aika jännää, että aikuinen ihminenkään ei näköjään tiedä, miten koiraa kohtaan käyttäydytään

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
isohko koira oli kytketty kaupan eteen, sivumálle kiinni, niin kauaksi, ettei siitä kenenkään tarvinnut mennä ohi, no joku ukkohan tuoli autolla kaupan pihaan, ja otti ja meni koiran luo, jolloin koira hyökkäsi hampaat irvessä kauhean ärinän kanssa miestä kohti. mies kerkesi perääntyä, mutta yritti uudestaan koiran luo samoin seurauksin. on se kumma, ettei voi antaa toisten koirien olla rauhassa, vaan väkisin pitää pyrkiä puhuttelemaan ja taputtelemaan. ihteään olis kyllä saanut syyttää, jos koira olis ehtinyt iskeä hampaansa kiinni. siinä mies sitten noitu, että olipa ärhäkkä tapaus. no koira oli pantu sivummalle kiinni, että olis saanut olla rauhassa. vaan jonkun sinnekin piti änkee

No ei siinä luonnevikaisuutta ole jos koittaa itseään puolustaa kun on kytkettynä yksin kaupan seinään ja joku tuntematon koittaa tulla lääppimään. Tämän takia en omia koiria koskaan mihinkään jätäkkään odottamaan, ettei kukaan mene lääppimään vierasta koiraa ja käy jotain vielä joku kerta.

Jotkut on vaan olevinaan sellasia koirankouluttajia, et luulee tulevansa ihan minkä tahansa koiran kanssa toimeen. Varsinkin jos kyseessä on saksanpaimenkoira tai muu sellainen egonpönkityskoira (ja tästä ei tarvii sitten sakemannin omistajien vetää hernettä nokkaan :D ).

En tykkää koirista yhtään. Mieluusti väistän vaikka kadun toiselle puolelle. Aika moni koiranulkoiluttaja tuntuu ajattelevan, että kaikki haluavat koiran lähelleen nuuskimaan, kun hölläävät vielä remmiäkin. Olen allerginen ja astmainen, samoin lapseni ja mitä kauempana koirat meistä ovat, sen parempi. Jos tulee lähelle, en katso siihen päin, en tee äkkinäisiä liikkeitä ja yritän poistua paikalta selkääni kääntämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja pelkuri:
En tykkää koirista yhtään. Mieluusti väistän vaikka kadun toiselle puolelle. Aika moni koiranulkoiluttaja tuntuu ajattelevan, että kaikki haluavat koiran lähelleen nuuskimaan, kun hölläävät vielä remmiäkin. Olen allerginen ja astmainen, samoin lapseni ja mitä kauempana koirat meistä ovat, sen parempi. Jos tulee lähelle, en katso siihen päin, en tee äkkinäisiä liikkeitä ja yritän poistua paikalta selkääni kääntämättä.

No jos ei kuitenkaan yleistetä koiranomistajia. Kyllä omani ei saa mennä haistelemaan luvatta vieraita ihmisiä ja lenkillä kun ollaan saa jäädä ihmiset ja toiset koiratkin haistelematta. Enemmän saa aina estää ihmisiä ja muita koiria tulemasta luokse. :/

Jokainen koiranomistaja on erilainen, niin kuin ihmiset yleensäkin. Jotkut ei vaan tajua. Asiasta voi kyllä sanoa jos ei koiraa lähelleen halua. Vaikkei se sillonkaan aina perille mee, tiukemmat sanat vaan käyttöön.

Niimpä. Kerran yks känninen ämmä halus tulla silittään meidän hauvaa, mutta sanottiin että ei sitä saa vieraat silittää, varsinkaan jos on huppelissa, koska sillon se pelkää (on siis pieni koira) Noh, eiköhän tämä kuitenki päättäny oikeen hyökätä silittään käden heiluen, että "ei se mua pure". Mitenköhän kävi, sai ämmä opetuksen ku hauva näykkäs hampaanjäljet käteen. Ei siinä ehtiny kissaa sanoa ku se syöksy niin nopeasti ettei ehtiny koiran hihnastakaan vetää.

Alkuperäinen kirjoittaja LEP:
Alkuperäinen kirjoittaja pelkuri:

No jos ei kuitenkaan yleistetä koiranomistajia. Kyllä omani ei saa mennä haistelemaan luvatta vieraita ihmisiä ja lenkillä kun ollaan saa jäädä ihmiset ja toiset koiratkin haistelematta. Enemmän saa aina estää ihmisiä ja muita koiria tulemasta luokse. :/

Enhän mä yleistänyt, sanoin, että "aika moni" se ei ole sama kuin kaikki. Ja sanoin ulkoiluttaja, en omistaja.

No enpä kyllä tuollaista koiraa jättäs kaupan pihalle yksin :/ Mutta onhan se tälläkin palstalla nähty miljoonaan kertaan, että monet ihmiset ei tiedä koirista tuon taivaallista. Siis, kun monen mielestä koirat pitää opettaa käyttäytymään hyvin ihmisten parissa (tottakai), mutta sitten niitä ei saa viedä minnekään, missä niitä ihmisiä enemmälti liikkuu. Eikä koiria saa kouluttaa kävelyteillä tai parkkiksilla, vaan niiden pitää osata käyttäytyä moitteettomasti ennen kuin ne sinne tuodaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
No enpä kyllä tuollaista koiraa jättäs kaupan pihalle yksin :/ Mutta onhan se tälläkin palstalla nähty miljoonaan kertaan, että monet ihmiset ei tiedä koirista tuon taivaallista. Siis, kun monen mielestä koirat pitää opettaa käyttäytymään hyvin ihmisten parissa (tottakai), mutta sitten niitä ei saa viedä minnekään, missä niitä ihmisiä enemmälti liikkuu. Eikä koiria saa kouluttaa kävelyteillä tai parkkiksilla, vaan niiden pitää osata käyttäytyä moitteettomasti ennen kuin ne sinne tuodaan.
mä vaan en jaksa ymmärtää kun selvästi koira oli yritetty laittaa niin kauaksi, että sinne ei olis kenelläkään mitään asiaa, siitä kun ei olis edes päässyt muualle kuin kaupan takapihalle, ja sinnekin nurmikkoa pitkin. että miksi sen ei sitten anneta olla rauhassa. täällä on usein koiria kaupan edessä kiinni odottamassa omistajaa. ja mua ne ei haittaa, mä kyllä ymärrän olla koskematta, vaikka olis miten kivan näköinen koira. ja saman olen opettanut lapsillekin. ja eilenkin halpahallin edessä oli sakemanni, otin varulta poikaani kädestä kiinni ja talutin sisälle, koska vaikka kuinka olen sanonut, että koiriin ei kosketa, voi lapsi hyvinkin unohtaa sen kun koiruus on siinä suloisen ja hertaaisen näköisenä.

Näin täs yx päivä tälläsen tapauksen. Iso ja komee rotikka oli kiinni kauppa keskuksen ulkopuolella. Ihastelin sitä kauempaa kun huomasin, et sitä lähestyy ulkomaalaistaustainen perhe. Muistaakseni isä ja kaksi tyttöä. No isä innostui ottamaan koirasta valokuvia. Ei sinänsä mitään, mutta kun sen piti tunkea nuorempi tyttö koiran viereen seisomaan ja räpsiä sitten lisää kuvia. Tyttö oli ehkä n. 3-vuotias. Luojalle kiitos koira ei ollut agressiivinen eikä mitään tapahtunut tällä kertaa. Mutta täytyy kyllä sanoa ettei sillä isällä paljoa järkeä päästä löytynyt.

Yhteistyössä