Toivotut taaperot '09

Auto Oon kai unohtanut vastaa. Vaihtelevasti viihtyy. Selkeästi parhaiten viihtyy jos on jomman kumman kanssa kahdelleen liikenteessä. Ei kitise/natise yhtään.

Päiväunille nukahtaa kyllä selkeästi paremmin ilman tuttia,kun yöunille. Ei nyt onneksi yöunillekaan monia tunteja mene. Tänään meni 45 min.
 
Bartsu pikaisia paranemisia teille!

Auto meillä ei oikein viihdytä autossa, kokoajan täytyy viihdyttää. Ens viikolla pitäs ajaa Turkuun, kun lähdelle laivalle. Täytyy yrittää keksiä paljon viihdykkeitä matkalle. Tää on Sasun ensimmäinen laivareissu, saa nähdä mitä tuumaa.

Telkka meillä Sasu katselis vaikka aamusta iltaan Fröbelin Palikoita. Mut on tietty yritetty rajottaa sitä. Nyt on ainakin 3 päivää menny, ettei oo kattellu ollenkaan. Ja maksimissaan katselee DVD:n kertaalleen läpi päivässä. Tykkää leikkiä ja tanssia niiden tahdissa.
 
Emily Tutulta kuullostaa noi pohdinnat omasta vanhemmuudesta. Kyllä tosiaan joskus miettii miten "oikea" kasvattaja toimisi jossakin tilanteessa, kun poika vaan huutaa, raivoaa, polkee jalkaa ja ei suostu syöttötuoliin. On siinä äitinä vähän ihmeissään, mutta lasten luonteissa on eroja. Sisukin vaikuttaa melko pippuriselta tapaukselta, joten ihan hyvä vaan toisaalta, että tunteitaan ei pidä sisällä. Meillä ainakin on ihan selvää uhmaa jo ilmassa ollut pidemmänkin aikaa.

Kauniskuu Jep sama itellä, että kun telkkua ei tuu seurattua, niin kai tää netti sitten korvaa sen ajan mitä siinä telkun tuijottelussa säästää ;) Ettei nyt ihan liikaa tule omaa aikaa hyötykäytettyä. Leffoja kyllä välillä katellaan miehen kanssa paljonkin, mutta nyt on ollut niin paljon miehellä töitä ja itellä omia juttuja, ettei niitäkään oo pahemmin ehtinyt. Jotenkin ite tykkään, ettei telkku ole taustahälynä päällä, eikä sitä oikein osaa kaivata, kun ei oo tottunut sitä kokoaika tuojottamaan. Molempien vanhemmilla sit telkku onkin aina päällä ja siinä kyllä huomaa, miten se häiritsee ja Pessikin tuijottelee ties mitä sieltä, eikä oikein edes pysy kärryillä mitä kaikkea poika näkee.. Mut noi pätkät tubista pitää tosiaan hetken tyytyväisenä ja hyvä niin :)
 
millishienoa et vierotus sujuu mukavasti :)!

haltianiimpä.Meilläkään ei telkku oo koskaan taustahälynä,ainoastaan jos katotaan jotain. Mulla on joku ääniyliherkkyys tms. koska tulee tosi ärtyny olo jos ollaan esim kylässä/mummolassa jossa tv soi taustalla,vaikkakin hiljaisella. Mut siihenki kai sit tottuu :) No,siis edelleen jokainen tyylillään mut joskus tuntuu oudolle,ku tuttavilla tvstä pyörii tauotta maksulliset lastenkanavat sika lujaa ja muksut hyppii pitkin seiniä. Sit äiti huutaa siinä sivussa ääni käheenä,et "rauhottukaa".
 
