Touko-kesäkuun 2010 hoidoista plussanneet

Nonna: Toivottavasti kissamurheet ovat ohi ja kaikki on siltäkin osin kunnossa. Kiitos poksumisonnitteluista ja onnittelut takaisinpäin :) Eikös muuten kaksosraskaudessa painoa saakin tulla ihan reilusti, sullakin on potrat kaksoset masussa, joten ei ihme jos painoa tulee ja masu kasvaa.

).( Viime yönä näin painajaista, että alkkareihin oli ilmestynyt verta. Onneksi aamulla huomasin sen vaan olleen unta... Eipä silti, kyllä alkuajan vuodosta jäi semmoiset traumat, että aina tarkkaan tiiraan vessassa, että jääkö paperiin punaisia jälkiä... Onneksi ei ole jäänyt. Eilen oli muuten alavatsassa aikamoinen mellakka, liekö pikkuinen heittänyt huimaa volttia. Ei tuommoista tunnetta ole koskaan aikaisemmin ollut. Ei nyt mitään potkuja, mutta semmoista pulputuksen tunnetta ja tykytystä.
 
Raggis Huh, mikä uni! Onneks oli kuitenkin vaan unta..... =) Varmasti alitajuntaan on jäänyt traumaa alun vuodoista, mut nyt meet jo hyvin turvallisilla viikoilla ja pikkuisen liikkeet antaa varmistusta, et asiat on masussa hienosti.

Kisusta sen verran, et tänään mennään lääkäriin sen kanssa. Tällä karvaisella lapsellamme on ollut elämänsä aikana kaksi isoa juttua takana....Miksi sen pitää kehittää aina joku vaikea tauti....Ikinä sillä ei oo ollut flunssaa tms. "iisiä" sairautta, vaan nämä kumpikin olleet pelottavia juttuja.. Nyt saa taas pelätä pahinta ja kisulla ikää kohta 11v, nih ei oikein tiedä kestäisikö se enää leikkausta, jos sellanen tarvitaan. Kaiken kyllä teen tuon rontin eteen, muuten en antaisi ikinä itselle anteeksi, jos en olisi kaikkea tehnyt sen parhaaksi. Tämän kisun pennut ovat kohta 8v ja niillä ei ikinä mitään eikä tän kisun siskopuolella, joka täyttää keväällä 12. No...kyllä tää tästä. Anteeksi offtopic!

(.) Viime yönä 02:23 heräsin hirveään mahakipuun. En kivuilta kyennyt kääntymään oikealta kyljeltä mihinkään. Mies koetti hieroa ja rauhoitella. Yhden Panadolin jälkeen kipu hiukan lieveni ja pääsin vessaan. Vatsani oli ihan sekaisin ja tuon toimituksen jälkeen olo koheni tosi paljon ja sain nukuttua aamuun saakka. Ihme juttu tuokin kyllä.... Mie luulin hetken, et nytkö nuo tuplat aikoo tulla ulos, mut alakerrassa ei ollut mitään tuntemuksia, ainoastaan mahassa. Ilmeisesti vatsavaivat tuntuu raskauden aikana 100 kertaa kovemmilta? Liikkeitä tuntuu edelleen molemmista ja itsellä olo taas mainio, et tuskimpa lääkäriin tarvii mennä. Menen kyllä, jos nää kivut palaa. Taisi olla jokin vatsatauti, kun yllättäen tuli ja meni poiskin.

Mukavaa masun kasvatusta kaikille!

Nonna ja sukeltajat 20+4
 
Ihan pikaisesti, oon ollu nettipimennossa tässä viime ajat...

Eli kaikki täällä hyvin, rakenneultra oli viime viikon maanantaina eli rv 20+5, rakenteet näytti olevan kunnossa. Painoarvio silloin 400 grammaa. Kovasti oli vilkas veikko ja edelleen siellä kivekset vilahtelivat eli poikaa odotellaan :heart: Olisihan se tyttökin ollut mukava saada mutta eipähän tarvi esikoisen vaatteita sen kummemmin valkkailla... Ja enhän minä suinkaan valita :saint:

Liikkeitä tosiaan tuntuu ja paljon, vaikka istukka tämän lääkärin mukaan etuseinässä - siksiköhän liikkeet tuntuu pääasiassa alavatsalla?! Verensokeriarvot olivat jnkn verran nousussa, joten aloitettiin Metformin niitä tasaamaan. Verenpaine myös jnkn verran koholla mutta sitä nyt vaan seuraillaan. Uusi ultra rv 25. Ai niin, lääkäri yritti näyttää myös 4D-kuvaa vauvasta, istukka oli valitettavasti hiukan tiellä mutta hetkisen näimme (mies oli mukana) vauvan kasvoja, se oli jotenkin aika liikuttava hetki ja odotus konkretisoitui tosi paljon!

Mutta nyt on mentävä laittamaan iltapalaa ja sitten muut iltahommat, joten tsemppiä vaan kaikille, pus!

-rallis rv 21+4
 
Heippa kaikki kamut :wave:

Kovasti olen käynyt lukemassa päivittäin kirjoituksia ja elänyt mukana jokaisessa hetkessä. Olen vaan ollut saamaton kirjoittelemaan. :ashamed: Mulla on olkapää ollut tosi kivulias viime aikoina ja en kovasti jaksa kirjoitella kun töissäkin menee koko päivän koneen ääressä.

Ihanaa kun kaikille kuuluu hyvää. Hyvillä viikoilla mennään jo kaikki. :heart:

Täällä on kaikki hyvin. Pikkuisen nimikin vaihtui Ässästä Pömpeliksi. Nimi juontaa juurensä ihan mun mahani koosta. Se on aika iso viikkoihin nähden. Johtuu ilmeisesti siitä kun olen vaan 159cm pitkä, jolloin vatsa kasvaa ainoastaan ulospäin. Viikkoja on kasassa 22+6. Hui kun aika on mennyt nopeasti. Kovasti sitä jo odottelee loman alkua. Jään joulusta lomalle, jos jaksan niin pitkälle. : / Tällä hetkellä häntäluu on aikas kipeä ja vaikeuttaa istumista, joten pitkiä työpäiviä ei enää tehdä. Mikä on tietysti hyvä. :D Onkos teillä ollut neuvolassa jo puhetta äitiysrahan hakemisista ja äitiyspakkauksesta? Mulla on huomenna neuvis ja siellä kai pitäis näitä asioita pohtia.

Vauvan liikkeet tuntuu jo selvästi. Välillä illalla kun yrittää nukahtaa, niin ravi alkaa. Äiti joutuu välillä vähän juttelemaankin, että pikkuinen rauhoittuisi. On tämä niin ihmeellistä ja ihanaa. Ja koko ajan muuttuu todellisemmaksi. Rakenneultrassa ei saatu selville sukupuolta, mutta itsellä on vahva tyttöolo. Ja jo nt-ultrassa antoivat vihiä tytöstä, mutta rakenneultrassakaan ei näkynyt mitään kiveksiin viittaavaa. Siihen en kuitenkaan luota, joten on tyydyttävä suht neutraaleihin väreihin vaatehankinnoissa.

