Törmäyskurssilla koiranomistajan kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sommarcat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sommarcat

Aktiivinen jäsen
14.06.2007
3 037
0
36
Mulla sitten tänään meni piuha. Siskontyttökin säikähti...
Olimme kirjastossa ja jätettiin pyörät parkkiin niille tarkoitetuille paikoilleen. Ei ollut telinettä, mutta sellaiset tolpat, joihin sitten voi pyörän laittaa kiinni.
Noh..kirjastoreissun jälkeen sitten palattiin pyörille, ja siinä on sitten haukkuva, hyppivä ja muriseva koira kiinni mun pyörän vieressä.
Ok, hyvä että oli kiinni, mutta perässä oli kolmen metrin ketju.

Eli siis siinä se sitten hyppi ja pomppi päin eikä omistajaa mailla ei halmeilla.
Poika 2,5 vee säikähti sitä räkytystä ja turvautui mun jalkojen juureen.
En voinut mennä ees sitä pyörää sieltä ottamaan.
13-vee siskonlikka meni rohkeesti ja koira näykkäsi, ei purrut. Rohkea tyttö otti vaan pyörän ja tää koira sitten hyppi ja äris, ja sinkas sieltä mua kohti. Poikani oli mun vieressä ja siinä sadasosa sekunnissa se koira juoksi sieltä pyörän luota ja hyppäsi poikaani vasten.
Poika kaatui selälleen asfalttiin...Huuto tuli, arvata saattaa!
Siinä vaiheessa alkoi mun suusta sadatus ja koiran omistaja ilmaantuu paikalle.
Arvatkaa mikä oli kommentti?
On aikuisen tehtävä ottaa se pyörä pois sieltä telineestä!!
Ei muuta!
Otti koiransa ja lähti, mä huusin perään että mites otat kun toi koira on tossa!
Ei vastannut mitään , meni kiireesti autoonsa ja ajoit pois!
Siis mun mielestä toi oli niin ala-arvoista käytöstä että!
Ja onneksi näin minkälaisella autolla oli liikenteessä ja koira silminnäkijämummon mukaan on siinä usein...mies sanoi lähtevänsä huomenna kirjastoon...

KIitos! Sain purettua tän kiukun!!

mä en vaan tajua. Oikeesti mun koirallinen ystäväni oli tässä meillä tänään myöhemmin ja kerroin hänelle. Se oli kanssa tosi järkyttynyt. Kun siinä kirjaston vieressä on tori, ja siinä tolppia vaikka kuin hitosti!
Miksi se koira piti siihen tolppaan laittaa, missä on ihmisiä ja niin pitkällä kettingillä?
Oli vielä niin luihun näköinen tyyppi....

Olipa tökerö koiranomistaja. Junnua puri aikoinaan sakemanni naamaan ja osittain vika oli mussa. Koira oli kaupan edessä kiinni, mutta silloin vielä koirattomana en osannut edes kuvitella, että koira makasi pitkän hihnansa päällä. Ja päästin junnun kulkemaan 2 metrin päästä koirasta. Sillä seurauksella, että pitkässä hihnassa ollut koira hyökkäsi ja puri lasta naamaan.

Noista tilanteista voi tulla lapselle tosi paha koirakammo ja jos sille kammolle ei mitään tehdä, niin aikuisena koirien vihaaja. Mä jouduin aikoinaan tekemään melkoisen työn, jotta tuo kuopus suostui siihen, että meillekin tulee iso koira. Pienen koiran olisi ottanut, mutta isoja pelkäsi kuollakseen.

Mullekin mun siskon mies sanoi, että olisit potkassut. No en varmasti, ellei sitten ois käynyt tosissaan kiinni, niin puolustukseksi olis tehnyt varmaan mitä. Siis että en tiedä mitä sitten ois tapahtunut.
Mutta ei se koiran vika ole, jos on mulkku omistaja!!

Ikävää että tollasiinkin urpoihin koiranomistajiin törmää joskus. En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että otetaan koira mukaan jollekin kauppa- tms. reissulle. Ei se koira sitä tajua, että omistaja vaan "käväsee" ihan nopeasti asioilla. Aina kuitenkin joku menee sitä koiraa lääppimään, kun ei ole itse siinä vahtimassa. Ja sit joskus joku koira saattaa alkaa murista ja vartioida siinä, että mene siitä ohi sitten :/ Joskus olen nähnyt koiran kytkettynä pyörätelineeseen pubin eteen. Isäntä tai emäntä on mennyt "ihan vaan pikapikaa" yhdelle (tai kahdelle, kolmelle jne.) Tuntuu että joillain ei vaan ole aivoja.

arvaa miksi olen koko ikäni pelännyt koiria? Naapurin koiran takia, joka halusi vain leikkiä. Just joo, se oli vaan 3 kertaa mun kokonen. Ja se siis oikeasti vain leikki, ei purrut, ei mitään!

Että ap:n lapsi on tod.näk. loppuelämänsä koirakammoinen. Mikä ei välttämättä ole huono asia.
En käsitä mitä virkaa on koiralla jossain kaupunkikaksiossa. Seura ei ole syy: se koira on joka tapauksessa yksin suurimman osan ajasta: yöllä nukutaan ja päiväläl omistaja on 9 tuntia työssä (matkat ja kaupassa käynti..) jee, kolme tuntia laatuaikaa koiran kanssa, joka sitten loppupäivän saa traumoja kun on yksin kämpässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Olipa tökerö koiranomistaja. Junnua puri aikoinaan sakemanni naamaan ja osittain vika oli mussa. Koira oli kaupan edessä kiinni, mutta silloin vielä koirattomana en osannut edes kuvitella, että koira makasi pitkän hihnansa päällä. Ja päästin junnun kulkemaan 2 metrin päästä koirasta. Sillä seurauksella, että pitkässä hihnassa ollut koira hyökkäsi ja puri lasta naamaan.

