Töö on taas näitä IL:n juttuja, joissa oma tyhmyys käännetään yleiseksi vääryydeksi: Siru viruu pariisilaisessa sairaala

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sssssssssssssf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29001614:
Tällä hetkellä on siis tilanne, että vakuutukseton ihminen jätetään täysin yksin. Yksi vaihtoehto olisi tosiaan maksaa hänelle kuljetus kotimaahan. Toki siinä välissä on muitakin vaihtoehtoja, miten häntä voisi auttaa, mutta eipä niitäkään yleensä käytetä, todetaan vaan, että "olis kantsinu ottaa vakuutus".

Veikkaan myös, että jos yhteiskunnan rahat loppuvat, niin syyllisiä ovat pääasiassa muut kuin ahdingossa olleet ihmiset, joiden auttamiseksi rahaa on sitten "tuhlattu".

Mun mielestä se nyt vain on ajatuksenakin täysin mahdotonta, että Suomen valtion pitäisi huolehtia kansalaisistaan ihan sama missäpäin maailmaa nämä ovat ja mitä typerää he ovat tehneet. Pitäiskö Suomen maksaa työttömyyskorvauksiakin mulle, jos mä muutan Kiinaan ja en löydä sieltä töitä? Pitäskö valtion maksaa mun ulosottovelat, jos lähden vähän rellestää lainarahalla Ibizalla ja ei ole varaa maksaa velkojani? Pitäskö mun saada valtion rahoilla kallis asianajaja, jos lähden Dubaihin vetämään kännit julkisella paikalla ja mut pidätetään?

Onneksi sun lailla ajattelevia ihmisiä ei ole kovin paljon tai me oltas hukassa. Hyvinvointivaltiota ei olisi enää olemassakaan, koska me oltais jo tuhlattu kaikki verorahamme. Eihän kukaan enää edes tekis töitä tai maksais laskujaan, koska valtio kyllä hoitaa. Mua ei moni asia niin paljon ketuta kuin sinun kaltaisesi ihmiset, joiden mielestä ihmisen ei tule ottaa vastuuta itsestään.

Jutussa mainitaan ohimennen, että hoitava lääkäri ei ole antanut vielä lentolupaa. En siis ymmärrä, mikä suuri vääryys tässä on tapahtunut tai mistä epätietoisuus kumpuaa. "Paksu kielimuuri" murtuisi varmaan tulkin avulla?

Tsunamialuilla olleet kuljetettiin ilmaiseksi kotiin vaikka ei ollut matkavakuutusta.Tässä tullaan siihen että kansalaisia kohdellaan eri tavalla. Ehkä tsunamistakin on jäänyt ihmisille kuva että valtio kyllä pelastaa jos hätään joutuu.

ketään ei pitäisi kuljettaa missään tilanteessa yhteiskunnan varoilla kotiin. jos on varaa matkustaa pitäsi olla varaa kuljettaa itsensä, kyllä sitä vastuuta pitäisi aikuisen ihmisen kanssa.

[QUOTE="vieras";29001558]Mietipä nyt ihan oikeasti vähän pidemmälle, kuvittele itsesi tohon tilanteeseen.
Ensin se järkytys kun ymmärrät mitä on tapahtunut,siihen kaikki mieletön fyysinen kipu,ikävä rakkaita,tietämättömyys tulevaisuudesta,sängyssä makaaminen,vieras maa,kieli ja ihmiset.
4 kuukautta on todella pitkä aika noissa olosuhteissa ja toipuminen tuollaisesta onnettomuudesta ihan kotimaassakin olisi tosi rankkaa.

Mua ällöttää tollainen asenne kuin sulla.
Itsekäs, empatiaan kykenemätön, tuomitseva.[/QUOTE]

Niin vieraiden ihmisten pitäisi tuntea empatiaa, omat vanhemamt eivät kustanna kakaraansa kotiin, eikä ole itse ottanut vakuutusta.

