain vaiheessa. Vaikka mielellään siitä nyt jo luopuisi. Niin sitä luonto valmistaa synnytykseen. Eli ymmärrän kyllä Tiukun kommentin siitä, että raskausaika jäi henkisesti vajaaksi. Esikoinen syntyi pari viikkoa etuajassa ja sekin jotenkin pääsi yllättämään.

Pakko muuten sen verta sanoa "supistuksia kaipaaville". Että mahdollisesti se synnytys sitten lähtee kerralla käyntiin. Eli eikös ole ihan hyväkin. Ei tarvi koko ajan pohtia, että onko tämä nyt sitä vai ei. Esikoisen kohdalla en tuntenut ensimmäistäkään supistusta vasta kun tosi oli jo kyseessä. Nyt tulee harjoitus supistuksia päivittäin. Mutta en korvaani lotkauta ennenkuin jotain "kipua" tuntuu tai ovat säännöllisiä. Yksi tuttu juuri kertoi, että kun häntä vietiin synnytyssaliin, ei vielä oikein silloinkaan uskonut, että synnytys on todella käynnissä.

Vaikka välillä on kärsimätön, niin toivon silti, että vielä menisi hetki. Jospa nuo ilmat tuosta lämpenisi. Nyt on vielä niin vaihtelevaa.

Mipsa 37+3

Taisha.
Oi, valtavasti onnea Aurorahille ja tyttärelle!! :) On siinä ollut ponnisteltavaa..

Mä olen tänään siivonnut turhan railakkaasti, joten nyt särkee selkää ja väsyttää.. Ois inhottavaa tällaisen päivän päätteeksi lähteä synnyttämään, joten taidan pestä ikkunat yhden päivässä- tyylillä, niin jää tarvittaessa energiaa synnyttelyyn..:)

Mä yhdyn Mipsan kommettiin supistuksista, mullakin on molemmat synnytykset alkaneet kertarysäyksellä, supistukset alkoi nopeasti ilman ennakkovaroitusta hyvinkin napakoina..

Raskausajasta jään minäkin kaipaamaan vauvan liikkeitä ja vatsaa, rauhallisuuden tunnetta, loppuraskauden rauhallista (ja pitkästyttävää) odottelua..Tätä sisään päin kääntyneisyyttä, keskittymistä itseen ja tulevaan vauvaan..

Mä en jää kaipaamaan näitä rintoja, nää ei ole enää ihimilliset, tosin vielä nämä tästäkin kasvavat..Raskauskilojakaan en jää kaipaamaan, enkä lonkka- ja selkäkipuja, enkä liikunnan- ja seksin puutetta..

Hemoglobiii oli muuten noussut, pääsin tän raskauden ennätyslukemiin, korkeat 120..:)

-Taisha 37+2

Tinka77
Huomenta kaikille,

Ei oikein taas saanu nukuttua vaikka kattoi matsin (plääh, että suomi hävis) illalla. Huomenna ois neuvola. Ei jaksais kiinnostaa, mutta kai se on pakko. Jotenkin sitä alkaa jo kyllästymään siellä käynteihin.

Ihanaa, saatiin keittiön kaappien oviin vetimet. Uskomattoman paljon muuten häiritsee kun niitä ei oo :=)

Kukahan sitten seuraavaksi poksahtaa?? Arvauksia?? :) Täällä on niin rauhallista että tuskinpa meikäläinen. Kun saatiin homma rauhottumaan ja työstressi ja työahdistus pois niin nyt on mukava kölliä äipän masussa vaikka kesäkuun puolelle. Täytyykin käydä kurkistelemassa Foxien hienoa listaa..

Tinka, 37+0 (VIHDOINKIN!)

Haikara80
PRKL!

