Toiveissa vauva 2021

Onnea kaikille plussista:love:

Itsekin tein tänään testin, joka oli positiivinen :eek:Mitään oireita ei kuitenkaan ole ollut missään vaiheessa. Kuvaa en saanut ladattua tänne. Voin ladata kuvan jos joku osaa neuvoa:D

Aika pitkään yritettiin ja hoidotkin olisi alkaneet tammikuussa. Uskon, että raudalla oli vaikutusta asiaan. Ferritiini oli 14 tammikuussa ja olen syönyt siitä alkaen 100mg rautaa päivässä.
 
@Sannaap123 Minun oireet on ollu tosi minimaaliset, edellisessä kierrossa oli vaikka mitä vihlomista yms. mut tässä kierrossa ei oikeestaan. Dpo 3 kumartuessani tunsin voimakkaan pistävän kivun alavatsalla, enemmän oikealla. Lisäksi lievää oviksen jälkeistä jomottelua tuntui just oikealla puolella joitain päiviä oviksen jälkeen. Muuten ei mitään, se tässä ihmetyttääkin. Dpo 11 aamulla siis tuli plussa, illalla palelin niin että oli pakko lämmittä sauna, ja tänään aamulla kun yskin niin vihlaisi alamahaa. :unsure: :)

Dpo 12, tänään jo selvä vaaleanpunainen, hailakka viiva pregcheckin ja rfsun testeihin. :love:
 
Ihana plussatuuli käynyt! Onnea kaikille plussanneille!! :love::love::love:

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :(

Minut voi siirtää plussanneisiin.

Yritän luottaa, että kyllä tämä tästä menee vaikka pelottaa.

https://aijaa.com/5JNPbr

Noita Raskauskeijun halpiksia en enää varmaan tulevaisuudessa ostaisi.


Kirjoittelin plussakierrosta jos jotakuta kiinnostaa.
Ovulaatiota en saanut tikuttelulla tai muutenkaan kiinni, joten siitä ei tarkkaa tietoa. Seksiä oli joka toinen tai kolmas päivä kierron ajan.

Käytössä tässä kierrossa oli Royal gelee 1-3 kertaa päivässä miten muistin, Inocaps 1-3 kertaa päivässä miten muistin ottaa ja macaa teelusikallinen aamuisin veden joukossa. Luulisin, että Inocaps oli ainakin hyödyksi. Edellinen kierto oli taas 70 päivää. Puhdilta otin raskautta suunnittelevan labrapaketin, ja siinä oli D-vitamiini ja rauta liian matalalla. Niitä olen nostanut nyt. Edellinen kierto oli 70 päivää, varmaan pcos takia.

Kp 17 Limat erilaisia jotenkin, en tarkemmin ole merkannut.
Kp 25 Repäisykipu kääntyessä aamulla, nippailua vatsassa.
Kp 26 Nippailua vatsassa, huimausta, rintojen turvotus.
Kp 27 Huimaus, epämukavuus ilmajoogassa ja erityisesti huimaus siellä jota ei ollut aiemmin. Olo siitä, että nyt kävi tärppi. Sanoin siitä miehellekin.
Kp 28 Huimaus.
Kp 29 Vatsan nippailu, huimaus, palelu.
Kp 30 Vatsan nippailut, vatsa löysällä, huimaus, palelu.
Kp 31 Rinnat turvonneet, vatsan nippailua, huimaus. Palelu. Tein raskaustestin ja sain haamun. Vatsa löysällä.
Kp 32 Huimaus ja epämukavuus joogassa, vatsan nippailut, palelu, vatsa löysällä.
Kp 33 Huimaus, palelu, vatsa löysällä, nippailu vatsalla.
Kp 35 Clearbluen viivatestissä hyvät vahvat viivat. Viikkotestin teen vielä jossain vaiheessa, että näen viikkojen nousevan.
 
Tervehdys! Onpas hyväntuulinen foorumikulttuuri teillä täällä - meinasin jo liittyä vallan toisille foorumeille, mutta siellä meno oli arveluttavan toksista. :D Ihan vallan tätä ketjua varten siis liityin foorumille.

Yritystä olisi taas tässä kierrossa. Kierto vaan on tosi epäsäännöllinen, joten otin käyttöön ovulaatiotestit, ja nyt sitten toivotaan ihan erityistä joululahjaa minulle ja miehelle. ♥

Koitan tässä selailla foorumia ja omaksua palstan kulttuuria. Ajattelin vain jättää ihan ekaksi pienen tervehdyksen palstalle, jonka takia tänne ylipäätään liityin. :)
 
@Deneb mä käytin plussakierrossa ekaa kertaa gelee royalea, kun ajattelin sen tasaavan mun hormonitoimintaa ja toivottavasti pidentäisi luteaalia 10 vrk:sta :) söin kapseleita 1xpvä ja hätäsenä alotin jo, ennen kuin edeltävän kierron menkat alkoi.
Ainakin ovistuntemukset olivat paljon selvemmät - oon tuntenu oviksen vain oikealta puolen ja nyt ovuloin vasemmalta, muistan vielä kauhistelleeni millaset kivut olis seuraavassa kierrossa oikealta ovuloides, kun vasen oli näin voimakas :D
Dpo8 olin ihan satavarma, et menkat alkaa parin päivän päästä ja miehelle sit hehkuttelin dpo 10, kun ei tiputtelua näy eli luteaaliaika pidentyis. Dpo11-12 ihmettelin kovaa janoa ja hengästymistä (+muuta pientä oiretta), minkä myötä tein dpo12 vahvan plussan testiin.

Jollen ois ekasta gelee kierrosta raskautunut, niin oisin koittanu syödä ovikseen asti 2 kapselia/pvä ja lopun kiertoa sit yks. Mulla kapselien vahvuus oli se 500mg ja Lifesta kävin ostamassa. Ainakin Ruohonjuuresta pitäis myös löytyy ja joistakin verkkoapteekeista :)
 
Mäkin luin B-vitamiinin vaikutuksesta tohon kiertoon ja nimenomaan luteaalivaiheen pidentämiseen. Aloin tässä kierrossa syödä Vitatabsin B-Comblex Strongia:

B1-vitamiinia (mg), 50 (4545 %*)
B6-vitamiinia (mg), 50 (3571 %*)
Pantoteenihappoa (mg), 50 (833 %*)
B2-vitamiinia (mg), 50 (3571 %*)
B12-vitamiinia (mikrog), 50 (2000 %*)
Niasiinia (mg), 50 (313 %*)
PABAa (mg), 50
Koliinia (mg), 50
Foolihappoa (mikrog), 400 (200 %*)
Biotiinia (mikrog), 600 (1200 %*)

Tämän lisäksi syön D3 50mikrog, E-vitamiini 50mg (vehnänalkioöljy) , foolihappoa 5mg, monivitamiinipore ja macaa n. 1rkl.
 

Tää mun ovistesteilu on nii hauskaa. Aamun testi yllä ja äsken tehty alla. Ei ollu vielä positiivinen tuo aamun, vaikka nyt näyttää lähes tasavahvoilta, mut 5 min kohdalla oli vielä hitusen vaaleampi kontrollia, meinasin et nyt päräytän testiin plussan ku olot on aika mielenkiintoiset. No kappas, viiva katos taas :D aikalailla yhtä vahvat pissat oli. Tää on siis mulle ihan normaalia et sahaa. Mut ovis plussa tulee varmaan illalla, viimeistään huomenna, ja huomiselle ootan ovulaatiotakin. Yritin nyt vaan saada ovisplussaa päivä ennen ovista, ku monilla muilla menee nii, mut kai mä vaan oon pikaovuloija, nii en saa ovisplussaa päivää ennen ovista :D
 
Nähtävästi eilen oli sitten ovis kp 20, kun testi alko jo haalenemaan illalla ja nyt selvästi jo haaleampi. Eli joko tuo eilinen tummin testi oli ovis+ tai sitten olis tullu jo aiemmin aamulla, mutta kun ei ollut testejä millä testata eilen aamulla tai sunnuntai iltana. Eilen kuitenkin tai itseasiassa tämän päivän puolella vielä talleteltiin varuiksi kun mies pääsi iltavuorosta. :sneaky: Tänä aamuna maha aivan sekasin kun heräsin.:unsure::oops:

Tässä vielä kuvat testeistä:

Mulle voi päivittää tälle päivää Dpo 1, tarkasti en tiedä mutta olettaisin näin. Nyt sit alkaa se piina.:cautious:
 
Voihan se tosiaan olla samoin kuin minulla viime kierrossa, että aiemminkin olisi jo plussaa näyttänyt. Minulla näyttää nuo liuskat plussaa pari päivää, joskus olen testaillut, milloin viiva lähtee. Toivottavasti olis kohillaan sulla nyt tiedätkö luteaalivaiheen pituutta? onko ollut pitempiä kiertoja?
Joo luultavasti eilen aamuna tai sunnuntaina olis ollu se vahvin viiva kun nyt alkanut jo haalenemaan selvästi. Toivotaan. :)
Jos nyt olis ovis ollu eilen niin luteaalivaihe jää kierron mukaan 10 päivään, en tiedä onko mahdollista raskautua noin lyhyestä luteaalivaiheesta. Kierto ollut nyt säännöllinen 29-32 välillä pyörinyt.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Hui, mikä plussa-aalto! Paljon, paljon onnea kaikille :love:

ON: Meillä on nyt alkamassa virallinen pikkukakkosen yk 3. Kahdessa edellisessä kiertossa ihmettelin, kun ovulaation aikana paikat oli kuivat ja mieskin siitä kärsi. Kuitenkin sain tikutettua oviksen ja lämmötkin nousi molemmilla kerroilla. Nyt on selkeästi ihan eri kaliiberin hommat meneillään, ennakoin huomiselle ovisplussaa ja paikat on todella, todella kosteat!! Voiko olla, että nyt olisi hedelmälliset paikat? Talletteluja kehiin siis!
 
Tuli juotua taas maca kaakaota ja jessus tulee kuuma aina kun sitä on juonut :D huh huh. Mut luinkin netistä että macalla on sellanen vaikutus että parantaa pintaverenkiertoa.
Eli periaattees macaa vois käyttää punaviinin tapaan myös kiinnittymisessäkin, kun sama idea :D
Siitä on nii aikaa ku oon viimeks macan kanssa kikkaillut, tais olla vuosi sitten kun plussasin.
 
SIIS onnea kaikille plussanneille, ompas puhuri päällä! <3

Niin olenkos nyt ymmärtänyt oikein, että noi Sofi:n ovistikut ei näytä yhtä herkästi kuin vaikka pc? Eilen tuli siis ovisplussa ja vv myös lisääntynyt, mutta ei mitään kipuja vielä, epäilen ettei oo siis vielä tapahtunut, jos nyt kroppa toimiikaan oikein :) Miten muut on kokenut noi sofiliuskat??

Voisin kuitenkin tulla ekaa kertaa piinailemaan, kun tsänssi kerran on :D Eli mulle voisi laittaa tälle päivälle dpo 0 :)
 
Onnea plussista ❤

Tsemppiä uuteen kiertoon siirtyneille ❤

Sain koetulokset, kilpirauhas arvot kunnossa, mutta ferritiini laskenut vaikka olen syönyt useamman kuukauden rautaa. Lääkäri kehotti nyt syömään maaliskuulle asti ja katsoa sitten tilannetta uudestaan. Mieli on kyllä nyt tosi maassa, tästäkö se raskautuminen nyt jää sitten kiinni. Onko täällä ketään joka olisi tullut raskaaksi matalasta ferritiinistä huolimatta? Minulla se on 33.
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
Onnea plussista ❤

Tsemppiä uuteen kiertoon siirtyneille ❤

Sain koetulokset, kilpirauhas arvot kunnossa, mutta ferritiini laskenut vaikka olen syönyt useamman kuukauden rautaa. Lääkäri kehotti nyt syömään maaliskuulle asti ja katsoa sitten tilannetta uudestaan. Mieli on kyllä nyt tosi maassa, tästäkö se raskautuminen nyt jää sitten kiinni. Onko täällä ketään joka olisi tullut raskaaksi matalasta ferritiinistä huolimatta? Minulla se on 33.
Mulla oli 16 ferrit, kerkesin syömään pari kk rautaa ja sitten raskauduin. Ja siis, todnäk myös esikoisen kohdalla oli jo heikot varastot. Auttaisiko rautavalmisteen vaihto imeytymiseen?
 
Onnea plussista

Tsemppiä uuteen kiertoon siirtyneille

Sain koetulokset, kilpirauhas arvot kunnossa, mutta ferritiini laskenut vaikka olen syönyt useamman kuukauden rautaa. Lääkäri kehotti nyt syömään maaliskuulle asti ja katsoa sitten tilannetta uudestaan. Mieli on kyllä nyt tosi maassa, tästäkö se raskautuminen nyt jää sitten kiinni. Onko täällä ketään joka olisi tullut raskaaksi matalasta ferritiinistä huolimatta? Minulla se on 33.
Jotkut raskautuu vaikka ferritiini olis 3. Mut siinä on omat juttunsa sitten. Mulla oli viime raskaudessa ferritiini just 33. Nyt oli 43.

Onko sulla selvitetty miksi rauta laskenut? Kannattaa vaatia selvittämään jos ei vielä selvitetty.
 
Jotkut raskautuu vaikka ferritiini olis 3. Mut siinä on omat juttunsa sitten. Mulla oli viime raskaudessa ferritiini just 33. Nyt oli 43.

Onko sulla selvitetty miksi rauta laskenut? Kannattaa vaatia selvittämään jos ei vielä selvitetty.
Ei ole selvitetty, kun kesällä elämäni ensimmäisen kerran kävin ferritiini kokeessa. Nyt oli kontrolli ja laskenut oli, hb ei ollut laskenut.
 
Mulla oli 16 ferrit, kerkesin syömään pari kk rautaa ja sitten raskauduin. Ja siis, todnäk myös esikoisen kohdalla oli jo heikot varastot. Auttaisiko rautavalmisteen vaihto imeytymiseen?
Ollut käytössä Maltofer 100mg kerran päivässä. Olisko jotain tehokkaammin imeytyvää? Muistan että jossain raskaudessa join jotain rautavalmistetta, sillä nousi hb.
 
Onnea plussista

Tsemppiä uuteen kiertoon siirtyneille

Sain koetulokset, kilpirauhas arvot kunnossa, mutta ferritiini laskenut vaikka olen syönyt useamman kuukauden rautaa. Lääkäri kehotti nyt syömään maaliskuulle asti ja katsoa sitten tilannetta uudestaan. Mieli on kyllä nyt tosi maassa, tästäkö se raskautuminen nyt jää sitten kiinni. Onko täällä ketään joka olisi tullut raskaaksi matalasta ferritiinistä huolimatta? Minulla se on 33.
Moikka, oletko tutkinut raudan tiputusta suoraan suoneen eli infuusiota? Yksityiset terveysasemat järjestävät tätä jos julkiselta ei saa. Eräs hyvä ystäväni meni tähän pitkän raskautumisyrityksen jälkeen ja ei menny kuin kaksi kuukautta tästä niin plussasi. Tähän tarvitsi lääkärin lähetteen jonka sia myös yksityiseltä. Hinta vana oli aika kova (n. 500e) mutta tämä varmaan vaihtelee eri yrityksillä.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Ikääkin jo 38v,että siinä voi olla yksi syy miksi raskaus ei ala
Mä sain ferritiinit nousemaan toukokuusta-lokakuuhun 18-->73 ferrofanilla siihen mukaan vielä c vitsku vaikkakin siinä on jo itessään mut mulla lisänä se 1000pore ja aloin kiinnittää huomioo siihen ettei mitää ruokailuja 2 tuntii ennen eikä jälkeen eikä kofeiinia eikä maitotuotteita. Veikkaan että näillä sain nousemaan nopeastikin, kun se on tosi hidas nousemaan muutenkin... ja halusin tietty ottaa kaikki keinot käyttöön koska en itsekään raskautunut paitsi nyt viime kierrosta❤
Mä otan 22 illalla kun oon ollu pari tuntii syömättä sit yöllä kun herään vessaan otan toisen, mulle siis määrätty 200mg/pv.
Kannattaa tosiaan kokeilla eri valmisteita et mikä sopii kellekin.
 
Onnea plussista

Tsemppiä uuteen kiertoon siirtyneille

Sain koetulokset, kilpirauhas arvot kunnossa, mutta ferritiini laskenut vaikka olen syönyt useamman kuukauden rautaa. Lääkäri kehotti nyt syömään maaliskuulle asti ja katsoa sitten tilannetta uudestaan. Mieli on kyllä nyt tosi maassa, tästäkö se raskautuminen nyt jää sitten kiinni. Onko täällä ketään joka olisi tullut raskaaksi matalasta ferritiinistä huolimatta? Minulla se on 33.
Minulla oli ferritiini 5 alkuraskaudessa vuonna 2017 ja sain vauvan syliin asti.
Nyt olen raskaana tänä vuonna kolmatta kertaa, kaksi meni siis kesken. Ferritiini viime viikolla mitattuna 14.
Eli sekä onnistunut raskaus, onnistunut raskaaksi tulo että epäonnistunut raskaus matalilla ferritiini arvoilla.
 
Tähän alkuun; paljon onnea niille, joille plussa on tullut raskaustestiin ! Varmasti mahtavat fiilikset

@petronella09
Ymmärtääkseni alhainen ferritiini voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista, mutta ei kuitenkaan sitä estäisi. Ferritiininen "korjaamiseksi" ensin pitää tietysti selvittää syy, koska ei kannettu vesi kaivossa pysy. Hb laskee vasta, kun alkaa mennä anemian puolelle (ja yleensä vasta tässä kohtaa lääkärit heräävät asiaan, jos ovat raudanpuutteesta "tietämättömiä"). Tietysti syynä voi olla niinkin itsestäänselvä asia, kuin menkat. Valmisteen vaihto voi auttaa. Moni on saanut avun Obsidanista, mutta siitä monelle aiheutuu myös vatsavaivoja.
Itse otan 2 tbl Obsidania iltaisin ennen nukkumaanmenoa välttääkseni vatsavaivat. Kipuja ei ole tullut. Vain aamuisin on itselläni vatsa sekaisin.

Omanapa:
Täällä nyt kp 1. Kalenterin mukaan ovulaatio olis ollut 13.10. ja seksiä 12. ja 14.10. Syyskuussa ovulaatio olis ollut "laskelmien" mukaan 13.9. ja seksiä vain tuolloin 13.9. Arvuuttelen kovasti, pitäisikö tilata ovistikkuja ja kokeilla niitä sitten kuitenkin - että jos onkin sitten siitä kiinni, että ovulaatio on seksikertojen välissä? Seksikertojen välissä saattaa tässä kiireessä olla jopa 4-7 päivääkin...
Kyselenkin nyt teidän kokemuksia ovistikuista, että mitä ja mistä kannattaisi tilata? Oletteko kokeneet, että tikut olisivat lisänneet stressiä tai saanut seksin tuntumaan suorittamiselta?
 
Yhdestä todella vanhasta keskustelusta löysin tällaisen tiedon:
"Kun pupuilee ovulaatiota edeltävänä päivänä niin siittiöt ehtivät ajoissa munasolun luokse. Niillä kestää sinne maksimissaan 12 tuntia, mut ne pysyy hengissä 2-3 vrk. Munasolu taas pysyy hengissä vain 12-24 tuntia, joten jos panee vastaovulaatiopäivänä voi olla myöhäistä."

Pitääkö paikkansa? Olen jotenkin ollut siinä "uskossa", että seksiä kannattaa harrastaa just sinä päivänä, kun ovulaatio tapahtuu... mutta jos ei olekaan näin?
 

Yhteistyössä