toppapuvun kasvuvara

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riittää, mulla kuopus 77-senttinen ja silti tuo sama 80-senttinen puku. Puvut on isompia muutenkin kuin tavallinen vaatemitotus. Hyvän neuvon sain kokeneelta myyjältä, että kun lapselle pukee puvun päälle, niin haaruksissa pitäis olla sen verran tyhjää tilaa, että saat puristettua kangasta nyrkkiisi. Ymmärsitkö? Tämä on toiminut jo kahden lapsen haalareissa oikeaa kokoa hankkiessa. Tämä on varmin tapa sillä jo pelkästään vaatemerkeillä on kokoeroja eli senttikokoihin ei voi aina luottaa..

Mulla on pikkuinen ja hoikkanen reilu 1-vuotias tyttö. Pituutta taitaa olla tällä hetkellä jotain 73 senttiä ja hänellä on lassien 80-senttinen toppapuku ihan sopiva. Tuo minun kohta 3-vuotiaani sulloi myös itsensä siihen pukuun tässä yksi päivä ja sai vielä vetoketjunkin kiinni. Hällä on pituutta joku 95 senttiä varmaan tällä hetkellä. Vain lahkeet ja hihat oli lyhyet. Luulen, että eniten eroa noissa lastenvaatteissa onkin juuri hihojen ja lahkeiden pituudella. Selkähän ei niin kovin paljoa kasva pituutta kuin mitä kädet ja jalat kasvavat.

Ostettiin syksyllä 84 senttiselle pojalle 92 lassie haalari, eikä yhtään haittaa tuo väljyys liikkumista. Ainoastaan hihat on niin pitkät että olen niitä vähän kääntänyt.
Tässä puvussa ainakin on niin napakka vetoketju vyötäröllä että se pitää haalarin paikoillaan.

se on noilla n. 74-80 huono homma jos puku on älyttömän iso, meidän tyttö ei ainakaan tahdo päästä eteenpäin isolla puvulla.... :D
Meillä on tytöllä 80cm haalari, ja 86cm (pieni koko)
talvitakista menee koko 74cm

Mulla tyttö ihan kohta 2v. Pituutta arviolta /oman mittauksen perusteella 83cm. Toppapuku (Lassie) kokoa 80cm ja aivan passeli. Sopii alle vielä fleece asukin kylmemmillä ilmoilla. Ostin keväällä 86cm:n valmiiksi mutta menee vielä jokunen aika ennen kuin sitä kannattaa ottaa käyttöön. Tuo nyt käytössä oleva puku on just hyvä. Ei liian iso eikä liian pieni myöskään.

Meidän poika oli kesällä 74cmja nyt oli tänään neuvola ja oli 82cm.
Eli jos ostat nyt 74senttiselle pojalle ens talveksi 80cm puvun, luulen ettei mahdu.. 86 varmaan hyvä. Koska tää meiän mies piti omaa 86 viime talvena kakkos pukuna. eikä se kauheen kauheen iso ollu...... Nyt toi 86 on tosi nafti!

Kannattaa kokeilla sitä pukua, ne ovat eri valmistajilla hyvinkin erikokoisia, vaikka kokonumero olisikin sama ja lasten mittasuhteetkin ovat erilaisia, toisilla on pitkä selkä, toisella taas pitkät jalat. Jos ei halua kokeilla pukua kaupassa, kannattaa sopia avokaupasta tai palautusoikeudesta ja kannattaa laittaa kengät jalkaan kokeillessa, silloin saa realistisemman kuvan koosta.

Riippuu paljon puvun materiaalista ja mallista, kuinka paljon voi olla kasvunvaraa. Meillä on ollu monta Rasavil-pukua ja niissä voi olla aika paljonkin reilumpi koko, koska se kangas on sellasta notkeaa. Eipähän sitten niin kirpaise hintakaan, kun on käyttöikä pidempi... =)

Minun mielestä riittää. Meillä samanmittanen tyttö ja Lassien 80cm puku vielä liian iso, vetoketju menee monta senttiä kasvojen päälle. Jos alkaa ens vuoden puolella näyttää siltä, ettei riitäkään, saa alesta edeullisen isomman.