Mun pitkä raapustus katosi bittitaivaisiin :(

Erittäin lyhyt kertaus koska uudestaan ei jaksa kirjoittaa samaa viestiä:

1) ONNEA AURORAH!! Ihanaa saada pikkuprinsessa listoillemme.
2) 40+0 tänään - nyt alkaa vasta varsinaisesti lupa olla hermostunut ja kärttyinen vaikka olen jo sitä ollut pari viikkoa...
3) Tinka: Täysin samaa mieltä neuvolakäynneistä, ei vaan enää jaksaisi. Ensi viikolla olisi kaksi aikaa jos vauvaa ei kuulu!

miida
Mullakin huomenna TAAS neuvola!! Ja eiköhän sinne pidä raahautua vielä.. Tavallaan on hyvä ja lämmin fiilis, ihanaa että vauva syntyy pian! Ja sit tavallaan sitä on niin kärsimätön ja odottava..Ei vaan jaksaisi enää, ja joka päivä miettii että joko tänään,joko tänään?!!?! :)))

Mä heitän arvauksen että joku muu saa vielä vauvan ennen kun minä?! Haikara80 vaikka? :)

Foxie82
Huomenta!
Onnittelut Tinkalle täysiaikaisuuden saavuttamisesta! Samoiten Onnittelut Haikaralle lasketun ajan saavuttamisesta!

Tällä menolla seuraava poksuja en todellakaan ole minä. Hyvin on rauhallista. Muutama kivuton harkkasuppari päivässä, ei muuta. Tosin onhan tuohon laskettuun aikaankin vielä aikaa reilu pari viikkoa, joten eiköhän seuraava poksuja ole miida, Haikara taikka joku listan puolivälin paikkeilta.

Mulla alkaa hiljalleen mennä hermot tuohon miehen äitiin. Melkeinpä joka ilta tulee viestiä mitenkä jakselen ja onko kaikki ok. Tiedän, että hyvää hän vaan tarkottaa, mutta kun ei tässä olotilassa mitään muutoksia ole tullut ym. Noh, ehkä se on kestettävä ku on toistaiseksi ainut joka ahkerasti kyselee.

Foxie, 37+4

simpsa
Foxie: Pakko pikaisesti vastata tuohon miehen äiti asiaan. ;) Meillä myös loppuraskaudesta tuli jatkuvasti soittoa ja tekstaria, että miten voit, onko oireita, onko kaikki ok. Ja nyt, kun poika on maailmassa, tulee vastaavalla tavalla, että miten yö meni, imeekö hyvin, onko kaikki ok. Mun oma äiti kyselee välillä jopa monta kertaa päivässä. Hyvää tarkoittavat, tiedän, ja kiva että ovat kiinnostuneita. Mutta tulee korvista ulos tuo hösääminen, ei millään jaksaisi vastata puhelimeen, kun näkee kuka taas soittaa... Tulipas valitus. :)

Aurorah
Kiitos onnitteluista :) Typykkä on jo päässyt pois sokeritipasta, mutta vointia seurataan vielä teholla. Ihanaa kun on jo paljon pirteämpi, jaksoi aamulla jo vähän seurustellakin. Tähän asti on ollut vaan nukkuva nyytti :) Vielä kun saisi tytön vierihoitoon ja päästäisiin kotiinkin..

Tuohon galluppiin; mullakin kyllä jäi ikävä vauvan liikkeitä. Yhtään en kyllä sitten kaipaa kömpelöä oloa, närästystä ja huonosti nukkumista. Vaikka kyllä tässä synnytksen jälkeisessäkin olossa on omat huonotkin puolensa; mulla tais taas murtua häntäluu; muuten ei kauhean kipeät paikat olekaan.

Vielä pitää rauhoitella kärsimättömiä; aina parempi kun synnytys käynnistyy itsekseen (vaikka odottaminen onkin yhtä tuskaa..). Ainakin itse koin, että tämä käynnistetty synnytys oli paljon rankempi ja kipeämpi kuin luomusti käynnistyneet. Puhumattakaan siitä jännityksestä edellisenä päivänä / yönä..huih!

Nyt täytyy lähteä vähän huilaamaan, istuminen pitkään ei vielä ole kovin herkkua..

Mukavaa viikonjatkoa, toivottavasti alkaa taas pian poksumaan!
Aurorah

punatulkku*
Aurorah'lle ONNEA!!!!

Voih, ikävä jää sitä että saa juhlissa syödä mielin määrin eikä tarvitse vetää mahaa sisään sen jälkeen. ;) Ja sitten tietysti potkuja ja muutenkin tätä kumpua, ja muiden ihastelujakin ehkä vähän.. Ja sitä, että saa täydessä bussissa istua hyvällä omallatunnolla ja semmosia muita "etuoikeuksia". Ikävä jää myös sitä, että saa aika hyvin kuitenkin nukkua yöt ja levätä päivälläkin, jollei 2-vuotias satu tulemaan päälle hyppimään..