Jumalauta mitä ihmisiä täällä palstalla majailee :O

Ennemmin mä lennätän verovaroin loukkaantuneen takas suomeen kun luen seuraavanlaisen uutisen:

Suomi kaksinkertaistaa apunsa Somalialle. Suomi on tähän saakka maksanut Somalialle tukea noin yhdeksän miljoonaa vuodessa.

EU lupasi samassa tilaisuudessa, että se antaa Somalialle 650 miljoonaa euroa lisätukea. EU on tähän mennessä tukenut Somaliaa 1,2 miljardilla eurolla.

Pidettäis ees omistamme huolta.

Jumalauta mitä ihmisiä täällä palstalla majailee :O

Ennemmin mä lennätän verovaroin loukkaantuneen takas suomeen kun luen seuraavanlaisen uutisen:

Suomi kaksinkertaistaa apunsa Somalialle. Suomi on tähän saakka maksanut Somalialle tukea noin yhdeksän miljoonaa vuodessa.

EU lupasi samassa tilaisuudessa, että se antaa Somalialle 650 miljoonaa euroa lisätukea. EU on tähän mennessä tukenut Somaliaa 1,2 miljardilla eurolla.

Pidettäis ees omistamme huolta.

Ihmisiä ne somalitkin ovat. Noista loukkaantuneista huolehditaan, vaikka he eivät pääsekään Suomeen. Onko sinusta parempi huolehtia somaleista kohdemaassa vai ottaa heitä tänne?

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29001451:
No ehkä mieluummin niin kuin että ihminen kuolee sairaalan portaille. Vai pitäisikö sinusta jättää ihminen kuolemaan mieluummin kuin hoitaa häntä?

Minulle kävisi oikein hyvin että Mörköäiti itse maksaisi tämän henkilön ja muiden vastaavien hoidon omista rahoistaan. Ja vaikuttaa hän olevan samaa mieltä itsekin.

[QUOTE="vieras";29002066]Miksi olisi? Toki sen neljä kuukautta voi käyttää itkien kun valtio ei maksa lentoa kotiin tai sitten voi yrittää tehdä kamalasta tilanteesta mahdollisimman mukavan ja sen kielen oppiminen olisi iso apu tähän.

Onko se oikeasti sinun mielestä niin helvetin paljon pyydetty, että ihminen tekisi joskus jotain itse tilanteensa parantamiseksi? Kaiken pitää tulla kuin Manulle illallisen ja mistään seurauksista ei saa itse joutua kantamaan mitään vastuuta?[/QUOTE]

Et ole vissiin koskaan ollut sairaana tai loukkaantunut - tai opiskellut kieliä? Ei niitä kieliä siten opiskella, että kuunnellaan vaan kun ympärillä olevat molkottavat jotain käsittämätöntä. Ja jos on niin pahasti loukkaantunut kuin jutussa kuvattiin, voi olla ettei ole ihan parhaassa tikissä minkäänlaiseen opiskeluun, ainakaan alussa. Veikkaan, että jotain sanoja tai lauseita on oppinutkin, mutta sellainen sanasto, jossa selvitetään ambulanssilennon mahdollisuutta, vaatisi jo vähän parempaa ja abstraktimpaa kielitaitoa, mitä ilman oppikirjoja ja yhteistä kieltä puhuvaa opettajaa on mahdollista.

[QUOTE="vieras";29002076]Mun mielestä se nyt vain on ajatuksenakin täysin mahdotonta, että Suomen valtion pitäisi huolehtia kansalaisistaan ihan sama missäpäin maailmaa nämä ovat ja mitä typerää he ovat tehneet. Pitäiskö Suomen maksaa työttömyyskorvauksiakin mulle, jos mä muutan Kiinaan ja en löydä sieltä töitä? Pitäskö valtion maksaa mun ulosottovelat, jos lähden vähän rellestää lainarahalla Ibizalla ja ei ole varaa maksaa velkojani? Pitäskö mun saada valtion rahoilla kallis asianajaja, jos lähden Dubaihin vetämään kännit julkisella paikalla ja mut pidätetään?

