Toiveissa vauva 2021

Jaaha, minä hankkiuduin tänään luovuttamaan verta. Täysin itsekkäistä syistä. ;)

Tuli katsottua hemoglobiini. Hoitaja oli tyytyväinen arvoon (134), mutta samalla näki että aiemmin ollut vähintään 137 ja jopa 157. Ja tämä tulos vaikka olen koko yritysajan syönyt rautaa satunnaisesti varmuuden vuoksi. Jos teoria on, että hemppa nousee vasta, kun ferritiinit riittävän täynnä, niin mitähän ne varastoraudat mahtaa olla. :unsure:

Toiseksi testaan teoriaa, että vauvaonni olisi parempi verenluovutuksen jälkeen. Täällä muistelen useamman raportoineen sen suuntaista ja itse koin sen ensimmäistä lasta yrittäessämme. Silloin tosin oli kemiallinen (ja nuoret ja viriilit munasarjat :D), mutta edes joku yritys osui verenluovutuksenjälkeiseen kiertoon. Wish me luck!
 
@petronella09 Meillä alkanut yritys 2/2020, ja muutama kierto jäänyt tässä kuukausien aikana välistä. Mulla on lyhyet kierrot eli kunnon yrityksiä mahtui vuoteen n. 12 kiertoa.

Meillä entuudestaan yksi lapsi, 7 v. Raskaus alkoi ekalla yrityksellä.

Tässä plussakierrossa oli tosiaan hormonit apuna, vaikka mitään varsinaista ”vikaa” meistä ei löytynytkään.

Olisiko sun mahdollista käydä kertaalleen yksityisellä gynellä tsekkaamassa että kaikki ok? Joskus voi löytyä joku ihan pieni helposti korjattava asia, mikä vaikeuttaa raskautumista. Toki ikä varmasti se isoin tekijä, mikä hommaa hidastaa meillä iäkkäämmillä yrittäjillä.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Onko muut kierron loppupäässä olevat testailleet? @Meemuli onko haamut vahvistuneet? Onko @Lavender_ testannut?
Kiitos kysymästä @daisy01 !
Mulla oli ihme kierrot helmikuussa, kun oli kahdet menkat...joten ei ollut kamalasti toivoa, mutta testasin viime perjantaina varmuudeksi, nega oli, kuten arvelin. Viikonloppuna oli miehen synttärit, niin halausin ottaa pari lasia viiniä ja varmistaa, että ei ole mitään ihmeitä tapahtunut...Nyt oli sitten kyllä ehkä ovis pari päivää sitten, unohdin testata sitä edeltävänä päivänä, mutta kivut oli selvät..Talleteltu on silloin tällöin, joten katsotaan tuleeko tästä kierrosta mitään... Tilasin juuri Amazonista 100kpl ovistikkuja :ROFLMAO: kun oli halvempaa ostaa monta samalla. hulluuttaa joo tiedän! miestäkin vähän hymyilytti, kun kylppäriin oli ilmestynyt toi laatikko ovistikkuja:LOL:

Mulla on tosin vihdoin aika lääkärille perjantaina ja odotan sitä innolla! Juttelin hoitajan kanssa viime viikolla, ja sanoi, että lääkäri keskustelee mun kanssa perjantaina, mitkä labrat tilataan ja miten edetään. Tosi kattavasti hoitaja kyseli kaikkea ja muutenkin keskustelusta jäi tosi kannustava olo!

Minkäslainen olo sulla on? Kirjoittelit, että testasit negan:( Toivottavasti mieli ei ole ollut kovin maassa ja kun pääset uuteen kiertoon, olo muuttuu yleensä taas toiveikkaksi!