Odotan mahallaan nukkumista! Ja luonnollisesti liikkumisen helpottumista, sänkyelämän aktiviisempaa kautta ja vaatevalikoiman laajenemista. Närästystä en jää kaipaamaan enkä raskausajan vaatteita.. paitsi ehkä yhtiä farkkuja. :)

Mulla oli tänään se vauvan painokontrolli -ultra. Lääkäri oli eri ja sai aivan eri arviot! 2 viikkoa sitten vauva painoi lääkärin mukaan 2160g (lääkärillä oli kamalan vaikeaa saada niitä mittojakin sillon) ja nyt ois jo 3250g!! Tää lääkäri vaikutti aika paljon asiantuntevammalta ja kerrasta sai noi mitat. Mua alkoi oikeen jännittämään, että mitenköhän käy. Vaikka eihän tuokaan mikään ISO ole (Aurorah'lle todellinen hatunnosto!), mutta kun esikoinen tosiaan oli sen 2750g ja itsekin pieni ja asennoitunut siihen että ihan mini sieltä tulee.. jännää.. No, ei ainakaan tarvitse yrittää pitää vauvaa sisällä vaan saa ihan reippaasti liikkua (sen mitä kykenee) ja siivota yms.

Me kans ollaan lätkää seurattu, mies on tuolta lahden toiselta puolelta, joten on silleenkin jännää aikaa perhesuhteissa nää mm-kisat. ;) Vaikka tänä vuonna en itse ole niiin paljon jaksanut keskittyä, joten ei sitten niiin paljon harmittanut eilinenkään.

Hyvää loppuviikkoa kaikille ja toivotaan, että saadaan uutisia vielä tällä viikolla!

punatulkku 38+4

Tinka77
Huomenta kaikille!

Nyt on äitienpäiväkahvit juotu hoitopaikassa ja käyty sen jälkeen neuvolassa. Painoa oli tullu 300g ja verenpaine oli hyvä, hiukan laskenu. Hemppa oli 120. Kaikki siis ok. Ja taas viikon päästä neuvolaan. Huoh. Turvotusta on kuulumma, huomaa kun painelee massua. Ja sen minkä näen nilkkoja niin en ihmettele yhtään :=)

Haikaralle onnea lasketunajan saavuttamisesta. Ei enää pitkin :)

Mistäköhän kaivais jotain energiaa.. on taas veto loppu.

Yks matto oottaa vielä pesemistä, jos jotenkin sen taistelis tänään. Viikonloppuna ois taloyhtiön talkoot, vois yrittää herätellä suppareita niillä. Saunan pesu ei nyt houkuttele. Seksi on hiukan hankalaa ja sitä on jo kokeiltu. Suklaa närästää, renniet ei kohta riitä, hehhe. kauppakeskusliikuntaa tuli harrastettua eilen, ei vaikutusta. Tää asukki on päättäny pitää yksiöstään tiukasti kiinni.

Ja eikun eteenpäin, pidetään peukkuja että joku pääsee tositoimiin, siiitä saa jotenkin hassusti lohdutusta että kyllä sitä itsekin pääsee tukalasta olosta pois.

Tinka, 37+1

Milla¤
Huomenia!
Mulla oli eka oikeasti hankala yö.. Ja tuli ilmeisesti eka ns. oikea supistus. Vessareissun jälkeen alko kramppamaan ja polttelemaan oikeaa yläreittä ja nivusta ihan s*tanasti! Luulin, että oli tosi kova suonenveto, mutta täältä internetin ihmeellisestä maailmasta luin, että oiski ollu supistus. Huhhuijaa, nyt alko vähä hirvittää se synnytys tollaisilla supistuksilla..ja luultavasti vielä paljon kovemmilla!

Tuon jälkeen tärisinki ihan horkassa pari tuntia peittojen alla, mutta ei supistellu.
Vauva on vuorokauden ollu tosi vaisu.. Liikuskelee ihan vähän, eikä yhtään ole riehunu. Soittelen tänään neuvolaan, kunhan saisin kiinni!
Lisäksi maha on ihan vetelänä..

