TOSTA BAARIIN lähtö ketjusta

• Viestiketjun aloittaja muru
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja *:
En kirjoittanut tuota kommenttia, mutta tämä vastaajahan vain ihmetteli noita äitejä. Sinä aloit puhumaan huonoista äideistä. Taisiko sittenkin kolahtaa?
en kirjoittanut kumpaakaan, mutta kyllä minusta rivien välistä on luettavissa se, että huono äiti jättää lapsen toisen hoiviin ja hyvä äiti ei jätä.[/quote]

Ja minä taas en näe. Olisko niin, että ne näkee jotka ovat tehneet niin ja kokevat asian noin? :saint:

Vauva oli kaiketi parin-kolmen kuukauden ikäinen kun lähdin ensimmäistä kertaa baariin, eikä kyllä kaduta pätkääkään. Siihen päivään asti olin ollut 24/7 vauvan kanssa, ilman mitään omia kauppareissuja, lenkkejä, yhtään mitään. Lapsella kyllä isä kotona mutta meni pitkän aikaa ennenkuin uskalsi ottaa koko homman "omalle vastuulleen".

Vauva nukkui siinä vaiheessa kokonaisia öitä, ja vanhempani asuivat keskustassa, joten laitettuani vauvan nukkumaan, hoidettuani imetykset ym, hilpaisin rimpsalle kulman taakse.
Asuvat siis eri kaupungissa. Pari kertaa kerkisin käydä ja nyt odotan toista, joten ei tarvitse taas vähään aikaan käydä..

da
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja näin vastaa täydellinen:
Alkuperäinen kirjoittaja honey82:
luoja...täällä äiti "täydellisiä "..mikäköhän on mittapuu ja millähän perustein ... :whistle: Helposi närpitään näitä "näkyviä" paheita....mutta entä jos äiti ois koko ajan kotosalla ja hermot tiukilla lasten kanssa tai ei vain jaksais reagoida tarpeexs nopeeta lapsen tarpeisiin ..luulis et enempi se vauvaan vaikuttas ja jättäs traumoja????....tai miten jos äiti nyt muutaman tunnin poissa ihan sama vuorokauden ajasta riippumatta ..ja vauvalla hyvä hoitaja ,vaikka se isä ..ni keltä se on pois ? ja usein vauva vielä saattaa nukkuakkin sen ajan ..... :| vai onko isä siis huonompi hoitamaan ,muutaman tunnin? vai uskooko oikeesti todellakin joku että traumat nuissa puitteissa saa vauva? Luulis et onnellinen ja jaksava äiti ja isä on vauvalle parasta mitä voi tarjota vanhemmat....
Niin mutta katsos kun niitä lapsia ei pidä tehdä jos ei ole valmis olemaan heidän käytettävissä 24/7 seuraavat 3 vuotta :saint: Ei pidä tehdä lapsia jos on hermot tiukilla lasten kanssa ja haluaa joskus olla heistä erossa. Eikä isä missään nimessä ole yhtä hyvä. Vauvalla on aina läheisempi suhde äitiin koska niin se vaan on. Äiti kantaa vauvaa kohdussaan ja imettää eli äiti on aina parempi kuin isä.
pientä ylilyöntiä... kyllä jossain on vikaa jos raskaus aikana odottaa vaan sitä hetkeä että lapsi syntyy että pääsee taas baariin ryyppäämään.. pahasti on silloin tärkeysjärjestys hakusessa... :(
kyllä äidillä saa olla muutakin elämää vauvan synnyttyä mutta ei vaan voi ymmärtää sitä että 3viikkoinen laitetaan mummolaan hoitoon että pääsee RYYPPÄÄMÄÄN... on pikkasen eriasia lähteä hetkeksi tuulettumaan ja lapsi on isänsä hoidossa kun se että lähdetään vetämään perseet koska onhan vauva nyt jo 3viikkoa ja päähän siinä muuten leviää... jos ei tässä elämässä ole mitään muuta keinoa rentoutua tai huilata kuin vetää pää täyteen viinaa niin kannattaa hakea apua.. se on silloin jo ongelma...
kyllä äiti ihminen saa juoda, saa käydä baarissa, ei se elämä lopu äitiyteen.. mutta ehkä se asenne ja tapa millä asian esittää vaikuttaa myös mielipiteeseen... kuulostaahan se nyt täysin erilaiselta jos sanoo että "menempä käymään kavereiden kanssa parilla kun ei ole tullut nähtyä niitä pitkään aikaan" tai sitten "lähen vetää perseet kun oon ollu jo 3viikkoa vauvan kanssa kotona, nyt o pakko nollata tilanne"
Eli tässä ei ole ongelmana se että vauva on hoidossa ja äiti muualla, vaan se että äiti juo alkoholia ollessaan muualla?

