Toiveissa vauva 2021

Ensinnäkin suuret onnittelut plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille!❤

Pienen tauon ja v*tutuksen jälkeen palailen takasin tänne.. Meillähän siis viime kierto meni aivan päin mäntyä, ihmettelin kun menkkoja ei kuulu eikä näy ja kävin gynellä jossa selvisi ettei ovista oo tapahtunu ja munarakkula oli kehittänyt sitten suhkot ison kystan vasemmalle puolelle joka kipuili.. Gynen kommentti oli, että kun sulla tuota painoa on paljon et ovista ei välttämättä tapahdu ja raskautumiseen on aika pieni mahdollisuus ja tokihan se riskiraskaus olisi ja sen eteen tottakai työtä teenkin, mutta veti silloin mielen aika matalaksi.. Gyne toki lohdutti, et yritystä ei tarvitse lopettaa kunhan nyt kiinnittää huomiota syömiseen yms. :) Menkat alko sit kp 43.

Mutta nyt yk 5, positiivinen yllätys oli et ovuloin kuitenkin!❤ Tänään kp 21 aika varmasti ovisplussa, kun testit näyttää melki tasavahvaa viivaa. Tässä vielä kuva:

Joten mut saa taas lisätä listalle KP 21/35-43 JA DPO - 1.
Ihana palailla tänne lukemaan kuulumisia! ❤ :)
 
Tää sun @Piipuni teksti oli ihan niin kuin mun elämästä ja tästä kierrosta. Käytin tässä kierrossa ensimmäistä kertaa Clearbluen ovulaatiotestiä ja hymynaaman tullessa olin niin innoissani ja pahoitin mieleni, kun mies ei osoittanut samanlaista innostusta aiheesta. No siitähän saatiin helvetillinen riita aikaiseksi, olin jotenkin todella herkillä, eikä mies ymmärrä vauhkoamistani. Eipä siis mennyt tallettelut ihan nappiin.

Pari päivää hymynaamasta ja sitä limaa tuli järjetön määrä, mitä ei ole koskaan aiemmin tullut. Oon myös elänyt terveellisemmin tämän alkuvuoden ja painoa tiputtanut 5kg. Ehkäpä tuo oma hormonitoiminta vasta heräilee, nyt on melkein puoli vuotta hormonikierukan poistosta. Tuon liman lisäksi uusina tuntemuksina on ollut alaselkä- ja alavatsakivut viikon ajan ennen ovulaatiota sekä mielialojen äkilliset muutokset.

Uskaltauduin nyt viikonloppuna laittamaan tk:seen viestiä, jos suostuisivat verikokeita ottamaan ja tsekkaamaan, onko arvot kunnossa raskautumista ajatellen. Eiköhän sieltä joku vastaus tule alkuviikosta.
Onnea 5 kilon pudotuksesta!

Pitäisi itsekin saada paino taas laskusuuntaan. Toisaalta jouluna ei sentään tullut lisäkiloja, sekin aivan hyvä tietenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Lili_86
Täällä kans eilen ja tänään negat testattu. En enää eilen laittanut lugeja, joten vuotoa nyt vaan odotellaan. Ei mitään viitteitä oo vielä antanut, ei tiputtele ees yhtään.
Toivottavasti ei uusi kierto nyt ala tuolla taustalla, jos venyy vuodon alku pitkäksi.

Muoks. Kannatti taas tänne kirjoittaa, äsken pyyhdittäessä jäi jo papruun, jes. Toivottavasti kiihtyy nopeasti niin pääsee uuteen kiertoon toiveikkaana. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Surullinen
Reactions: minttuni
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi PUNAISELLA Ilmoitathan
PUNAISELLA päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

