Toiveissa vauva 2021

Tätä mietin, että miksi testata niin ajoissa, jos on pelko kemiallisesta. Dpo6/7 on todella aikaista saada testiin viivaa, ellei sitten oma arvio ovulaatiosta ole pielessä. Jotenkin ne piinapäivät on piinallisempia, jos testaa liian ajoissa ja saa toivoa himmeästä viivasta, joka ei sitten esim. vaikka vahvistukaan :( Olisit vain odottanut sinne sunnuntaille, niin kuin "uhkasit" , joka on kans aika aikaista.
En kommentoi tuon enempää, mutta onneks tä ryhmä on niin ihana, et tänne saapi valittaa, itkeä ja iloita, kun kaikki kamppailee samojen asioiden kanssa. Ihmismieli on ihmeellinen. :) Oletko vierailija itse yrittämässä raskautua, vai muuten vain käyt hitusen negatiiviseen sävyyn kommentoimassa meille? :)

vierailija
En kommentoi tuon enempää, mutta onneks tä ryhmä on niin ihana, et tänne saapi valittaa, itkeä ja iloita, kun kaikki kamppailee samojen asioiden kanssa. Ihmismieli on ihmeellinen. Oletko vierailija itse yrittämässä raskautua, vai muuten vain käyt negatiiviseen sävyyn kommentoimassa meille?
Kyllä tässä on jo 3v yritetty ensimmäistä ja juurikin tuon kemiallisen näkyvyyden takia (joka näkyy pirun ajoissa) parempi testipäivä on lähempänä menkkoja, jolloin testi näyttää varmemmin. Ja viestini ei pitänyt olla negatiivinen :( Ihmettelen vain, että täällä niin moni aina kirjoittaa "testaan seuraavan kerran vasta parin pvä päästä tai myöhemmin" mutta silti tikkua uitetaan heti joko samana iltana tai seuraavana päivänä. En vain haluaisi, että ihmiset kiusaa itseään turhaan, jos kyseessä onkin esim. kemiallinen tai viivanpaikka. Jotenkin se pudotus haalean näkyvän viivan näkemisestä on iso, jos menkat alkaakin.

• Tykkää
Reactions: Henkkuliini
Kyllä tässä on jo 3v yritetty ensimmäistä ja juurikin tuon kemiallisen näkyvyyden takia (joka näkyy pirun ajoissa) parempi testipäivä on lähempänä menkkoja, jolloin testi näyttää varmemmin. Ja viestini ei pitänyt olla negatiivinen :( Ihmettelen vain, että täällä niin moni aina kirjoittaa "testaan seuraavan kerran vasta parin pvä päästä tai myöhemmin" mutta silti tikkua uitetaan heti joko samana iltana tai seuraavana päivänä. En vain haluaisi, että ihmiset kiusaa itseään turhaan, jos kyseessä onkin esim. kemiallinen tai viivanpaikka. Jotenkin se pudotus haalean näkyvän viivan näkemisestä on iso, jos menkat alkaakin.
Mä sain itse kemiallisen viime kierrossa ja ekan plussan sain testiin dpo12 ja menkat olis pitänyt alkaa seuraavana päivänä. Eivät alkaneet ja sain "iloita" plussasta 3 päivää, ennen kuin menkat sitten 2pv myöhässä alkoi. Tältä mieli pahalta en olis voinut välttyä, ellen olisi testannut kun kk jo myöhässä.
Ja joo tiedän, on tyhmää testata ajoissa, välttyis paljolta jos ei testaisi, mut mun luonne on malttamaton ja vaikka kuinka itselleni lupaan, että en testaa, niin jotenkin siihen päädyn. Noh, nää on näitä. Hattua nostan niille, jotka testaa vasta kk alkamispäivänä :)