Mä en ole vielä tavannut ainuttakaan raskaanaolevaa joka ei olisi jossain vaiheessa sanonut et odottaa sitä et voi juoda taas edes sen yhden saunakaljan. Ei se tarkoita että tärkeysjärjestys on pielessä tai on alko-ongelma.

kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja näin vastaa täydellinen:
Alkuperäinen kirjoittaja honey82:
luoja...täällä äiti "täydellisiä "..mikäköhän on mittapuu ja millähän perustein ... :whistle: Helposi närpitään näitä "näkyviä" paheita....mutta entä jos äiti ois koko ajan kotosalla ja hermot tiukilla lasten kanssa tai ei vain jaksais reagoida tarpeexs nopeeta lapsen tarpeisiin ..luulis et enempi se vauvaan vaikuttas ja jättäs traumoja????....tai miten jos äiti nyt muutaman tunnin poissa ihan sama vuorokauden ajasta riippumatta ..ja vauvalla hyvä hoitaja ,vaikka se isä ..ni keltä se on pois ? ja usein vauva vielä saattaa nukkuakkin sen ajan ..... :| vai onko isä siis huonompi hoitamaan ,muutaman tunnin? vai uskooko oikeesti todellakin joku että traumat nuissa puitteissa saa vauva? Luulis et onnellinen ja jaksava äiti ja isä on vauvalle parasta mitä voi tarjota vanhemmat....
Niin mutta katsos kun niitä lapsia ei pidä tehdä jos ei ole valmis olemaan heidän käytettävissä 24/7 seuraavat 3 vuotta :saint: Ei pidä tehdä lapsia jos on hermot tiukilla lasten kanssa ja haluaa joskus olla heistä erossa. Eikä isä missään nimessä ole yhtä hyvä. Vauvalla on aina läheisempi suhde äitiin koska niin se vaan on. Äiti kantaa vauvaa kohdussaan ja imettää eli äiti on aina parempi kuin isä.
pientä ylilyöntiä... kyllä jossain on vikaa jos raskaus aikana odottaa vaan sitä hetkeä että lapsi syntyy että pääsee taas baariin ryyppäämään.. pahasti on silloin tärkeysjärjestys hakusessa... :(
kyllä äidillä saa olla muutakin elämää vauvan synnyttyä mutta ei vaan voi ymmärtää sitä että 3viikkoinen laitetaan mummolaan hoitoon että pääsee RYYPPÄÄMÄÄN... on pikkasen eriasia lähteä hetkeksi tuulettumaan ja lapsi on isänsä hoidossa kun se että lähdetään vetämään perseet koska onhan vauva nyt jo 3viikkoa ja päähän siinä muuten leviää... jos ei tässä elämässä ole mitään muuta keinoa rentoutua tai huilata kuin vetää pää täyteen viinaa niin kannattaa hakea apua.. se on silloin jo ongelma...
kyllä äiti ihminen saa juoda, saa käydä baarissa, ei se elämä lopu äitiyteen.. mutta ehkä se asenne ja tapa millä asian esittää vaikuttaa myös mielipiteeseen... kuulostaahan se nyt täysin erilaiselta jos sanoo että "menempä käymään kavereiden kanssa parilla kun ei ole tullut nähtyä niitä pitkään aikaan" tai sitten "lähen vetää perseet kun oon ollu jo 3viikkoa vauvan kanssa kotona, nyt o pakko nollata tilanne"
Tänne pitäs saada kommentoimaan lasten psykiatri ja varhaiskasvatuksen proffa. Leikki-/kouluiässä näkyvät häiriöt on aivan varmasti muusta kiinni kuin siitä, että vauvan äiti on käynyt (kohtuumäärin) baarissa! Kyllä se liian tiukan riippuvuussuhteen luominen lapseen tekee pahempaa jälkeä. Kokemusta on henkilökohtaisesti.

voi daa
Alkuperäinen kirjoittaja da:
Mä en ole vielä tavannut ainuttakaan raskaanaolevaa joka ei olisi jossain vaiheessa sanonut et odottaa sitä et voi juoda taas edes sen yhden saunakaljan. Ei se tarkoita että tärkeysjärjestys on pielessä tai on alko-ongelma.
Sun mielestä saunakalja =ryyppäys

