Toivottavsti lapseni hoitavat minua kun olen vanha. Vanhainkodeissa/ palvelutaloissa ei ole virikkeitä vanhuksille

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
ddvö
Vaikka ihminen söisi soseutettua ruokaa niin mksi se on sosutettava niin että kaikki sekoitetan keskenään, miki ei voi laittaa esim mussia erikseen kastiketa erikseen ja kasvikset erilleen. Kuitenkin se ruuan ulkonäkö on osa hyvinvointia, olkoonkin kysymys sänkypotilaasta
Melko vähän hoitajilla on mahdollisuus vaikuttaa siihen ruokaan tai sen ulkonäköön. Palvelutaloissa harvemmin ruoka tehdään itse.
 
vierailija
Tätä yritän tolkuttaa omaisille. Kiinnittäkää huomio politiikkaan. Tällä hetkellä kilpailutetaan kaikki palvelut ja halvin valitaan, tämä ei muutu kuin kilpailutuksen uudistamisen ja lainsäädännön muuttamisen yhteispelillä. Mutta silloin kun tästä vouhotetaan, ei ketään kiinnosta. Hoitajien vähimmäismäärän muuttaminen ei muuta mitään. Riippuu myös asiakkaiden kunnosta. Meillä 10 huonokuntoista eikä 2 hoitajaa vuorossa riitä. Mainittakoon, että meillä kaupungin paras henkilöstömitoitus. Kilpailutukseen ranskalainen malli. Kaupunki määrää hinnan ja palveluntarjoajat kertoo, mitä sillä saadaan. Ja julkiseksi se tieto, mitä kaupunki on valmis maksamaan vanhustenhoidosta. Tällä hetkellä vanhukset maksaa omasta pussistaan jopa 1500e/kk palveluasumisessa ja kaupunki vähimmillään 200-300e. Ja palveluseteli hittoon. Kun vanhukselle vihdoin se myönnetään, pitää itse/ omaisten etsiä paikka. Ja paikkoja ei ole!
6000€ saa yksityisesti paikan
 
vierailija
Eihän tulevaisuuden vanhukset tarvitse mitään virikeitä. Riittää, että se kännykkä pysyy edelleen kädessä kiinni, kuten nytkin.... Mä en ainakaan rupea mitään bingoja pelaamaan, jos palstalla on joku mielenkiintoinen juttu kesken.
 
vierailija
Olisikohan "nettieutanasia" hyvä ratkaisu? Vanhus saa valita mieleisensä ohjelman vaikka Kauniit ja rohkeat sitten hänet kytketään kyseiseen ohjelmaan. Koneet ylläpitävät elintoimintoja kunnes kuolema tulee.
 
Papparaisia hoitaneena voin kertoa, että eipä taida pahemmin kiinnostaa kyseiset jutut. Ammattimalli-lähihoitaja.
Ethän sinä ole tsaina etkä 25-vuotias. Kyllä papparaisista monia kiinnostavat alle kolmekymppiset aasialaishoitajat, niin saattaa käydä minullekin kun aikanaan ehdin papparaiseksi.
Olen keskustellut suomalaisnaisen kanssa, joka kehui opiskeluaikana vilautelleensa ja antaneensa käsihoitoa useammallekin hoivattavalle papparaiselle.
 
  • Tykkää
Reactions: kruuttis

Yhteistyössä