Onneksi sun lailla ajattelevia ihmisiä ei ole kovin paljon tai me oltas hukassa. Hyvinvointivaltiota ei olisi enää olemassakaan, koska me oltais jo tuhlattu kaikki verorahamme. Eihän kukaan enää edes tekis töitä tai maksais laskujaan, koska valtio kyllä hoitaa. Mua ei moni asia niin paljon ketuta kuin sinun kaltaisesi ihmiset, joiden mielestä ihmisen ei tule ottaa vastuuta itsestään.[/QUOTE]

Huomaan, että puhut nyt vähän eri asiasta kuin minä. En ole missään viestissä varsinaisesti vaatinut tai ehdottanut, että valtio kustantaisi hänen kuljetuksensa. Ja nuo esimerkkisi ovat ihan eri asioita kuin se, että ihmiselle annetaan sairaanhoitoa sen sijaan, että katsotaan kun hän kuolee sairaalan oven eteen. Joidenkin yksinkertaisesti ajattelevien mielestä sekin on ihan oikein.

Jutussa mainitaan ohimennen, että hoitava lääkäri ei ole antanut vielä lentolupaa. En siis ymmärrä, mikä suuri vääryys tässä on tapahtunut tai mistä epätietoisuus kumpuaa. "Paksu kielimuuri" murtuisi varmaan tulkin avulla?

Aivan. Tätä itsekin tarkoitin - on lukuisia muitakin tapoja auttaa kuin maksaa ensimmäisenä se lento. Kolmikymppistä voisi auttaa huomattavasti se, että saisi tulkin avulla keskustella lääkärin ja hoitohenkilökunnan kanssa ja saisi jonkin arvion siitä, milloin hänellä olisi mahdollisuus lentää esim. pyörätuolissa istuen.

[QUOTE="vieras";29002221]Tsunamialuilla olleet kuljetettiin ilmaiseksi kotiin vaikka ei ollut matkavakuutusta.Tässä tullaan siihen että kansalaisia kohdellaan eri tavalla. Ehkä tsunamistakin on jäänyt ihmisille kuva että valtio kyllä pelastaa jos hätään joutuu.[/QUOTE]

Öööö.. sinulla on kyllä erikoinen ajattelutapa. Kyllä se nyt ikävä kyllä vaan on niin, että jokaisen on itse vastattava itsestään. Reissatessa rähjääntyy, siksi voi ottaa ITSE matkavakuutuksen, että pääsee turvallisesti kotiin.

Mun puolesta nainen saa jäädä makaamaan Ranskaan sairaalaan. Ehkä joku oppii jotain tästä tapauksesta. Matkavakuutus on aika halpa, ottaen huomioon mitä kaikkea voi tapahtua ulkomailla.

Tällaisen Suomen olemme luoneet. Kaikki odottavat, että kyllä yheiskunta maksaa ja huolehtii. Itse ei tarvitse tehdä yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29001614:
Tällä hetkellä on siis tilanne, että vakuutukseton ihminen jätetään täysin yksin. Yksi vaihtoehto olisi tosiaan maksaa hänelle kuljetus kotimaahan. Toki siinä välissä on muitakin vaihtoehtoja, miten häntä voisi auttaa, mutta eipä niitäkään yleensä käytetä, todetaan vaan, että "olis kantsinu ottaa vakuutus".

Jätetään täysin yksin, mitä vittua oikeasti? Nainen on saanut ilmaisen ambulanssikyydin sairaalaan, ilmaisen ensiavun, ilmaisen leikkauksen, ilmaisen jälkihoidon, ilmaisen kuntoutuksen että hän pääsee lopulta lentämään kotiin. Hän saa ilmaisen ruoan, ilmaisen sairaalapaikan, ilmaisen hoidon. Jutun mukaan hän on saanut myös ilmaista tulkkiapua.

Tämäkö on "ihan yksin", et voi olla tosissasi! Kyllä ihmisillä on NIIN kieroutunut ajatusmaailma että on vaikea sitä uskoa.