vierailija
Mä sain itse kemiallisen viime kierrossa ja ekan plussan sain testiin dpo12 ja menkat olis pitänyt alkaa seuraavana päivänä. Eivät alkaneet ja sain "iloita" plussasta 3 päivää, ennen kuin menkat sitten 2pv myöhässä alkoi. Tältä mieli pahalta en olis voinut välttyä, ellen olisi testannut kun kk jo myöhässä.
Ja joo tiedän, on tyhmää testata ajoissa, välttyis paljolta jos ei testaisi, mut mun luonne on malttamaton ja vaikka kuinka itselleni lupaan, että en testaa, niin jotenkin siihen päädyn. Noh, nää on näitä. Hattua nostan niille, jotka testaa vasta kk alkamispäivänä
Taitaa todella monen mieli olla malttamaton, kun vauvakuume on niin suuri. Jopa itselläni, mutta tässä vuosien saatossa oppinut, että itsellänikin aikaisin testaus on dpo12, VAIKKA silloinkin kemiallisen mahdollisuus on suuri. Mutta oppinut myös sen, että minkä vahvuinen testin "pitäisi" tuolloin jo olla. Omat testit + palstan muiden testeihin verrattuna (joo ei pitäisi verrata, koska kaikilla hcg nousee erilailla) osaa jo lopettaa siihen yhteen testiin ja odottaa menkkoja kiltisti. Pysyvää plussaa ei ole kertaakaan tullut. Sinulla kyllä niin aikaiset päivät ja tuollainen viiva, niin näyttäisi ihan hyvältä. Jospa siellä nousee hcg todella nopeasti :) Tsemppiä piinapäivien jatkoon ja pahoittelen, jos pahoitin mielesi, vaikka ei ollut tarkoitus.

Ei siittöitä voi huuhdella pois! Nehä matkaavat muna johtimiin ja kiinnittyvät sinne odottamaan munasolua, muutenhan ne lähtisivät ovisliman tai kiimaliman tai välivuotojenkin mukana pois, että ei kannata ainakaan sitä ajatella et ne ois jotenkin huuhtoutunut.
Eikö? Jotenkin kuvittelin, että jos kohtuun ruiskutetaan nestettä, niin se huuhtelee sieltä ylimääräisen pois. :D Että ne tulis tietenkin siinä mukana ulos. Ovislima ei ymmärtääkseni tule kohdusta, mutta biologia ei varsinaisesti olekaan mun vahvuus, että ehkä parempi olla hiljaa. :D Kiitti tuosta videosta!

Sori, kun spämmään kuviani tänne, mut kierron vika viikko on se aika, ku tuun hulluksi! Miehelle en viitti liikaa avautua, joten tämä on ainut paikka, missä voin ns. avautua.

https://aijaa.com/aYV3Rt laitoin tästä aamun pc silti kuvan tänne, vaikka eihän siinä oo ku ehkä varjo! Koen itsekin järjettömänä, että testailen näin aikaisin, mut jotenkin vaan on sellanen olo, et pakko saada tietää mahd pian! Kemiallinen jätti pienen(ison) pelon, vaikka yleisiä ovatkin :/.

Hirmu isot tsempit kaikille eri kierron vaiheisiin!
Kyllä tuossa mun mielestä jotain näkyy! Ehkä ovulaatio oli kuitenkin hieman aiemmin. :unsure: Ja piinaileminen on kyllä niin tuskaa, kun jokaista oiretta/oireettomuutta ylianalysoi. Tsemppiä, toivotaan että viiva tuosta vahvistuu! :)

Mulla on ollut niin kaamea viikko, etten ole ehtinyt tänne kommentoimaan. Lukemassa olen kyllä käynyt! Super paljon onnea @Tiukuna plussasta! Ja paljon onnea ja tarrasukkia myös muille plussanneille!

Mulla ultrassa näkyi 15mm follikkeli, ja lääkäri sanoi, että parin päivän sisään olisi ovulaatio. Sain kuitenkin plussan jo samana iltana, eli varmaan menee se 12-48h ovisplussasta irtoamiseen, varmaan aika yksilöllistä.

@KirJoh89 voi kumpa saisitte pian ajan tutkimuksiin! Kyllä viimeistään silloin miehenkin on suostuttava testattavaksi.

@minttuni tosi kurjaa, kun ette päässeet tässä kierrossa inssiin Toivottavasti tärppäisi silti luomuna!

Omaa napaa. Mulle yritettiin tehdä aukiolotutkimusta. Siitähän ei tullut yhtään mitään, oli kivuliainta mitä olen elämässäni kokenut. Pari kertaa lääkäri yritti, mutta piti sitten jättää kesken (koska huusin ja kiemurtelin tuskissani). Varattiin uusi aika, ja sillon saan lääkkeet suoraan suoneen. Kuulemma usein kun on noin kivuliasta, on johtimet tukossa. Alkoi masentaa sekin, että jos olemme pian vuoden yrittäneet "turhaan", jos ei voi edes onnistua. Miksi kroppa ei vaan voi toimia normaalisti?! Miehellä siittiöt on jo tutkittu aiemmin, niissä ei ole mitään vikaa. Tallettelutkin meni ihan pieleen tässä kierrossa. Tuo aukkarin yritys varmaan huuhteli kaikki siittiöt pois, ja tuon tutkimusyrityksen jälkeen kaikki tärinä (myös kävely) tuntui tosi inhottavalle kohdussa. Eli, en tule tällä kertaa piinalistalle, tuntuu, että ihan turhaa. Tuntuu turhalta oikeastaan koko yritys, jos paikat ovat luultavasti tukossa. Sori tämä negatiivinen vuodatus, huh.
Harmi kuulla :( toivottavasti seuraavalla kerralla tutkimus onnistuu. Minulle on tehty aukiolotutkimus ja lääkäri tosiaan sanoi, että pahat kivut liittyvät yleensä siihen, että kiinnikkeitä on.