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Tänne pitäs saada kommentoimaan lasten psykiatri ja varhaiskasvatuksen proffa. Leikki-/kouluiässä näkyvät häiriöt on aivan varmasti muusta kiinni kuin siitä, että vauvan äiti on käynyt (kohtuumäärin) baarissa! Kyllä se liian tiukan riippuvuussuhteen luominen lapseen tekee pahempaa jälkeä. Kokemusta on henkilökohtaisesti.
Haloo, me puhutaan vastasyntyneestä! Ei varmasti voi olla liian tiukkaa riippuvuussuhdetta.

vieras
No ei tossa mitään pahaa olekaan, ei kannata imeä täältä liikaa itseensä juttuja. Ne on vain toisten mielipiteitä, kaikki ei ole edes tosissaan, joku sanoo kiivaammin vaikkei tarkoita, joku on kateellinen kun ei itse pääse ja provosoi. Ja vaikka se olisi jonkun vakaamus ettei alkoholia sovi ottaa, antaa olla kun ei kaikki ymmärrä muuta kuin sen oman pienen pienen maailmansa mihin on tottunut vuosikausia. Ei sun siitä tarvi välittää, en minä ainakaan.

kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Haloo, me puhutaan vastasyntyneestä! Ei varmasti voi olla liian tiukkaa riippuvuussuhdetta.
Jos ikinä koskaan ei äidillä ole ollut opiskelua/työtä/harrastusta/kaveriporukkaa/lemmikkiä, johon on uppoutunut täysillä eli määrittänyt itseään jonkun elämässään ulkopuolelta tulevan asian kautta, niin voi olla riski että vauvasta (joka kasvaa lapseksi, nuoreksi ja aikuiseksi) tulee se tekijä, jonka kautta elämä vain ja ainoastaan määrittyy. Se, missä vaiheessa muu elämä astuu kuvioihin on yksilöllistä eikä tarkoita todellakaan suoraan kasvatusongelmaa tai välinpitämättömyyttä. Se taas on vaarallista, jos kieltäytyy asioista siten että alitajuisesti ryhtyy syyllistämään vauvaa/lasta olemassaolostaan. Ja turha sanoa että ei olisi pitänyt tehdä lasta - näitä äitejä on pilvin pimein ainakin ajoittain.

n
jos ihan totta puhutaan, mua ei kiinnosta kuinka pienenä lapsensa on hoitoon jättäny ja baariin lähtenyt ;P se on jokaisen oma asia ja siihen vaikuttaa niin moni asia mitä moni palstalainen ei voi kuuna päivänä ymmärtää! ite lähdin ekaa kertaa viihteelle joulukuussa, ja lapsi synt. tammikuussa. hyvin oli menny, oli jopa koko viikonlopun poissa.

että kuka meistä on muita tuomitsemaan ? voihan se olla niinkin että täällä esitetään pyhimystä, että "soosoo olit ryyppäämässä kun lapsi oli pieni" ja tosiasia voi olla se että ko. äiti on tehnyt itse jtn, mitkä kukaan muu ei välttämättä ois tehnyt.....

mulla henk koht toi ryyppääminen ei oo etusijalla elämässä, ei edes sillon kun on lapsivapaata. harmillisin moni kaveri vaan mieltää näkemisen lauantai tai perjantai iltaan, baarissa tms.

Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei tossa mitään pahaa olekaan, ei kannata imeä täältä liikaa itseensä juttuja. Ne on vain toisten mielipiteitä, kaikki ei ole edes tosissaan, joku sanoo kiivaammin vaikkei tarkoita, joku on kateellinen kun ei itse pääse ja provosoi. Ja vaikka se olisi jonkun vakaamus ettei alkoholia sovi ottaa, antaa olla kun ei kaikki ymmärrä muuta kuin sen oman pienen pienen maailmansa mihin on tottunut vuosikausia. Ei sun siitä tarvi välittää, en minä ainakaan.
Mä haluan vain tietää

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Haluan tietää, että mitä ongelmia se tuo lapselle jos äiti käy viihteellä kun lapsi on vielä vauva?
Minä myös! Mä haluan jonkun pidemmällä aikavälillä tehdyn tutkimuksen tulokset ja kiistattoman näytön siitä että kaikista lapsista joiden äiti on käynyt baarissa ensimmäisen puolen vuoden aikana tulee häiriintyneitä. Mä haluan muitakin perusteluja kuin sen että se ei ole yleisesti hyväksyttyä. Joten,etsikääs mulle sellainen tutkimus niin sit uskon että baariin meneminen on lapsen henkistä pahoinpitelyä.