Kyllähän nämä oireet synnytystä ennakoi, mutta voihan ne ennakoida parikin viikkoa..
No, odottavalla kannalla silti.
Eipä muuta nyt, kun vaan omaa napaa..
-Milla¤ 38+1

Haikara80
Milla: Merkit kuulostaa hyvältä mutta kuten sanot, niitähän voi tulla kauemminkin. Mullakin on ollut muutama tuollainen kuvailemasi supistus, aika häijyn tuntuisia...

Mulla oli eilen koko päivän outo olo, hirveä nälkä ja huonovointisuus kun alkuraskaudessa, ja illalla kolotti joka paikkaan ja maha ihan kivikovana. Yön nukuin hyvin ja aamulla taas olo kun ei olisi raskaana ollenkaan. Kävin kävelyllä ja vähän siivoilin....jospa nyt jotain tapahtuisi!!

Rei
Onnea kaikille uusille äideille :) Ja loppurutistuksia odottaville!

Meidän pienokainen on vienyt kaiken tämän äidin huomion. Olen kyllä käynyt täällä lueskelemassa kuulumisia, mutta kirjoittaminen on jäänyt. Kaikki muu jää kakkoseksi ja vauva tulee ykkösenä :) Niinhän se vain menee!

Eilen kävi neuvolatäti kotikäynnillä. Painoa oli lauantaista tullut 90 g lisää, mutta ei olla vielä syntymäpainossa. Nyt sentään jo yli 3 kiloa eli 3060 g. Kaikki vaatteet ovat kyllä hurjan isoja! Täällä taistellaan tosissaan imetyksen kanssa ja se viekin äidiltä aika paljon päivästä. Onnistuu edelleenkin vain rintakumin kanssa, joka sairaalassa heti tyrkytettiin ja ainoastaan makuuasennosta. Pitäisi olla kyllä onnellinen siitä, että poika syö ja kasvaa ja ollaan selvitty ilman lisämaitoa (ainakin vielä), mutta harmittaa kun on takkuista. Ei onnistu imettäminen istuaalta eikä ilman rintakumia... miten ikinä voidaan lähteä mihinkään, kun syöttö onnistuu vain istuaalta?

Onnellisia ollaan ja eletään ihan vauvahuuruista elämää. On aina ihana hetki, kun onnistuu vauvan nukuttamaan (varsinkin yöllä!), mutta sitten sitä vain odottaakin, että heräispä jo ja näyttäisi ihanat silmänsä :)

Rei ja poika

isabel*
Onnea Aurorah tytöstä!!
Mulla olis tänään laskettu aika ja nyytti jo kolme viikkoa... painoakin on tullut hyvin, on nyt 3300 g, joten saman kokoinen kuin esikoinen syntyessään. Meillä on vatsanväänteitä ja öisin heräillään syömään noin 3 kertaa, joten väsyksissä olen.
Galluppiin, ihanaa nukkua mahallaan, syödä mitä huvittaa ja maistaa vähän olutta/sidukkaa. Ja ihana voida pitää esikoista kunnolla sylissä ja kantaa sitä ja siis olla muutenkin normaalisti. Painoa tuli yhteensä 8 kiloa, josta on 3 äärimmäisen ärsyttävää jäljellä... no jospa ne vähitellen katoais. toisaalta mä olen normisti siinä alipainon rajoilla, mutta toisaalta housut ei mee kii kunnolla jos en saa noita kolmea kiloa pois joten pakko ne on saada jotenkin pois. ja siinä kestää vielä vähän aikaa ennen kuin lantio palailee normaaliin muutenkin.
mä en muuten ikävöi mitään raskausajasta, en edelliselläkään kerralla ikävöiny mitään.
oon muuten myös tainnu eilen saada kylmää, toinen rinta on tosi kipeä tänään, lämmin suihku ja pumppaus ei auta, toivottavasti panadol auttaa ja se että pikkuinen syö siitä usein. ahdistavaa.
niin ja pikkuisella hankittiin cuplatoneja kun se röyhtäiseminen vaikuttaa hirveen vaikeelta ja maha vaikuttaa kipeeltä, näyttäis siltä että auttavat, ihanaa.
Meillä on nyt 50 kokoset vaatteet melko sopivan kokosia... on ne vaan pieniä nämä nyytit!!

tsemppiä pallomahojen kans vielä taisteleville ja mukavaa viikonloppua ja äitienpäivää kaikille!! nauttikaa!

isabel ja nyytti

Foxie82
Haikara: Mulle tuli kans eilen alkuillasta jotenkin kummallinen olo, sellanen rauhallisen levollinen, mut silti jännittynyt. En osaa sitä paremminkaan kuvailla. Mut eipä tuo mitään meinannu. Yön nukuin suht hyvin, mitä nyt valvoskelin 5-6 välin, mut sit taas uni tuli takas.