Noista tilanteista voi tulla lapselle tosi paha koirakammo ja jos sille kammolle ei mitään tehdä, niin aikuisena koirien vihaaja. Mä jouduin aikoinaan tekemään melkoisen työn, jotta tuo kuopus suostui siihen, että meillekin tulee iso koira. Pienen koiran olisi ottanut, mutta isoja pelkäsi kuollakseen.

ystäväni tuli käymään meillä mukavan koiransa kanssa tämän episodin jälkeen. Ainakin poika oli kovasti ystävän koiran perään, joten toivon että elinikäistä kammoa ei jäänyt.
Jos mun äiti olisi ollut siellä kirjaston pihalla samassa tilanteessa, niin pyörä olis ollut telineessä niin kauan, että omistaja tulee paikalle. (pelkää kaikkia koiria paljon) Enkä tiedä olisko tullut ellei sitä jumalatonta mekkalaa olis syntynyt...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Että ap:n lapsi on tod.näk. loppuelämänsä koirakammoinen. Mikä ei välttämättä ole huono asia.
En käsitä mitä virkaa on koiralla jossain kaupunkikaksiossa. Seura ei ole syy: se koira on joka tapauksessa yksin suurimman osan ajasta: yöllä nukutaan ja päiväläl omistaja on 9 tuntia työssä (matkat ja kaupassa käynti..) jee, kolme tuntia laatuaikaa koiran kanssa, joka sitten loppupäivän saa traumoja kun on yksin kämpässä.

Mitenniin ei ole huono asia? Muista sanoa ahtaanpaikankammoisille "ei välttämättä ole huono asia, että pelkäät ahtaita paikkoja. Voihan hissikin pudota!" Ja miten se eroaa, että onko koira 9h kaupunkikaksiossa vaiko maatalossa sisällä?

Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Mä olin tänään grillillä kahden lapsen ja nöffin kanssa. Ihme kyllä kukaan ei edes mulkoillu pahasti, vaikkei tuollainen koira varmaan monenkaan ruokahalua ainakaan kiihota... :whistle:

No eipä tässä kyllä onneksi siitä ollut kysymys... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Mä olin tänään grillillä kahden lapsen ja nöffin kanssa. Ihme kyllä kukaan ei edes mulkoillu pahasti, vaikkei tuollainen koira varmaan monenkaan ruokahalua ainakaan kiihota... :whistle:

No eipä tässä kyllä onneksi siitä ollut kysymys... :whistle:

Ei ollutkaan, mutta tulinpa kuitenkin kirjoittaneeksi tänne. Sori.

En ymmärrä noita joitakin koiran omistajia kun eivät ymmärrä, että jotkut pelkäävät koiria. Itelläkin on koira ja toinen tulossa, mutta tiedän sen että jotkut pelkäävät koiria. Oma koira onkin aika agressiivisen oloinen vieraita kohtaan vaikka loppu peleissä pelkää ite enemmän mitä ihminen, joten mun koiraa pelätään paljon ja tiedostan sen enkä köytä sitä kiinni mihinkään kirjaston tai kaupan eteen vaan jätän kotia.

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
mutta saanko kysyä sinulta Besserwisser, että mitä mieltä olet koiranomistajana kirjoituksestani?
Rehellisesti...

Mä en koskaan jättäis arvaamatonta koiraa mihinkään ihmistenilmoille vartioimattomaks. Toisaalta, mä en kyllä haluais omistaakaan arvaamatonta koiraa.

Kaupan eteen jätän kyllä oman koirani kiinni, jos tarvetta pikaiselle kaupassa käynnille tulee kesken kaiken. Esim. tänään käytiin lasten kanssa ostamassa aurinkorasvaa kaupasta ja koira jäi tietenkin ulkopuolelle odottamaan.

Ja mitä suhun ja siskosi tyttöön tulee, niin toimitte mielestäni ihan fiksusti. Se koiranomistaja on tässä tarinassa se vähä-älyinen osapuoli.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ikävää että tollasiinkin urpoihin koiranomistajiin törmää joskus. En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että otetaan koira mukaan jollekin kauppa- tms. reissulle. Ei se koira sitä tajua, että omistaja vaan "käväsee" ihan nopeasti asioilla. Aina kuitenkin joku menee sitä koiraa lääppimään, kun ei ole itse siinä vahtimassa. Ja sit joskus joku koira saattaa alkaa murista ja vartioida siinä, että mene siitä ohi sitten :/ Joskus olen nähnyt koiran kytkettynä pyörätelineeseen pubin eteen. Isäntä tai emäntä on mennyt "ihan vaan pikapikaa" yhdelle (tai kahdelle, kolmelle jne.) Tuntuu että joillain ei vaan ole aivoja.

Niin ja itselläni on siis koira.

Alkuperäinen kirjoittaja c:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja juma:
Oisk kyl koira saanut kyytiä!!!!

Jaa, miksi? Omistajan vika, ei koiran.

No ei se omistaja sitä lasta näykkinyt ja päälle hyökännyt.

koiraa pitäisi suojella iteltään..
omistajan täytyy tajuta ettei voi jättää koiraansa paikkaan jossa voi olla vaaraksi muille ihmisille

Asiaa vähän sivuten..
Ihmettelen miten ihmiset jättää koiriaan yksin vaikka kaupan ulkopuolelle? Mitä jos joku tuntemeton tuleekin niitä härkkimään, tahallaan kiusaamaan tms? (Saalla tavalla en jättäis vauvaa vaunuihin ulos kun käyn kaupassa).

Ap:n tilanteessa en tiedä mitä olisin tehny. |O

Yhteistyössä