Toiveissa vauva 2021

@chili_ ootko ehtinyt jo tälle aamua testata? Tein dpo7 ja 8 ihan täydet negat, nyt sit dpo9 näky ihan selvästi. Huomenna ajateelin testata uudestaan, ettei kaikki testit kulu heti

@Paatuska lupaavalta näyttää molemmissa testeissä on kuitenkin jo selkeet ja suht vahvat viivat, eikä sullakaan ole kun vasta dpo14.
Tein pc: n just ja nega oli, eiköhän tässä uutta kiertoa kohti taas mennä :/
 
vierailija
Miltä näyttää?
Mua pelottaa kemiallinen niin paljon kun viivat ei oikein tummu. Oon nyt kolme päivää tehnyt nää molemmat testit ja onestep ei oo aikasemmin näyttänyt kunnon viivaa. Huomenna ajattelin kokeilla digiä. Tänään siis dpo14. En tiedä milloin menkkojen kuuluisi alkaa, koska tämä on eka OI-kierto ja aiemmin ei ole ollut ovulaatiota. Huomenna myös gyne soittaa lugeista

Tässä tilanteessa ei kai voi kun odottaa..

Minä sain maanantaina dpo13 illalla tuollaisen samanlaisen viivan tuohon siniseen testiin. Ja seuraavan kerran testasin vasta perjantaina dpo17 rfsu:n 25 mlU/ml testillä ja oli lähes tasavahvat viivat. Nuo viivat näyttää siis oikein hyvältä. Jos haluaa noilla jatkaa vielä testailua ni pitäisin yhden välipäivän ainakin ni ehtii hcg noustakin paremmin :)
 
Miulla oli taas migreeni aamuyöstä. Tänäänhän ois menkat alkanut ilman lääkettä. Jotenkin oon nyt varma, ettei oo tärpänny. Ku nää migreenit on entisillä paikoillaan, vuoto vaan puuttuu.
Ja tein siis kanssa tänäänkin testin, niin nega on. Ainut mikä näkyy on harmaa viivanpaikka.

Kai se on nuo luget käytettävä loppuun ja jäätävä sit oottaa vaa vuotoa. Vaikka erittäin turhalta tuntuu. Tänää on kai vasta dpo12, et siinä mielessä pieni toivo on ku esikoisesta sain vasta dpo14 haamujen esiäidin ja oliks kunnon viiva vasta dpo18.
 
Ovisviivat vaan vaalenee, eli näyttää siltä että himotestaaja missasi aikaisen oviksen.. tallettelut alotettiin vasta ke, joten tod.näk ovis oli tiistaina. Toki siinä pienen pieni toivo eläisi siinäkin. Tai sit en vaan ovuloi tässä kierrossa. Testejä kotona on muistaakseni pari vielä et ne vielä uitan kyllä mutta oon päättänyt että uusia en osta. Paskamaisen tästä nyt tekee se, että yhteistuumin päätettiin jättää myös ens kierto yrityksestä väliin. Ollaan menossa pääsiäisenä perhematkalle ja en halua siinä olla just plussannut, koska stressaisin koko loman pilalle. Eli palaan varmaan sitten piinailemaan joskus huhtikuussa seuraavan kerran. Roikun kyllä sitkeästi lukemassa teidän juttuja ja toivon että mahdollisimman moni teistä tässä välissä plussaa :love:
 
Onnea @rosmarin :)

Jätän nyt tämän palstailun vähemmälle,en vaan jaksa tätä pettymystä ja epätoivoa tällä hetkellä:(
Päivitän seuraavan kerran ,kun on jotain päivitettävää.

Miehen kanssa aamulla puhuttii. Sanoin, että en kovin paljon toivo loppuvuoden vauvaa,joten
koetetaan ottaa rennommin nyt nää pari kiertoa :) jospa se tärppi sitten kävisi:) jos ei niin paremmalla onnella vuoden-22 vauvaa yrittämään :) josko sitten kokeilis taas ovistikkuja.Gyne käyntiä mietin sitten huhtikuulle kun vuosi kierukan poistosta.

