Toiveissa vauva 2021

@petronella09 mulle gyne sano keväällä kierukan poiston yhteydessä, että jos ei puoleen vuoteen ala raskaus ni voi jo tässä iässä herkästi hakeutua sit tutkimuksiin. Eli kannustavat kyllä aiemmin menemään jos vaan haluaa :)
En ole sinne samalle gynekologille kehdannut mennä kun kysyi minulta että montako lasta minulla jo on ja kun kuuli,että 4,niin ei sanonut mitään.Tuli sellainen olo että hän ajatteli että mitä nyt enää mitään vauvaa kannattaa yrittää :( Tämä kyseinen gynekologi ehdotti jokunen vuosi minulle sterilisaatiota kun mikään hormonaalinen ehkäisy ei meinannut sopia...onneksi en suostunut koska nyt katuisin.

En todellakaan häpeä että minulla on 4 lasta.Olen todella onnellinen ja kiitollinen siitä,että olen saanut ison perheen ja vielä siellä olisi tilaa ainakin yhdelle :)
 
Viimeksi muokattu:
Vielä kyselen teiltä vähän varttuneemmilta yrittäjiltä, että oletteko te mittauttaneet perushormoniarvojanne, onko teillä niistä tietoa? Eli just nämä tyypilliset. Itseä mietityttää oma FSH-arvo erityisesti. Amh oli jotenkuten siedettävä 1,5, mutta FSH alkukierrossa on jo 10. Se mietityttää kovasti, että voiko sillä enää raskaaksi tulla, että onko tämä kaikkiaan täysin turhaa vai onko toivoa. Täällä kp 1 nyt ja ostin vehnäalkioöljyä ja ajattelin kokeilla.. käyttääkö joku muu?
Minulla on vehnänalkioöljyä, mutta tuli nyt tauko kun maistuu niin kertakaikkisen pahalta. Jatkan nyt ettei ihan hukkaan mene.
 
En ole sinne samalle gynekologille kehdannut mennä kun kysyi minulta että montako lasta minulla jo on ja kun kuuli,että 4,niin ei sanonut mitään.Tuli sellainen olo että hän ajatteli että mitä nyt enää mitään vauvaa kannattaa yrittää Tämä kyseinen gynekologi ehdotti jokunen vuosi minulle sterilisaatiota kun mikään hormonaalinen ehkäisy ei meinannut sopia...onneksi en suostunut koska nyt katuisin.

En todellakaan häpeä että minulla on 4 lasta.Olen todella onnellinen ja kiitollinen siitä,että olen saanut ison perheen ja vielä siellä olisi tilaa ainakin yhdelle
4-5 lasta ois ihana itsellekin, jos jokaista ei tarvitsisi yrittää ja odottaa! Toivottavasti sulla pian tärppää viides :)
 
HUSin sivuilla lukee, ettei julkisella puolella tehdä hoitoja pareille, joilla jo on 2 yhteistä lasta. Luulisin, että käytäntö vaihtelee alueittain. En tiedä tarkoittaako tuo sitä, etteivät edes perustutkimuksia tee vai vain sitä, että "järeämpiä" hoitoja saa vain, jos tietyt ehdot täyttyy.

Yksityiselle kuitenkin tosiaan pääsee, kun itsestä siltä tuntuu. @petronella09 voit siis hyvin ottaa yhteyttä aiemminkin kuin vuoden tullessa täyteen. Se tosin pitää sanoa, että oma yksityinen gyneni totesi heti, ettei ole tarvetta tutkia aiemmin eikä siksi antanut lähetettä mihinkään verikokeisiin tms tutkimuksiin. Eli yksityiselläkin saattavat pitää tuota rajaa, varmaan juuri niistä aiemmin mainituista tilastoista johtuen. Yksilöllisen tarpeen mukaan siellä kuitenkin varmaan edetään nopeammin kuin julkisella.
 
Minulle vois huomiselle pistää plussan (+) listaan
Oon täällä vielä mukana varmaan pari viikkoa ainakin, ei ihan näin aikaseen uskalla 100% pitää tätä homma onnistuneena :) J haluan kuulla ketä muita lähtee syyskuisiin mun kanssa, toivottavasti te kaikki :love:
Mulla on yks cb normi testi vielä jäljellä ja 1 digi. Sovittiin miehen kanssa, että tehdään digi jouluaattona ja säästetään se yks testi, jos vaikka tulee oireettomuutta tai muuta mikä alkaa huolestuttaa, voi sitten varmistella vahvaa plussaa vielä tarvittaessa.
 