Kävin tänään pyörähtämäs työpaikalla ku piti saada tulostettuu yks juttu, enkä viittiny tuota kotitulostinta käyttää. Turhaa kuluttaa siitä kallista mustetta. No menihän mulla siellä 3h ja se jopa sai menkkamaisia jomotuksia aikaseks tuohon vattanseudulle. :)

Kiva kuulla teidän jo synnyttäneiden kuulumisia. Onhan tuo ihan ymmärrettävää ettette samaan malliin kerkiä kirjoittelemaan ku me, jotka omistamme vielä pallomahan :)

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Foxie, 37+5

Foxie82
hmm, jotain hyötyä tuolla työpaikalla käymisestä, nyt jomottelee tuota alaselkää :) Samanlaista kipuilua mitä ollu aiemminkin vaikkei kovinkaan kivuliasta. Mitään kivuliaita supistuksia en oo koko aikana tuntenu (tai en oo tunnistanu), mut paikkoja valmistelevia on kyl joukossa ollu, tuskin muuten kohdunsuu ois pehmentyny ja kaulaa kadonnu... odotellaan. Nyt ainakin tiedän sit yhen konstin millä jotain saa aikaseks ;)

puntulkku*
Noniin Foxie,ei muuta kun työpaikallavierailemaan useammin! ;) Mä oon huomannut, että lelujen (ym) lattialta poimiminen aiheuttaa supistuksia, eilen siivosinkin oikeen kunnolla, mutta ei mitään.. Kai sitä pitäis ottaa vaan rennosti eikä turhia stressata, eipä sitä vauvaa luultavasti pois saa savustettua vaikka yrittäiskin.. Nyt mulle iski vielä joku kipu toiseen pakaraan/alaselkään ja on pakkokin ottaa rauhallisesti, tylsää..

Voi Isabel, toivottavasti menee ohi tulehdus enen kun tulee päälle! Nää ilmat on kyllä just tosi petollisia. Mä oon nyt jo huomannut, että rintoja aristaa välillä kun on ollut ulkona takki auki. Pidetään nyt vaan rinnat lämpiminä!

Hyvää äitienpäivää kaikille! Toivottavasti joku edes saa maailman parhaimman äitienpäivälahjan!!!

punatulkku päivää vajaa 39

Foxie82
Aurinkoista äitienpäivää!

Hmm, perjantaista asti iltasin jomotellu tuota alaselkää sekä alavattalla ollu menkkajomotusta, välillä pahemmin välillä rauhallisemmoin. Viime yönäkin vessareissun jälkeen kun pääsin takas sänkyyn ni alko kolottelemaan. Kesti jonkun aikaa ja loppu. Toivottavasti saavat ees jotain aikaseks, ettei tarttis enää kovin pitkään kärvistellä, alkaa olemaan sen verta tuskanen olo. Närästää ja sit tuo kaveri punkee jalkaansa tuonne kylkiluitten väliin kohti vatsalaukkua taikka sit päätänsä tuonne alakertaan.

Nytkin jomottelee mukavasti. Jospa sais tuon äitienpäivä kierroksen hoidettuu alta pois ni sit vois vaik tuo kaveri tulla pihalle. Ei tarttis enää päivisin miettiä mitä tekis.

Jeps, mut lopetan tän valittelun tänne ja lähen ripustaa pyykkejä ulos kuivumaan!

Foxie, 38+0 POKS (viel ois 2 vko laskettuun aikaan)

Milla¤
Äh, me oltiin jo viime yönä appiukkoa hätistelemässä ku supistukset alko säännöllisiksi. Parisen tuntia kesti, kunnes lakkasivat :/
Eilen illalla oli kyllä jotaki ihan hirvittävää se vauvan mekastus ku kattelin tv:tä sängyssä. Sormet ja varpaat ihan hiessä kun teki niin hitsin kipeästi se pään punkeminen tuonne alas! Välissä tuntu, että ihan ku se repisi tiensä ulos! Potki ja teki jos vaikka mitä, ihan ku tarkotuksella, että nythän minä tulen! Parin tunnin päästä rauhottu ja alko ne supistukset/kevyet poltot. Mutta ei ne sitte johtanukkaan mihinkään.
Nyt ollaan miehen kans vaan tosi väsyneitä, ku eihän nukkumisesta tullu mitään..