Plussatuulia kovasti kaikille ❤
 
  • Surullinen
Reactions: Krippis
Onnea ja vahvistumista plussanneille ja haamuileville <3

@petronella09 tauko voi tehdä hyvääkin ja näitä "tärppäsi heti kun lopetettiin liika yrittäminen" tarinoita kuulee usein! Helpommin sanottu kuin tehty mutta kaikkea muuta tekemistä vaan niin ei jää niin paljon aikaa velloa vauvahaaveissa ja pettymyksissä. Tsemppiä ja aurinkoista kevään odotusta! <3

Mulla ovis ens viikolla oletettavasti, jee. Aika kova stressi ollut töissä mutta toivottavasti ei oo vaikuttanut kiertoon.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@petronella09
@IinesAnkka82 tsemppiää ja tervetuloa takaisin, sitten kun sieltä tuntuu ❤ minä olen myös välillä pitänyt lyhyitä taukoja, mutta nyt huomaan taas lueskelevani joka päivä. Minulla ei ole tällä hetkellä ketään läheistä, joka lapsettomuuden kanssa painisi, aiemmin hoidoissa olleet ovat lapsen saaneet tai raskaana. Siksi huomaa, että kaipaan vertaistukea. Vaikka ihana kuulla muiden onnistumisesta, niin ei nyt sitten osaa heille aina puhua, kun vielä ite suree ja jännittää. Joskus aiemmin kirjoitin, että minulla on kavereita jotka jo toista odottavat, vaikka suurinpiirtein sama yritysaika. Viikonlopun aikana olen kuullut lisää uutisia. Eikä se ole itkettänyt, mutta oma tilanne pyörii enemmän mielessä. Mies sanoo, että kyllä mekin onnistumme vielä. Niin paljon hoitomahdollisuuksia edessä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt olis annettu mahdollisuudet kiinnittymiselle punaviinin muodossa. Pientä kuvotustuntemusta oli aamusta, mutta ei se vielä näin varhain voi merkata vielä mitään. Jotenkin tää oviksen jälkeinen aika on mennyt melko nopeasti, ei oo ees ehtiny oireitakaan pahemmin tsekkailemaan. Yrittäny ottaa tätä kiertoa rauhallisemmin (ei siis niin paljon lapsiin liittyvää nettihakua).
On jotenkin niin piristävää, kun ulkona on lunta ja valoisaa, piristää mieltäkin :)
 
Taustaillut. Tämä kierto pieleen hirveän riidan saattamana Ja kerrankin oli tosi selkeä ovis, mutta se meni nyt hyödyntämättömänä.
Aiemmin ei näin selkeää ovista ole ollut. Nyt olen miettinyt voiko olla etten ole ovuloinut kunnolla. Digitesti on ollut käytössä kahdessa kierrossa. Ensimmäisessä sain pysyvän hymyn, toisessa vilkutti kunnes tikut loppuivat. Pysyvässä hymyssäkään tikkuun ei tullut yhtä vahvaa viivaa kuin testiviiva. Samoin liuskoihin en ole saanut yhtä vahvoja.

Eilen sain sekä digiin, että liuskaan testiivan vahvuiset viivat ja hymynaaman. Samoin limaa on tullut ihan eri lailla kuin koskaan aiemmin.

Luulen, että tähän on vaikuttanut rauta+folaattikuuri, vehnänalkioöljy, tupla c-vitamiinit. Edellisessä kierrossa löytyivät kadoksissa olleet limat, mutta en tikuttanut. Lisäksi vähensin sokerin syöntiä ja pyrkiny terveellisempään ruokavalioon. Toki en varmaksi tiedä, mutta jotenkin uskon näiden auttaneen.
Tää sun @Piipuni teksti oli ihan niin kuin mun elämästä ja tästä kierrosta. Käytin tässä kierrossa ensimmäistä kertaa Clearbluen ovulaatiotestiä ja hymynaaman tullessa olin niin innoissani ja pahoitin mieleni, kun mies ei osoittanut samanlaista innostusta aiheesta. No siitähän saatiin helvetillinen riita aikaiseksi, olin jotenkin todella herkillä, eikä mies ymmärrä vauhkoamistani. Eipä siis mennyt tallettelut ihan nappiin.

