Totta vai tarua? Kuummeessa ei saa mennä saunaan?

en allekirjoita kuumeessa saunomisen haittoja. en ollenkaan. Siinä on vain se, että Pitää muistaa Juoda Todella paljon, mutta kun juo, niin ei mitään hätää. itse olen hiljattain käynyt 2 eri kuumeen aikana kuumassa saunassa pitkään (39kuumeessa) eikä ole tullut mitään haittaa kun on muistanut juoda tarpeeksi

Mä olen sitä mieltä että ku olet kipee niin sitten just kaikki vaatteet päälle tai niin ainakin kaikki sanoo ja kaikissa kirjoissakin lukee että ku mä olen kipee niin pistän kaiki vaatteet päälle että kuume laskee ja muteen olen kipee ja mulla on viidet sukat ja viis paitaa ja viidet housut ni kuume laski 38,4 37.4 että mä ainakin luotan siihen että mulla on paljon vaatteita päällä ja saunomisesta en tiedä sitä tässä mietin koko ajan etttä meniskö vaiko ei menisi koska en tiedä onko se järkevää???!!! Mutta katon tässä viellä netistä että menenkö ja ku kysyin kavereiltaa ni ne sano vaan että ei ne tiedä mutta en kai mä sitten mene ku luki äitä kommentteja täältä ni sitten en usko mitä täällä oli nyt tapahtunu ku olen perjantaina lähössä teneriffalle että en oikein viittis olla nytten sitten haluu mitään muuta tautia että sillee

Siis haloo, siks ihmiselle nousee kuume, että se tuhoais viruksia/bakteereja. Eli turha sitä nyt on ainakaan yrittää alentaa esim. kökkimällä ulkona pakkasessa...

Kuumeisena ei lisätä vaatetta tms, vaan pyritään vähentämään. Itselläni kuume senkun vain nousee, jos menen peittojen alle. Kuumeisen kropan tarvitsee viilentyä, jos kuumetta on paljon.

itse olen kuumeessa ja kipeänä saunassa istunut,eucalyptys tuoksut on tehnyt ihmeitä. mutta viimeks kun olin kipeenä ja saunassa aloin nähdä tähtiä,oksensin ja pyörryin!. muista neste tasapaino ja älä mene saunaan yksin! onneks oli mies kotona joka tuli saunaan huhuilemaan ja löys mut ja sai ihan virvoitettua .

Mä en menis. Tosin kuumeessa isken villasukat jalkaan, laitan paksut college housut jalkaan, paksun paidan päälle ja käperryn viltin alle. En pysty olemaan vähissä vaatteissa tai ilman peittoa kuumeessa, palelen sen verran paljon, että näkyy vapinana. Mä tarviin sillon paljon lämmintä, mutta saunaan en menis kuitenkaan.

Juu, se kuumeen "horkkapalelu" on ihan hirveetä. Silloin tosiaan tekis mieli kääriä kaikki täkit päälle ja lämmitellä saunassa, mutta ikävä kyllä se on VÄÄRIN!! Elimistö pitää jäähdytää.

Mä vedän sen horkan ajaksi kyllä surutta täkkiä ja villasukkaa ylle, sillä kuume nousee kuitenkin minkä on noustakseen. Nouseepa pikemmin ja se helvetin palelu loppuu. Sitten, kun hytinä on loppunut, kuoriudun varusteistani ja alan viilentää. Siinä vaiheessa se ei tunnu lainkaan pahalle.

Yhteistyössä