TOSTA BAARIIN lähtö ketjusta

• Viestiketjun aloittaja muru
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuota tuota, joo mä pystyn jättämään vastasyntyneen muutamaksi tunniksi isälleen kun pystyn vauvasta huolimatta nauttimaan muista asioista, että se vauva ei mua ole kertaakaan niin sokaissut ettäkö jaksaisin häntä tuntikausia ihailla kokoajan. Mullahan on lapsia muitakin, mitä siitä tulisikaan jos minä täällä vauvan lumoissa kyyhöttäisin vain pikku pilttiä hyssytellen kotona. On menty lasten kanssa, on vauvan kanssa, olen käynyt kaupungilla, olen käynyt lenkillä, ystäväni kanssa kahvilla, joskus vauva mukana, joskus ei. Ja minä jos kuka en todellakaan ole mistään päin masentunut, onhan mulla kerrassaan elämässä niin paljon asioita, jotka pitää mielen virkeänä. Suosittelen ehdottomasti muillekin :)
Plääh, viimeinen kerta.
Muutama tunti omissa jutuissa ei ole sama asia kuin se, että on pakko saada vetää perseet, päästä baariin tai muuten leviää pää. Ihanko totta sinä muutamassa tunnissa vedät perseet, käyt baarissa, selviät ja hoidat taas vauvaa.
Plää plää plää, toista sä vaan samaa jos sulla ei muuta puuhaa ole :D
Jotkut kun eivät vaan tajua. Mutta turhauttavaa tämä kyllä on, myönnetään.
Uskon! Tekisit jotain kivaa :)

vieras
Nyt minä jätän teidän elämääänne turhautuneet Nina Mikkoset tänne "keskustelemaan" kaikessa rauhassa. Saa nähdä mitä on illalla kehkeynyt kun jokainen vaahtoaa ihan aiheen ohi, niitä omia tunkkaisia näkemyksiään missä itse mahtaa elää :) Onnea ja menestystä, tää äiti lähtee TÖIHIN.
Kiitos, sitä samaa! :)
Täytyy vielä sanoa, että ei tarvitse olla elämäänsä kyllästynyt kun kotoakin käsin voi tehdä kaikkea kivaa. Ei tarvitse laittaa lapsia hoitoon ja lähteä töihin :)
Saatko sä rahaa siitä "kivasta" mitä teet kotoa käsin? :D

vieras
Nyt minä jätän teidän elämääänne turhautuneet Nina Mikkoset tänne "keskustelemaan" kaikessa rauhassa. Saa nähdä mitä on illalla kehkeynyt kun jokainen vaahtoaa ihan aiheen ohi, niitä omia tunkkaisia näkemyksiään missä itse mahtaa elää :) Onnea ja menestystä, tää äiti lähtee TÖIHIN.
Kiitos, sitä samaa! :)
Täytyy vielä sanoa, että ei tarvitse olla elämäänsä kyllästynyt kun kotoakin käsin voi tehdä kaikkea kivaa. Ei tarvitse laittaa lapsia hoitoon ja lähteä töihin :)
Pura sä vaan pahaa mieltäs täällä, moro! :) (Meillä hoitaa lapsia kotona mummi )

kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:
Mä en halua tapella vaan jutella asiasta ja syistä ja seurauksista....
Samoin. Edelleenkään ei yhtä poikkeusta lukuunottamatta kukaan ole sanonut, mitä sille äidille sitten pitäisi tehdä. Noin niinkun alkoholistiperheen lapsena ja puolet elämästäni terapiassa käyneenä sanoisin että v*tuttas aika rankasti, jos mielenterveyshoidon resursseja tulisi rasittamaan vastasynnyttäneet, normaalit ja terveet baarissakävijät.

vieras
Usko tai älä, kotona oleminen voi olla joillekin kivaa. Vähän saan, mutta se ei ole pääasia.
Kyllä mä uskon :) ja tiedän. Mulle tuli vaan vähän muuta mieleen tosta sun lauseenmuotoilusta :D

Vieras
Enkä mä ymmärrä että miksi hiivatissa vertaat minua Nina Mikkoseen. En ole kotiROUVA enkä tule sitä koskaan olemaan mutten myöskään vie lapsia 9 kk iässä hoitoon vaan vasta myöhemmin. Toiseksi en ole missän vaiheessa päivähoidosta mitään puhunutkaan.
Huvittaa nämä uraäidit joiden mielestä kotiäiti on sellainen joka on aina kotona eikä hällä ole mitään muuta, koskaan.