16.2.2021 Tiistai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Zanma,ya 10/16, 1.lapsi
Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
+ Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
+ Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
+ Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
+ Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
+ Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ Rust ya 5/20, 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
+ Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Coguine, ya 7/20, 2. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
+ 5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
+Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
+ Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
+ Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
+ Kimallus, ya 10/20
Toivojatintti, ya 10/20, 2. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
+ Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
Rosmarin, ya 11/20
Daisy01, ya 11/20
Lavender_,ya 12/20
Nuunuu-84, ya 12/20
+ Huuma 40+,ya 12/20
Samppa40,ya 12/20, 3.lapsi (miehen 1. lapsi )
Scarletta, ya 12/20, 1.lapsi
Sdff, ya 1/21, 2.lapsi
+ Liilja, ya 1/21, 3.lapsi
Jennie_, ya 2/21, 1.lapsi
Neitperhoinen, ya 2/21, 5.lapsi
Äitionnellinen ,ya 2/21? 3. lapsi
Hulda_84 ,ya 2/21? 3. lapsi
Marsku88 ,ya 2/21, 3. lapsi
Alocasia,ya 2/21, 2. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Wanti..........................................kp 44/35-48
Toivojatintti...........................kp 43/31
Toive23.....................................kp 37/27
Neitperhoinen....................kp 34/30-31
Iinanen.....................................kp 27/23-24
Mamtobe...............................kp 27/28
Jennie_...................................kp 25/?
Chili_.........................................kp 24/28-29
Kirjoh89.................................kp 21/28
Meemuli................................kp 21/35-43
Daisy01..................................kp 20/34
Iinesankka.........................kp 18/28-31
Sinisilmät............................kp 17/30
Scarletta.............................kp 17/27
Krippis..................................kp 13/22-24
Lavender_.......................kp 12/25
Spekulaattori82..........kp 12/28-36
Nuunuu-84......................kp 11/30
Suhveli................................kp 10/27
Hulda_84........................kp 10/26-30
Petronella09.................kp 6/25
SandraB...........................kp 5/26
Marsku88........................kp 5/?
Persikka123....................kp 5/33
Alocasia............................kp 4/?

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Toive23...........................dpo 24
Wanti.............................dpo 23
Iinanen.........................dpo 14
Chili.................................dpo 11
Äitionnellinen........dpo 9
KirJoh89................... dpo 6
Jennie..........................dpo 3
Scarletta....................dpo 3
Krippis.........................dpo 1
Meemuli.....................dpo -1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Vähän galluppia tiistaipäivään! Eli onko jollain kierto maksimissaan 26 päivää ja sen on todettu olevan normaali ja riittävä raskautumiseen? Tässä nyt kuopuksen jlk mun kierto on viime kuukausina tasaantunut aikalai tarkasti 26 päivään, ovis tullut yleensä noin kp14 eli luteaali on ollut ainakin sen 11 päivää. Ennen oli siis lähes poikkeuksetta 28-29 päivää, silloin tosin ovis tuli hieman myöhemmin, että luteaali on ollut aika sama aina. No tässä kuussa ovis tuli jo kp12 ja nyt kp 24 jomottelee jo sen verran, että vuoto alkaa ihan varmasti illalla/huomenna aamulla. Tässä kierrossa oli letrot, jotka ilmeisesti voi aikaistaa ovista? Veikkaan, että nyt ei kyllä mennyt kaikki ihan käsikirjan mukaan, sen verran oli nopea plussa ja kivut tuli poikkeuksellisesti tosi pian plussasta, vaikka noin varhaista. Äh en tiedä, harmittaa, etten päässyt gynelle tässä kierrossa niin olisi nähnyt, mikä tilanne. Mietin vaan, mistähän tuo kierron lyhentyminen voisi kertoa? Ylipaino, ikä, what? :D Spekulaatiota otetaan vastaan :D

Paljon onnea plussanneille <3 <3
 
Kiitos kaikille tsemppiviesteistä! En kaikkiin viitsi vastata, mutta koitin tykätä kaikista. Ja kaikki ainakin luin!

Mulla tosiaan pe alettiin tyhjentämään cytoteceilla, mutta pahoin pelkään ettei ole tyhjentynyt. Vuoto on ollut niukempaa kuin kuukautiset, eikä juuri kipujakaan. Meen huomenna taas kerran ultraan, katsotaan mikä tilanne.

Jos täällä on jollain kokemusta lääkkeellisestä tyhjennyksestä, ja erityisesti niukasta vuodosta, niin onko silti tyhjennys onnistunut?