Nonna Toivottavasti sun kivut on loppuneet ja ei ole tarvinnut lähteä sairaalaan. Kovasti voimia sun kisuliinille. :heart: Ymmärrän täysin huolesi rakkaasta lemmikistä.

rallukka Onnittelut poikalupauksesta. :heart:

Lupaan kirjoitella useammin jatkossa. :headwall:

Toi popcorni hymiö on mun mielestä aika hauska. Mulla on nimittäin aika järkky popcornhimo koko ajan. Onkohan ne kovinkaan terveellisiä. :popcorn:

Amelie ja Pömpeli 22+6
 
Heipsan Mammat!

Ihania kuulumisia, Amelie. :) Kisu ja mie kiitämme! :hug: Masukivut ovat toistaiseksi kadonneet, mutta päänsärky tullut tilalle... Tuo taitaa johtua huonosti nukutuista öistä ja huolesta kisua kohtaan (pientä stressiä....). Masussa pikkuiset kuitenkin tuntuvat liikkuvan tyytyväisinä kuten tähänkin asti. Se antaa suurta iloa tän surun keskellä.

(.) Alan olla hyvin valmis jäämään saikun kautta mammalomalle.... :ashamed: Kiinnostus työhön (josta todella tykkään kovasti ) on aivan pakkasen puolella ja nyt tuon kisun sekä vauvojen kasvun vuoksi väsymys saanut aivan uuden tason. Koetan kestää vielä kuukauden, mutta pelkään paukkujen loppuvan kesken. Jos pystyisin tekemään puolta päivää, ni se auttaisi kummasti, mutta tällä hetkellä ei ole resursseja sellaiseen. Eiköhän tää tästä.. Taas alkoi muuten uusi rv eli 21 *poks ! Kummasti tosiaan nuo viikot vaan kuluu ja maaliviiva lähenee hitaasti, mutta varmasti. :)

Eipä tässä kummempia.. Masukuviakin laitoin täällä oleviin pinoihin, joten kurkatkaa, jos haluatte. Miusta olisi mukava nähdä teidän ihania, kasvavia massuja, jos jaksatte laittaa jossain vaiheessa. =)

Voikaamme hyvin kaikki!

Nonna ja sukeltajat 21+1
 
Jaahas...mie täällä jälleen.. :whistle: Tulin poksumaan: rv 22+0 ja huomenna on ä-polin ultra. Siellä varmistetaan sydämien rakenne ja katsotaan kuinka pikkuisten painoero on kehittynyt viime kerrasta.



MUOKS: Ä-polilla sujui jälleen kivasti. Pienten painoero on edelleen vajaa 100g. Lääkäri ei pitänyt sitä pahana, koska ovat hyvänkokoisia ja kehittyneet hyvin. A-vauvan mitat: BM 57mm, AC 190mm ja FL 42mm, painoarvio 618g. B-vauva: BM 57mm, AC 174mm ja FL 39mm, painoarvio 520g. Liikkuvuus hyvä ja molemmilla hyvin lapsivettä. Niin ja sydämet kunnossa ja sykkeet normaalit. Tällä kertaa veikkasi toisen olevan selvä poika ja toisesta vaikea sanoa mitään. Noh...kyllä tuo selviää aikaa myöten. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Nonna: Hyvän kokoisia ovat pikkuiset, hienoa että kaikki on kunnossa. Onko verensokeri pysynyt kanssa kohdillaan? Ja miten kisu voi? :)

(.) Tulin myös poksumaan: 21+0! Vähän on tullut laiskasti seurattua palstaa viime aikoina kun on ollut muka kaikenlaista kiirettä :ashamed: Viime viikon torstaina oli rakenneultra, näytti kaikki olevan kunnossa. Sikiön sydän katseltiin erityisen tarkkaan ja hyvälle näytti. Painoa oli tuolloin 360g. Lääkäri oli tosi mukava ja selitti koko ajan mitä näki. Mukaan saatiin kuvia, joissa oli vain 3D-kasvokuvia ja kaksi todistekuvaa, että poika on tulossa :) Ei siis mitään kokovartalokuvia herunut, mutta kyllä noita kasvokuvia on tullut tuijotettua joka päivä. Siinä on meidän oma pikkuinen... Lääkäri sanoi että vauva on ihan isänsä näköinen :)

Liikkeitä on aina silloin tällöin ja aina vaan potkut vahvistuu. Oikeastaan tuon rakenneultran jälkeen olen uskaltanut itseni antaa olla onnellinen raskaudesta. Voi kun kaikki jatkuisi hyvin... Ai niin, ei tarvinnut edes työnimeä muuttaa, kun saatiin tietää että poika on tulossa... Jotenkin mulla vaan oli aavistus. No 50-50 todennäköisyys, että ei musta mitään ennustajaeukkoa kuitenkaan taida tulla :)

Ihan ekan masukuvankin otin 20+0-poksumisen kunniaksi, mutta enpä sitä tänne saanut laitettua kun en ole vielä tutustunut miten kuvat liitetään... Täytyy jossain vaiheessa...

Ragdoll ja Toivo 21+0
 
Nonna78: Avioliittosuunnitelmat kuulostavat ihan hyville ja järkeville. Meillä lapsihaave tuli ajankohtaiseksi ennen, mutta lapsettomuuden myötä ehdittiin matkan varrella jo naimisiinkin... Ja kyllähän se mukavasti yhdisti meidän perheen, kun ollaan nykyään kaikki samalla sukunimellä miehen tytär mukaanlukien. Hyvä, että sinullekin tuli hyviä uutisia molemmista ultrista! Hyvähän se varmaankin vaan on, että sikiöt ovat kasvaneet hyvin :) Toivottavasti saatte kissan kuntoon, niin jää ylimääräiset murheet pois harteilta :hug: Ja oman jaksamisen mukaan on mentävä. Turhan koville ei kannata itseään laittaa työn takia, vaan levättävä tarpeen mukaan. Milloin sulla alkaakaan äitiysloma?

Ragdoll73: Ihanaa, että säkin olet päässyt jo nauttimaan kunnolla sikiön liikkeistä :) Mä kuuntelen kans edelleen silloin tällöin dopplerilla, mutta on kyllä vähentynyt liikkeiden myötä. Ja onnitteluja sullekin hyvistä ultrakuulumisista sekä poikalupauksesta! Toivon todella, että pystyisit nyt viimein antamaan itselle luvan nauttia raskaudesta :)

rallukka: Onnea ultrakuulumisista ja sinnekin poikaonnea :) Meillähän oli myös tuo edessä oleva istukka haittaamassa ultranäkymiä, mikä oli kyllä vähän tylsää...