Voi kun olisi ihanaa saada jouluvauva:love::love:
 
Viimeksi muokattu:
Ihania viivojen vahvistumisia ja plussauutisia täällä! Paljon onnea kaikille plussanneille!
Ja aivan mahtava tuo himotestaajien viestiketju, ehdottomasti menee seurantaan.
Toivottavasti pääsisi itsekin sinne vielä spekuloimaan viivanpaikkoja ja haamulaisia. Täällä kp 12 ja odottelen innolla ovulaatiota tulevaksi. Himotestausta harrastellut ovulaatioliuskoilla.
Testaako muut ovulaatiota aamuin ja illoin?
@Lili_86 Mä testasin yhden kierron kaksi kertaa päivässä kp 6-16, kun ei ollut mitään hajua koska ovis on. Nyt olen testaillut myöhemmin kerran päivässä ja sitten kun tunnen oviskipuja ja/tai viiva alkaa vahvistua, silloin kaksi kertaa päivässä.

Tsemppiä oviksen bongailuun!! ja paljon onnea kiertoon!

Terveisin, toinen ovisliuskojen himotestailija;)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Lili_86
@Spekulaattori82
Mulla oli ferritiini alhaalla mutta hemppa nyt ja aina ennenkin ollut erittäin hyvä. Rautakuuri nosti ferritiinin, hemoglobiini pysyi samana. Eli ota näistä nyt selvää, saat varmaan vastauksen vasta jos käyt mittaamassa ferritiinin! Suosittelen kyllä :)

@Lavender_ no niinhän sä laitoitkin silloin, että oli kierto sekaisin, pääsi unohtumaan. Toivottavasti jäi kertaluontoiseksi ja kierto nyt normalisoituu! :) Hei mä tilasin kans testejä. Pieni "lohdutuspalkinto" itselleni tsemppaamaan seuraavaan kiertoon. Tosiaan negaa testasin ja pari päivää oli mieli maassa mutta nyt on jo parempi ja tosiaan katse jo seuraavassa kierrossa! :) Nyt lähinnä fiilis että oisko ne menkat tulla jo, vaikka voihan tässäkin kierrossa vielä joku ihme tapahtua.
 
@Spekulaattori82
Mulla oli ferritiini alhaalla mutta hemppa nyt ja aina ennenkin ollut erittäin hyvä. Rautakuuri nosti ferritiinin, hemoglobiini pysyi samana. Eli ota näistä nyt selvää, saat varmaan vastauksen vasta jos käyt mittaamassa ferritiinin! Suosittelen kyllä

@Lavender_ no niinhän sä laitoitkin silloin, että oli kierto sekaisin, pääsi unohtumaan. Toivottavasti jäi kertaluontoiseksi ja kierto nyt normalisoituu! Hei mä tilasin kans testejä. Pieni "lohdutuspalkinto" itselleni tsemppaamaan seuraavaan kiertoon. Tosiaan negaa testasin ja pari päivää oli mieli maassa mutta nyt on jo parempi ja tosiaan katse jo seuraavassa kierrossa! Nyt lähinnä fiilis että oisko ne menkat tulla jo, vaikka voihan tässäkin kierrossa vielä joku ihme tapahtua.
Heheh hyvä kuulla, etten ole ainoa ovisliuskojen hamstraaja;)
Toivotaan sulle vielä ihmettä tässä kierrossa!!!
 
Onnea @IinesAnkka82 ja @tokkurainen !!! :love:

@tokkurainen mikä dpo testasit ekan kerran, kun tuli nega? ja mikä dpo tuli sitten tuo plussa?:giggle:

Mulla on tänään dpo16, ruskeeta tiputtelua tullut jo dpo11 alkaen. Vikan terolutin söin sunnuntaina ja menkkoja ei vieläkään näy... Testit oli dpo13 ja 14 negat.
Viime kierrossa tiputteli myös, mutta paljon reilummin ja menkat puski terolutien läpi ja kuuri jäi kesken. Miten nää kierrot voi olla näin erilaiset? :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: tokkurainen
Tahraton
Hei! Tein aamulla raskaustestin ja tulos oli negatiivinen. Olo on raskautunut (johtunee kuitenkin siitä, että tätä asiaa toivoo jo niin paljon?) ja tänään kuukautisten olis pitäny alkaa. Vatsa kipuilee samoin kuin kuukautisten alettua, mutta vuotoa ei vaan näy. Kiertoni on aina täsmällinen, vaikkakin lyhyt. Haluan elätellä toivoa yllä, joten kertokaa joku kokemuksia, milloin raskaustestiin tuli positiivinen tulos, miten raskaus eteni kun antoi odottaa tuloksen kanssa jne. Kaipaan tähän olotilaan toivoa, mutta koitan myös järkeillä, että säästyisin turhilta pettymyksiltä. Kiitos!
 
vierailija
Olikos täällä omenaviinietikan hörppijöitä? Kyselisin että kai tuo marketin omenaviinietikka käy vai pitäiskö olla jostain luontaistuotekaupasta ostettua?

