Toivoton tapausko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minni

Vieras
Nainen, mitä tekisit, jos avo/aviomiehesi yhdessä viihteellä ollessanne juttelisi vieraan naisen kanssa kauan,(istuessasi samassa pöydässä) ja kun silmäsi välttäisi, laittaisi käden tämän vyötäisille? Sanoisi vielä että teki niin, koska halusi tehdä sinut mustasukkaiseksi.Sitten jos suuttuisit siitä, hän itse suuttuisi niin että alkaisi kodissanne raivota ja heitellä tavaroita, mm. lasin seinään, keittiön pöydän kumoon, kaikki naisen vaatteet henkareista.

Mitä jos tämä samainen mies myös olisi tuota tapausta muutamaa päivää ennen sanonut että takapuolesi on sinussa huonointa, ja että katselee tiukkapeppuisia naisia haluten n... heitä?

Ja sitten vielä, jos tämä samainen mies sanoisi että haluaisi vapaan suhteen, koska miehet eivät luonnostaan ole yksiavioisia, ja että ei voisi kuvitellakaan että loppuikänsä olisi sängyssä vain sinun kanssasi? Ja sitten kun suuttuisit, hän peruisikin puheensa, ja sanoisi, että no joo, se mieli meni jo ohi..?

Kuinka kauan jaksaisitte katsella tällaista miestä? Nämä kaikki asiat ovat tapahtuneet viimeisten 2 viikon sisällä. Olemme muuttaneet vasta puoli vuotta sitten yhteen, ja nämä em. jutut tulivat täytenä yllätyksenä, hän ei ollut koskaan ennen osoittanut merkkejä em. käytöksestä 3-vuotisen suhteemme aikana. Alkaisitteko sijassani jo etsiä omaa kämppää?

Miehelläsi ei ole munaa jättää sinua, vaan tekee vanhan aikaisesti, ja kohtelee sinua tahallaan niin huonosti, että sinä jätät hänet. Silloin hän ei ole "ilkimys" eli se jättäjä vaan pääsee koira veräjästä. Hänelle on iskenyt sitoutumispelko, ja ihan tahallaan kiusaa sinua. Hän ei halua olla suhteessa kanssasi enää. Liian pölö vain sanoakseen sen suoraan.

Tuollaista miestä ei kukaan terveellä itsetunnolla varustettu nainen katselisi päivääkään. Tee hänelle, ja ennen kaikkea itsellesi palvelus ja jätä hänet.

Samaa sanoisin, kuin edellinen. Onko mies vielä "keskenkasvuinen". Vanhemmat miehet pystyvät sanomaan suoraan.

Mutta jotkut tyhmät koltiaiset voivat menetellä noin, kun halauauvat että nainen jättää heidät.

Etsi ihmeessä oma asunto ja päätä suhde, kun mies ei pystysuhdetta katkaisemaan "normaalilla tavalla". Miehelläsi voi ikävä kyllä olla jo uusi nainenkin.

no jos joku alkaa paiskomaan tuolla lailla tavaroita ja raivaroimaan, niin lähde juoksemaan saman tien. seuraavalla kerralla saatat itse saada turpaasi. nimimerkillä saman kokenut.

Mulle kävi samalla lailla. Yhteen muutettiin ja mies alkoi kusipääksi. Olin eroamassa ja mies tuli järkiinsä ja nyt on mennyt hyvin. Luulisin, että miestä ahdistaa kun muuttitte yhteen ja siitä johtuu tuo tavaroiden heittely ja ihme "kilarit". Pistä mies koville ja sano, että haluat erota, katso sitten järkiintyykö mies vai ei.
Luulisin, että tuo sitoutusmisahdistus on aika yleistä.

Toivoton tapaus on. Lähde hyvän sään aikana. On eri asia seurustella kumpikin omasta huushollistaan, kuin asua yhdessä. Silloin vasta todelliset piirteet tulevat näkyviin.

Viisas lähtee tuollaisesta heti. Mies ilmoittaa nyt itsestään niin pahola piirteitä, että ei todellakaan kannata jäädä toiveajattelun turvin katsomaan enempää. Tuo mies on vain yksi tallaaja täällä maan päällä, sinulle sopivampia on tuhansia.