Amelie80: Vai on sulla kovin iso vatsa jo. Meillä taitaa olla vähän eri mittasuhteet, kun itselläni pituutta 181cm ;) Siitä syystä kaikki ei edelleenkään huomaa mun vatsaa vaatteista riippuen, kun on hyvin tilaa kasvaa "sisäänpäinkin". Joulusta kotiin olis myös mun suunnitelma, mikäli vaan lääkäri on siinä vaiheessa samaa mieltä. Tosin joulun jälkeen olis vielä 3 viikkoa töitä ennen virallista kotiinjäämistä. Saikkua olen siihen vähän itse "suunnitellut" eteen... Jokos olet laittanut äitiysraha- ja -avustushakemukset eteenpäin? Olen itsekin ollut täysin fiiliksissä raskauden muuttumisesta konkreettiseksi ja välillä tulee todella voimakas olo siitä, että menossa on elämän paras vaihe tähän asti <3

(.) Tuntuu, että asiat ovat sekä käytännössä että ajatusten tasolla edenneet vauhdilla edellisestä kirjoituksesta... Neuvola oli kaksi viikkoa sitten. Kaikki ihan ok, vaikka painoa olikin tullut vähän turhan paljon. Sain raskaustodistuksen ja Kelan paperit. Laitoinkin ne heti eteenpäin, maanantaina tuli päätös äitiysavustuksen myöntämisestä ja jo tänään tuli postista ilmoitus, että pakkaus on noudettavissa. Illan mittaan on siis tullut hypisteltyä pakkauksen sisältöä <3 Muutenkin olen jo tehnyt pienempiä hankintoja, lähinnä vaatteita. Ja kyllä aavistelin viimeksi oikein, muutaman päivän sulattelun jälkeen ajatus tytöstä tuntuu oikein hyvältä :) Tyttömäisiä vaatteita olen siis ostellut kaupoista ja kirpputoreilta. Ja neulonut olen ahkerasti. Päätökset vaunuista ja kaukalosta alkavat myös olla aika varmoja. Kohta vois jo mennä tekemään kauppojakin. Syntymättömän lapsen vakuutustakin haettiin, tosin päätöstä ei ole vielä tullut, mutta ei pitäisi olla mitään estettä sen saamiseksi. Liikkeet tuntuvat koko ajan selvemmin, mutta edelleen on paljon eroja päivien välillä. Öisin tulee nukuttua koko ajan huonommin ja se tuntuu tietysti väsymyksenä. Lisäksi olen joutunut jättämään raskaamman liikunnan, kun rasitus on tuonut mukanaan menkkamaista polttelua vatsaan ja selkään sekä ilmeisesti supistelua. Tulee tunne kuin olisi kivi kohdun tilalla, ei kuitenkaan tee kipeää. Haikein mielin jätän siis tanssitunnit odottamaan synnytyksen jälkeistä aikaa ja yritän sen sijaan ulkoilla enemmän maltilliseen tahtiin. Selkä on alkanut oireilemaan istumatyöstä (ja varmaan iltojen sohvalla istuskelustakin...), joten jonkinlainen liikunta olis kuitenkin tärkeää. Telkkaria katsellessa olen alkanut tehdä ylävartalon lihastreniä käsipainoilla, jotta jaksais sit kannella vauvaa :) Meidän asuinalueen neuvolassa on sen verran vähän perheitä alkuvuoden lasketuissa ajoissa, että yhdistivät meidät toisen alueen perhevalmennukseen, joka alkoi jo tällä viikolla. Jätettiin ensimmäinen osio "Parista perheeksi" väliin, kun on kuitenkin useampi vuosi jo tätä uusperhettä yhdessä pyöritetty. Vanhemmuus sinänsä on siis jo itsellekin tuttua. Mies ei olisi ollenkaan tulossa perhevalmennuksiin, mutta olen esittänyt tiukan toiveen siitä, että tulisi edes ensi viikon synnytysosioon. Yksi ystäväni osallistuu samaan perhevalmennukseen, joten kaksi viimeistä kertaa (Imetys ja Vauvan hoito) voisin vaikka mennä yksinkin. Tuntuu vaan jotenkin hurjalle, että vasta on saanut sellaisen turvallisemman olon raskauden suhteen alun epävarmuuden jälkeen ja nyt yhtäkkiä pitäiskin jo kääntää ajatukset synnytykseen ja vauvan hoitoon! Kahden viikon päästä olis neuvolalääkäri ja sokerirasitus. On muuten neuvolassa vaihtuvuutta yli tarpeen! Olen tähän mennessä ollut jo neljällä eri työntekijällä. Ja nyt tämä varsinainen työntekijäkin vaihtoi muualle ja seuraavalla kerralla taas joku varahenkilö ja ehkä sen jälkeen sit joku pysyvä loppuraskauden ajaksi. Eipä ole oikein voinut syntyä mitään luottamuksellista jatkumoa, kun aina joutuu kertomaan samat asiat uudelleen :headwall: No täytyy vaan toivoa, että se viimeinen työntekijä olis sit mukava. Ja toisaalta jotain hyötyä lapsettomuushoidoista Naistenklinikallakin. Oon jo siellä niin tottunut jatkuvasti vaihtuvaan hoitohenkilökuntaan, ettei paljon enää tunnu...

Hyviä vointeja kaikille ja toivottavasti jaksettais kaikki kirjoitella vähän tiiviimmin tänne kuulumisia! Itsekin aina päätän kirjoittavani tiheämmin, mutta silti se vaan jää. Ja pitkän tauon jälkeen on aina työläämpää kommentoida muille ja muistella omia asioitakin.

Hanuu & Tyllerö (tää on nyt vakiintunut uudeksi työnimeksi) 23+4
 
Nostellaanpa tää meitin pino..... Täällä niiskutetaan toista viikkoa flunsassa. Kuumetta ei onneksi ole, mutta tukkoista oloa ja vetopoissa. Töissä koetan sinnitellä vielä tän kuun loppuun ja sitten neuvolatäti päästäisi miut kotiin lepäämään. Itse en välttis vielä ois saikulle jäämässä, mutta nyt tää flunssa on saanut mielen muuttumaan. Kohta ei levätä yhtään, et jospa nyt koettaisi ladata akut ja vara-akut täyteen. Kyllä noita töitä ehtii vielä tehdä kymmeniä vuosia.

Perhevalmennuksissa on käyty miehen kanssa. Aika vähän uutta tietoa ollaan saatu ja kaksosten odottajalle tulee väkisinkin ulkopuolinen olo, kun sanallakaan ei sivuta sitä, että jos lapsia tuleekin kerralla kaksi. Viime kerralla terkka sentään koetti huomioida meidätkin, mutta eipä hällä hirveesti kokemusta aiheesta ollut.