Että kai tossakin on tarvittavia ravintoaineita vai oonkohan turhaan hampaat irvessä sitä nautiskellu? :D
 
Ihana uutinen @tokkurainen ! Paljon onnea ja tarrasukkia pienelle! <3

Tsemppiä kaikille negan/tädin yllättämille! <3

Mulla edelleen selän ja mahan juilinta jatkuu. Levossa helpottaa, et yöt saan kyllä nukuttua ihan hyvin. Liikunnan jälkeen yleensä istuessa/levossa alkaa juilia enemmän. Mahaa turvottaa ja pinna kireällä vähän joka asiasta. Ainut ero on edelleen ettei rinnat ole kipeät yhtään, vaikka kuin puristelis. :D Normaalisti siis kipeytyvät heti melkeen oviksen jälkeen ja kipu hellittää kun menkat alkaa. Lämmötkin 36.8 eli mulle ihan aavistuksen koholla. Viimeisimpien kiertojen mukaan la pitäs alkaa menkat, et sitä "odotellessa" tai toinen vaihtoehto on että kierto venyy, jos en ovuloinutkaan ollenkaan (ensimäisenä ja suurimpana toiveena tietysti se plussan vaihtoehto). On tämä aina tämmöstä jännäilyä vaikka piti muka yrittää olla ihan rennolla mielellä. :D

Mites te joilla on ollut ovuloimaton kierto, onko siinä ollut jotain muita oireita/oireettomuutta, kun kierron venyminen pitemmäksi?
 
  • Rakkaus
Reactions: tokkurainen
Ihana uutinen @tokkurainen ! Paljon onnea ja tarrasukkia pienelle! <3

Tsemppiä kaikille negan/tädin yllättämille! <3

Mulla edelleen selän ja mahan juilinta jatkuu. Levossa helpottaa, et yöt saan kyllä nukuttua ihan hyvin. Liikunnan jälkeen yleensä istuessa/levossa alkaa juilia enemmän. Mahaa turvottaa ja pinna kireällä vähän joka asiasta. Ainut ero on edelleen ettei rinnat ole kipeät yhtään, vaikka kuin puristelis. :D Normaalisti siis kipeytyvät heti melkeen oviksen jälkeen ja kipu hellittää kun menkat alkaa. Lämmötkin 36.8 eli mulle ihan aavistuksen koholla. Viimeisimpien kiertojen mukaan la pitäs alkaa menkat, et sitä "odotellessa" tai toinen vaihtoehto on että kierto venyy, jos en ovuloinutkaan ollenkaan (ensimäisenä ja suurimpana toiveena tietysti se plussan vaihtoehto). On tämä aina tämmöstä jännäilyä vaikka piti muka yrittää olla ihan rennolla mielellä. :D

Mites te joilla on ollut ovuloimaton kierto, onko siinä ollut jotain muita oireita/oireettomuutta, kun kierron venyminen pitemmäksi?
Tulin kommentoimaan tuohon selkä juttuun,että voisiko olla esim.iskias vaivaa?Onko sinulla ollut koskaan sitä vaivaa?Itselläni kokemusta kyseisistä ja minulla se tekee joskus myös alavatsalle kipuilua:(
 
Tulin kommentoimaan tuohon selkä juttuun,että voisiko olla esim.iskias vaivaa?Onko sinulla ollut koskaan sitä vaivaa?Itselläni kokemusta kyseisistä ja minulla se tekee joskus myös alavatsalle kipuilua
On mulla aiemminkin selän kanssa ollut ongelmia, mutta nyt tämä kipuilu ei oo koko aikaista vaan vähän aaltoilevaa. Eilen tosiaan taas vähän lisääntyi kun liikkui enempi. Tosin liikkuessa ei juuri tuntunut miltään. Pitää soitella lääkäriin jos tämä tästä taas alkaa enempi vaivaamaan.
 