Pari päivää hymynaamasta ja sitä limaa tuli järjetön määrä, mitä ei ole koskaan aiemmin tullut. Oon myös elänyt terveellisemmin tämän alkuvuoden ja painoa tiputtanut 5kg. Ehkäpä tuo oma hormonitoiminta vasta heräilee, nyt on melkein puoli vuotta hormonikierukan poistosta. Tuon liman lisäksi uusina tuntemuksina on ollut alaselkä- ja alavatsakivut viikon ajan ennen ovulaatiota sekä mielialojen äkilliset muutokset.

Uskaltauduin nyt viikonloppuna laittamaan tk:seen viestiä, jos suostuisivat verikokeita ottamaan ja tsekkaamaan, onko arvot kunnossa raskautumista ajatellen. Eiköhän sieltä joku vastaus tule alkuviikosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Piipuni
@pupup voi kertoa raskaudesta, mut noin vahvalla viivalla pitäis näkyä raskaustestissä jo myös. Mulla lähtee loppukierrosta ovistestit vahvistumaan ja johonkin tänne laitoinkin kuvan. (Muoks. Eli voi myös siis olla kierron lopussa normaalia, vaikka menkat alkaisi.) Mikä dpo sulla on nyt?
Pregcheckissä oli havaittavissa hyyyyyyyvin haalea viiva, en luota siihen vaan tulkitsin negaksi. Pitäö malttaa nyt odotella vain :) kiitos vastauksesta :) kauheaa kärvistellä näiden asioiden kanssa kotona yksin kun mies ei ymmärrä näistä mitään kunnes näkee ehkä joskus positiivisen raskausdigitestin :D
 
@pupup voi kertoa raskaudesta, mut noin vahvalla viivalla pitäis näkyä raskaustestissä jo myös. Mulla lähtee loppukierrosta ovistestit vahvistumaan ja johonkin tänne laitoinkin kuvan. (Muoks. Eli voi myös siis olla kierron lopussa normaalia, vaikka menkat alkaisi.) Mikä dpo sulla on nyt?
Ja dposta ei tietoa. Käsitin gynekäynnillä että kroppa vasta starttailee kiertoa, joten kuukautisiin olen varautunut terojen loputtua nyt viikon verran.
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
En tiedä terojen vaikutuksesta mutta ovistestithän voi tummua myös kierron loppuvaiheessa. Tee raskaustesti niin sillähän se selviää
Saitko lääkäriltä ohjetta miten toimia jos/kun menkkoja ei kuulu teroista huolimatta?
Raskaustestiä kehotti tekemään, en muista kaikkea mitä puhui kun oli vähän reippaampi tapaus ja meinasin mennä vähän aina ohi mitä selitti mulle :D teen raskaustestin huomenna tai ylihuomenna. Katson vielä miten noi viivat tässä muuttuvat ovistestiin huomenna. Koska siinä tapauksessa jos ovis tulossa, pitöis alkaa tallettelemaan :D
 
Tsemppiä @petronella09 ja @IinesAnkka82 tauoille!

Itsekin tässä mietin kuukautisten aikana, että mitä jos tässä kierrossa ei yrittäisi ollenkaan. Ja kuinka ollakaan huomasin pari päivää sitten pohtivani, saisikohan oviksen aikaan helliteltyä armaaltaan hellyyttä joka toinen päivä, kun se joka kolmas ei tuonut tulosta... :) En siis vielä liity seuraanne lämpiön puolelle, mutta ehkä ensi kierrossa. Sieltä sitten hyvä palata taas areenalle uudella energialla!
 
Tää sun @Piipuni teksti oli ihan niin kuin mun elämästä ja tästä kierrosta. Käytin tässä kierrossa ensimmäistä kertaa Clearbluen ovulaatiotestiä ja hymynaaman tullessa olin niin innoissani ja pahoitin mieleni, kun mies ei osoittanut samanlaista innostusta aiheesta. No siitähän saatiin helvetillinen riita aikaiseksi, olin jotenkin todella herkillä, eikä mies ymmärrä vauhkoamistani. Eipä siis mennyt tallettelut ihan nappiin.