Lisäksi oon tänään ollut yhteydessä potilasasiamieheen joka oli hänkin puhelimessa melko järkyttynyt tilanteesta. Tehdään ilmoitus, kunhan tilanne on ohi, eli kaikki mahdolliset ansionmenetykset ja seuraukset on tiedossa.
Kommentoin täälä taustailevana sun kysymykseen.

Ensiksikin pahoittelut teille sattuneesta! Nämä on niin kamalia asioita mitä jotkut joutuvat kokemaan, että ei toisille voisi missään tilanteessa toivoa samaa!

Kysyit tyhjennyksestä.
Mulla takana useampi km ja keskeytetty raskaus viikoilla 18+.
Yhdessä keskenmenneessä sain vielä cytotecit tyhjentämistä varten, kun materiaalia oli jäänyt kohtuun. Cytot eivät aiheuttaneet mulle mitään muuta, kuin huonon olon. Muutaman viikon päästä, kun kuukautiset taas alkoivat, tuli loppu raskausmateriaali vasta pois.
Sitten taas keskeytetyssä todettiin kohdun olevan tyhjä ultrassa, mutta muutaman päivän päästä jälkivuodon mukana tuli vielä reilun kokoisia istukan palasia. Että tiedä sitten missä se vika on, ultraajassa vai ultrattavassa, kun kaikkea ei huomata..
Näin jälkikäteen ajateltuna, onneksi ei koskaan ole tullut kohtu tulehdusta, vaikka kohtu ei heti olekaan tyhjentynyt kunnolla.
Onko sulla ollut vuotoa nyt koko ajan?
 
  • Tykkää
Reactions: huumis
vierailija
Onko täällä jo vauvan saaneita tai vauvaa yrittäviä joilla jokin mielialalääkitys ollut koko raskauden ajan tai juuri ennen raskautta ja lopettanut? Itsellä siis lääkitys. Aikoinaan lääkäri sanoi, että tätä lääkettä ei välttämättä tarvitse lopettaa raskauden ajaksi (lukee pakkausselosteessakin), mutta on hyvä vielä keskustella asiasta oman lääkärin kanssa kumpi on parempi syödä lääkettä koko raskauden ajan vai hiljakseen lopettaa ja siis tarkoitus on olla yhteydessä lääkäriin, mutta haluaisin kuulla kokemuksia. :)
 
Täälläkin alkoi iltapäivästä ihan vuoto kuitenkin. On se jännä et heti kun tänne jotain kirjoittaa näistä vuoto asioista, ne toteutuu. Mut jos raskaustoiveita kirjoittelee ne ei toteudu. :D

Mut jos joku viitsii päivitellä, niin miut pois piinalistalta. Ja tällä päivää kp1.
 
  • Tykkää
Reactions: pupup
Vähän galluppia tiistaipäivään! Eli onko jollain kierto maksimissaan 26 päivää ja sen on todettu olevan normaali ja riittävä raskautumiseen? Tässä nyt kuopuksen jlk mun kierto on viime kuukausina tasaantunut aikalai tarkasti 26 päivään, ovis tullut yleensä noin kp14 eli luteaali on ollut ainakin sen 11 päivää. Ennen oli siis lähes poikkeuksetta 28-29 päivää, silloin tosin ovis tuli hieman myöhemmin, että luteaali on ollut aika sama aina. No tässä kuussa ovis tuli jo kp12 ja nyt kp 24 jomottelee jo sen verran, että vuoto alkaa ihan varmasti illalla/huomenna aamulla. Tässä kierrossa oli letrot, jotka ilmeisesti voi aikaistaa ovista? Veikkaan, että nyt ei kyllä mennyt kaikki ihan käsikirjan mukaan, sen verran oli nopea plussa ja kivut tuli poikkeuksellisesti tosi pian plussasta, vaikka noin varhaista. Äh en tiedä, harmittaa, etten päässyt gynelle tässä kierrossa niin olisi nähnyt, mikä tilanne. Mietin vaan, mistähän tuo kierron lyhentyminen voisi kertoa? Ylipaino, ikä, what? Spekulaatiota otetaan vastaan

Paljon onnea plussanneille <3 <3
Hep! Mun kierrot vaihtelee 25-26, ovis on kp13-15 ja luteaalivaihe 11-12 päivää.
Olen nyt neljä kertaa tullut raskaaksi vuoden sisällä. Tosin mullahan nuo kolme on mennyt kesken.
Nyt määrättiin terolut lyhyen luteaalivaiheen takia, ekasta terolut-kierrosta tuli plussa.
Lugesteron aloitettiin nyt ekalle kolmannekselle.