Jonkin verran on itsellä vauvanhoidosta kokemusta ja kirjoista saa tietoa lisää. Sitten on vielä oma äiti ja anoppi, joilta saa neuvoja ja tietoa. Anopillahan on omakohtaista kokemusta kaksosista, joten sieltä tihkuu tietoa jatkuvasti. =)

Ei enää niin pikkuiset sukeltajat möyrivät kovasti masussa aamusta ja illasta. Päivällä syöminen saa ne hepulin partaalle.... Mies naureskelee, et ottaa nyt sit kaiken ilon irti, ko viel mahtuvat mukavasti liikkumaan. =)

Lääh...tää kirjoittaminenkin vie voimat.... :snotty:

Lisäilen masukuvia piakkoin taas ja nyt poksuttiin jo viikolle 24. Yay!

Nonna ja sukeltajat 24+2
 
Nonna: Pikaista paranemista flunssasta :hug: Toivottavasti voimat palaavat.

Onhan täällä vielä eloa meidän ketjussa :) Ajattelin itsekin pyörähtää paikalle poksumisen merkeissä. Vatsassa on melkoinen melske melko tasaisin väliajoin. Viime viikolla sikiöllä oli kunnon jumppameininki, mutta nyt oli pari päivää melko hiljaista ja totta kai ehdin huolestua. Onneksi tänään taas on ollut meno päällä :)

Kela-aiheinen neuvolakäynti piti olla 4.11. mutta edellisenä päivänä tulikin soitto, että aika siirtyy ensi maanantaille 15.11. No, ehtiihän sitä. Olen muuten lähdössä muutamaksi päiväksi Saksaan tämän kuun lopussa. Laskeskelin, että viikkoja on sen verran, ettei lääkärintodistusta vielä tarvita. Vointi on onneksi ollut ihan hyvä, että nyt ainakin näillä näkymin uskaltaa matkustaa. Paitsi viime viikolla iski jokin ihme juttu, päätä särki voimistuen monta päivää ja oli perjantaina lopulta pakko ottaa parasetamolia joka sitten ei kuitenkaan auttanut kunnolla. Sydämen lyönnit kuuluivat koko ajan inhottavana huminana korvissa ja olin jo ihan varma, että verenpaine on tosi korkea. No, mittasin sen porukoilla käydessäni, ja paine olikin tosi alhainen: 103/62. *ällövaroitus* Viikonloppuna yöllä ihmettelin kun toinen sierain tukkeutui yhtäkkiä, ja sitten alkoi valua jotain. No, verta tuli oikein kunnolla ja kun sain niistettyä ulos ison verihyytymän, olo parani. Nyt olo on ollutkin taas ihan hyvä. Outo juttu tuokin, ei aavistustakaan mistä johtui, ei mua yleensä nenäverenvuoto vaivaa.

Vauvahankintojakin on tullut jo hiukan tehtyä, turvakaukalon ja muutaman pikku vaatteen hankin, samoin hoitopöytä-ammeyhdistelmän. Äiskä on säästänyt uskomattoman paljon mun vauva-aikaisia vaatteita, joten ihan pieniä ei kyllä tarvitse hankkia yhtään. Tosin osa on sattuneesta syystä vaaleanpunaisia... Saa nähdä, miten niitä viitsii käyttää. Mutta suurin osa on retroa keltaista ja vihreää sekä valkoista.

Mitähän muille ketjulaisille kuuluu? Toivottavasti kaikki hyvin :)

Ragdoll ja Toivo 23+0
 
Tsau kamut!

Onpa tosiaan ollu ketjussa hiljaista... Mäkin käyn melkein päivittäin katsomassa, josko joku olisi kirjoitellut tähän pinoon mutta oon jotenkin ollu niin saamaton itse mitään laittamaan :ashamed:

Kiva, että teillä Nonna ja Raggis on kaikki mennyt hyvin -pikkuhiljaa aletaan olla jo niillä turvallisilla viikoilla eli vaikka vauveli(t) syntyisikin nyt, niin selviämis% olisi jo hyvä! Esikoista odottaessa muistan terkkarin sanoneen, että kun 29 rv tulee täyteen niin voi huokaista :)

(.) Mulla poksuu huomenna 26+0. Tähän saakka mennyt kyllä tosi hyvin, oon pystynyt elämään ja olemaan ihan normaalisti. Välillä maha tuntuu kipeältä sekä nivuset myös mutta sehän on vain asiaankuuluvaa! Viime viikolla liukastuin ja löin tosi kipeästi häntäluun, kävin synnärillä tarkastettavana mutta onneksi kaikki oli/on hyvin - paitsi häntäluu on kyllä edelleen tosi kipeä :(

Lääkäri muuten sanoi, että kannattaa käydä aina tarkistuttamassa tilanne, jos näillä viikoilla/myöhemmin kaatuu, vaikka kaatuisi selälleen (vatsalleen kaatuminen vaarallisempaa), että ei vara venettä kaada!

No, täytyy jatkaa kotihommia - palataan!

-rallis
 
rallukka: kiva kuulla sunkin kuulumisiasi! Onneksi selvisit pelkällä säikähdyksellä ja kipeällä häntäluulla (eipä sekään kyllä nyt niin kiva ole...) kaatumisesta ja pikkuiselle ei käynyt kuinkaan!

(.) Täällä poksuu 25+0. Olin viikko sitten työmatkalla Keski-Euroopassa, ja takaisin tullessa supisteli ihan kyllä kunnolla, ei ilmeisesti vatsa tykännyt laukkujen kantamisesta... Lentokentällä oli tosi vaikea olla takaisin tullessa, ja piti pysähtyä vähän väliä istumaan. Lennot sen sijaan menivät hyvin vaikka mennessä iskikin paniikki, että toivottavasti ei tullut tehtyä tyhmästi kun raskaana lähdin ulkomaille.

Viikonloppuna kävin Helsingissä kavereita moikkaamassa, ja jotenkin supistelut olivat jääneet päälle, eikä mun shoppailusta tullut yhtään mitään, en edes pystynyt kävelemään kunnolla kun aina vaan supisti. Nyt olen tän alkuviikon tehnyt töitä kotoa käsin puoli-istuvassa asennossa, ja supistelut ovat alkaneet hellittää. Eilen pystyin jo vetämään äitiysjumpan läpi, mutta maanantaina piti jättää joogat väliin suppareiden takia. Mulla menee kunto äkkiä huonoksi, jos en pääse liikkumaan, ja synnytystä ja siitä toipumista silmällä pitäen yritän pitää kunnon mahdollisimman korkealla.