minulla poika 80cm ja meillä 86 toppapuku eikä ollenkaan liian iso. Tuo taas riippuu mallista ja valmistajasta sitllä kuten aikuisten niin myös lastenkin koot/mitat vaatteissa heittelevät...Tutta esim valmistaa sellaisia vaatteita jotka kutistuvat pesussa reippaasti ja hihat lyhenevät huomattavasti mutta leveyttä kyllä piisaa=(

meillä 1v poika 74 cm, hoikka, sai käytetyn reimatecin haalarin 92 senttisen ja se on ihan hyvän kokoinen. Ensin ajattelin laittaa sen kaappiin odottamaan ensitalvea kun katsoin kokoa ja ajattelin että reimalla yleensä on reilut koot, mutta isot siskot halusivat ehdottomasti sovittaa sitä pojalle ja totta tosiaan se on ihan hyvän kokoinen. En varmaan ikinä olisi itse älynnyt noin isoa ostaa. Eli kannattaa rohkeasti kokeilla reilumpiakin kokoja. Jos on kovin muhkea puku, niin kasvunvara tekee tosiaan kömpelöksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.12.2005 klo 21:51 minna kirjoitti:
meillä 1v poika 74 cm, hoikka, sai käytetyn reimatecin haalarin 92 senttisen ja se on ihan hyvän kokoinen. Ensin ajattelin laittaa sen kaappiin odottamaan ensitalvea kun katsoin kokoa ja ajattelin että reimalla yleensä on reilut koot, mutta isot siskot halusivat ehdottomasti sovittaa sitä pojalle ja totta tosiaan se on ihan hyvän kokoinen. En varmaan ikinä olisi itse älynnyt noin isoa ostaa. Eli kannattaa rohkeasti kokeilla reilumpiakin kokoja. Jos on kovin muhkea puku, niin kasvunvara tekee tosiaan kömpelöksi.

:laugh: Nää on taas näitä juttuja, että jotkut ajattelevat että ihan hyvä ja jotkut että kauheen iso. Aika usein näkee yli-isoja pukuja ja lapset ovat kankeita ja eivät pääse liikkumaan. Mulla 78-senttinen ja Reiman haalari 80! Hyvin tilaa silti. Niin että sun, mun lasta pienemmällä lapsella on saman merkin kaksi numeroa isompi, niin kehtaan epäillä sen sopivuutta! :whistle: :D

Kokeilemista suosittelen minäkin... niiiiin erilaisia pukuja ja niiiiin eri kokoisia ja mallisia lapsia :)
tai sitten jos on varaa ostaa pukuja, ostaa niitä sitten joka kokoa, kyllähän niistä joku sopii hyvin :laugh: ;) :whistle:

Meidän nuorimmalle (kk sitten n.77cm) paras puku on lassien 86-senttinen. Mahtunee veilä keväälläkin. 80-senttiset on lahkeista lyhyitä :o Ja hihoista.
Susoittelen varaamaan kymmenisen senttiä varaa, siskon poikakin kasvoi välillä 1-1,5v peräti 9senttiä.

[/quote]

:laugh: Nää on taas näitä juttuja, että jotkut ajattelevat että ihan hyvä ja jotkut että kauheen iso. Aika usein näkee yli-isoja pukuja ja lapset ovat kankeita ja eivät pääse liikkumaan. Mulla 78-senttinen ja Reiman haalari 80! Hyvin tilaa silti. Niin että sun, mun lasta pienemmällä lapsella on saman merkin kaksi numeroa isompi, niin kehtaan epäillä sen sopivuutta! :whistle: :D
[/quote]

Aivan yhtä usein näkee lapsia liian pienessä puvussa.. ja sekös ei kömpelö ole?

Jos puku on liian iso tuollaisella juuri kävelemään opettelevalla, niin hänen on tosi vaikea liikkua. Ei siis kannata olla "pihi" ja ostaa liikaa kasvuvaraa. Tosin puvun koko riippuu myös tosi paljon siitä onko lapsi tukeva vai hoikka ei pelkät sentit määrää kokoa. Itsellä kaksi hoikkaa ja yksi tukevahko lapsi, niin ei natsaa hellä vaatteet toisilleen aina. Nyt pienin on 90 cm ja hänellä reimatecin 92 cm puku, kokeilitiin 98 cm joka oli ihan liian reilu haarunen oli polvien kohdalla =) Isommalle sitten voi jo ostaa reilumpaa kasvuvaraa (siis noille koulukkaille) =)

Yhteistyössä