Eli ainakin olen lyhyellä kierrolla raskautunut helposti, jokainen raskaus on alkanut viimeistään yk4 edellisestä km. Mistä lie johtuu että keskeytyivät.
 
Cytoteceistäkin oli puhetta. Ensimmäinen keskenmeno alkoi sponttaanisti, mutta ei tyhjentynyt kunnolla, joten sain cytot.
Vuoto pitkittyi viiteen viikkoon, mutta ei muita komplikaatioita.

Toinen keskenmeno oli keskeytynyt, joten tyhjennys aloitettiin cytoilla: vuoto oli kuin niagaran putous ja tuli siteistä läpi vartissa.
Siltikään kohtu ei tyhjentynyt, vaan tuli tulehdus ja jouduin lähes viikoksi osastolla sekä kaavintaan.
Kuume niistä nousi molemmilla kerroilla myös.

Kolmas oli myöskin keskeytynyt ja päädyin menemään suoraan kaavintaan. Sillä kertaa en vuotanut laisinkaan -en ennen enkä jälkeen kaavinnan. Se oli näistä helpoin kokemus.

Toivon etten ikinä joudu cytoja enää käyttämään :censored:
 
  • Tykkää
  • Vau!
Reactions: KirJoh89 ja pupup
Hep! Mun kierrot vaihtelee 25-26, ovis on kp13-15 ja luteaalivaihe 11-12 päivää.
Olen nyt neljä kertaa tullut raskaaksi vuoden sisällä. Tosin mullahan nuo kolme on mennyt kesken.
Nyt määrättiin terolut lyhyen luteaalivaiheen takia, ekasta terolut-kierrosta tuli plussa.
Lugesteron aloitettiin nyt ekalle kolmannekselle.

Eli ainakin olen lyhyellä kierrolla raskautunut helposti, jokainen raskaus on alkanut viimeistään yk4 edellisestä km. Mistä lie johtuu että keskeytyivät.
Onnea vielä plussasta jos on ole hoksannut onnitella <3 Kiva kuulla, että raskautuminen on onnistunut, onneksi sait terolutit niin johan pieni tarttui kunnolla matkaan! :) Itse kanssa mietin et voisko tässä olla tarvetta nyt keltarauhashormonille, kun kierto on selkeesti lyhentynyt aikaisemmasta ja just tää kierto(joka jäi nyt vaan kp23 :eek:) on jotain aivan käsittämätöntä, en tiiä mitä tässä nyt on voinut mennä näin isosti pieleen. Tälläistä kiertoa ei ole koskaan ollut. Ei varmasti ollut edes tsänssiä raskaudelle tässä kierrossa, hohhoi kun vaan tietäisi!
 
  • Rakkaus
Reactions: Ananas90
Onko täällä jo vauvan saaneita tai vauvaa yrittäviä joilla jokin mielialalääkitys ollut koko raskauden ajan tai juuri ennen raskautta ja lopettanut? Itsellä siis lääkitys. Aikoinaan lääkäri sanoi, että tätä lääkettä ei välttämättä tarvitse lopettaa raskauden ajaksi (lukee pakkausselosteessakin), mutta on hyvä vielä keskustella asiasta oman lääkärin kanssa kumpi on parempi syödä lääkettä koko raskauden ajan vai hiljakseen lopettaa ja siis tarkoitus on olla yhteydessä lääkäriin, mutta haluaisin kuulla kokemuksia.
Mulla oli ennen ekaa raskautta käytössä seronil 20 Mg, joka purettiin kolmannen raskauskuukauden aikana. Sairastuin sitten pahaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen, ja lääke aloitettiin uudestaan. Nyt toista lasta yrittäessä mulla on käytössä Seronil 5 Mg, josta en luultavasti aio ainakaan kokonaan luopua vaikka raskautuisin. Sen verran huonot kokemukset jäi tuosta edelliskerrasta, ja sen seurauksena myös vauvavuosi meni pilalle
 
Kommentoin täälä taustailevana sun kysymykseen.