Lauantaina on taas vuorossa muutaman päivän ulkomaanreissu, tällä kertaa ihan vaan lomalle miehen kotimaahan viimeisen kerran appivanhempia katsomaan ennen kuin vauveli tulee maailmaan :) Sitten meneekin vähän aikaa ennen kuin viitsii lähteä minnekään vaan haluaa nauttia vauvelin kanssa olosta kaikessa rauhassa :)

Ragdoll ja Toivo 25+0
 
rallis Hui! Onneksi pikkuiselle ei käynyt kuinkaan! Häijyä silti tuo häntäluun kipu, mut toivotaan, et se paranee pian. :hug: Mukavasti onneksi siullakin mennyt muuten.

raggis Onnittelut poksumisesta myös sinne! Nopsaan tuntuu nyt menevän nää viikot. =) Kivaa reissua teille!

(.) Lähden kohta lääkärineuvolaan ja koetan saada saikkulapun muutaman viikon päähän. En vielä haluaisi jäädä saikulle. Sovittiin työkaverin kanssa työkuviot niin, et kyl mie näin jaksan melkeen jouluun saakka tai ainakin puoleen väliin kuuta sinnitellä, jos pikkuisille tästä ei ole vaaraa. Sitten ois tarkoitus hoitaa Kelan suunnalle asiat kuntoon.

Raggis kyseli kisusta.... Mun rakas Olivia lähti kisujen taivaaseen 26.10., hällä oli paha ja ärhäkkä lihaskudoskasvain sekä muuta häikkää, et olis ilman noita kasvaimiakin menehtynyt aika pian. Ihan hirveetä oli viedä piikille, mut se oli ainoa oikea ratkaisu. Nyt ei hänen tarvi kärsiä enää ja pääsi vihreille niityille loikkimaan tuttujen kisujen kanssa..näin halun ajatella. Ikävä on suuri ja kahdesta kisusta huolimatta koti tuntuu tyhjältä ilman höpötätiä... Onneksi nää masuvintiöt täyttää kohta tuon aukon ja lievittää tuskaa. :heart:

Mukavaa odotusta kaikille ja olisi mukava kuulla miten menee! =)

Nonna ja sukeltajat 26+3
 
Tervehdys!

Omia kuulumisia jälleen... Lääkärineuvolassa kaikki hyvin. Painoa tullut taas aika lailla, mutta viimeeksi sitä ei paljoa tullutkaan, et vissiin pikkuiset ovat ottaneet pyrähdyksen parin viikon aikana, koska vaan masu on kasvanut. Tarjosivat saikkua ja kun kieltäydyin (mitään pakottavaa tarvetta ei siis ollut jäädä saikulle), niin tuijottivat mua hetken aikaa suu auki..... Vissiin useimmat ottavat saikun mielellään vastaan - kuten itsekin olisin, jos tuntuisi sille, että en jaksaisi olla enää töissä.

Sokerirasitukseen menin 30.11. ja se oli ihan ok kokemus. Veren ottaminen oli inhottavinta. Illalla siinä 8-9 aikoihin alkoi mahaa koskea. Nukkumaan mennessä oli aika kurja fiilis ja aamuyöstä heräsin kovaan kipuun ja panadolin avulla sain nukuttua aamuun asti. Töistä jouduin lähtemään parin tunnin jälkeen synnärille tutkittavaksi, kun kipu palasi. Vietin siellä sitten koko päivän ja illan suussa selvisi, et miun haima-arvo on lievästi koholla ja ylävatsakipu saattaa johtua siitä. Ja tämä kaikki johtuisi ilmeisesti sokerirasituksesta, koska haima reagoi insuliinintarpeeseen tjsp.. Tänä aamuna kävin kontrolliverikokeessa ja tuloksia odotan edelleen. Jos haima-arvot ovat palanneet normaaleiksi, niin silloin kivun syy oli tuo sokerirasitustesti. Ellei, niin silloin kohtu painaa haimaa ja kipu tulee jatkumaan raskauden loppuun saakka tai loppuu, kun kohtu ei enää paina samalla lailla haimaa. Näin lääkäri selitti. Pikkuisilla oli kuitenkin kaikki hyvin masussa. Ovat jo melkein 1,5kg kumpikin! Niin ja raskausmyrkytystä miulla ei ole, kun muut arvot olivat hyvät. Onneksi ei sitä...muuten saisi pelätä todella aikaista sektiota. Tai voihan se uhata edelleenkin, jos haima-arvot eivät ole palanneet normaalille tasolle.

Nyt olo on kuitenkin suht normaali, vaikka panadolin otin viimeeksi nukkumaan mennessä. Se antaa toivoa, et kipu tosiaan johtui haiman ärtymisestä, joka johtui sokerirasituksesta.

Tulipas sepustusta....

Mitenkä muilla menee? Onko joku muu ollut sokerirasituksessa?

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Nonna ja sukeltajat 27+3
 
Viimeksi muokattu:
Tere!

Piti jo eilen tulla poksumaan mutten sitten kuitenkaan jaksanut... Eli tänään rv 28+1. Tytöt, kyllä se on uskottava, että aletaan ajallisesti olemaan voiton puolella =) Ite oon jotenkin niin onnellinen, jos ja KUN kaikki menee hyvin loppuun saakka ja saadaan pikkuveikka esikoiselle, että meidän perheen osalta hoitotaival on ohi... Ja saa alkaa suunnitella enemmän muutakin elämää :cool:

Omaa napaa; hyvässä kunnossa olen ollut, ei siitä liukastumisesta onneksi seurannut sen kummempaa ja häntäluukin alkaa olla fine. Noh, ärhäkän pukaman sain riesakseni mutta onneksi sekin alkaa jo helpottaa, kun olen muutaman päivän rasvaillut. Viime viikolla oli ultra eli 27+1, vauvan kokoarvio oli 1280 grammaa ja oli siis noin viikon edellä keskiarvoa. Tosin kaikki merkitsevät mitat (pää+reisi+masu) olivat lähes yläkäyrällä, joten varmaankin isohko vauva vaan tulossa. Olihan toi esikoinenkin 3500 grammaa syntyessään ja syntyi kuitenkin kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa eli olisi varmaan ollut noin nelikiloinen, mikäli olisi syntynyt laskettuna aikana.

Korkeisiin paastosokeriarvoihinkin saatiin selvyys, sattumalta, verensokerimittarissa oli häikkää ja kun sain uuden, niin näytti normaalia :D Minähän siis kävin sokerirasituksessa jo viikolla 12 + jtkn, kun ekassa raskaudessa oli RD ja nytkin sain paastoarvoa tasaamaan pitkävaikutteisen insuliinin.