Pari päivää hymynaamasta ja sitä limaa tuli järjetön määrä, mitä ei ole koskaan aiemmin tullut. Oon myös elänyt terveellisemmin tämän alkuvuoden ja painoa tiputtanut 5kg. Ehkäpä tuo oma hormonitoiminta vasta heräilee, nyt on melkein puoli vuotta hormonikierukan poistosta. Tuon liman lisäksi uusina tuntemuksina on ollut alaselkä- ja alavatsakivut viikon ajan ennen ovulaatiota sekä mielialojen äkilliset muutokset.

Uskaltauduin nyt viikonloppuna laittamaan tk:seen viestiä, jos suostuisivat verikokeita ottamaan ja tsekkaamaan, onko arvot kunnossa raskautumista ajatellen. Eiköhän sieltä joku vastaus tule alkuviikosta.
Hei, samis myös ehkäisyn lopetuksessa! Itse lopetin laastarit heinäkuussa. Ennen ehkäisyä oli limatoiminta (kauhea sana :D) paljon aktiivisempi, ehkäisy vei limat ja halut mennessään. Näinä kahtena limakiertona on tullut myös nännikipu oviksen jälkeen, joten luulen, että kropan palautuminen on tapahtunut vasta nyt, tai osuus rauta-folaatti-vehnänalkiolla ja sokerin vähentämisellä on myös.

Kiinnitin huomion myös sellaiseen että itsellä nipistelyt, vatsalöysällä (tämäkin uusi oire kahden kierron ajan) tulee vasta ovisplussan jälkeen. Eli periaatteessa tuntemusten tullessa on jo myöhäistä.

Tuuthan kertomaa mitä arvot kertoivat, jään mielenkiinnnolla odottamaan. Vaikka riita täällä jatkuu edelleen olen jotenkin paljon toiveikkaampi nyt raskauden suhteen.
 
Tuskinpa täällä raskaana ollaan, eiliset testit taitaa kertoa vain ehkä ovulaatiosta tai muusta hormonihäiriöstä :D tänään siis aamupissasta ovistesti negis (vain haalea toinen viiva) ja raskaustesti myös puhdas nega :( tekisi kyllä mieli pyytää soittoaikaa gynelle jolla kävin, että miten neuvoisi mua jatkamaan, että odotanko niitä kuukautisia tässä nyt hamaan tappiin asti.
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
Tuskinpa täällä raskaana ollaan, eiliset testit taitaa kertoa vain ehkä ovulaatiosta tai muusta hormonihäiriöstä tänään siis aamupissasta ovistesti negis (vain haalea toinen viiva) ja raskaustesti myös puhdas nega tekisi kyllä mieli pyytää soittoaikaa gynelle jolla kävin, että miten neuvoisi mua jatkamaan, että odotanko niitä kuukautisia tässä nyt hamaan tappiin asti.
Oliko sinulla että juuri olet lopettanut ehkäisyn käytön? Minulla meni hiukan aikaa ennenkuin kuukautiset alkoivat ja säännöllistyivät kierukan poisoton kanssa. Siis kierukan kanssa minulla ei ollut kuukautisia ollenkaan,kun se otettiin pois niin tuli muutaman päivän vuoto ja sitten meni 2kk ennenkuin tuli kuukautiset. Siitä lähtien olleet säännöllisesti. Eli voihan se olla,että kroppa sinulla tottumassa elämään ilman ehkäisyä :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
vierailija
Tuskinpa täällä raskaana ollaan, eiliset testit taitaa kertoa vain ehkä ovulaatiosta tai muusta hormonihäiriöstä :D tänään siis aamupissasta ovistesti negis (vain haalea toinen viiva) ja raskaustesti myös puhdas nega :( tekisi kyllä mieli pyytää soittoaikaa gynelle jolla kävin, että miten neuvoisi mua jatkamaan, että odotanko niitä kuukautisia tässä nyt hamaan tappiin asti.
Hassua että terolutit on käskenyt aloittamaan vaikkei vielä kierto ehkäisyn jälkeen kunnolla köynnistynyt. Sekaisinhan se voi mennä entistä enemmän.
Toivottavasti pian alkais kunnolla.
 
  • Tykkää
Reactions: pupup

Yhteistyössä