Totta vai tarua? Kuummeessa ei saa mennä saunaan?

Mä oon taas kuullut että flunssassa ei sais mennä, mutta kuumeessa saa mennä lämmittelemään, jos ei kovin kipakkaa löylyä iske.

No anyway, mä ainakin menisin jos olis vaan mahdollisuus

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
muistaakseni oon jostain lukenu että löylyssä oleminen on elimistölle tosi rankka juttu ja kuumeisenä vielä rankempi,sydän tekee kauheesti töitä ja ei välttämättä tee hyvää

juu.. eli kun oot kuumeessa niin elimistö tekee jo kovasti töitä tuhotakseen sen sairauden sun elimistöstä, jos sit meet vielä kuumaan saunaan elimistö joutuu vielä lisäämään "työtehoansa" ja se on vaaraksi sydämelle..

mut kyl mie ainaki uskaltaisin johonki alalauteille mennä jos ei löylyä heitettäis

Älä mene saunaan äläkä muutekaan pue enemmän kuin normaalisti päällesi ja ne peitot heitä pois. Sulla on kuumetta, et sinä lämpöä tarvitse saunasta etkä huoneenlämmöstä lisää. Lapsillakinhan otetaan vaatetusta pois jotta kuume laskis. tervehtymistä :)

Terveellisyydestä tiedä, mutta kun jos olen kipeänä ja kuumeessa niin aion pukea edelleenkin paljon lämmintä päälle jos mieli tekee ja mennä saunaan tai olla menemättä jos mieli tekee- ihan vaan jotta olisi parempi olo.

Kuumeen joka tapauksessa aiheuttaa jokin bakteeri/virus, joka ei nopeammin kuole kärsit sitten kylmästä tai kuumasta... eli paras vaan nauttia elämästä :)

Juu, se kuumeen "horkkapalelu" on ihan hirveetä. Silloin tosiaan tekis mieli kääriä kaikki täkit päälle ja lämmitellä saunassa, mutta ikävä kyllä se on VÄÄRIN!! Elimistö pitää jäähdytää.

Olen tässä ollut hiukan aikaa kuumeessa ja menin saunaan tulin just saunasta ja voin sanoa, että ei kannattaisi mennä saunaan kuumeessa.
Olo on yhä mitä kauhein ja sydämmeen&keuhkoihin sattuu. Kuumekkin tuntuu nousevan. Tietenkin piti googlettaa tähän aiheeseen liittyvää tekstiä, että löytäisin syyn ongelmaan :D

minä ajattelin kohta käydä saunomassa taloyhtiön vuorolla. nuhaa on, vähän "tokkurainen" olo, mutta kuumemittaria en omista. saapa nähdä kuinka käy!

yleensä jos tunnen itseni kuumeiseksi (kuten nyt), tilanne on itse asiassa päinvastoin, eli on alilämpöä. En tiedä mistä se sitten mahtaa johtua. Kuumeessa taas minusta ei ole tarpeen erityisesti yrittää viilentää itseään (ellei sitten ole hurjan korkeat lukemat), koska elimistöhän kaiketi yrittää tappaa pöpöjä lämmittämällä niitä. edellisen kerran kun flunssa meinasi iskeä, laitoin "kuumeisen oloisena" pipon päähän yhdeksi illaksi: se lämmitti mukavasti ja seuraavana päivänä tauti oli melkein ohi ennen kuin ehti oikein alkaakaan.

Yritin googlailla tietoa siitä, saako vaiko eikö flunssassa saunoa, mutta en oikein löytänyt mitään asiantuntijatietoa. Eli kannan nyt oman korteni kekoon, jospa sitten vaikka törmää omaan tekstiinsä seuraavan lenssun iskiessä :D

itse menin parivuotta takaperin kuumeessa saunaan ja otin kunnonlöylyt. sen seurauksena kuumekesti yli viikon ja sydänvian riski kasvoi kuulemma huomattavasti, joten en suosittele saunomista kuumeisena vaikka kuinka mieli tekisi.

yks vanha tuttu meni joskus kuumeessa(sillon 40v, ja vähän vajaa)talvella pihalle portaille alasti istumaan, ja pakkastaki oli aikas paljo, mut ku istu siä reilun tunnin , ni ei ollu kuumetta, itse en o kokeillu mutta kai sen on pakko toimia, kuume nostaa lämpöä, pakkanen laskee..

Yhteistyössä