Toriostostosten vaikeutta

Onko muilla hankala ostaa torilta asioita? Kun minusta aina tuntuu, että olisiko sittenkin viereisessä kojussa ollut paremmat myytävät. Tai että huijattiinkohan minua nyt, kun muutama juures maksoikin 15 e. Jne.
 
"punahilkka"
torilla kannattaa painaa mieleen kenen kojusta osti, jos sattuu olemaan huonoa tietää kiertää ja jos hyvää uskaltaa uudelleenkin. Hinnat muakin mietityttää usein ja tuntuu aika kalliilta mutta olenkin melko alku sesongin aikana ostamassa ja se on kallista :( Täällä on hankala verrata hintoja kun ei ne selkeästi ole esillä.
 
Keittiönoita
En juuri ajattele huijaamista, mutta tuo käy mielessä usein, että onkohan viereisessä kojussa paremmat tuotteet. En pidä kiirettä torilla käydessäni, joten pyrin kiertämään ensin koko torin ja sitten uudestaan ostomielessä. Sama juttu kauppahallissa.
 
Pitäisikin mennä torille. =)
Viimeksi olen käynyt vaan suuressa basaarissa. jossa sitä tarjontaa on niin paljon, että lopulta sumenee silmissä. Sitten sitä valitsee lopulta joltain myyjältä ostoksiaan.. ja ehkä miettii olisiko siellä kujan toisessa päässä sittenkin ollut parempia.
 
yes I know
On joskus. Yleensä en osta toreilta mitään, sillä jossei lasketa sekundalaatuisia tuotteita, viereisestä marketista saa samat jutut halvemmalla. Peruna maksaa 5€/kg torilla ja kaupassa korkeintaan 3€/kg...sama Siikli. Omenat 4,50€/kg, kaupassa sama lajike euron halvemmalla. Jne.

En tajua että kuka on keksinyt mainostaa toreja hyvinäkin säästöpaikkoina, mutta ainakin pk-seudulla ne alkavat olemaan eliitin luksusta. Kaikki maksaa törkeästi, myyjistä harva enää osaa kaupantekoa (ennen tuli tillinoksa tai kaksi aina pyydettäessä kaupanpäälle kun osti perunoita, nykyään katsovat halvasti ja ilmoittavat että "ne maksaa"...joo siis toki maksavat, mutta ennen oli ainakin suurimmalla osalla pelisilmää, tajusivat antaa kaupan päälle jotain pientä niin asiakas tuli toistekin!), tuotteet ovat samoja kuin läheisissä kaupoissa mutta hinnat katossa...jne.
 
Oon myös miettiny miten torit toimii. Onko niillä vakipaikat vai onko siellä aamuöisin hirmuinen rieha tyyliin "nopeat syövät hitaat"? :D

Alkuperäiseen vastaus; torit on ihania. Mulla menee siellä tuntikaupalla aikaa jos innostun, koska sit iskee vähän samanlaiset pelot kun sulla... Eli pakko vertailla kaikki. Tosin joskus maksan ilolla enemmän jos myyjä on kiva tai koju on hieno tms. :)
 
"joo"
Kyllä Tampereella ainakin Tammelantorilla on vakipaikat. Mut melkonen "rieha" siellä silti on aamulla klo 5-6, kun myyjät saapuvat paikalle, ja innokkaimmat ostajatkin ovat jo kieli pitkällä vartoomassa. Moni vois yllättyä, kun menis katsomaan. Itse olin tänä kesänä muutaman kerran siellä mukana, mieheni kun on hommissa siellä.
 
"hankey"
Aikoinaan tein niin, että sovin sen torikauppiaan kanssa, jolta hyvälaatuista perunaa ostin, että hän tuo meille kotiin kerran kuussa perunasäkin ja porkkanoita ja sipuleita . Miljoona kertaa helpompaa kuin se, että bussilla raahasin tavaroita.
 

Yhteistyössä