Tosi-tv-äidistä tehtiin perätön lastensuojeluilmoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kielletty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Kipa";25837207]Näyttää aivan normaaleilta sääriltä mun mielestä. Tuollaiset meidänkin lapsella on eikä hän mikään himoliikkuja ole. Hoikka tyttö ollut koko pienen ikänsä.[/QUOTE]

Varmaan ihan peritty ominaisuus. Olikohan sillä isällä "länget" noilla Niittyviidoilla?

Itse mietin vähän muuta perheestä; kuka saa rahat lasten keikoista ja miten suuri osa rahoista menee vanhemmille. Onko tämä vain bisnestä lapsilla? Lapset vetää 100keikkaa vuodessa. Eikös nuo isommatkin starat huilaa välillä ja valittelevat miten pitää pitää taukoa keikoissa. Mutta kun lapsille keikkaa pukkaa...ja rahaa...

[QUOTE="Lennu";25837235]Ihan varovasti nyt vastailen, mutta mä kiinnitin noihin sääriin kans huomion.... Melko paljon on mustelmia :( Toki paljon on kyllä lapsilla fyysisiä harratuksiakin...[/QUOTE]

Mun tyttö harrastaa ainoastaan tanssia kerran viikossa ja jalat vielä pahemmassa kunnossa,aivan järkyttävät mustelmat jatkuvasti.

Aika pahasti oli lasten jalat vääntyneet. :( Ei lasten jalat kestä liikuntaa mielin määrin.
Kuulostaa muutenkin siltä tuo äiti juttuineen ettei ole ihan se penaalin terävin kynä...

Yksi aikuinen tuttava on työhullujen vanhempien tuotos. Vanhemmilleen ei ole ikinä poikkisanaa sanonut, käy vaan terapiassa nykyään kaikessa hiljaisuudessa.

mun mielest noi tyttöjn jalat on juuri perus hiihtäjän jalat. katsokaa vaikka ketä kilpahiihtäjää tahansa.

mut muuten kun luin juttua lehdestä niin pisti silmään aika monta asiaa.
onhan tuollainen työnteko-superäitiys mahdollista kun on noin osallistuvat isovanhemmat ja joustava työ. eli turhaan narisee vanhemmista jotka eivät voi olla kotona kun lapset tulee koulusta. tää maailma pyörii myös iltaisin ja öisin. isovanhemmat hoitaa poikaa sen ajan kun tytöt koulussa. eli äidillä aikaa tehdä töitä. harvaa työtä voi tehdä kotoa-hallilta käsin tietokoneella.

eli jos meillä joku vahtis lasta kun mä teen töitä, mulla ja miehellä olisi työ jota voi tehdä mihin kelloon aikaan tahansa yms yms niin kyllä meilläkin kerittäisiin olemaan yhdes ja harrastamaan vaikka kuinka paljon. mutta aina se ei ole mahdollista.

ja jos lapset tykkää harrastaa ja koulu sujuu niin mikäs siinä. ei se mun mielstä ole pois keneltäkään. toisaalta koska he näkevät kavereita ja lekkivät? käyttävät mielikuvitusta. valittelivat kun perjantaina ei ole mitään harrastusta niin on tylsää. on ihan hyvä et joskus on tylsää. se antaa aikaa ajatuksille.

Mun käy sääliksi lapsia. Toivottavasti lapset kestävät äidin asettamat paineet ja haaveet. Niin moni on palanut loppuun jo nuorena, kun lapsi itse tai lapsen vanhemmat ovat asettaneet liian kovat paineet.

Tosta nyt sai sen käsityksen, että se on tietty perheen tietämä tyyppi, joka ton ilmoituksen on tehnyt ja saattaa tehdä uusiakin ton alkaneen ohjelman perusteella. Toi Marjohan on itse myös tosi laiha, joten eihän se ihme ole, että jälkeläisetkin ovat. Iloisilta lapsilta noi kaikki vaikuttavat.

Siis mikä noissa säärissä nyt oli outoa? Mistä mustelmamäärästä te puhutte? Kun mun silmiin osui ehkä pari pientä laikkua.

Meillä lapset ei edes harrasta fyysisiä urheilulajeja ja silti heillä on etenkin kesäisin tosi paljon mustelmia; kiipeilevät puissa, hyppivät kiviltä ja kannoilta, ajavat pyörillä (ja joskus kaatuvat) jne.

Minusta aika uskomatonta miten ryhdytään vihjailemaan jotain jonkun kuvan perusteella. Iloisen näköisiä lapsia. Jotain rajaa vois kyllä vetää noihin kommentteihin.

Ainakana tuohon tositv - ohjelmaan osallistuminen ei liene lasten päätös ?
Enkä ymmärrä mitä hyvää lapsille seuraa tv-touhuista.
Eiköhän siinä altisteta lapsia jo vaikka mille - julkisuudelle ja kaikenlaiselle mahdollisesti psyykeenkin vaikuttavalle jutulle.
Jos lapsia ajattelisin ja vaikapa omaani - en laittaisi häntä tv-ohjelmaan...

Eli ymmärrän ihan hyvin jos joku läheinen - vaikka mummo - olisikin sitä mieltä että liika on liikaa - vaikkapa muun tohinan päälle viellä telkkariin raahaaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;25837310:
Yksi aikuinen tuttava on työhullujen vanhempien tuotos. Vanhemmilleen ei ole ikinä poikkisanaa sanonut, käy vaan terapiassa nykyään kaikessa hiljaisuudessa.

Satuin tapaamaan joskus työhullujen yrittäjävanhempien vanhimman lapsen. Oli lapsista vanhin ja oli joutunut huolehtimaan viidestä nuoremmasta. Nelikymppisenä tuli burn out ja myös fysiikka petti. Vanhemmilla oli taloja ja mökkejä, mutta millä hinnalla....

Yhteistyössä