Mä pidän itseäni erittäin empaattisena ihmisenä, mutta tällaisessa tapauksessa ei empatiaa heru.

Kyllä jossain pitää olla se ihmisen omakin vastuu. Nainen on saanut hoitoa, eikä häntä ole jätetty heitteille. Pääsee aikanaan kotiin.

Jos haluaa varmistaa, ettei tällaista tapahdu, niin ottaa matkavakuutuksen, joka kattaa myös kotiinkuljetuksen. Näin se vaan menee. Näin tekee itsestään huolehtiva ihminen ja jos ei tee, niin kantaa seuraukset. Jossain se raja tulee, mitä valtio maksaa. Mun mielestäni ei missään nimessä makseta.

Ja jos joku on toista mieltä, niin perustakoon jonkun keräystilin ja laittakoon rahaa sinne. Ne maksaa, joiden mielestä ihmisten ei tartte huolehtia itse mistään, vaan saa huoletta luottaa siihen, että yhteiskunta paapoo!

No nää on just näitä Iltalehden tikusta asiaa-juttuja, kun ei ole mitään oikeasti kiinnostavaa kirjoitettavaa. Jutusta paistoi läpi se, ettei toimittajakaan ole ihan loppuun asti ajatellut asiaa. Muakin vähän huvitti se, miten karmeaa on, kun Ei pääse viettämään kolmikymppisiäänkään, nyyh. Eiköhän tuossa tilanteessa ole vähän muut murheet, kuin jotkut synttärit... Ja myös tuo, että kunka vähävaraisella on varaa matkustella, ja loppuuko ne rahat juuri siihen vakuutuksen ottoon? Vaikka olisi reppureissu, niin pitäähän siellä syödä ja jollain kulkupelillä varmaan matkustaakin, on vakuutusrahan verran pantu haisemaan moneen kertaan.

En kiellä, etteikö olisi naisella kurja tilanne, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että valtiolla ei ole varaa maksella vakuutuksettomien kansalaidensa sairaalasiirtolentoja ulkomailta kotimaahan. Voihan tuota tilannetta harmitella, kun on itse ollut niin tyhmä, ettei ole vakuutusta ottanut, mutta että ihan lehteen kehtaa asiasta ilmoittaa. Se on noloa.

[QUOTE="vieras";29002601]En kiellä, etteikö olisi naisella kurja tilanne, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että valtiolla ei ole varaa maksella vakuutuksettomien kansalaidensa sairaalasiirtolentoja ulkomailta kotimaahan. Voihan tuota tilannetta harmitella, kun on itse ollut niin tyhmä, ettei ole vakuutusta ottanut, mutta että ihan lehteen kehtaa asiasta ilmoittaa. Se on noloa.[/QUOTE]

No sitä ei tiedä mitä kautta lehti on aiheesta tiedon saanut. Mutta tästäkin ketjusta huomaa, että aihe kiinnostaa ihmisiä ja herättää keskustelua, joten ihan lehtijutun arvoinen aihe näyttää olevan. Ja onhan se yksi esimerkki ongelmista, mitä ihmiselle voi sattua.

Ja niille, jotka tarttuvat tuohon vähävaraisuuteen - ei tarvitse olla kuin pieni- tai normaalituloinen niin ei kykene maksamaan ambulanssilentoa Suomeen. Sen sijaan ulkomaille pääsee olematta mitenkään "rikas", ei se matkustaminen mitään erityisen kallista ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29001435:
Nojaa, itselläni ei ollut ensisijaisesti mielessä "porsaanreiät", vaan yleensä koko vakuutustapa - oli sitten hyvää tai huonoa. Yksi esimerkki on vaikka se, että tietyn ikäinen ei saa vakuutusta tai sitten tosiaan, että ihmisellä olevat sairaudet rajataan vakuutuksen ulkopuolelle - eli rajataan ne, jotka saattaisivat aiheuttaa hoidon tarvetta, eli pyritään kaikin mahdollisin tavoin siihen, ettei tarvitsisi maksaa korvauksia. Tai rajataan jotain harrastuksia vakuutuksen ulkopuolelle.