Mullaki oli jäljellä enää 1 digi jota aattelin säästellä nii hain kaupasta pikaseen pari pakettia pc liuskoja.. :LOL:
Oireet taas tuntu katoavan ku pieru saharaan, ei arista tissit ja finnejä pukkaa :(
Testiin läsähti leffaviivat iltapissasta!
nyt vaihtu just dpo15?
Minkälaisia viivoja plussanneilla on tullu dpo 14-15?
Mulla on ikävä aavistus tästä ku hormoni nousee vauhdilla mutta oireet ei vahvistu :O
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@mamatus88 , mulla on 1 onnistunut raskaus ja 1 tuulimuna. Molemmissa vahvat viivat silloiin kun on ollut dpo 14-15. Kuitenkin tuulimunassa jo heti alusta asti jotenkin sellain olo, et kaikki ei ole kuten pitää. Vaikea selittää, mutta onnistuneessa raskaudessa oli koko ajan jotenkin kohdussa ja vatsassa ”täydempi” olo kuin tuulimunassa oli. Mä myös näin useita unia, että kohtu on tyhjä, ja varhaisultrassa varmistui.
monet on kuitenkin sanoneet, että eri raskauksissa olot on erilaisia.
oma kokemus on opettanut, ettei viivojen paksuus kerro mitään.. Ja muut tosiaan sanoneet, että oireet voi vaihdella. Itsellä merkityksellisintä oli se, että tuulimunassa vaan ei ollut kohtutuntemuksia, pahoinvointia kyllä oli vaikka muille jakaa.
 
HUSin sivuilla lukee, ettei julkisella puolella tehdä hoitoja pareille, joilla jo on 2 yhteistä lasta. Luulisin, että käytäntö vaihtelee alueittain. En tiedä tarkoittaako tuo sitä, etteivät edes perustutkimuksia tee vai vain sitä, että "järeämpiä" hoitoja saa vain, jos tietyt ehdot täyttyy.

Yksityiselle kuitenkin tosiaan pääsee, kun itsestä siltä tuntuu. @petronella09 voit siis hyvin ottaa yhteyttä aiemminkin kuin vuoden tullessa täyteen. Se tosin pitää sanoa, että oma yksityinen gyneni totesi heti, ettei ole tarvetta tutkia aiemmin eikä siksi antanut lähetettä mihinkään verikokeisiin tms tutkimuksiin. Eli yksityiselläkin saattavat pitää tuota rajaa, varmaan juuri niistä aiemmin mainituista tilastoista johtuen. Yksilöllisen tarpeen mukaan siellä kuitenkin varmaan edetään nopeammin kuin julkisella.
Yksityiselle ei olla lähdössä hoitoihin yms..koska lapsia jo useampi.Mietin vaan,että lisääkö tieto tuskaa jos kävisi tsekkaamassa onko luomu raskautuminen enää mahdollista :( Toisaalta jos näin olisi voisi lopettaa yrittämisen:(
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella! Ilmoitathan punaisella myös päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

21. 12.2020 - maanantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
+ Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
Rosmarin, ya 11/20

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä ★

Nuorena Äidiksi...............kp 45/36
Satsuma_.........................kp 36/28-32
Deneb............................kp 35/28-32
Mysteerio.........................kp 35/30
Rimaleli............................kp 34/34
Suhveli..............................kp 34/27
Mamtobe.......................kp 28/28
Nobelius.........................kp 26/28
Persikka123........................kp 26/33
Nipsuneiti83.................kp 25/25-33
Petronella09...............kp 24/26-28
Sinisilmät........................kp 19/29
Chili_.................................kp 19/28-29
KirJoh89..........................kp 18/28
Iinesankka82.................kp 18/31
5xäiti............................ Kp 15/31-35
Wbä.............................kp 14/26-28
Liljannuppu........................kp 12/29
Meemuli.........................kp 7/30-34
Toive23............................... Kp 5/27

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat ★

Diipadapa........................dpo 24
Deneb...................................dpo 21
Rimaleli..............................dpo 20
Mamtobe..........................dpo 15
Petronella09...................dpo 13
Rosmarin...........................dpo 9
Kirjoh89..............................dpo 4
Sinisilmät...........................dpo 3
Iinesankka.........................dpo 2
Wbä.......................................dpo 1




★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: liljannuppu
vierailija
Mullaki oli jäljellä enää 1 digi jota aattelin säästellä nii hain kaupasta pikaseen pari pakettia pc liuskoja..
Oireet taas tuntu katoavan ku pieru saharaan, ei arista tissit ja finnejä pukkaa
Testiin läsähti leffaviivat iltapissasta!
nyt vaihtu just dpo15?
Minkälaisia viivoja plussanneilla on tullu dpo 14-15?
Mulla on ikävä aavistus tästä ku hormoni nousee vauhdilla mutta oireet ei vahvistu :O
Minulla on kolme raskautta takana ja kaikissa oon saanut leffaviivat jo dpo 14-15. Ekassa raskaudessa alkoi jo plussan aikoihin tulla älytöntä väsymystä ja hetkittäisiä pahoinvointikohtauksia jotka meni samantien ohi, kunnolla oireet alkoi vasta 6+ viikoilla. Ja kahdessa seuraavassa raskaudessa oli plussatessa vaan älytöntä kiukkusuutta ja muutenkin vaan vahvat pms oireet ja odotin menkkoja alkavaksi. Pahoinvointi ja väsymys iski sitten kunnolla taas 6+ viikoilla. Rinnat ei oo ollut kipeät missään raskaudessa ollenkaan.
Viimesin raskaus olikin sitten down raskaus ja siinä hormoniarvot oli lievästi koholla mut se ei tosiaan raskaustesteissä tai oloissa näkynyt mitenkään eri tavalla kahteen aikaisempaan raskauteen verrattuna. Ihan samanlaiset oireet, mieliteot ja vointi muutenkin ollut kaikissa. Tää downvauva oli myös eri sukupuolta kun kaksi ekaa et sekään ei minun kohdalla vaikuttanut mihinkään, kun monet sanoo et tyttö- ja poikaraskaudet on ollut erilaisia :)
 