ymmällään
ongelma taitaa olla nyt siinä että keskustelussa ei ole kultaista keskitietä...
on vaan kaksi äärilaitaa.. joko kaikki saa tehdä ninkuin huvittaa, oma lapsihan se on kyseessä tai sitten ei saa tehdä mitään...
voisko se nyt kuitenkin olla niin että äidit saavat käydä juomassa,ulkona,olla yksin,tarvita omaa aikaa etc mutta niin ettei lapselle aiheudu haittaa, eli jos pitää suoraan synnäriltä päästä ryyppäämään, jos se on ensimmäinen asia mitä mieleen tulee kun kotio vauvan kanssa pääsee niin on pahasti hakusessa vanhemmuus silloin, kyllä kait jokainen nyt ymmärtää mikä on ero yhden tai kahden sauna kaljan ja perseiden vetämisen välillä... kyllä on suuri ero onko ihan pieni vauva kotona isän kanssa kuins e että se tungetaan sille joka sen suostuu hoitoon ottamaan... se ettää onko vauva 3 viikkoinen vai 3kk ikäinen kun sinne baariin lähdetään...
tästä nyt halutaan vääntää tahallisesti sellainen ongelma jossa vastakkain on "täydelliset" äidit ja "huonot" äidit, ei se että lapsi on hoidossa ole paha asia, vaan tärkeintä on missä ja minkä ikäisenä ja kuinka pitkään... kyllähän sen näkee niistä vauvoista joiden äidit on riekkunut,ryypännyt ja nakannut vauvan milloin mihinkin... ei niistä lapsista täyspäisiä tule tekemälläkään... onneksi suurin osa niistä huostaanotetaan jotta tilanne korjaantuu edes vähän...

Haluan tietää, että mitä ongelmia se tuo lapselle jos äiti käy viihteellä kun lapsi on vielä vauva?
Varmaan ongelmana ei tässä ollut vauvan pärjääminen vieraanhoidossa vaan äidin suhde vauvaansa ja alkoholiin tilanteessa jossa vauvan ollessa muutaman viikon ikäinen täytyy päästä ryyppäämään ettei pää hajoa.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Varmaan ongelmana ei tässä ollut vauvan pärjääminen vieraanhoidossa vaan äidin suhde vauvaansa ja alkoholiin tilanteessa jossa vauvan ollessa muutaman viikon ikäinen täytyy päästä ryyppäämään ettei pää hajoa.
AIVAN! Kiva, että edes joku ymmärtää :flower:

Boogyman
Eli kun minä vaikean raskauden jälkeen haluan mahdollisimman pian avata viinipullon niin suhde vauvaan on huono?

minä
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mutta täytyy sanoa, että ihmettelen äitiä, kuka lähtee, jos vauva on esim. kuukauden tai alle 6 kk..
Eli siis huonot äidit lähtee ulos kun lapsi on alle 6kk. Mä taidan olla näillä kriteereillä huono äiti. Koskas ois sitte sovelias aika käydä tuulettumassa? Kun lapsi aloittaa koulun? lähtee armeijaan? Täyttää 30? Ärsyttää tollanen tarkan rajan asettaminen. Toisille on ok, että lähtee ulos vaikka kun lapsi on 4kk (imetys loppunut, isä hoitaa),toiset ei ehkä halua lähteä enää koskaan.
En kirjoittanut tuota kommenttia, mutta tämä vastaajahan vain ihmetteli noita äitejä. Sinä aloit puhumaan huonoista äideistä. Taisiko sittenkin kolahtaa?
en kirjoittanut kumpaakaan, mutta kyllä minusta rivien välistä on luettavissa se, että huono äiti jättää lapsen toisen hoiviin ja hyvä äiti ei jätä.
Vauva on aika pieni vielä puolivuotiaanakin. En sanonut, että sellainen joka lähtee on huono äiti. Ihmettelen vaan sitä tarvetta lähteä. Itselläni tietysti vauva on synnyttyään ollut elämän keskipiste ja hän oikeastaan määrittelee minunkin menot.. Kukin tyylillään kuitenkin.

....
Mä haluan vain tietää
No joo, syitä on niin monia toisten mielestä miksei voi, kun eivät vaan ymmärrä muuta kuin sen mitä heillä neljän seinän sisällä tapahtuu. Eihän kaikki ymmärrä sitä että isäkin hoitaa vauvaa. Uskon että siinä on vähän kateutta, ettei oma mies ei muuta kuin kerran päivässä vaihda vauvalle vaipan ja vähän taputtele syönnin jälkee pyllylle,että siinä se lastenhoito.

Jos jollakulla alusta asti mies on herännyt välillä vauvaa ruokkimaan yöllä, herää vauvan kanssa viikonloppuaamuna ja antaa äidin jäädä nukkumaan, vie vauvaa ulos ja osallistuu niinkuin äiti. Vauvalla on tällöin kaksi erittäin läheistä vanhempaa, joten vauva ei mene sekaisin että toinen välillä lepuuttaa hermojaan muualla.