Ensiksikin pahoittelut teille sattuneesta! Nämä on niin kamalia asioita mitä jotkut joutuvat kokemaan, että ei toisille voisi missään tilanteessa toivoa samaa!

Kysyit tyhjennyksestä.
Mulla takana useampi km ja keskeytetty raskaus viikoilla 18+.
Yhdessä keskenmenneessä sain vielä cytotecit tyhjentämistä varten, kun materiaalia oli jäänyt kohtuun. Cytot eivät aiheuttaneet mulle mitään muuta, kuin huonon olon. Muutaman viikon päästä, kun kuukautiset taas alkoivat, tuli loppu raskausmateriaali vasta pois.
Sitten taas keskeytetyssä todettiin kohdun olevan tyhjä ultrassa, mutta muutaman päivän päästä jälkivuodon mukana tuli vielä reilun kokoisia istukan palasia. Että tiedä sitten missä se vika on, ultraajassa vai ultrattavassa, kun kaikkea ei huomata..
Näin jälkikäteen ajateltuna, onneksi ei koskaan ole tullut kohtu tulehdusta, vaikka kohtu ei heti olekaan tyhjentynyt kunnolla.
Onko sulla ollut vuotoa nyt koko ajan?
Tosiaan siis perjantaina laitoin itse cytot ja keskiviikkona sain tyksissä sen esilääkityksen, en nyt muista mitä se oli nimeltään. Se aloitti to illalla niukan vuodon, pyyhkiessä tuli paperiin.
Perjantaina cytot selkeästi teki jotain, mutta siteet pysyivät melko tyhjinä, enemmänkin aina vessassa käydessä hulahti hiukan pönttöön.
Lauantaista eteenpäin siteet olleet käytännössä täysin tyhjiä, muutama tippa tullut. Pönttöön/pyyhkiessä vähän enemmän. Viime yönä tuli jostain syystä täysi siteellinen.

Mutta kävin tänään tyksissä ja lääkäri huolellisesti ja pitkään ultraili. Ja saatiin ekaa kertaa koko seikkailun aikana hyviä uutisia ja pystyin kerrankin poistumaan itkemättä. Kohtu näytti nimittäin täysin tyhjältä!

Eli vaikka vuoto ollut tosi niukkaa ja kivutonta niin kaikki näyttäisi tulleen ulos. Päivällä tänään verta tuli vähän enemmän, ja siinä ultratessa lääkäri katsoi että pieniä hyytymiä on siinä tulossa ulos. Nyt illalla taas side ollut tyhjä.

Nyt alkaa pikkuhiljaa olemaan sellainen olo, että tilanteesta selvitään ja tilanne alkaa olla ohi. Ensi viikon jälkitarkastus peruttiin myös samantien, kun kohtu näytti niin hyvältä. Sairaslomaa jatkettiin ainakin ensi viikko vielä.

Metotreksaatti piikistä on nyt hiukan vajaa 3vko, joten reilun viikon päästä saa sen puolesta aloittaa yrityksen uudelleen. Nyt vaan kovasti toivotaan, että tää vuoto loppuu nopeasti ja kierto palautuu ennalleen. Mulla on aina (myös kahden spontaanin keskenmenon jälkeen) ollut todella säännöllinen, 28pvä kierto, joten toivotaan, että tästäkin lähtee normaalisti eteenpäin.
 
mulle voisi tosiaan laittaa tällle päivälle kp1 :( Ihan puulla päähän lyöty tästä hommasta! Kp26 tuntunut jo lyhyeltä mutta että 23!!! :eek:
Minulla lyhyemmillään 21vrk, keskimäärin 25. Luteaalivaihe 10 vrk. Sekin riittää lääkärien mukaan, keltarauhastuki ollut vain inssikierroissa. Muutoin lääkärien mukaan ei tarvi mitään. Kun ovulaatio toteutuu melko varmasti, saan tikuilla kii ja ultrissa nähty, ja kaikki muutenkin ok. Joku muu syy, mistä lapsettomuus johtuu.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja chili_

Yhteistyössä