Mistä tuollaisia miehiä sikiääkin?

Minun kohdalleni eituollaista ole koskaan tullut, enkä usko että tuleekaan. Jos tulisi, ihmettelisin itsekin mien olen väärään seuraan joutunutkin.

Ala sanomaan hänelle että jos ei kelpaa, niin sopii muuttaa muualle. Silloin hän ei voi syyllistää sinua jättämisestä vaan heität pallon takaisin hänelle. Varmasti kyllä sanoo jotain tyyliin " ai sä haluat että muutan pois", niin voit vastata siihen että "en halua mutta tunnut itse haluavan kun puhut mulle noin epäkunnioittavasti" tai "niin haluankin jos kohtelet minua näin, mun ei tarvi alentua kuuntelemaan tuollaista puhetta ja mollaamista", mikä nyt tilanteeseen sopii, mutta tee selväksi että muuttaminen johtuu hänestä itsestään eikä siitä että sinä et enää välitä hänestä. Jos hän todella välittää sinusta niin lopettaa v...lun, jos ei niin muuttaa pois.

Kyllä itsekin alkaisin etsiskellä kämppää. Jos kestät, voi pitää hänet jonkinlaisena vakipanona, mutta kun ero koittaa tuollaisissa merkeissä niin tunteet taitaa olla vähän liikaa pinnassa että sekään kannattaisi.

Jos nyt et saa lähdettyä (ne tunteet....) niin muista ainakin miehestäsi tämä: Yritä pitää takaportteja auki että putoat suurinpiirtein jaloillesi kun putoat. Luultavasti kun voit luottaa siihen ettei mies ikinä tule tietämään mitä hän on tarkalleenottaen haluamassa tai tekemässä. Yhteisymmärryksessähän varmasti yhteenkin muutitte ja nyt sitten ahistaa. Tuon tyyppinen ihminen saattaa päättää sinun ollessa kahdeksannella ettei haluakaan isäksi, vaikka lapsi olisi ollut yhdessä suunniteltu ja toivottu alunperin. Niin että jos jatkat niin muista että miehen tukeen ei mahdollisesti voi luottaa jatkossakaan vaan hän voi jättää sinut kuseen milloin tahansa.

Jos muutatte erillenne, niin mies on luultavasti viikon/kuukauden sisällä ovesi luona vinkumassa, kas kun erikseenkään ei ole hyvä. Silloin kannattaa todella miettiä myöskin niitä voimavarojasi, ettei soutamisesta ja huopaamisesta tulisi lisää arpia sydämeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Alkaisitteko sijassani jo etsiä omaa kämppää?

Ensin tuli mieleeni vastata kysymykseesi kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätä se sika:
Miehelläsi ei ole munaa jättää sinua, vaan tekee vanhan aikaisesti, ja kohtelee sinua tahallaan niin huonosti, että sinä jätät hänet. Silloin hän ei ole "ilkimys" eli se jättäjä vaan pääsee koira veräjästä. Hänelle on iskenyt sitoutumispelko, ja ihan tahallaan kiusaa sinua. Hän ei halua olla suhteessa kanssasi enää. Liian pölö vain sanoakseen sen suoraan.

Tämä kommentti sai mieleni muuttumaan (sehän on naisille sallittua ;) ) Minä olen hieman pirullinen luonteeltani ja tällaisissa tapauksissa sanoisin miehelle etten aio jättää häntä käyttäytyypä hän kuinka törkeästi. Kyllä miehellä täytyy sen verran olla munaa että uskaltaa sanoa ettei kaikki ole hänen mielestään hyvin. Oman lapsellisuutensa hän tuollaisella käytöksellä osoittaa.

Onpa tullut paljon ajattelemisen arvoisia kommentteja.