Ei mutta hyvää äitienpäivää!! Jatkan..
-Milla¤ 38+3

punatulkku*
Eiku ei, viikon päästä vasta Tinka. :) Eikä mitään merkkejäkään mistään.. Milla, mä tiedän nuo sun tunteet kun vauva "yrittää väkisin ulos", monesti oon aatellut,että no nyt menee vedet..mutta ei.. Toivottavasti sulla alkaa pian tapahtumaan oikeasti!!

Ä-pvän jatkoja! :)

punatulkku 39 tasan siis

Haikara80
Hyvää äitienpäivää!

40+3 ja ei mitään raportoitavaa, mitä nyt yöunet ovat tulleet katkonaisimmiksi. Tänään takana kävelyä, jumppaa ja siivousta - kaikkeni annan :)

Milla: Tuohan kuulostaa jo edistykselliseltä...ehkä jo tänään?

Tinka77
Huomenia,

Ja taas yhden yön pyörimisen jälkeen luovutin puol seiskan aikoihin. Punatulkku, voi hitsi, mä alan olla niin pihalla mut anyways toivon kaikille että vauvat syntyisivät pian koska itselläni alkaa olla tosi tukalaa, varsinkin öisin.

Täällä kans vauva punkes alaspäin perjantai iltana niin että melkein vedet tuli silmiin. Ajattelin että nyt menee kävely kyllä TOOOSIII ankaksi. Välillä tuntuu kunnon vihlasuja kun kaveri riehuu, vähän niinkuin Tiuku kerran kuvas että vauva ois hiertäny kalvoja. Päivä kerrallaan mennään siis taas eteenpäin. Mulle alkaa vaan tuo yökukkuilu iskemään veronsa. Pakko nukkuu välillä päiväunia ja sillonkin ei voi nukkua pitkiä unia kun lonkkiin alkaa jomottamaan.

Haikara80, ajattele, sä oot todella suurella todennäköisyydellä tositoimissa viikon sisällä!! Ehkä jo ens viikonloppuna on käärö kourassa!!!! Ihanaa... Puhalletaan supistustuulia sinne.

Millalla on kans hyviä merkkejä ilmassa :=)

Mä voisin jo synnyttää ihan mielelläni. Huoh. Välillä tuntuu et ei vielä kun on tekemistä niin paljon et sais tavallaan kaiken "melkein valmiiks" ennen kuin pötkylä saapuu mut sit taas toisaalta kivut ja väsymys saa kärsimättömäksi ja haluaa lähteä jo Jorviin istumaan. Nyt on alkanu tulemaan hiukan synnytysjännitystä, et mitenköhän kaikki menee etc. Kai se edellinen pitkä ja suht rankka jänskättää siellä taustalla. Toisaalta kun tietää että itse voi niin vähän vaikuttaa siihen kuinka kaikki menee. Positiivinen mieli ja semmoinen et perskules, hoidetaan nyt tää homma kotiin on hyvä olla.. mut et ehtiikö saapuu kivunlievitystä, miten nopeesti tullaan etc..

Omaa napaa.. :=)

Nyt sitten ihmettelemään päivän juttuja...

Ja jään odottelemaan kuulumisia.

Tinka, 37+4

Haikara80
Maanantaita!

Ja terveiset neuvolasta - pääsin kun pääsinkin sinne jälleen yhden kerran. Vauva on kuulemma todella alhaalla eli kyllä se ainakin ulospäin pyrkii! Mutta milloin, se jää nähtäväksi. Mitään oireita ei edelleenkään...ehkä se sitten vaan lähtee ryminällä kun on lähteäkseen.
Pian ollaan kaikki tuolla vauvanhoito-puolella keskustelemassa - tsemppiä kaikille tuskaileville, odottajan aika on todella pitkä!

Haikara 40+4

Yhteistyössä