V
"vieras"
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29001614:Tällä hetkellä on siis tilanne, että vakuutukseton ihminen jätetään täysin yksin. Yksi vaihtoehto olisi tosiaan maksaa hänelle kuljetus kotimaahan. Toki siinä välissä on muitakin vaihtoehtoja, miten häntä voisi auttaa, mutta eipä niitäkään yleensä käytetä, todetaan vaan, että "olis kantsinu ottaa vakuutus".
Veikkaan myös, että jos yhteiskunnan rahat loppuvat, niin syyllisiä ovat pääasiassa muut kuin ahdingossa olleet ihmiset, joiden auttamiseksi rahaa on sitten "tuhlattu".
Mun mielestä se nyt vain on ajatuksenakin täysin mahdotonta, että Suomen valtion pitäisi huolehtia kansalaisistaan ihan sama missäpäin maailmaa nämä ovat ja mitä typerää he ovat tehneet. Pitäiskö Suomen maksaa työttömyyskorvauksiakin mulle, jos mä muutan Kiinaan ja en löydä sieltä töitä? Pitäskö valtion maksaa mun ulosottovelat, jos lähden vähän rellestää lainarahalla Ibizalla ja ei ole varaa maksaa velkojani? Pitäskö mun saada valtion rahoilla kallis asianajaja, jos lähden Dubaihin vetämään kännit julkisella paikalla ja mut pidätetään?
Onneksi sun lailla ajattelevia ihmisiä ei ole kovin paljon tai me oltas hukassa. Hyvinvointivaltiota ei olisi enää olemassakaan, koska me oltais jo tuhlattu kaikki verorahamme. Eihän kukaan enää edes tekis töitä tai maksais laskujaan, koska valtio kyllä hoitaa. Mua ei moni asia niin paljon ketuta kuin sinun kaltaisesi ihmiset, joiden mielestä ihmisen ei tule ottaa vastuuta itsestään.