Tämä mies ei ole enää ihan nuori, lähentelee neljääkymppiä. Olen hänen suhteistaan kaikkein vakavin, pisinkin. Tätä ennen hän on joskus yli 15 vuotta sitten asunut yhdessä muutamia kuukausia naisen kanssa, muiden kanssa ei, ja muut suhteetkin ovat olleet paljon kaukaisempia kuin meidän. Eli seukkailua jossa tavataan silloin tällöin, käydään yhdessä jossain ja vietetään muutama yö kuussa yhdessä tms. Me olemme aslusta asti olleet lähes kaiken liikenevän vapaa-aikamme yhdessä, ja suhteemme on kestänyt pian 3 vuotta. Vaikka muutimme virallisesti yhteen vasta 8 kk sitten, niin lähes alusta asti minä olen ollut hänen luonaan kaikki ne yöt kun jompikumpi ei ole yövuorossa.

Mies on ollut kauan myös muutaman (n5-6 kpl) lyhyehkön suhteensa väleillä sinkkuna, jolloin hän on elänyt aika vilkasta sinkkuelämää, paljon yhdenyönsuhteita tms. Se ei minua häiritse, sillä en minäkään sinkkuna ollessani ole yksin kotona kököttänyt.

Uskon että hänen on aika vaikea tottua tällaiseen ihan eri tasoiseen siotutumiseen kuin aiemmin. Viime vuoden kesällä meille meinasi tulla ero, kun hän sanoi ettei todennäköisesti halua koskaan muuttaa kanssani yhteen, vaan asua eri kämpissä, ja vain seurustella aina. En alkanut pianostaa häntä, mutta sanoin aika selvästi etten voi jatkaa suhdetta jos tiedän ettemme koskaan tule asumaan yhdessä, minä olen aika vanhanaikainen siinä mielessä. Kihloin tai naimisiin en ole häntä painostanut, se on jo paljon että hän muutti mielikseni yhteen tämän vuoden alussa.

Mutta en tiedä enää oliko tämä hyvä idea. Jokapäiväinen elämä meillä on sujunut avoliitossa hyvin, mutta sitten tämä hänen sitoutumisahdistuksensa, joka on aiheuttanut minulle paljon surua.

Syy, miksi hän on tehnyt suhteellisen vannoutuneena yksinasujana kanssani myönnytyksiä, on se, että me olemme muuten lähes kaikessa samalla aaltopituudella, meillä on samat intressit ja yhteisiä harrastuksia tms, ja meillä on hyvä olla yhdessä. Eli olemme henkisesti toisillemme "kaikista oikeimmat" tähän asti.

Olen huomannut että näitä ongelmia tulee kun olemme yhdessä viihteellä, eli alkoholi saa hänet kaipaamaan muita naisia. Olkoonkin sitten niin, että alkoholi irroittaa kielenkantoja ja saa todelliset mielipiteet esille kaunisteltujen sijaan, niin uskon se auttavan, ettemme käy vastedes pitkään aikaan yhdessä viihteellä, emmekä paljon muutenkaan.

Sitä en ala miettiä pettääkö hän minua jos käy ilman minua ulkona. Jos nimittäin pettää, kärsivällisyyteni loppuu saman tien.

Olen sanonut hänelle noiden kertomieni tempausten jälkeen, että paskaa kohtelua en aio enää vastedes sietää tippaakaan. Eli hän on nyt tavallaan koeajalla.

Rakkautta meillä on paljon, ja halua yrittää, kaikkien niiden satojen suhteessamme olevien hyvien puolten takia.Mutta lapanen en ole, enkä sellaiseksi myöskään ala. Aika näyttää siis, mies on suurennuslasin alla.

mieti oikeasti sitä raivariasiaa ja tavaroiden paiskomista.. se voit seuraavaksi olla sinä jota paiskotaan. joku pettäminen on aika pieni paha siinä rinnalla - eipä silti että sitä pitäisi sietää, ei tietenkään, mutta kyllä omasta terveydestä ja henkikullasta kannattais aivan ensimmäisenä kantaa huolta.

jos viina vie miestä niin eiköhän asia ole sitä myöten selvä -etsi uusi kämppä,pidä mies koeajalla.
Tuo tavaroiden paikominen ei ole tervettä,voihan olla että mieskin haluaa ulos suhteesta.