V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja ...:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja mäkikuisman puolesta:EN KUITENKAAN HALUNNUT ALKAA SYÖDÄ MITÄÄN LABORATORIOIDEN TUOTTAMAA PASKAA, JOTAK TUHOSI MUN ÄIDIN, VAAN OSTIN PARJATTUA MÄKIKUISMAA JA ELÄMÄNI ON PAREMPAA KUIN IKINÄ.Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja .:
No vois kyllä hiukan päätellä tästä vastauksesta, että terapia jäi hippasen kesken...
Se lääkitys kun ei ole se hoito numero yksi, ei mäkikuisma eikä SSRI, vaan oikean masennuksen hoidossa (tai ahdistuneisuuden) terapia tulee ensin ja lääke on vaan tukitoimi terapian vastaanottamiseksi.
juu en tosiaan saanu terapiaa kelalta eikä ole varaa maksaa ite, että niillä korteilla on pelattava jotka on jaettu, turha ssitä vittuilla.Ole iloinen ja tyytyväinen jos olet itse saanut terapian.
No sori :hug:
Sitä vaan toi masennus on sellanen asia, että ne jotka ei ole sitä kokenu, yleensä tietää sen hoidosta eniten, kuten just jotain tyyliin "syö magnesiumia, kyllä se siitä"
Toki monikin asia tukee toipumista, mutta tärkein hoito on kuitenkin pään sisäinen työskentely ja se on paljon rankempaa, jos ei saa tukea.
Mä voisin suositella sulle yhtä kirjaa: http://www.bookplus.fi/product.php?&isbn=9789511193166
Masennusta on kyllä eri laatuista. Kemiallinen masennus on ainoastaan se, mihin auttaa ssri-lääkkeet. Sitten taas on ihmisiä, jotka taipuu masennukseen psykologisten syiden takia, vailla kemiallista. Silloin lääkitys on yhtä tyhjän kanssa.
Jos on pelkästään psykologisista syista masentunut, voi silloin olla apu jostain magnesiumista, koska lume-vaikutus toimii. Masennus silti ei ole keksitty kuitenkaan, vaikka se lähtee paranemaan ilman lääkitystä.
Lääkehoidon on todettu olevan asianmukainen ainoastaan vaikeassa masennuksessa. Keskivaikea ja lievä antaa paremman hoitovasteen pelkän terapian avulla (resurssipulan takia, tällaista ei kuitenkaan pystytä toteuttamaan, joten yleensä nämäkin lääkitään ensisijaisesti, eikä katsota terapian vaikutuksia) Sitten taas on se, että vaikea masennus ei parane ilman terapiaa, eikä lääkkeitä, suurimmalla osalla tapauksista. Silloin kyse on kemiallisesta epätasapainosta.
Tämä nyt vaan on yleistä jorinaa, nämä nimittäin hyvin harvassa paikassa pystyy toteutumaan hoito niin kuin sen täytyisi mennä oppikirjojen mukaan.