Meillä sairastui mies sitten kuitenkin influenssaan. Oli koko viime viikon kipeänä. Sitten torstai-iltana nousi pojalle kuume 39,3:n. Lääkäri epäili jotain ihan tavallista virusta, tuskin siis on influenssaa. Huoh. Jo kolmas viikonloppu takana pelkkää sairastelua. :kieh: Viime yönä ei sitten onneksi enää noussut pojalla kuume, ja tänäänkin on ollut vaan vähäistä lämpöilyä.

En minäkään ihan terve vielä ole, nuhaa on ja ääni ihan matalana. Onneksi yskä on helpottamaan päin, se on näin raskaana ihan hemmetin ärsyttävä vaiva! :kieh: Lisäksi alkuraskauden pahoinvointi ja muut "ihanat" oireet loppui (taas) kun 12 rv:a tuli täyteen. Jaksaa vähän paremmin käydä töissä, ja hoitaa noita muita sairaita raasuja.

bartsu: Pikaista paranemista teillekin! :hug: Oksennustauti on varmasti tosi rankkaa näin pienen kanssa. :(

Autossa poika viihtyy yleensä ihan hyvin. Hoitoon kuljetaan autolla, joten onneksi poika ei kauheasti protestoi autossa oloa. Pidemmät matkat yleensä ajoitetaan iltaan tai päiväuniaikaan, jolloin ei tarvitse ihan niin kauheasti viihdyttää.

TV:tä ei meilläkään juuri katsota. Jaksaa ehkä just ja just yhden Pikku Kakkosen lyhyen ohjelmanpätkän katsella, sitten mielenkiinto herpaantuu. Mä en yleensä koskaan pidä tv:tä taustahälynä päällä, mutta mies aika usein avaa tv:n, vaikkei mitään erityistä katsoisikaan. Nytkin katseli koko viikonlopun urheilua. :stick: Mäkään en pidä, että tv pauhaa jatkuvasti auki, ja vielä kotona ollessa yritin ihan tietoisesti välttää tv:n katselua. Eipä sieltä mitään niin ihmeellistä yleensä tulekaan, ja kaikki sarjat, joita seuraan, alkaa muutenkin yleensä pojan nukkumaanmenon jälkeen.

-Pantsu
 
Syökö kaikilla lapsukaiset kaksi lämmintä ruokaa päivässä? Oon huomannut,että meillä ei nykyisin enää se ns. päivällinen kelpaa niin hyvin. Annos on ainakin paljon pienempi kun lounaalla. Tänäänkin oli tarhassa syönyt hyvin välipalan niin lämminruoka ei maittanut samallalailla.
 
millis meillä syö,yleensä mitä vaan millon vaan :D Mut joo,monesti päivällinen on kyl pienempi,tosin riippuen myös siitä,mitä välipalaa on mussuteltu tai onko oltu toisen kerran ulkona touhuamassa iltapäivällä jne. Hirveesti noi annoskoot vaihtelee muutenki, en silleen ihan kauheesti oo kiinnittäny huomiota, syö sen minkä syö.
Millasia välipaloja hoidoissa muuten yleensä tarjotaan?

pantsu voi itku :hug: varmasti tosi rankka vaihe! Tuoreessa muistissa joulunalun tauti rumba mun ja miehen kehkokuume/yms episodilla. Tuntu et seinät leviää päälle kun ei viikkoihin päässy minnekään :( Pikaista paranemista!
 
Viimeksi muokattu:
Pantsun perheelle paranemisia!!

Kauniskuu Tarhassa on yleensä jotain näistä kiisseliä,marjarahkaa,pannaria,rieskaa,vispi/marjapuuroa,jogurttia. Sitten saa vielä leipää ja maitoa lisäksi.

Oon muuten samaten huomannut,että illalla ei kelpaa enää puuro. Ainakaan mikään kaurapuuro. Mannapuuro ja riisipuuro kelpaa. Tietenkin,kun tarhassa on jokapäivä puuro/velli niin tympiihän se kotona sitten. Tänään söi sitten leipää ja luonnonjogurttia iltapalaksi.