Joku täällä nosti aiemmin keskusteluun koronan vaikutukset raskauteen/ yrittämiseen. Silloin vielä itse ajattelin, että en olisi rokotetta ottamassa, kun oli ohjeena se parin kuukauden ehkäisyn käyttö rokotteen jälkeen. Nythän tuo ohje on poistunut kokonaan eli rokotuksen jälkeen ei ole tarvetta käyttää ehkäisyä. Lisäksi olen jonkun verran lukenut nyt juttuja, että raskaana olevat (tietyillä viikoilla) olisivat koronan riskiryhmää, koska korona ilmeisesti voi altistaa ennenaikaiselle synnytykselle. Nyt vielä luin sitten, että ainakin HUS:n alueella sairaalahoitoon ja teholle on päätynyt enenevässä määrin raskaana olevia ja vasta synnyttäneitä.

Kaikkinensa olen nyt siis toisin sanoen aika päästäni pyörällä, että miten tämän koronatilanteen kanssa tulisi toimia ja kannattaako se rokote kuitenkin ottaa. Minkälaisia ajatuksia teillä muilla on?
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@Krippis, testasin negan päivää ennen virallista testipäivää eli 13 vrk inssin jälkeen (joko dpo 12 tai dpo 13, riippuen milloin munasolu lopulta irtosi). Mulla oli kuitenkin niin selvät menkkaoireet, että olin 200 % varma, että menkat alkaa. Luget lopetin jo dpo 10, koska menkkaoireet alkoi silloin, kuten joka ikisessä kierroissa viimeiset viisi vuotta. Aiemmissa kierroissa luget tosiaan siirtänyt menkkoja mulla jopa 6 päivällä ja netistä luin kokemuksia, että luget siirtäneet kuukautisia joillakin 9 päivällä! Siitä syystä testasin uudestaan vasta 10 päivää oletettujen kuukautisten alkamisen jälkeen.

Onneksi tukilääkkeen lopettaminen ei vaikuttanut raskauden etenemiseen (ainakaan vielä ei ole sellasiia merkkejä). Olen edelleen kyllä ihmeissäni siitä, miten intuitio petti niin pahasti ja todella aidosti luulin, että menkat taas tulossa.

Nyt sitten jännitetään päivä kerrallaan, meneekä raskaus loppuun saakka. Eilen tuli seksin jälkeen vaaleanpunaista vuotoa, joka onneksi loppui samantien. Silti kyllä huolettaa...
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi PUNAISELLA Ilmoitathan
PUNAISELLA päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

2.3.2021 Tiistai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Zanma,ya 10/16, 1.lapsi
Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
+ Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
+ Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
+ Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
+ Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
+ Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ Rust ya 5/20, 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
+ Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Coguine, ya 7/20, 2. lapsi
Ewa87, ya 7/20, 2. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
+ 5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
+Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
+ Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
+ Kimallus, ya 10/20
Toivojatintti, ya 10/20, 2. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
+ Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
+ Rosmarin, ya 11/20, 3.lapsi
Daisy01, ya 11/20
Lavender_,ya 12/20
Nuunuu-84, ya 12/20
+ Huuma 40+,ya 12/20
Samppa40,ya 12/20, 3.lapsi (miehen 1. lapsi )
Scarletta, ya 12/20, 1.lapsi
Sdff, ya 1/21, 2.lapsi
+ Liilja, ya 1/21, 3.lapsi
Toiveikas1992, ya 01/21, 1.lapsi
Jennie_, ya 2/21, 1.lapsi
Neitperhoinen, ya 2/21, 5.lapsi
Äitionnellinen ,ya 2/21? 3. lapsi
Hulda_84 ,ya 2/21? 3. lapsi
Marsku88 ,ya 2/21, 3. lapsi
Alocasia,ya 2/21, 2. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Wanti.........................kp 58/35-48
Toivojatintti............kp 57/31
Toive23.......................kp 51/27
Neitperhoinen...............kp 48/30-31
Meemuli........................kp 35/35-43
Daisy01...............................kp 34/34
Iinesankka......................kp 32/28-31
Sinisilmät.........................kp 31/30
Krippis..............................kp 27/22-24
Lavender_...................kp 26/25
Spekulaattori82......kp 26/28-36
Nuunuu-84..................kp 25/30
Suhveli...........................kp 24/27
Hulda_84....................kp 24/26-30
Petronella09............kp 20/25
SandraB.....................kp 19/26
Marsku88..................kp 19/?
Persikka123.............kp 19/33
Alocasia....................kp 18/?
Iinanen......................kp 15/23-24
Mamtobe................kp 15/28
Chili_..........................kp 15/28-29
Toiveikas1992.....kp 13/28-36
Jennie_................kp 8/31?
Minttuni................kp 8/25
Kirjoh89...............kp 6/28
Ewa87...................kp 4/28
Scarletta.............kp 3/27