Niin mäkin. Itse kävin katsomassa kaverin bändiä kun vauva oli muutaman viikon vanha. Siihen saakka olin ollut 24/7 vauvan kanssa ja se hetki ihan itsekseen kavereita moikaten teki mielenterveydelle hyvää. Otin pari siideriäkin ja isä hoiti (nukkuvaa) vauvaa sen ajan. En koe hylänneeni vauvaa "baari-ja kaveririippuvuuteni" vuoksi, vaan keräsin itselleni voimia pienellä happihyppelyllä. Se, että äiti menee vaikka johonkin harrastukseen jättäen vauvan hoitoon, ei ole tuomittavaa, mutta jos osoite on baari (alkoholimääriä laskematta) tekee äidistä kamalan lapsen heitteillejättäjän jolla on arvomaailma sekaisin :/

n
AIVAN! Kiva, että edes joku ymmärtää :flower:
EDELLEEN: et voi tuomita kun et tiedä mitä siinä on taustalla. äiti on voinut esim olla koko sen ajan aivan kiinni lapsessaan ja tarvitsee sitä nollausta, joka tässä tapauksessa oli baariin lähtö.

MIELUUMMIN SE, KUIN YKSI MERKINTÄ PAHOINPITELYTILASTOON LISÄÄ, eikö ?

kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Niin mäkin. Itse kävin katsomassa kaverin bändiä kun vauva oli muutaman viikon vanha. Siihen saakka olin ollut 24/7 vauvan kanssa ja se hetki ihan itsekseen kavereita moikaten teki mielenterveydelle hyvää. Otin pari siideriäkin ja isä hoiti (nukkuvaa) vauvaa sen ajan. En koe hylänneeni vauvaa "baari-ja kaveririippuvuuteni" vuoksi, vaan keräsin itselleni voimia pienellä happihyppelyllä. Se, että äiti menee vaikka johonkin harrastukseen jättäen vauvan hoitoon, ei ole tuomittavaa, mutta jos osoite on baari (alkoholimääriä laskematta) tekee äidistä kamalan lapsen heitteillejättäjän jolla on arvomaailma sekaisin :/
Peesi. Eikun lastensuojelun tädit baareihin kyselemään onko puolen vuoden sisään synnyttäneitä;)..

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
No joo, syitä on niin monia toisten mielestä miksei voi, kun eivät vaan ymmärrä muuta kuin sen mitä heillä neljän seinän sisällä tapahtuu. Eihän kaikki ymmärrä sitä että isäkin hoitaa vauvaa. Uskon että siinä on vähän kateutta, ettei oma mies ei muuta kuin kerran päivässä vaihda vauvalle vaipan ja vähän taputtele syönnin jälkee pyllylle,että siinä se lastenhoito.

Jos jollakulla alusta asti mies on herännyt välillä vauvaa ruokkimaan yöllä, herää vauvan kanssa viikonloppuaamuna ja antaa äidin jäädä nukkumaan, vie vauvaa ulos ja osallistuu niinkuin äiti. Vauvalla on tällöin kaksi erittäin läheistä vanhempaa, joten vauva ei mene sekaisin että toinen välillä lepuuttaa hermojaan muualla.
Meillä mies on hoitanut molempia lapsia alusta saakka imetystä lukuun ottamatta yhtä lailla kuin minä. Itse asiassa hoito esikoisen yösyötöt aina ja hoitaa tätä toistakin öisin vaikka käy töissä. Eli voin jättää kyllä lapsen isälleen, mutta olen silti sitä mieltä että jossakin ( äiti ei ole valmis vanhemmuuteen, on masennusta, tunneside vauvaan vajavainen tms ) jos pystyy ja ennen kaikkea haluaa jättää vastasyntyneen baarireissun ajaksi eli monen moneksi tunniksi. Ei ole kyse vauvasta, ei isästä vaan äidistä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Mä haluan vain tietää

Aivan!! Mä meinasin laittaa äsken ihan samaa,että ehkä se äidin tuulettuminen herättää sen takia niin paljon kauhua,kun jotkut ihan tosissaan ajattelee että vauvalle ei ole olemassa ketään muita kuin äiti. Hirveen ristiriitasta ajattelua täällä,mies on sika ja heittiö jos ei osallistu lapsenhoitoon mutta kuitenkin äiti on niin ylivertainen että isä ei pääse lähellekään samaa tasoa.

Yhteistyössä