Pantsu Onko muuten tullut mitään viitteitä/tuntemuksia siitä asustaako masussa poika vai tyttövauva?
 
Pantsu Pikaista paranemista teidän porukalle tosiaan. Ja ihanaa, miten sunkin raskaus on jo noin pitkällä. :) oletteko vielä kertoneet uutisesta kenellekään?

Millis meillä syö vaihtelevasti. Yleensä joku ateria on aina pienempi. Pyrin tarjoamaan 2 lämmintä ruokaa, mutta joskus ei ehdi tai pysty, jos ollaan liiketeessä, niin koitan antaa jotain ruokaisaa välipalaa. Nyt oon oikeestaan mennyt vähän sellaiseen, etten oikein anna niin paljoa välipalaa, koska silloin iltaruoka ei maistu. Meillä ei syödä aamuisin puuroa, koska en jaksa keittää, niin illalla sitten koko perheelle maistuu kaurapuuro, ei toki joka ilta, mutta usein. Yleensä teen kaurapuuron jos päivällä on lämmintä ruokaa mennyt vain vähän. Mutta uskon, että lapsi kyllä syö minkä tarvii, koska kuitenkin kasvaa ja koska ruokaa kuitenkin menee. Koskas sulla on testailupäivä? Muistelin just, että kaksi vuotta sitten meillä oli piinaviikot ja 1.4 oli varsinainen testipäivä, mutta taisin testata malttamattomana jo pari päivää ennen :)
 
Pojalla oli eilen onneksi ensimmäinen kuumeeton päivä. Tarkoitus oli pitää vielä tämä päivä kotona, mutta sitten hoitaja ilmoittikin, että hänellä on influenssa. Noh, pitää siis keksiä jostain hoitaja pojalle loppuviikoksi! :kieh: Tämä on se ärsyttävin puoli yksityisessä pph:ssa. Mitään varahoitopaikkaa ei ole.

Ruuista: Meillä uppoaa päivällinen yleensä ihan hyvin. Usein hoidossa on tarjolla vaan jotain aika kevyttä välipalaa ja sitten ulkoillaan. Usein vielä jäädään kotipihaankin leikkimään, kun tullaan hoidosta, joten sen jälkeen on luonnollisesti aika kova nälkä. Iltapuuro sen sijaan uppoaa vähän vaihtelevasti. Joskus ollaan annettu jugurttia ja hedelmääkin, että saa vähän vaihtelua.

millis: Ei ole mitään tuntemuksia. Ei mulla ollut ekassakaan raskaudessa. Oireet on olleet jossain määrin erilaiset, nyt on ollut hillittömiä ruokahimoja ja toisaalta myös ällötyksiä, mitä ei ekassa odotuksessa ollut ollenkaan. Mun yksi ystävä onkin ihan varma, että meille on nyt tulossa tyttö. :D Lihaa en pystynyt syömään yli kuukauteen lainkaan, mutta se meni pahoinvoinnin myötä ohi. Salmiakkia ja juustonaksuja tekee jatkuvasti mieli. Lisäksi saattaa tulla yllättäviä himoja. Esim. eilen oli pakko saada vehnäpaahtoleipää ja appelsiinimarmeladia. :p

haltia: Meidän vanhemmat ja sisarukset tietävät. Kerrottiin jo ekan ultran jälkeen. Nyt myös mun läheisimmät ystävät tietää. Muille varotaan vielä kertomasta, kun iso osa kavereista pyörii täällä yliopistolla, enkä vielä haluaisi kertoa työnantajalle. Ajattelin odottaa rakenneultraan asti, kun mulla on vielä koeaikakin meneillään. Vähän vaan ärsyttää esim. äidin kommentit siitä, kuinka rankkaa tulee varmasti olemaan, kun on niin pieni ikäero tulossa. :kieh: Ihan kuin en itse osaisi kehittää itselleni kaikenlaisia kauhuskenaarioita. :headwall: Onneksi äidin päivittelyt on olleet vaan satunnaisia, eikä mitään jatkuvaa vatvomista.
 