n
Usko tai älä, kotona oleminen voi olla joillekin kivaa. Vähän saan, mutta se ei ole pääasia.
pakko sanoa, että taas kerran raha valitettavasti pyörittää tätä maailmaa.
mietippä mun tilanne vaikka, nuori yh opiskelut kesken. ei tarvinu montaa kertaa miettiä hoidanko koulun alta pois vai jäänkö kotiin kituuttamaan.
munlaisia on monia, taloudellisesti ei ole mahdollista, koska rahalla saa, ilman ei. jos mullaolis takuut siitä että saisin elää samanlaista elämää jos olisin kotona, jäisin heti.

ymmällään
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
No ei tossa mitään pahaa olekaan, ei kannata imeä täältä liikaa itseensä juttuja. Ne on vain toisten mielipiteitä, kaikki ei ole edes tosissaan, joku sanoo kiivaammin vaikkei tarkoita, joku on kateellinen kun ei itse pääse ja provosoi. Ja vaikka se olisi jonkun vakaamus ettei alkoholia sovi ottaa, antaa olla kun ei kaikki ymmärrä muuta kuin sen oman pienen pienen maailmansa mihin on tottunut vuosikausia. Ei sun siitä tarvi välittää, en minä ainakaan.
Mä haluan vain tietää
No joo, syitä on niin monia toisten mielestä miksei voi, kun eivät vaan ymmärrä muuta kuin sen mitä heillä neljän seinän sisällä tapahtuu. Eihän kaikki ymmärrä sitä että isäkin hoitaa vauvaa. Uskon että siinä on vähän kateutta, ettei oma mies ei muuta kuin kerran päivässä vaihda vauvalle vaipan ja vähän taputtele syönnin jälkee pyllylle,että siinä se lastenhoito.

Jos jollakulla alusta asti mies on herännyt välillä vauvaa ruokkimaan yöllä, herää vauvan kanssa viikonloppuaamuna ja antaa äidin jäädä nukkumaan, vie vauvaa ulos ja osallistuu niinkuin äiti. Vauvalla on tällöin kaksi erittäin läheistä vanhempaa, joten vauva ei mene sekaisin että toinen välillä lepuuttaa hermojaan muualla.
Ja se että joku käy vaikka 5-10 kertaa vuodessa baarissa ottamassa muutaman on jo jonkun mielestä alkoholiongelmainen, ja se on pois vauvalta jonkun mielestä. Ihan kuin ei sitä voisi lastensa lisäksi joihin todellakin on kiintynyt myös haluta tehdä joskus jotain muuta.
Mulle ei ainakaan kukaan lapsi ole niin ihana etteäkö jaksaisin tuijotella häntä kellonympäri kykenemättä tekemään mitään muuta. Todellakin rakastan lapsiani jakiintymyssuhde on luja, sillä erolla että minulla on myös muita intressejä siinä sivussa. Sori vaan jos jotakin haittaa :)
kukaan ei ole väitänyt että se olisi ongelma... ti että ei välitä lapsistaan... vaan se että jos lapsen ollessa 3 viikkoinen on PAKKO pästä BAARIIN RYYPPÄÄMÄÄN on mielestäni ongelma.. se että jos koko raskaus ajan vain odottaa sitä hetkeä että saa avata pullon ja JUODA ITSENSÄ HUMALAAN... se on ongelma..

Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:
Mä en halua tapella vaan jutella asiasta ja syistä ja seurauksista....
Samoin. Edelleenkään ei yhtä poikkeusta lukuunottamatta kukaan ole sanonut, mitä sille äidille sitten pitäisi tehdä. Noin niinkun alkoholistiperheen lapsena ja puolet elämästäni terapiassa käyneenä sanoisin että v*tuttas aika rankasti, jos mielenterveyshoidon resursseja tulisi rasittamaan vastasynnyttäneet, normaalit ja terveet baarissakävijät.
Niin joo, mitä minulle nyt pitäisi tehdä kun haluan synnytyksen jälkeen sen viinipullon.

Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
kukaan ei ole väitänyt että se olisi ongelma... ti että ei välitä lapsistaan... vaan se että jos lapsen ollessa 3 viikkoinen on PAKKO pästä BAARIIN RYYPPÄÄMÄÄN on mielestäni ongelma.. se että jos koko raskaus ajan vain odottaa sitä hetkeä että saa avata pullon ja JUODA ITSENSÄ HUMALAAN... se on ongelma..
Miten minun nyt sitten tulisi toimia? Miten paha minun tilanne nyt on?