Nonna; ikävä kokemus tuollainen kipu, toivottavasti se oli vaan sokerirasituksesta johtuvaa, niin ei tarvi kärsiä koko loppuraskautta! Onko sulla muuten tietoa, miten kaksoisuus vaikuttaa sikiöiden painoihin? Siis missä vaiheessa putoavat yksösten "kelkasta"? Siis kun ovat yleensä pienempiä syntyessään kuin yksöset... Mietin vaan, kun mulla viikko sitten painoarvio 1300 ja sulla käytännössä samana päivänä molemmilla melkein 1500 grammaa... Kommentoitiinko sulle muuten kokoja kuin että hyvänkokoisia ovat? Itseä vaan mietityttää, kun taustalla RD ja pelko persiissä, että vauvasta tulee sokerivauva...

No, synkistely sikseen ja palataan!!!

-rallis rv 28+1
 
rallis Hyvä, et häntäluu alkaa olla normaali. =)

Mulla ei ole tietoa miten kaksosuus vaikuttaa sikiöiden painoihin. Lääkärit ja kätilöt on yleensä aloittaneet, et yleensä tuplat on pienempiä jne., mut ultratessa todenneet, et nämä kyllä ovat hyvänkokoisia jopa yksöseksi, tuplista puhumattakaan. Ultraajat ovat sanoneet, et kyllä tuo kasvu pian alkaa hidastua, kun viikkoja tulee lisää, mut eipä juuri hidastumista ole tapahtunut - vielä.. Et eipä mua ole peloteltu RD:llä, vaan sanottu pikkuisten olevan hyvänkokoisia ja pituuttakin riittää..

Itse olen kysellyt voisko miun sikiöiden koko johtua RD:stä, mut kuulemma ei ole oireita mikä viittaisi siihen. Tuo asia varmistuu, kun sokerirasituksen tulokset tulee. Siis oliko siulla todettu RD tässä raskaudessa? En mikään guru ole, mut ei miusta siun pikkuinen sokerivauvalta kuulosta. Ainakin istukka toimii hyvin ja muksu voi hyvin ja kaikki on hyvin. Tietty, jos aiemmassa raskaudessa on ollut tuo RD, nih kai se lisää sen riskiä seuraavissa raskauksissa, mut eiköhän siullakin ole kaikki kunnossa. Jotkut vauvat vaan kasvavat isoiksi syystä tai toisesta eikä siinä ole mitään ihmeellistä? =)

Äitini mielestä muksut kasvavat nykyään isoiksi, kun äidit saavat hyvin vitamiineja ja ravintoa verrattuna entisaikoihin. Onhan tuo tottakin...

Joten, todellakin, synkistely hus! Koitetaan nauttia tästä veikeästä ajasta kaikkinen "ihanine" vaivoineen. Kohta nuo syntyy ja sitten on ikävä masua ja liikkeitä... =)
 
Nonna; no mä en oikein tiiä tarkalleen, että onko se varsinaisesti mulla nyt (siis RD), koska vain paastoarvo heitteli - mikä siis ilmeisesti ainakin osittain johtui virheellisestä mittarista - ja olen jostain lukenut, että sokerirasituksessa pitäisi KAHDEN arvon olla poikkeavia, että dg:n saisi... Yhtäkaikki sain kuitenkin ton insun, joten jotain häikkää kumminkin on!

Sekin on mulle kyllä todettu, että istukka- ja napavirtaukset on hyvät eli vauva saa hyvin ravintoa eli siinä valossa ei nyt kovin kumma olisi, että olisi hyvänkokoinen vauveli tulossa. Lääkäri totesi, että mun pituuden/koon (168 cm) huomioon ottaen voi olla ihan normia tuo koko, mies on hiukan alle 180 cm ja hän on ollut syntyessään n. 4100 kg eikä anopilla ole kuulemma mitään ongelmia sokrujen kanssa ollut...

Niin, ja vaikka esikoista odotettaessakin oli ateriainsut, niin poju oli ihan normikokoinen ja syntymän jälkeen mitatut verensokerit (häneltä) ihan normaalit.

Huoh.

:)

-rallis
 
Heipsan!

rallis Mie uskon kans siihen, et kerran istukka toimii ja virtaukset on kunnossa, nih ihmekös tuo, jos isohkoksi vauva kasvaa. Meilläkin mies sekä mie ollaan molemmat oltu isoja syntyessämme 4330g ja 4200g, eikä kummankaan äideillä ole ollut sokereissa häikkää myöskään. Jotkut vaan kasvaa isommiksi kuin toiset.

Kai sit jotain häikkää on kerran insut sait. Seuraako ne paastoarvoja myöhemmin vai otatko insuja raskauden loppuun saakka?

(.) Tänään oli aamulla neuvola ja sitten äippäpoli päivällä. Kaikki kunnossa. =) Sokerirasitustestin tulos oli hyvä eli eivät ainakaan RD:n vuoksi isoja ole nuo meidän vintiöt... Arvot meni näin: 0h 4,6, 1h 4,7 ja 2h 6,4.

Painoeroa muksuilla oli enää 30g ja molemmat rt:ssa. Kuulemma pääsen tod.näk. synnyttämään alakautta. Jännää, kun aletaan puhua synnytyksestä, vaiks vastahan plussa pärähti testiin... aika menee kyllä tosi nopsaan.

Täällä siis kaik o hyvi edelleen. Kuten vissiin muillakin. =)

Vauvoille hankittiin lampaantaljat vaunuihin ja vaunutkin ovat hankittuna anoppilassa. Äiti on tehnyt kauheasti nuttuja, potkareita, sukkia, pipoja, sideharsojuttuja....ja jotain pyjamakangasta huomasin viikonloppuna hänen ompelupöydällä. Ihanasti sekaisin äiti edelleen tulevista lapsenlapsistaan. ;)

Gracon matkarattaat vielä hankinnassa (siihen saa kaksi kaukaloa kiinni) ja pinniksen patjat. Amme-hoitopöytä-yhdistelmä saadaan lainaan ja veden lämpömittari. Vaippoja pitää varmaan alkaa hankkimaan pikkuhiljaa. Kertiksiä ensi alkuun ja kokeilen sit kestoja, kun päästään sinuiksi vauvojen rytmin ja hoidon kanssa. Yksi sitteri lisää ja hoitotarvikkeita; talkkia, voiteita, vanuja...

Jotenkin tässä alkaa olla kauhea kaipuu saada nyytit syliin suukoteltaviksi. Ei malttaisi kauaa enää odottaa *huokaus :heart:

Omanapaista pälpätystä jälleen...mut koittakaas muutkin heräillä keskustelemaan ralliksen ja miun kanssa. Kohta alkaa olla jännät paikat, kun synnytys lähenee... :)
 
Nonna loikkasin lukemaan tuolta syksyn hoidoista plussanneiden pinosta. Itsellä vasta rv 17+2 ja kaksosia kanssa odotan. Mitkä vaunut hommasit? Tässä itsekin ekaa kertaa tuli käytyä alustavasti katsomassa tarjontaa ja vaikeaa on valita. Ootko käynyt sekä neuvolassa että äitiyspolilla? Mulle sanottiin viimeksi, et käy jos lystäät...tuli vähän semmoinen tunne et käy siellä sairaalassa vaan...kun enhän edes tiedä vielä mitä sairaalan seuronnoissa tehdään, kun ensimmäinen on 3 viikon päästä.