Mulla tapahtuu jotain kummia. Eilen loppupäivästä jonkin vessareissun yhteydessä pyyhkäisin pari vaaleanpunaista tippaa. Ajattelin että ne vois johtua oviksesta. Myöhemmin illalla kun vielä talleteltiin lisää niin sitä verta vaan tuli enemmänkin. Tänään on vielä pyyhittäessä näkynyt jäänteitä verestä. Eilen nukkumaan mennessä kerkesin pyöritellä ajatusta niin kohdunkaulasyövästä kuin myös että olisinkin ollut jo viime kierrosta raskaana ja se nyt menisikin kesken. Yöllä tulee nämä todennäköisimmät ja kivoimmat vaihtoehdot mieleen :rolleyes: Tein kyllä aamulla varoiksi raskaustestin, nega niinkuin pitikin.
Mulla ei vaan koskaan oo tullut verta yhdynnästä tai oviksesta, niin epäilyttää tää nyt paljon. Toivottavasti ei oo mitään sellasta mikä vois hankaloittaa raskautumista.
 
Mulla tapahtuu jotain kummia. Eilen loppupäivästä jonkin vessareissun yhteydessä pyyhkäisin pari vaaleanpunaista tippaa. Ajattelin että ne vois johtua oviksesta. Myöhemmin illalla kun vielä talleteltiin lisää niin sitä verta vaan tuli enemmänkin. Tänään on vielä pyyhittäessä näkynyt jäänteitä verestä. Eilen nukkumaan mennessä kerkesin pyöritellä ajatusta niin kohdunkaulasyövästä kuin myös että olisinkin ollut jo viime kierrosta raskaana ja se nyt menisikin kesken. Yöllä tulee nämä todennäköisimmät ja kivoimmat vaihtoehdot mieleen :rolleyes: Tein kyllä aamulla varoiksi raskaustestin, nega niinkuin pitikin.
Mulla ei vaan koskaan oo tullut verta yhdynnästä tai oviksesta, niin epäilyttää tää nyt paljon. Toivottavasti ei oo mitään sellasta mikä vois hankaloittaa raskautumista.
Minulla oli ihan sama tammikuussa! Jatkui melkein viikon verentulo, sellaista että seksin jälkeen ja joskus pyyhittäessä. En käynyt lääkärissä siinä välissä, mutta seuraavalla lääkärikäynnilla mainitsin, ei ollut huolissaan. Tämä kävi vain yhdessä kierrossa. Ei ollut kipuja tai hajuja, niin en itsekään sitten huolestunut kovin. Mutta mistä lie johtui.
 
@wbä onks vuoto/tiputtelu jatkunut? Mulla tiputteli joka kierrossa ennen esikoisen raskautta ilman mitään syytä. Ja plussakierrossa tiputteli ihan yhtälailla kun muissakin. Sillon kävin gynellä vuodoista ja hän sano, ettei näe mitään estettä raskauden alulle vaik vähän tiputteliskin. Yhdestä kierrosta en huolestuisi, voi liittyä just kiinnittymiseen/kiinnittymisyritykseen ja se voi vuodella jonkun aikaa. Seksillä sen veren vaan saa vähän aikasemmin ulos :D

mä oon nyt tutkinut tota mun testiä ja pyhällä hengellä ja viivalaseilla saan haamujen esiäidin näkymään. Tiputtelua on tänään ollut vähän. Nuorimmaisen imetys ei enää satu, mikä vähän huolettaa :D mutta tää närästys on niin järjetöntä, et uskon negaan vasta, kun menkat alkaa
 
Onko muilla haasteita hymiöiden kans? Mulla ne katoo aina hetken päästä, kun oon lisänny tekstiin...ainoastaan pysyy, kun se tulee kaksospistedeellä.

Kiitos @petronella09 lisäyksestä
Joo, nää hymiöt on kyllä haasteellisia. Vikana pitää lisätä, jos mitään muokkaa niin häviävät. Ja mistä te osa saatte erilaisia hymiöitä tai esim. sydämen? Mulla ei <3 ikinä muutu sydämeksi. :D:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
Onnittelut plussista! ❤ Ja tsemppiä uuteen yritykseen joutuneille❤ Täällä menkat loppu ja tää kierto vedetään ihan vaan rennolla meiningillä, en ala tikuttaa ovista. Yritetään nyt vaan touhuilla tasasin väliajoin koko kierron ajan. :D Katsotaan suotaisiinko meille syyskuun vauva❤
 
  • Tykkää
Reactions: Toive23

Yhteistyössä