Viimeksi muokattu:
Haltia: Mulla on virallinen testipäivä ma 4.4. Aavasta tein positiivisen testin silloin pp10 eli 4 päivää etuajassa. Tein sen silloin kuukautiskierron mukaan. Nytkin kierron mukaan voisin tehdä jo torstaina. Saa nyt nähdä mikä päivä teen. =) Oireet on suht samat,kun aloin odottaa Aavaa. Saa nyt nähdä,en uskalla luottaa oireisiin. Ennenkin kroppa huijannut.
 
Millikselle hurjasti plussapuhalluksia =)

Kiitos tsempeistä, nyt on onneksi ollut helpompiakin hetkiä. Sisulla tosiaan tuota temperamenttia ja omaa tahtoa riittää ja uhma on sen mukaista... No, tietää kyllä että on vanhempiinsa tullut :p Oon miettinyt välillä korvatulehduksenkin mahdollisuutta mutta kun kuumetta ei ole ollut ja nukkuminen onnistuu hyvin niin en oikein jaksa uskoa siihenkään. Varsinkin kun ollaan taidettu yhteensä 4 kertaa käydä vauva-aikana turhaan lääkärissä kun on epäilty korvatulehdusta syyksi kiukutteluun.

Ruuista nyt uppoaa kotiruuat paljon paremmin kuin purkkisoseet. Puuroa menee aamulla ja illalla, teen sellaista minuutin pikakaurapuuroa mikrossa ja tarjoilen hedelmäsoseen kanssa. Itse tosin en puuroa syö...

Tuolla perhekerhossa missä käyn oli joku papin vetämä keskustelu aiheesta "äidin oma identiteetti" tms. Menin sitten avaamaan suuni ja sanoin että olen alusta asti halunnut myös omaa aikaa ja harrastaa, opiskella ym. Tuntui että kaikki katsoi mua tosi kieroon sen jälkeen. Onneksi Sisu halusi sitten pois siitä huoneesta muualle leikkimään. Mulle tämä kotiäitiys ei kyllä ole mikään kutsumus ja haluan ehdottomasti takaisin työelämään sitten kun tämä seuraava lapsi on suunnilleen vuoden vanha.

Vaihdettiin sitten autoa isompaan että mahdutaan koko porukka, perjantaina saadaan meidän farmari =) Oon nyt niin tottunut tuohon pikkuautoon että saa nähdä miten onnistun parkkeeraamaan ilman kolhuja!
 
millikselle tsemppiä vielä viimeisiin piinapäiviin! b=)d

emily: No olipas aika erikoista porukkaa! Jos kuitenkin teemana on naisen identiteetti, niin aika harvalla se identiteetti rakentuu pelkästään lasten ja kotona olemisen varaan. :headwall: Täytyy sanoa, että mä olen nauttinut työssä olosta, siitä, että olen tärkeä osa työyhteisöä, ja pääsen käyttämään tietojani ja taitojani tässä työssä. Tykkäsin kyllä olla kotonakin, mutta ei musta olisi pelkästään kotiäidiksi. Kaipaan älyllisiä haasteita ja tavallaan heittäisin hukkaan kaiken potentiaalini ja koulutukseni, jos olisin lasten kanssa esim. kouluikään saakka kotona.

Ollaan miehen kanssa mietitty, että mikäli vaan miehen työkuviot antaa periksi, mies jäisi lasten kanssa vielä kotiin loppuvuodeksi 2012, ja mä menisin takaisin töihin, kun tämä tuleva kuopus on täyttänyt vuoden. Toivoisin kovasti, että Suomessakin olisi isälle korvamerkitty isompi osa vanhempainvapaasta, ja että vanhempainvapaa jatkuisi sinne asti, kunnes lapsi täyttäisi 1½ vuotta.