Hillitöntä että pian alkaa teillä jo olemaan synnytyksen suunnittelu ajankohtaista! Itsellä tuntuu vielä niin kaukaiselta. Hyviä vointeja kaikille!

t. Lumipuu
 
Moro!

POKS 29+0!!! =)

Nonna; joo, siis mittailen joka aamu ite sokerit sormenpäästä ja kolmena päivänä viikossa aamun lisäksi myös lounaan ja päivällisen jälkeiset (1h) arvot. Nyt aamuarvot on olleet 4.8-5.4, kun yläraja paastolle on 5.5. Sulla on kyllä ollut hyvät rasitusarvot! Ei tosiaan pelkoa RD:sta...

Mulla oli kans eilen neuvola, tarjonta RT (jee!), verenpaine 105/154, hb 128 (jee!!!), vauvelin syke 140... Muuten siis hyvä mutta toi verenpaine on korkea, onneksi mulla on huomenna ultra ä-polilla, sieltä saan varmaan verenpainelääkitysreseptin.

Tosiaan, synnytys lähestyy..! Aika on mennyt niin nopeasti, ettei ole oikein mukana pysynyt. Muakin alkaa ihan simona jännittää synnytys, kun ei ole normaalia synnytyskokemusta vielä ollenkaan (esikoinen syntyi suunnitellusti sektiolla). Kuulemma tätä raskautta ei anneta mennä la:n yli, vaan käynnistellään viimeistään silloin. Ja sektioarven takia pitää kuulemma käynnistää varovaisesti ja enemmän tarkkailla tilanteen etenemistä.

Meilläkin varsinkin oman äitini puolelta on taas havaittavissa lievää höpsähtämistä uuteen vauvaan, kun meidän pojuu ja serkkutyttönsä ovat jo molemmat 3-vuotiaita. Anoppi on ainakin vielä ollut aika cool, arvatenkin, kun kesällä miehen sisko sai oman esikoisensa :)

Ja alkaahan tämä jo itseäkin jännittää!!! Silleen on kiva, kun oikeastaan kaikki tarvittava on jo esikoiselta olemassa mutta täytyyhän sitä uudelle tulokkaalle jotain ihan omaakin ja uutta ostaa tai tehdä :heart:

Palataan!!!

-rallis
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Kiva huomata, että tässä ketjussa on ollut eloa :) Itse olen ollut saamaton kirjoittelun suhteen :ashamed: On ollut ihan hirmuisen kiire töissä, ja Keski-Euroopassakin tuli piipahdettua appivanhempia moikkaamassa miehen kotipuolessa. Anoppi oli hankkinut vaikka mitä vauvatavaraa: unipussia, bodeja, sukkia, pyyhettä... Ja saatiin myös anopin neuloma pikkuinen vauvanliivi jota mieheni oli pitänyt silloin kun oli vauva :) Matkustaminen meni hyvin, shoppailtiin koko päivä yhdessä isossa kauppakeskuksessa, eikä tuntunut missään. Olin jo varautunut siihen, että shoppailut loppuvat lyhyeen kun viimeksi Helsingin reissulla tuli heti kamalia supistuksia enkä edes päässyt kävelemään eteenpäin.

Eilen oli lääkärineuvola. Kaikki hyvin, kohdunkaulaa reilusti jäljellä ja kohdunsuu kiinni. Pissanäyte puhdas ja hemppakin on hiukkasen nousussa, nyt 112 kun viimeksi oli 106. Kelalta ei ole vielä kuulunut mitään.

Liikkeitä tuntuu mukavasti, täytyy sanoa, että nautin jokaisesta :) Saa nähdä sitten kun pikkuinen kasvaa ja potkut tuntuvat kunnolla... Tänään on ollut vähän hiljaisempi päivä, mutta se kai kuuluu asiaan.

Paljon on vielä tavaraa hankkimatta, taitaa aikaa olla siihen vasta joulun jälkeen kun nyt on niin kiire. Silloin voikin katsella alennusmyynneistä kaikkea kivaa, vaikka suurimman osan tavarasta ostan kyllä kirppareilta ja käytettynä. Kestovaippailu kiinnostaisi, mutten ole yhtään vielä ehtinyt perehtyä siihen. Vaikuttaa jotenkin monimutkaiselta, mutta kaipa niitä vaippoja joutuu sitten niin paljon vaihtamaan, että äkkiä sen oppii :)

Ragdoll ja Toivo 27+2
 
Käynpähän vain poksahtamassa: 28+0! Luin, että nyt jos vauva syntyisi, niin olisi 90% mahdollisuus selvitä. Hui! Ollaan jo pitkällä... Välillä tuntuu, että maha on aikas pieni, mutta sf-mitta on ollut kyllä ihan ok. Kaipa tässä vielä paisutaan ihan tarpeeksi :)

Mukavaa joulunodotusta ja muutenkin odotusta kaikille!


Ragdoll ja Toivo 28+0
 
Hellou!

rallis Siun paastoarvot tuntuu olevan normirajoissa kuitenkin? Muutenkin siullakin näyttää menevän kivasti tää raskaus. :) No paineet vissii koholla, mut sitä raskaus taitaa teettää monelle. Itselläkin on paineet noussut, mut normisti ne on tosi alhaalla, ni nyt ne on normitasoa eikä enää huimaa, jos nousee äkkiä ylös. (Siis enää tässä ei kyllä kauheen nopeasti nousta ylös yhtään mistään, mut aiemmin... ;) )

Lumipuu Tervetuloa vaan moikkailemaan ja juttelemaan muutenkin, kun siltä tuntuu. =) Hyvillä viikoilla siekin alat olla ja masu senkuin kasvaa - vai kuinka? Vaunuiksi ensi alkuun otettiin emmaljungan kovakoppainen kaksostenvaunu. Se on aika vanha, mut tosi hyvässä kunnossa, jossa on aluksi hyvä nukuttaa vauvat ja lenkitellä jahka ulos saadaan pikkuiset viedä. Rattaiksi meinataan hankkia brion doublewawet, kun niissä on ns. heittoaisa, et työntösuuntaa voi vaihtaa tosi näppärästi kesken vaunulenkinkin. Jossain emmaljungan mallissa taisi olla kanssa....mut tykkäsin brion mallista enemmän ja sen tavarakorista. Toisiksi rattaiksi nyt heti alkuun gracon travel system-matkarattaat tuplille, kun niihin saa kiinnitettyä kaksi gracon turvakaukaloa ja ovat kevyet nostaa autoon, helppo kasata jne. Liikkuminen yksinkin on noiden ansiosta mukavaa, kun aina mies ei ole saatavilla avuksi. Kaveriltani sain tuon vinkin. Heille syntyi kesällä tuplat, joten hyviä vinkkejä ollaan saatu sieltä.