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja n:
mietippä mun tilanne vaikka, nuori yh opiskelut kesken. ei tarvinu montaa kertaa miettiä hoidanko koulun alta pois vai jäänkö kotiin kituuttamaan.
munlaisia on monia, taloudellisesti ei ole mahdollista, koska rahalla saa, ilman ei. jos mullaolis takuut siitä että saisin elää samanlaista elämää jos olisin kotona, jäisin heti.
Oikeasti, ei kiinnosta :D
Emme puhuneet päivähoidosta vaan ihan jostain muusta.

Ja mulle ei tule pahaa mieltä, koska olen normaalilla tunnesiteellä varustettu. Esikoisen kanssa en välttämättä niinkään ollut. Voin ainakin myöntää sen, toisin kuin te muut.

huoh
Itse varmaan tiedät sen parhaiten. Jos koet että pääsi hajoaa ilman sitä viinipulloa, et kykene huolehtimaan lapsestasi ja sitä rataa niin se on huolestuttavaa.

Jos taas tykkäät että viini on jotain mitä olet kaivannut raskausajan ja tuntuu ihanalta ajatukselta päästä avaamaan se pullo niin no problems.

n

Ja mulle ei tule pahaa mieltä, koska olen normaalilla tunnesiteellä varustettu. Esikoisen kanssa en välttämättä niinkään ollut. Voin ainakin myöntää sen, toisin kuin te muut.
no ei varmasti kiinnosta, mutta en muistaakseni ollut minä kuka siitä alkoi puhumaan, esitin oman mielipiteeni, niinkuin säkin.
ota se herne pois sieltä nenästä

Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Itse varmaan tiedät sen parhaiten. Jos koet että pääsi hajoaa ilman sitä viinipulloa, et kykene huolehtimaan lapsestasi ja sitä rataa niin se on huolestuttavaa.

Jos taas tykkäät että viini on jotain mitä olet kaivannut raskausajan ja tuntuu ihanalta ajatukselta päästä avaamaan se pullo niin no problems.
Eli toisinsanoen kun et sitten kuitenkaan tiedä millainen on elämäni tai mitä elämässäni on niin et osaa sanoa? En ole koskaan sanonut, että pääni hajoaa tai en kykene huolehtimaan lapsistani.
Kiitos avusta :hug:

Vieras
no ei varmasti kiinnosta, mutta en muistaakseni ollut minä kuka siitä alkoi puhumaan, esitin oman mielipiteeni, niinkuin säkin.
En ollut myöskään minä. Älä tule minulle angstaamaan vaan toimi niin, ettei tarvitse omia toimia epäillä.

Boogyman: Mene sinne baariin, hommaa lapselle hoitaja jos kerran pää meinaa levitä. Jos jo raskausaikana on tunne että on pakko päästä vetämään pää täyteen niin mieti voisko kyseessä olla alkoholiriippuvuus? ( vaikka eihän alkoholistit sitä myönnä )

Boogyman
En ollut myöskään minä. Älä tule minulle angstaamaan vaan toimi niin, ettei tarvitse omia toimia epäillä.

Boogyman: Mene sinne baariin, hommaa lapselle hoitaja jos kerran pää meinaa levitä. Jos jo raskausaikana on tunne että on pakko päästä vetämään pää täyteen niin mieti voisko kyseessä olla alkoholiriippuvuus? ( vaikka eihän alkoholistit sitä myönnä )
:saint:

kannanottaja

"Ei kiinnosta muiden ongelma/toooosi kiva olla kotona ja saan siitä vähän rahaakin/mulla on niiin normaali tunneside lapsiini/mulla on myös tosi kova itsetunto kun myönnän asioita muihin kirjottajiin verrattuna" - toivottavasti joudut rankkaan duuniin ja kasvatusvastuuseen esikkosi kanssa. Työssäkäyvänä veronmaksajana ja omakustanteisesti terapiassa käyvänä en jaksais yhtään elättää verorahoilla kaltaisiasi itserakkaita kotona lusmuajia.

n

tästä tuli kyllä päivän naurut :D
että kun mä esitän mielipiteeni se on angstaamista, joo-o.... eikä mun toimia tartte epäillä ees ittenikään, mä tiedän että teen niin hyvin kuin vain voin. tää palsta on kyllä niin loppuun kulutettu, -06 vuonna tähän tutustuin, silloin sama meno, erehdyin kertomaan että olen sen ja sen ikäinen opiskeleva nuori ja lapsi tulossa, niin paskaahan sieltä tuli niskaan. tuli palstataukoa ja lapsen synnyttyä sama asia. omia asioita ei saa eikä pidä kertoa siis. täydelliset, tai ainakin itseään muita parempina pitävät nais(mies?)henkilöt jakavat elämän ohjeita muille "huonommille". onko oma elämä sitten niin tyhjää ?

Yhteistyössä