Miehellä on kauhea asuntokuume, ja nyt se pentele sai tartutettua sen muhunkin. :D Ollaan menossa sunnuntaina katsomaan paria potentiaalista asuntoa. Sinänsä meillä ei ole mitään erityistä kiirettä muuttaa, koska nykyinen asunto on ihan riittävän tilava nelihenkisellekin perheelle, mutta mies haluaisi vuokra-asunnosta pois ja oman tilalle. Tai noh, pankinhan se asunto olisi ainakin aluksi. :LOL:
 
Millis Oletko jo testaillut? Jännittää sun puolesta kovasti, toivottavasti plussa pärähtää tikkuun :)

Pantsu Tylsiä kommentteja tuosta hankaluudesta pienen ikäeron takia. Paljon on lapsia pienellä ikäerolla ja hyvin se yleensä sujuu. Alku voi olla vaikeaa, mutta toisaalta kaikki voi mennä hirveän kivasti. Puistossa mitä olen seurannut niin kaikilla joilla nyt on syntynyt pieni vauva ja eka on vielä alle 2v on tosi kivasti mennyt. Ei kannata etukäteen hermoilla, hyvin se menee :)

Emily Outoa tosiaan, että jos aiheena oli "äidin oma identitetti", niin sun kommentti tyrmättiin suorilta. Ihan normaaliahan se on, että haluaa pitää myös omasta elämästään kiinni. Varsinkin nykyaikana kun on tärkeää, että pääsee etenemään myös uralla ja ohan se perheenkin kannalta tärkeää, että äidillä on myös omaa aikaa.. Mutta kaikilla omat näkemyksensä. Koskas sulla olikaan laskettu aika? Jännittääkö jo synnytys?

Meillä aikalailla samat kuviot kuin ennenkin. Ihanaa, kun kevät on alkanut vähän tulla ja pääsee Pessi purkamaan energiaa ulos. On niin raskaita päivät ola vaan sisällä tuo ikiliikkujan kanssa, että ihanaa, kun ulkoilu helpottuu. Ostin Pessille nyt 2-osaisen vk-puvun. Katsotaan miten toimii. Elättelen toiveita, että joko ylä- tai alaosa olisi vielä syksyllä sopiva, kun pakkaavat olla niin lyhytikäisiä.
 
Emily Olipas jännää porukkaa. Meitä on ihmisiä on joka lähtöön. Itse en myöskään osaisi ajatella olevani kotona monia vuosia. NAutin työssäolosta ja sitten on taas ihana viettää vloppuisin/arkivapaina laatuaikaa tytön kanssa.

Haltia Mekin aiotaan ostaa toiseksi puvuksi 2-osainen vk-puku. Talvellakin ollaan käytetty 2-osaista kauppareissuilla ja kotona pihassa.

Pantsu Löytyikö uusi asunto? =)

Mulle iski uudistamisvimma. =) Piti saada olkkariin lisää väriä. Ostettiin uusi taulu ja sisustustyynyjä. Vielä jos saisin uuden maton olisi kiva!!

Aava on alkanut viemään itte vaipat roskiin. Huvittavaa. :) Muutenkin vie lattialta kaikki roskat roskiin.

Eilen oli tarhassa isovanhempienpäivä. Miehen äiti eli mummi oli paikalla. Olivat istuttaneet rairuohon ja lapset pitäneet esityksiä.
 
