Toukokuiset 2006

Hei!

Mahtaako täällä olla heitä jotka kirjoitteli tuonne Kevätkultiin 06 tuolla vauvapuolella? Oli siellä niin kovin hiljaista. Mitä teille kuuluu? Oletteko vielä kotona vai töissä? Miten vauvat, joko teillä kävellään?

Minä lähdin itse töihin juuri, kun neiti täytti vuoden ja nyt ollaan kesälomalla.
Neiti on kasvanut tosi paljon eikä ole enää mikään vauva vaan temperamentikas taapero. 1-vuotisneuvolassa hän oli 76 cm pitkä ja painoi 9650 g. Hän ei kävele vielä mutta tuen kanssa kyllä sitäkin vauhdikkaammin. Kaikki kiinnostaa ihan kamalasti kuten esim. tiskikone ja parvekkeen kukkaruukut. Kiivetään kyllä joka paikkaan ja ihme kyllä hän oppi tulemaan sohvaltakin nätisti alas.

Mukavaa kesää teille kaikille!




 
:wave:

En kyllä tuolla vauva-puolella kirjoitellut mutta meidän neiti on 05/06 syntynyt. Meillä sinnitellää vielä kodinhoidontuella eli kotona ollaan. Tosin opiskelen tässä ohella. Tyttö on 75,5cm pitkä ja painoa oli 8950g. Kävelee (lähti pari viikkoa sitten) ja touhukas neiti. Luonteeltaan todella harkitseva ja varoivainen eli meillä ei kiipeillä ja kiellot uskotaan (ainakin vielä) todella hyvin. Laatikot yms saa olla rauhassa. :)
 
Mulla myös on toukuussa 2006 syntynyt lapsi. Aiemmin en ole tänne kirjoittanut, mutta kai vielä mahtuu joukkoon? :wave:

Itse olen pian kolmekymppinen ja lapsia on vain tuo reilun vuoden ikäinen taapero. Pojan kanssa olen kotona ainakin ensi vuoden alkuun saakka.
 
Hei vaan,täällä myöskin toukokuun 2006 lopulla syntyneen pojan äiti.
Juhannuksen tienoilla lähti kävelemään,ja nyt on meno sen mukaista.
Pituutta löytyy jätkästä n.75cm ja painoa semmoset 10kg.Vauhtia ja ääntä riittää!
Kotona olen ajatellut olla ensi vuoden syksyyn asti,jos vain suinkin rahallisesti on mahdollista.

Nyt pojalle välipalaa,mukavia loppukesiä kaikille :wave:
 
Lisäys vielä, että meilläkin poika kävelee, tai paremminkin juoksulla menee jo. Taisi olla noin 11 kk ikäinen, kun kävelemään läksi. Todella touhukas menijä on kyseessä ja nyt opetellaan kiipeämistaitoja innokkaasti. Mitat olivat 1-v. neuvolassa 9915 g ja 77 cm.

Joko teillä muilla lapsi puhuu paljon? Meillä ei tule kuin pari sanaa, mutta omaa kieltä siihen rutkasti lisäksi. :)
 
Täällä kanssa 05/06 syntyneen pojan äiti. Mitat oli 1v. neuvolassa 76cm ja 9785g. Vipinää riittää, ensimmäiset askeleet otti täyttessään 10 kuukautta, joten nyt jo juostaan ympäriinsä. Juttelee hirveästi, vaikka yhtään sanaa ei ole vielä sanonut, sitä nyt sitten kuumeisesti odotellaan =)
Kotona olen vielä kesän, syyskuun alussa sitten takaisin töihin.
 
Heippa! Meidän herra syntynyt 8.5.06 kävelemään alkoi 11kk ikäisenä,hampaita on 8 ja 3 tulossa lisää.Itse menen töihin vasta ens vuoden syksynä.En raaski laittaa häntä vielä tarhaan.
 