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Toive23...........................dpo 38
Wanti.............................dpo 37
Äitionnellinen........dpo 23
Krippis.........................dpo 16
Iinesankka82….........dpo 14
Meemuli.....................dpo 13
Nuunuu-84......dpo 12
Daisy01.............dpo 11
Hulda_84........dpo 10
Iinanen..............dpo 5
SandraB........dpo 4
Chili_..........dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Joku täällä nosti aiemmin keskusteluun koronan vaikutukset raskauteen/ yrittämiseen. Silloin vielä itse ajattelin, että en olisi rokotetta ottamassa, kun oli ohjeena se parin kuukauden ehkäisyn käyttö rokotteen jälkeen. Nythän tuo ohje on poistunut kokonaan eli rokotuksen jälkeen ei ole tarvetta käyttää ehkäisyä. Lisäksi olen jonkun verran lukenut nyt juttuja, että raskaana olevat (tietyillä viikoilla) olisivat koronan riskiryhmää, koska korona ilmeisesti voi altistaa ennenaikaiselle synnytykselle. Nyt vielä luin sitten, että ainakin HUS:n alueella sairaalahoitoon ja teholle on päätynyt enenevässä määrin raskaana olevia ja vasta synnyttäneitä.

Kaikkinensa olen nyt siis toisin sanoen aika päästäni pyörällä, että miten tämän koronatilanteen kanssa tulisi toimia ja kannattaako se rokote kuitenkin ottaa. Minkälaisia ajatuksia teillä muilla on?
Sanon heti, että en ole aiheeseen mitenkään syvemmin perehtynyt, mutta samoja asioita olen lueskellut kuin sinäkin :) Tällä hetkellä on sellainen fiilis, että jos rokotevuoro tulee ennen raskautumista, otan sen. Raskauden aikana todnäk en, koska olen vielä kotona ja jos pian raskaudun, en edes mene töihin tässä välillä. En ehkä ottaisi rokotetta raskaana tuon vähäisen tutkimustiedon vuoksi, vaikka oletus tosiaan onkin, että ei aiheuta sikiölle mitään. Tätä kai tähän astiset tiedot tukee. Jos olisin töissä (aika iso altistumisvaara), voisi ollla syytä miettiä sitten siinä kohtaa vielä uudelleen rokotteen ottaminen. Toisaalta asutaan alueella, missä on tilanne ollut toistaiseksi koko ajan tosi rauhallinen, eli sekin vähän vaikuttaa...vaikeita juttuja, onneksi koko ajan tulee lisää tietoa kun porukkaa rokotetaan!
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja jennie_
@tokkurainen Kiitos vastauksesta! Jännä, että testi ollut nega silloin ekalla kerralla! Toivottavasti kaikki menee hyvin! Onko sulla tullut mitään tiputtelua, muuta kun tuo seksin jälkeinen vuoto?
Aion tehdä huomenna varmaan vielä uuden testin jos menkat ei ala Meillä on tarkoitus lähteä torstaina mökille ja ajattelin juoda viiniä jos testi näyttää edelleen negaa. Ensi kierto olisi meilläkin sitten varmaan oi+inssi.
 

Yhteistyössä