MILLIS tsemppiä testailuun :) Millasia oireita on vai onko? Ite vaan muistan,ku tuntu,ettei ollu MITÄÄN normaalista poikkeavaa :p

EMILY omituisia kommentteja/ajatuksia tosiaan. Mun mielestä on tärkeintä et kaikista tuntuu hyvälle eikä kumpikaan vaihtoehto oo pakko. Ei se vähennä äitiyden arvoa,et menee nopeasti töihin tms. Eihän kaikilla oo edes VARAA olla vuositolkulla kotona,vaikka haluaisi. Ei työ eikä kotona olo oo kumpikaan sen enempäää oikein tai väärin. Pääasia et voi olla hyvällä mielellä. Ja todellakin kaipaa aikuiskontakteja sun muuta erilaista. Tekisin mielelelään keikkaa/tunteja/päiviä jos mun alalla/tällä paikkakunnalla se olis mahdollista, olisin tehny jo kauan koska miehen työt taas sen sallisi ettei lasta olis ollu pakko panna ees hoitoon. Mutta ku ei oo sitä mahdollisuutta. Joten ku oon nyt ollu sieltä vajaasta 20v tänne 33v ihan 24/7 töissä,joten olen mielelläni kotona niin kauan ku on vaan vara :)

haltia meilläkin on kaksosanen puku ja oon tosi tyytyväinen. On esim kaupungillakin helppo,voi riisua kaupassa takkia pois kun toi likka hikistyy niin nopsaan :) Olishan noita kaikkia ihania ja söpöjä pukua city/ulkovaatteeksi erikseen,mut ei nyt oo ihan halua/varaa ostella kaikkee.

pantsumillasta asuntoo ootte ajatellu? MEkin ostettiin juuri asunto. Sellanen sopiva,jonka vielä jaksaa siivota :D En ees haaveillu mistään 200m2 omakotitalosta :)
 
KAUNISKUU: Onnea omalle asunnolle! En mäkään ihan mistään 200 neliön kämpästä tykkäis, juurikin kun ei ole varaa ulkopuoliseen siivoojaan ;) Nytkin on vaan 4h+keittiö ja sitten tuo saunarakennus 79neliöö päälle ja noidenkin siivoomisessa on täysi työ. Mä myös tykkäsin kotona olosta juurikin osittain myös siksi kun on duunia painanu ihan niska limassa kolmessa vuorossa 10 vuotta ja sit vielä lukioaikoina ym. kaikki kesät. Ja muutenki monet vuodet meni ilman lomia ym. Mutta onneksi nyt töissäki on ollu ihan mukavaa, kun tuo tytön hoitokin on alkanut sujua ja menee sinne ihan mielellään.

MILLIS: Tsemiä huomiselle.

TV: Meillä on melki aina taustalla joku kanava, vaikka ei niin seurattaiskaan, jotenki vaan tottumuksesta. Juniorilta tuo saattaa katsoa jotain Hoplaa muutaman minuutin ja ne pöllönpojat ne juniori maskotit aiheuttaa niissä välispiikeissä riemunkiljahduksia. Muuten ei jaksa keskittyä telkkariin, mikä sinänsä ihan hyväkin.

EMILY: Olipas ihmeellinen suhtautuminen tuolla p-kerhossa ihmisillä. Sit ihmetellään, jos äideillä päähajoo, kun ei vois tuollaisistakaan suoraan puhua....ei kai nyt omaa elämää sentään tarvi täysin "uhrata" vaikka lapsia oliskin vaan pitää olla myös oma elämä.

Täällä on vatsatauti voitettu. Kaikki ollaan nyt noro kertaalleen sairastettu ja täytyy toivoa, että ei keksi nyt muuttaa muotoaan ja tulla siten uudelleen jylläämään. Töistä mä sen kotiin kannoin....siellä kiitettävästi sairastunu henkilökunta ja asukkaat.
Tytön ruokahalu on kohillaan nyt. Kauheena pitäs koko ajan jotain syödä natustaa. Kai se viime viikon lähes 5päivän tauti teki sen, että nyt syödään menetetty energia takas.
Hoito sujuu jo hyvin muuten päiväunia lukuunottamatta. Ei meinaa millään nukkua siellä, kun tuo on tottunu että nukutan niin, että makaan omassa sängyssä siinä pinniksen vieressä niin kauan kun tuo nukahtaa ja hoitaja sit vaan jättää sinne sänkyyn, kun on isot pojat mitä pitää sit mennä vahtaamaan. Kaipa tuo ajan kanssa tottuu.
Töissä on ollu nyt ihan mukava olla, kun on alkuun päässy.