Sitten tuosta Ä-polista... Miun neuvolassa ei ultrata, joten kävin ennen np-ultraa yksityisellä varmistelemassa, et kaikki on hyvin... Eka kerran menin ä-polille juuri tuohon np-ultraan. Sit toisen kerran rakenneultraan ja siihen tungin hiukan liian aikaisin rv 19+3 ja siks piti mennä uudestaan parin viikon päästä, jotta sydämistä saataisiin 100% varmuus. Eli puoleen väliin saakka kahdesti olisin päässyt ä-polille. Sitten, ko kerroin ä-polilla menevämme 4D-ultraan, ni sain seuraavan ajan joulukuun alkuun, ko turha ultrata liian nopeasti heti perään, jos/kun kaikki on hyvin. Tuosta 4D:stä haluankin sanoa, et menkää siihen viim. viikolla 22-23, jos olette menossa. Kaksosraskaudessa rupeaa olemaan tiivis tunnelma kohdussa aika nopsaan ja sit ei saa kunnollista kuvaa.... Meille kävi just noin ja arvaa vaan harmittiko maksaa silti täyshinta koko lystistä.... no saatiin me varmistus sukupuolille ja rakenteet todettiin kehittyneen molemmilla hyvin ja istukan kunnosta sekä napavirtauksista yms. oikeasti tärkeistä jutuista saatiin kunnon analyysit, et kaikki tosi hyvin masussa molemmilla edelleen. Mut ois se ollut ihana nähdä jo hiukan millaset nassut pikkuisilla on.... :heart:

No niin.. taas karkasi mopo käsistä ja tarinaa tulee... ;) Siulle tod.näk. tehdään rakenneultra siellä ä-polilla, koska menet puolessa välissä sinne. Siinä ne tarkistaa rakenteet ja saattavat kertoa sukupuolen, jos se on mahdollista ja itse haluatte. Tutkivat muistaakseni napanuoran virtauksia ja mittaavat pikkuiset ja antavat painoarviot. Sitten ne antavat seuraavan poliajan sulle. Tai ainakin näin täällä meillä on tehty.

Tuntuu tosi kurjalta tuo siun neuvolatädin suhtautuminen! Toivottavasti sen asenne muuttuu vielä mukavaksi. Välillä itsestä tuntui, et eiks ketään kiinnosta seurata tätä miun tuplaraskautta tarkemmin, mut ei ne turhaan hyppyytä siellä, kun kaikki on hyvin. Nyt vasta ymmärsin sen.... Toisilla paikkakunnilla seurataan tiheämmin, vaiks kaikki olisikin hyvin. Nää on NIIN paikkakuntakohtaisia juttuja. Sen on huomannut.

Joko sie tunnet pikkuisten pienet töytäisyt masussa iltaisin? Onko muuten mennyt kaikki hyvin ja miltä tuntuu? =)

Raggis Onnea poksumisesta! (kuten kaikille muillekin!) Ihania juttuja anopilta oot saanut! Hyvä, et hemppa on noussut. Aika alhaalla se on vieläkin, mut toivottavasti nousee pian normitasolle. Itsekin oon naukkaillut rautavalmistetta välillä (Floradix), vaiks miun hemis on 127 viime mittauksessa.

Aattele! Tuntuu niin hassulta, et jo nyt vois selvitä, jos syntyis! Pidetään pikkuiset masussa vielä pitkään kuitenkin, mut hurjan nopsaa tää aika menee. =)


(.) Täällä kaik hyvin edelleen. Töissä jaksan olla vieläkin ja yötkin nukun aika hyvin taas. Tosin kyllä nuo masukit jumpsuttaa toisinaan melkein valveille... :heart::heart: Seuraava neuvola on ens ma ja sit ä-poli to ja sit onkin jo joulu!

Onko teille tullut mitään outoja himoja? Mie voisin pureskella kalkkitabletteja koko purkillisen ja magnesiumtabletteja.......lisäksi jotkin tuoksut on jotain NIIN ihania. Mies sanookin kaikille, et meidän mamma on ihan sekaisin.... :D Niin ja sinistä jenkkiä on oltava aina saatavilla ja mieluiten sellasena, et ne ois ollut kylmässä pitkään - raksuvat kivasti hampaiden välissä... :ashamed:

Ihanaa joulunodotusta miunkin puolesta kaikille!


Nonna ja sukeltajat 29+2 (poks)
 
Morjens!

POKS 30+0!!! Niin sitä lähdettiin viimeiselle 10-viikkoiselle =) Olo on muuten ok paitsi sain riesakseni kauhean flunssan, ei onneksi kuumetta. Ja tää yskä on jtn kauheeta, kun kutittaa vaan kurkkua eikä meinaa saada yskänpuuskia millään laantumaan - eikä tietenkään saa mitään yskänlääkettä käyttää!!! Ja kun oikein tiukasti yskittää, niin jos rakossa on vähänkin pissiä, niin... :ashamed:

Raggis; tervetuloa takaisin kotimaahan ja palstalle, mukava kuulla, että siellä suunnalla kaikki on ok :) Mulla on alkanu pikkuhiljaa tulla noita supistuksia rasituksesta, ei tosin mitään kipeitä, paremminkin sellaisia kiristyksiä. Epämiellyttäviä yhtäkaikki.

Noista vauvan potkuista, mulla on vasta vajaan viikon tuntunut välillä sellaisia tosi kovia potkuja, ne on varmaan sellaisia asennon vaihtamispotkuja, ainakin tuntuu, että vauva pyörii mahassa vielä aika lailla.

KELA:n päätöksetkin ä-rahasta tuli mutta pakkausta ei ole vielä kuulunut. Olisi kyllä mukavaa saada se, niin ehtisi kaikessa rauhassa pestä, yms. laitella ne valmiiksi paikoilleen.

Nonna; mitäs sulle ja vauvoille?

Palataan!

-rallis
 
rallis Kaikki hyvin täällä edelleen. :) Ens ma on neuvola ja sit to ä-poli. Vaavit potkivat mukavasti masussa ja mitään supisteluja ei ole ollut - ainakaan en ole huomannut. Mie odottelen kanssa päätöstä kelasta. Eiköhän sieltä ala hiljalleen jotain kuulua, vaikka jostain taisin lukea, et jotain viivytyksiä siellä saattaa olla.

Nyt meen tutkii millasia lipastoja netistä löytyisi muksujen vaatteille.... =)
 

Yhteistyössä