Hei vaan! Kirjoittelin myöskin kevätkultiin 06. Silloin tällöin oon käyny kurkkimassa ketjua, mutta hiljaista oli. Kiva kun huomasin tämän ketjun.

Yks vuotis mitat oli 75 ja 8900. Noista on jo kyllä kasvettu, nyt ikää 1v2kk (080506). Neiti rupes kävelemään viime vkonloppuna enemmän ja tänään käveli vähän ulkona ensimmäisen kerran. Sisällä vielä mennään könttäämälläkin, jos on kiire tai väsy. On se niin söpöinen taapertaessaa =) :heart:

Joitain sanoja tulee...ota, anna, äiti (silloin tällöin) ja muuta pulputusta jatkuvasti ja voi sitä kiljunnan määrää. Vois olla välillä hiljempaakin :ashamed: Toi annaannaanna kuuluu vakioon kaupassa leipäosastolla :LOL:

Sitä en tiedä miten pitkään oon kotona. Mulla on työpaikka eri paikkakunnalla, joten nykyiseltä pitäs löytää töitä, kun en halua enää takasi entisee. Ja rahapulan takia pitäs ruveta ettii sitä uutta työpaikkaa :(

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille :wave:
 
täällä ollaan, mukavaa kuulla mitä teille kuuluu!!
Meillä poika alkoi kävelee 17.5. ja samalla viikolla alkoi hokeen äitiä ja lamppua ja ihan yölläkin heräs istumaan ja hokemaan juttujaan. Nyt jo sanavarasto on kasvanut n.15-20 sanaan, tosin jollakin sanalla on useampi merkitys esim. kukka tarkoittaa kukkaa tai sukkaa riippuu tilanteesta ja joistakin sanoista puuttuu eka kirjain, mutta sanaksi nekin kai lasketaan? No lasken minä, ihan sama mitä kukaan siihen sanoo =)

1vee mitat oli viime kuun 25. 76cm ja 10690g.

Lomalla on mekin tämä kuukausi tai minähän vielä kotona olen muutenkin, töihin palaan näillä näkymin syyskuun 1. 2008 :'(
Mökillä oltu 2 viikkoa ja kotiuduttiin pyykkivuoren kera tässä alku illasta. Huomenna selvittelen pyykit ja sitten tiistaina loma jatkuu Lappeenrannan vierailulla ja sieltä suunta Ähtäriin ja torstaiksi takasin mökille Ruovedelle =)

Mutta perustetaanko kevätkullat ketju uudelleen tälle palstalle? Olis kivaa kuulla miten menee arjen kiemurat muilla.

Mukavaa ja toivottavasti aurinkoista kesän jatkoa kaikille!

 
Täällä myös yksi äityli, jonka esikoinen on syntynyt 05/06... En tänne aiemmin ole kirjoitellut, joskus oon käynyt juttuja lukemassa... Mutta olis kyllä kiva vaihdella kuulumisia sun muita eli olisin kyllä sen ketjun perustamisen kannalla =)

Hoitovapaalla olen siihen asti kunnes poika täyttää sen 3 vuotta. Oon tosi ilonen tästä, rahat on ollu tiukilla tähänkin asti mutta kyllä se toisaalta on sen arvoistakin. Kauan piti miettiä ja laskea, että onko varaa jäädä kotiin ja sitten päädyttiin siihen tulokseen, että on, tingitään sitten jostain jos on pakko...

Poika alko kävelemään 11 kk iässä, mutta nykyään lähinnä juoksee. Sanoja ei vielä tule, mitä nyt jotain epämääräsiä tavuja, joita voi kuvitella sanoiksi. Välillä oli kyllä vaihe, jolloin kovasti komensi "annaannaanna", mutta se on nyt sitten jonnekin unohtunut... Hyvin kyllä jo tajuaa, mitä sanotaan ja osaa tehdä paljonkin asioita jos pyydetään.
 

Yhteistyössä