Bartsu
 
bartsu hieno kuulla että tauti talttuu! Ja hei,tota oon muute ite miettiny et mitenkähän kaikkien nukahtaminen menee kun on tottunu eri systeemiin! Ku itekin nukutan niin että oon vieressä. Mielenkiintosta.
Mites,joko se neiti on innostunu käppäilemään?

Me otetiin syöttiksestä se "etukaari" pois. On kivempi laittaa lapsi istumaan ja helpompi putsatakin :)
 
Oli pakko käydä perjantaina kurkkimassa, oliko millis jo testannut. :D

Meilläkin on kaikki muut jo parantuneet, paitsi minä. :( Yskin edelleen, ja nyt epäilen, että olisin onnistunut murtamaan kylkiluun. Kylkeen sattuu ihan törkeästi yskiminen, ja hengittäminenkin tuntuu pistävältä. Yöllä oli tuskaista kääntää kylkeä. Varasin ajan huomiseksi lääkäriin, vaikka eipä sille kylkiluulle mitään voida tehdä. Mutta jos saisin edes tähän yskään jotain helpotusta...

Minäkin nukutan pojan yleensä niin, että olen vieressä, sekä päivä- että yöunille. Joskus vaatii vähän silittelyä, joskus taas ei. Hoidossa sen sijaan poika nukahtaa itsekseen alle 5 minuutissa, ei mitään ongelmia! :O Olen muiltakin kuullut vastaavaa, eli lapsi ymmärtää, että kotona on eri rutiinit kuin hoidossa. Harmi bartsu, että teillä on nukahtamisongelmia. : / Mä olen ymmärtänyt, että meillä hoitaja laittaa lapset vähän eri aikoihin nukkumaan, kun osa vaatii nukuttamista, ja osa ei.

Kauniskuu: Onnea uudesta kodista! :) Koska muutatte? Me tosiaan vasta katsellaan, vähän "harjoittelumielessä". Mua ei se muuttaminen nappaisi yhtään, mutta eipä siltä oikein voi välttyä...

Meillä poika on alkanut heräillä taas öisin. Saattaa itkeä oikein kunnolla, mutta melkein aina rauhoittuu itsekseen. Se on vaan ärsyttävää, kun siihen herää, ja sitten täytyy vähän aikaa kuunnella tarvitseeko mennä rauhoittelemaan vai ei.

Kevät on kyllä ihanaa aikaa! Meillä puskee pihassa jo täyttä vauhtia krookukset ja tulppaanit mullasta. Raparperinkin punaiset versot siellä pilkottaa! :)
 
PANTSU: Meil on ainaki pihassa niin paljo vielä lunta, että ei toivookaan, että mitään kukkia vielä näkyis, mut toivottavasti sulaa nopsaan.

KAuniskuu: Tuolla hoitotädillä on pari niin isoo, että ne ei nuku ollekaan päiväunia, joten ne tarvii vahtaamista ja siks tuo ei kerkii kuulemma nukuttaan tyttöä. Toinen pikkunen nukahtaa ihan ilman. Mut tuo meidän neiti on niin luupää, että voi valvoo ihan sisullaki. Kotona sit viikonloppusin nukkuu univelkoja pois...

B
 
Bartsu hyvä että tauti on talttumassa!

Onnea kauniskuulle uudesta kodista!

Mä luulen että siellä keskustelussa ei muut äidit niinkään ollu näreissään siitä että jos äiti käy töissä vaan siitä kun sanoin että oon alusta asti halunnut käydä omissa harrastuksissa ja nähdä välillä kavereita ym ilman lasta. Mulle se vaan on todella tärkeää oman jaksamisen kannalta että saan välillä ihan omaa aikaa. Kommenttien perusteella siellä muut lähes kilpaili sillä, kuka käy vähiten ikinä missään "omassa menossa". No, kukin tietysti tyylillään.

