Heippa kaikille! Täällä on hiukan hiljaisehkoa, mutta ehkä ja toivottavasti se on sen merkki, että kaikki voivat paksusti
).( Tällä viikolla on ollut aivan ihmeellinen, kouristeleva vatsakipu alavatsassa, ja se on vaan voimistunut päivä päivältä. Totta kai pelkäsin jo pahinta ja ehdin jo tilata keskiviikolle paniikkiultran, mutta kun sain vihdoin ja viimein sikiön sydänäänet tiistaina kuuluviin dopperilla, niin peruin ajan. Ja ne sydänäänet kuuluivat todella selvästi! Mun oma syke kuului hitaana ja hiljaa jossain taustalla. Ihme, etten niitä aikaisemmin ole kuullut.
No, vatsakipu vaan voimistui enkä eilenaamuna saanut enää sydänääniä kuuluviin vaikka kuinka yritin. Tilasin taas vaihteeksi paniikkiultran, jonka onneksi sain samalle päivälle. Vatsakipu vaan voimistui, ja lääkäriin mennessä piti kävellä hitaasti ja melkein kaksinkerroin. Aivan kamalaa! Gyne oli aivan äärettömän mukava, ultrasi ja siellä sikiö vilkutteli ruudulla, kaikki oli hyvin. Koko vastasi viikkoja, ja rakennekin näytti hyvältä. Vähän aikaa siinä ihmeteltiin, mikä vatsakivun voisi aiheuttaa, ja vielä kun vasen puoli selästä oli kipeä kun lääkäri kopautti, hän epäili, että mulla saattaisi olla virtsatiekiviä. Muutkin oireet sopivat kuvaan. Sitä paitsi, multa ultrattiin munuaiset muutama vuosi sitten, ja silloin sieltä löytyi jotain kalkkikeräytymiä, joista lääkäri sanoi, että nuo voivat muodostaa kiviä tulevaisuudessa. Muutenkin kuulemma kivillä on enemmän taipumusta muodostua raskauden aikana.
Sain vaihteeksi muutaman päivän sairauslomaa, mutta tänään olen kyllä tehnyt töitä (sen minkä väsymykseltä olen voinut, voi haukotus, että nukuttaa...), koska kipuja ei ole ollut enää niin paljoa. Onneksi on perjantai, taidan ottaa nokoset kun pääsen töistä, vaikka tarkoitus oli vetäistä raskausjumppa pitkästä aikaa. No, jos vaikka nokosten jälkeen olisi enemmän puhtia...
Enpä muuten otakaan heti nokosia, pitää hakea eläinlääkäriltä taas erikoisruokaa meidän kissoille, niillä on ollut ripuli muutaman viikon ja antibiootit kanssa. No, ehkä sen jälkeen ellen nukahda bussiin... krooh...
Ragdoll 16+2
*muoks*
Ai niin, pari päivää sitten tuli kutsu rakenneultraan 21.10. Silloin pitäisi olla 20+1. Sain nt-ultrassa valita haluanko rakenneultran viikolle 20 vai 24, halusin viikolle 20. Meillä ultraa lääkäri koska miehellä oli se sydänvika, tarkistetaan että sikiön sydän on kunnossa.