Mutta onpa noista melko mielivaltaisen kuuloisistakin valitettavasti kuultu - eli vakuutusyhtiön lääkäri tyrmää potilasta hoitaneen lääkärin lausunnon jne.

On varmasti totta, että aina ihmiset eivät olekaan ihan perillä vakuutuksensa kattavuudesta tai eivät ymmärrä kaikkea, mutta sehän kertoo siitäkin, että tiedotus on ollut epäselvää. Tietysti voi aina sanoa, että tyhmä kun et lukenut tarkkaan vakuutusehtoja tai tyhmä kun et tajunnut, mutta kyllä tuollaiseen ongelmaan pitäisi suhtautua vähän vakavammin ja esim. vakuutusyhtiössä miettiä, miten varmistetaan, että ihmiset ovat perillä siitä, mistä maksavat. Jos kerran pelkkä printattu vakuutuskirja ei riitä.

Uskomaton kommentti, joka kyllä todella todistaa ettet paljoa vakuutusalasta ymmärrä!

Siis mielestäsi jo olemassaolevat sairaudet pitäisi korvata? Mikähän yhtiö suostuisi sellaiseen diiliin, että pienellä vakuutusmaksulla suostuvat kuittaamaan sinun kalliit, leikkauksia vaativat hoidot, lääkkeet ym.?

Tokihan se olisi mahdollista, mutta sitten kyllä vakuutusmaksuja tulisi korottaa aika huimasti. :D Mistä luulet vakuutusyhtiön saavan rahaa niihin korvauksiin? No niistä muiden vakuutusmaksuista, raha siellä kiertää, nääs.

Ja minä kyllä sairaskuluvakuutuksen ottaneena en todellakaan haluaisi, että siitä vakuutuksesta korvataan jo valmiiksi sairaiden hoitokulut - se kun tietäisi oman vakuutukseni hinnannousua pilviin. Yhä edelleen, ei ne vakuutusyhtiöt mitään hyväntekeväisyyslaitoksia ole. Pakkohan yrityksen on siis oma toimintansa turvattava. Jos niiden toiminta ei kannata - ei vakuutuksia ole ollenkaan. Kenellekkään.

Nyt vähän maaliasjärkeä peliin, hei.

Jätetään täysin yksin, mitä vittua oikeasti? Nainen on saanut ilmaisen ambulanssikyydin sairaalaan, ilmaisen ensiavun, ilmaisen leikkauksen, ilmaisen jälkihoidon, ilmaisen kuntoutuksen että hän pääsee lopulta lentämään kotiin. Hän saa ilmaisen ruoan, ilmaisen sairaalapaikan, ilmaisen hoidon. Jutun mukaan hän on saanut myös ilmaista tulkkiapua.

Tämäkö on "ihan yksin", et voi olla tosissasi! Kyllä ihmisillä on NIIN kieroutunut ajatusmaailma että on vaikea sitä uskoa.

No kun puuttuu se suomalainen, ranskaa osaava ja rikas varamummo sieltä sängyn viereltä silittelemästä...

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29002679:
No sitä ei tiedä mitä kautta lehti on aiheesta tiedon saanut. Mutta tästäkin ketjusta huomaa, että aihe kiinnostaa ihmisiä ja herättää keskustelua, joten ihan lehtijutun arvoinen aihe näyttää olevan. Ja onhan se yksi esimerkki ongelmista, mitä ihmiselle voi sattua.

Ja niille, jotka tarttuvat tuohon vähävaraisuuteen - ei tarvitse olla kuin pieni- tai normaalituloinen niin ei kykene maksamaan ambulanssilentoa Suomeen. Sen sijaan ulkomaille pääsee olematta mitenkään "rikas", ei se matkustaminen mitään erityisen kallista ole.

Ja tämänpä takia jokaisen pitäis älytäkin ottaa se matkavakuutus ennen sinne reissulle lähtöä! Jos ei älyä, niin ihan oma moka.

Yhteistyössä