Synnytys jännittää jostain syystä nyt toisella kierroksella enemmän kuin ekalla! Jotenkin nyt ajattelen että kun eka synnytys meni pitkästä kestostaan huolimatta niin hyvin, niin voiko olla toisella kerralla yhtä hyvä tuuri... Hölmöä tietty miettiä tollasta. Kaks kuukautta olis vielä laskettuun aikaan, mutta mulla on sellainen olo että tää vauva tulee etuajassa. Tosin Sisusta olin ihan varma että menee takuulla yli lasketun ajan ja sitten syntyikin 10 päivää etuajassa joten tää menee sit varmaan yliajalle :D

Tänään jäi pojalla päikkärit väliin ku ehti nukahtaa vähäks aikaa autoon eikä sit tietty enää nukahtanu kotona... Iltakiukku onkin ollut sen mukasta sitten :kieh:

Millikselle hurjasti peukkuja huomiseen testiin!
 
Onnea millis ja toiv.pieni pysyy matkassa! Mahtavaa että kerrasta tärppäsi vaikka siirto venyi ja paukkui :heart:

emily juu,no mut ihan yhtä typerää toikin vertailu. Eihän se meneminen/menemättömyys oo lapsesta ainoastaa kiinni. Toiset ei halua mennä paljoa,vaikkei olis lastakaan. Kumma et jengi vertailee tollasia/kilpailee asialla. No, kyllähän se joskus tuntuu hassulle kun joku 1v äiti sanoo,ettei pääse minnekää ku lapsi on tississä kiinni, mut sitten huomaa ettei sitä itekää tuu paljoa mentyä vaikkei tissiä syökään :D

pantsu no ompa sitkee tauti :( Kuulema on hirveenä sellasta,että jengi yskii kuukaudenkin vaikka ite tauti olis talttunu. Mitä lie tautia,ihme juttu. Toiv.nyt äkkiä paranet. Joo,toukokuun puolivälissä pääsis muuttamaan! Ja jep,meilläkin on/oli tossa välissä taas ihme kausi,et tyttö itki rajustikin yöllä. Nytkin joinakin öinä kerran saattaa itkee niin ettei meinaa rauhouttua,muuten menee yöt taas vähä paremmin. Ja täälläkin on lunta vaikka muille myydä :D Ei puhettakaan kukkasista.
 
millis: Vautsi vau! Onnea ja paljon vauvaliimaa matkaan! :heart:

Meillä on piha etelään, joten aurinkoisina päivinä on melkein kuullut, kun lumi haihtuu ilmaan! :) Eilen ja tänään on satanut vettä, joten muualtakin on lumet vähentyneet aikamoista tahtia.

Kauniskuu: Taisin selvittää, mistä nää yöheräämiset johtuu. Pojalle on tulossa toinen poskihammas yläleukaan. Joo, tää on ollut ihmeen sitkeä tauti. Mulla on joskus aiemminkin jäänyt yskä "päälle" ja silloin sain jotain yskää hillitsevää lääkettä.

emily: Mulla nyt on vielä puoli vuotta laskettuun aikaan, mutta kieltämättä olen miettinyt, voiko nyt mennä kaikki yhtä hyvin. Kuitenkin eka synnytys oli ekaksi synnytykseksi melko helppo, ja toipuminen oli tosi nopeaa. Ehkä nyt jännittää helpommin, kun tietää, mitä tuleman pitää.

Olen tässä pari päivää miettinyt, tunnenko jo ekoja liikkeitä. Mutta tänään tuli sohvalla maatessa niin selvä muljahdus, ettei kyllä jäänyt epäselväksi, oliko kyseessä vauvan kuperkeikka vai eksynyt pieru. :D Tänään siis viikkoja 13+5.
 

Yhteistyössä