\
Näin just!! Minulla on MMC-vauva ja mitä todennäköisimmin pääkopaltaan aivan normaali... meidän MMC-vauva ei vaan koskaan kävele normaalisti ja vamma todettiin kaksi viikkoa ennen syntymää. Kun te, jotka sanotte poikkeavuuden kuin poikkeavuuden olevan este laåsen pitämiselle näkisitte tuon sisupussin, niin uskoisin kantanne hieman muuttuvan. Hänen vammansa rajoittuu jalkoihin, mutta oveluutta ja luonnetta löytyy nyt 3,5 kk iässä. Tällä hetkellä hänet erottaa terveistä vauvoista nakuna ollessaan sillä, että nilkat roikkuvat ja selässä on arpi sulkuleikkauksesta... Muuten iloinen 3,5kk vauva, joka rakastaa sylkikuplien värkkäämistä. :heart:
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:22 harmis kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:08 onego kirjoitti:kyllä se on vaan yleisnimitys eri diagnoseille,kuten puhe-motoriika viivästyminen.down ei ole ainoa vaikka kaikki tuntee se.
neurologisia,kehitys ja vaikka mitä.
En ehkä ymmärtänyt oikein mitä tarkoitit :ashamed:
Kehitysvamma-diagnoosi tarkoittaa "älyllistä jälkeenjääneisyyttä" mutta muita vammoja on joissa älyssä ei ole mitään heikkouksia. Esim.CP-vammaisia on joilla on vaikea liikuntavamma mutta ovat tosi älykkäitä ja askeltakaan eivät pysty itse liikkumaan.
:ashamed: :ashamed:
Anteeksi ,innostuin luennoimaan,tää on vaan lähellä mun :heart:
Näin just!! Minulla on MMC-vauva ja mitä todennäköisimmin pääkopaltaan aivan normaali... meidän MMC-vauva ei vaan koskaan kävele normaalisti ja vamma todettiin kaksi viikkoa ennen syntymää. Kun te, jotka sanotte poikkeavuuden kuin poikkeavuuden olevan este laåsen pitämiselle näkisitte tuon sisupussin, niin uskoisin kantanne hieman muuttuvan. Hänen vammansa rajoittuu jalkoihin, mutta oveluutta ja luonnetta löytyy nyt 3,5 kk iässä. Tällä hetkellä hänet erottaa terveistä vauvoista nakuna ollessaan sillä, että nilkat roikkuvat ja selässä on arpi sulkuleikkauksesta... Muuten iloinen 3,5kk vauva, joka rakastaa sylkikuplien värkkäämistä. :heart: