Toiveissa vauva 2021

V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

11.10.2020 - sunnuntai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
+ Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
-Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
Lillium, 9/20, 3. lapsi
Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Loree, ya 12/20, 1.lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Brunet82.......................kp 35/26-28
Pandanen.....................kp 30/29-31
Titi-Love.........................kp 28/28-30
Kirjoh89..........................kp 25/28
Aniaj..................................kp 24/28
Mansikka3...................kp 24/28
Jjenn...............................kp 24/29-33
Hisulius...........................kp 21/32-35
Huumis............................kp 21/28-30
Tuttelituu......................kp 20/26
Soffia29.......................kp 18/28-30
Hamsteri20..................kp 17/27-28
Iinanen.............................kp 17/24
Alinna86..........................kp 16/26
Minttuni...........................kp 15/25
Enerisa3..........................kp 15/29-32
Nipsuneiti83.................kp 14/29
Mysteerio.......................kp 14/30
Paatuska................kp 12/27
Toive23...........................kp 11/28
Elviira32...........................kp 11/29
Persikka123..................kp 10/32
Nuorena äidiksi.........kp 10/27
Eeva650..........................kp 9/28-42
Sinisilmät.........................kp 9/29
Nobelius...........................kp 8/27
Meemuli............................kp 5/30
Lillium.............................kp 6/29-31
Vihreähuone........kp 5/25

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Titi-Love....................................dpo 13
KirJoh89...................................dpo 13
Aniaj..............................................dpo 12
Minttuni.......................................dpo 6
Iinanen.........................................dpo 6
Tuttelituu....................................dpo 6
Alinna86......................................dpo 3
Soffia29................................. ...dpo 0
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Täälläkin välillä hankala käsitellä muiden raskausuutisia. Ja sellaisina huonompina päivinä ihan vieraankin raskaana olevan näkeminen aiheuttaa surua omasta tilanteesta. Yhtenä päivänä tällä viikolla tuli ihan sellaista pelkoa, että kuka lähipiiristä on seuraavana raskaana. Vaikka iloinen muiden puolesta onkin, niin se suru omasta tilanteesta tulee voimakkaana.
 
Mulle voi tälle päivälle laittaa dpo0 ja siirtää Piinailijoihin

eilen tuli illalla aika rajut itkut itkettyä kun tuli taas lähipiiristä raskaus uutisia, miksi ihmeessä itse ottaa nää uutiset nyt näin raskaasti vaikka itselläkin vasta yk3 menossa ja kuitenkin hyvö mahdollisuus saada vielä joskus se lapsi kun on vielä alle 30v? Hormonit vissiin nyt kovaa iskeny päälle, mies oli kyllä aivan super kun lohdutti, vaikka tiedän ettei hän ymmärrä kun en itsekään oikein ymmärrä mistä tämä johtuu..
Tunnen tuskan ja ymmärrän..
Mieheni sisko sai tällä viikolla vauvan ja mies oli eilen käymässä äitinsä luona, joka oli ostanut vauvalle pienen pienet housut. Mies lähetti mulle kuvan housuista. Illalla kysyin mieheltä, että miksi lähetit mulle kuvan niistä housuista ja purskahdin itkuun. Nauroin myös vähän perään kylläkin..
Kaverillani on la joulukuussa ja päiväkodissa näin tällä viikolla lapseni kaverin äidin, joka viimeisillään raskaana. Aina kun näen raskaana olevan, mietin vain, että voi kunpa joskus vielä minkäkin..
Muoks. Tiedän olevani hyvin etuoikeutettu, kun kaksi tervettä lasta olen saanut. En halua kenenkään mieltä pahoittaa ja teille kaikille joilla ei lapsia vielä ole, soisin sen lapsen enemmän kuin itselleni! Toivon, että jokainen tässä ryhmässä plussaa ennemmin tai myöhemmin :)
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen myös viime aikoina ollut kateellinen (myös tietty tyytyväinen heidän puolesta) tuttujen raskauksista, vaikka heille olisi tulossa esikoinen ja itsellä on jo kaksi lasta. Puhumattakaan siitä kun toisille on tulossa se kolmas tai neljäs!

Mulla on nyt viikon ollut pyyhittäessä havaittavissa tuhrua, mutta mitään suojaa ei oo tarvinnut käyttää. Tää lienee nyt todennäköisimmin kehon merkki siitä että se on yhä sekaisin km takia? Jos ovulaatio oikeasti oli silloin kun sen testasin, niin nyt olisi ehkä dpo12. Ei ole yhtään olo että oisin raskaana, ja se tuntemus on kyllä ollut ihan selkeä. Eikä nyt ole mitään järkeä testailla, kun jos plussa tulee niin se vois yhtä hyvin olla ettei edellisen raskauden hormonit ole vieläkään laskeutuneet. Eli ei auta kuin odotella menkkoja tai tosi selkeitä raskausoireita. Varmaan menkat tulee ensin, niin saisivat jo pian alkaa.
 
Heippa kaikki! Kai minä nyt uskaltaudun tänne liittyä, yriteltiin lasta tuossa viime vuoden loppu ja -20 kevät. Korona jotenkin pelästytti ja todettiin että pidetään ainakin taukoa ja katsellaan mihin maailma menee. Nyt päätettiin jatkaa yrittämistä. Pillereitä olen syönyt mutta tosi huonosti, jotenkin vaikea huolehtia ehkäisystä niin tarkasti kun vauva kuitenkin olisi tervetullut :D Nyt kiertopäivä 56/29... Viikko sitten tehty kaksi negaa. Mikään ei ole inhottavampaa kuin kiertojen venyminen kun ei pääse uuteen yritykseen. Taidan laittaa tänään ovis- ja raskaustestejä tilaukseen.

Ja tosiaan, raskausuutisia tulee nyt joka tuutista. Ei ole koskaan ollut tällaista että oikeasti joka kolmas tutuista ilmoittaa vuoronperään odottavansa. Tänään taas aamun ensimmäinen lukemani asia oli tutun raskausuutinen. Katkeransuloista
 
Heippa kaikki! Kai minä nyt uskaltaudun tänne liittyä, yriteltiin lasta tuossa viime vuoden loppu ja -20 kevät. Korona jotenkin pelästytti ja todettiin että pidetään ainakin taukoa ja katsellaan mihin maailma menee. Nyt päätettiin jatkaa yrittämistä. Pillereitä olen syönyt mutta tosi huonosti, jotenkin vaikea huolehtia ehkäisystä niin tarkasti kun vauva kuitenkin olisi tervetullut :D Nyt kiertopäivä 56/29... Viikko sitten tehty kaksi negaa. Mikään ei ole inhottavampaa kuin kiertojen venyminen kun ei pääse uuteen yritykseen. Taidan laittaa tänään ovis- ja raskaustestejä tilaukseen.

Ja tosiaan, raskausuutisia tulee nyt joka tuutista. Ei ole koskaan ollut tällaista että oikeasti joka kolmas tutuista ilmoittaa vuoronperään odottavansa. Tänään taas aamun ensimmäinen lukemani asia oli tutun raskausuutinen. Katkeransuloista
Tervetuloa mukaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis
Kiitos paljon vertaistuki kommenteista, tänään vielä juteltiin pitkään asiasta miehen kanssa sängyssä ennen nousemista, hän on kyllä maailman parhain kun jaksaa jutella näistä asioista ja käydä näitä läpi. Itsellä siis aika traumaattinen lapsuus niin se pelko lapsettomuudesta tulee sieltäkin hyvin voimakkaasti ja sen vuoksi olen todella onnellinen, jos edes yksi lapsi saataisiin. Toivoisin kovasti että edes jossain vaiheessa tulisi kemiallinen raskaus, että tietäisi raskautumisen olevan mahdollista, tää epävarmuus siitä raskauden mahdollisuudesta tällä hetkellä eniten horjuttaa omaa mielenterveyttä.. mutta tosiaan kiitos vertaistuesta ja ihanaa syyslomaa kaikille! Itse olen töissä ja hyvä niin, niin piinapäivät menevät nopeammin..
Tavoite olisi että testailisin vasta dpo12-14 aikoihin, tovottavasti sinne asti jaksan..
 
@Aniaj no mutta onneksi sulla on vielä aikaa saada plussa tässä kierrossa! :) Mä uitin huvikseni pc:n myös tänään ja sain samanlaisen kun sinä eilen. Pc on alkanut antamaan siis turhia viivanpaikkoja sekin... älytöntä! Miten melkein kaikkiin saa jonkinlaista hailuraa... olin todella onnekas, kun esikoinen tärppäsi heti ekasta kierrosta, ja viivat vahvistuivat normaalisti. Nyt sitä itsekin ymmärtää vielä paremmin, miten tarkkaan sitä syynäilee mahdollisia varjoja ja viivanpaikkojakin, kun tärppiä ei kuulu...
 
Nuorena äidiksi
Nyt aloin ihan laskeskella. Mulla on 16 päivää kierron loppuun jos kierron pituus pysyy 27 päivänä. Toisin sanoen ei ole yhtään yllätus jos olisinkin ovuloinut tänään. Ehkä mä sit vaan nyt rukoilen ja toivon.. mut koskas sitä sitte uskaltaa testiä alkaa tekee. Kuun lopussa kyllä mut niinku.. nii, koska? XD
 
Nyt aloin ihan laskeskella. Mulla on 16 päivää kierron loppuun jos kierron pituus pysyy 27 päivänä. Toisin sanoen ei ole yhtään yllätus jos olisinkin ovuloinut tänään. Ehkä mä sit vaan nyt rukoilen ja toivon.. mut koskas sitä sitte uskaltaa testiä alkaa tekee. Kuun lopussa kyllä mut niinku.. nii, koska? XD
Fiksuintahan on odottaa, kunnes kuukautisten pitäisi alkaa. Tähän harva pystyy kylläkään. Mut silloin tulos on mahdollisimman luotettava :)
 
@Aniaj no mutta onneksi sulla on vielä aikaa saada plussa tässä kierrossa! :) Mä uitin huvikseni pc:n myös tänään ja sain samanlaisen kun sinä eilen. Pc on alkanut antamaan siis turhia viivanpaikkoja sekin... älytöntä! Miten melkein kaikkiin saa jonkinlaista hailuraa... olin todella onnekas, kun esikoinen tärppäsi heti ekasta kierrosta, ja viivat vahvistuivat normaalisti. Nyt sitä itsekin ymmärtää vielä paremmin, miten tarkkaan sitä syynäilee mahdollisia varjoja ja viivanpaikkojakin, kun tärppiä ei kuulu...
Joo päiviä riittää :) ei tässä hätiä vielä. Ja tosiaan uitin tänään aamulla myös pc ja oli aivan blanco! Eli se minkä eilen sain, niin..turha viiva sekin :D
 
vierailija
Tuttu tunne kun lähipiirissä muut saa lapsia ja me ei. Ahdistaa jo pelkästään se että näkee kaupassa raskaana olevan. Mä yritän vältellä esikoisen eskari ryhmän yhtä äitiä. Kun on viimeisillään raskaana ja meinasin purskahtaa itkuun kun viimeksi näin
Voi ei, meitä on niin monia ja se kirpaisee niin syvältä! Ja vielä se, kun nämä tunteet pitäisi piilottaa ja olla iloinen toisten puolesta (niin kuin samalla varmasti onkin)! On niin repivä tunne. Itse muistan, kun yritti ja yritti lasta, paras ystävä odotti toista, veljen perheeseen odotettiin viidettä lasta. Välillä tuntui, että sydän pysähtyy. Mutta uskokaa ja luottakaa, toivoa on, ja toivottavasti pian on nyytti omassa sylissä, niin kävi sitten aikanaan myöhemmin minullekin! Voimia kaikille tunnemyllerryksiin!!!
 
Onko kellään käynyt niin että ovislimoja ei oo vaikka on ovuloinu?? :D Mulla yleensä on muutama päivä ennen ja muutama päivä jälkeen oletettua ovista ovislimaa. Flo ennustaa tälle päivälle ovista eikä ovislimoja oo yhtään? Täytyykö tässä huolestua että tapahtuuko ovis edes.. :oops:

Ja en tikuta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis
Onko kellään käynyt niin että ovislimoja ei oo vaikka on ovuloinu?? Mulla yleensä on muutama päivä ennen ja muutama päivä jälkeen oletettua ovista ovislimaa. Flo ennustaa tälle päivälle ovista eikä ovislimoja oo yhtään? Täytyykö tässä huolestua että tapahtuuko ovis edes..

Ja en tikuta
Toivottavasti ovis olis vielä tulossa :) Minä tikutan, mutta en aina bongaa limoja tai muutakaan merkkiä oviksesta. Tiiä häntä kuinka laadukkaita ovikset on, kun ei mitään tapahdu :eek:

P.s. opin vahingossa tekemään :eek: hymiön, : o
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3 ja Toive23
Onko kellään käynyt niin että ovislimoja ei oo vaikka on ovuloinu?? Mulla yleensä on muutama päivä ennen ja muutama päivä jälkeen oletettua ovista ovislimaa. Flo ennustaa tälle päivälle ovista eikä ovislimoja oo yhtään? Täytyykö tässä huolestua että tapahtuuko ovis edes..

Ja en tikuta
Mä oon kerran raskautunut juuri sellasesta kierrosta jossa ei ollut mitään ovisoireita, vaikka yleensä on kivut ja limat!
 
@Soffia29 tsemppiä piinailuun ja toivotaan onnistumista! :) Millaisia ruiskuja koti-insseissä käytetään ja mitä ne maksaa? Millä nimellä niitä saa apteekista, vai muualtako hommataan? Joissain tilanteissa olisi meilläkin tarpeen, ei vaan olla vielä saatu aikaiseksi. Kauanhan se siemenneste säilyy purkissa tai siis kuinka pian pitäs tuikata sisälle?
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Onko kellään käynyt niin että ovislimoja ei oo vaikka on ovuloinu?? Mulla yleensä on muutama päivä ennen ja muutama päivä jälkeen oletettua ovista ovislimaa. Flo ennustaa tälle päivälle ovista eikä ovislimoja oo yhtään? Täytyykö tässä huolestua että tapahtuuko ovis edes..

Ja en tikuta
Tiiätkö just tänään pohdin samaa! Yleensä mullakin limoja oviksen aikaan, mut tässä kierrossa ei mitään selviä limoja ollut mutta muuten kyllä ovis oireita oli jonkin verran :D tikutin nyt ekaa kertaa ja en kyllä saanut selvää plussaa joten aloin pohtimaan et tapahtuiko koko ovista edes. Ärsyttävä tämä pitkä (32-35) kierto kun pitää uutta ovista odotella aina n.5 viikkoa.. :(

Varalta voisin tulla piinalistalle mukaan, oletettavasti huomenna dpo 3
 

Yhteistyössä