Nuorena äidiksi
Siis mulla on iha helvetilliset himot sänkypuuhiin päällä ja mies eilen illasta katto mua pitkään ku totesin et teksi vähän mieli, ennen kun totes naurahtaen "nymfi" ja jatko et "mä oon luonut nymfin.." :'D itse sit yritti puolustella.. noh, turhaan. Haluais vaa lisää ja lisää xd

"Kun mikään ei riitä.. millä saamme tämän loppumaan.. :D" <3

• Tykkää
Reactions: minttuni
vierailija
Eikö? Jotenkin kuvittelin, että jos kohtuun ruiskutetaan nestettä, niin se huuhtelee sieltä ylimääräisen pois. Että ne tulis tietenkin siinä mukana ulos. Ovislima ei ymmärtääkseni tule kohdusta, mutta biologia ei varsinaisesti olekaan mun vahvuus, että ehkä parempi olla hiljaa. Kiitti tuosta videosta!

https://youtu.be/_5OvgQW6FG4 kato esim. tuo videon kohta 1.35->

Siittiöt tavallaan koteloituu munanjohtimissa oleviin nystyröihin kiinni.

Ja mä en oo sit sama vierailija kuin tuo toinen joka testaamisesta puhuu :D

vierailija
Niin ja edelliseeen vielä jatkoa että ovislima joo tulee kohdunkaulasta, mutta siittiöt ei siitäkään tipu tavallaan sen mukana vaan osaavat kyllä uida seiniäkin pitkin, sitä tarkoitin, ja monella aiheuttaa ovulaatio välivuotoa, joka kyllö vli tulla munanjohtimistakin asti, niii siittiöt ei silti valu sen veren mukana :)

Heippatirallaa taas.
Kovasti lueskellut taas palstaa ja reagoin aina nuihin teidän kommentteihin, myötäelän siis jännissä/onnellisissa/surullisissakin hetkissänne :)
Omalla kohdalla ei oo oikein tapahtunut mitään kirjottamisen arvoista paitsi että taas sain oviksen kiinni ja hymynaamaa näytti
One steppiin ei tullut edes täysin tasavahvoja viivoja mutta nyt jotenki oma olo viestitti että vois olla ovulaation aika.. :)
Jännä nähä tuoko tämäkään kierto sitten toivottua tulosta..

Lopuksi vielä kuva otesteistä : D

Mä en oo aiemmissa kahdessa raskaudessa tehnyt muita testejä kuin sen positiivisen ja senkin yleensä vasta viikoilla 6-8 koska on ollut yllätys... Mutta nyt kyllä taas testasin, vaikka dpo on 5 (tai 8). Mutta aivan täysi nega oli.

No jääpähän seuraava testailu vasta ensi viikon loppupuolelle, oli vika kotona oleva testi ja vasta tänään tilailin uusia (enkä viitsi kaupasta hakea koronaa yhden testin takia...)

On itsellekin outoa kun vauvakuume on näin kova ja into testailuihin on vähän liiankin kova :ROFLMAO:

• Tykkää
Reactions: Vehkis ja minttuni
@Aniaj näkyy kyllä selkeästi jo, tuollaisen haamun sain esikoisesta dpo 11! Ja pidän pc:tä luotettavana. Mutta en usko, että sulla on dpo 7, jos noin jo näkyy! Kiinnittyminen tapahtuu yleensä dpo 6-9, ja ymmärtääkseni yleensä myöhemmin kuin dpo 6 :) Voisiko sulla olla esim dpo 9 tai 10? Toivotaan, että vahvistuu <3
No periaattessa vois olla dpo9. Suurimmat limat oli torstaina, mutta sain selkeän ovisplussan pe illalla, joten laskin, että ovis ollut viime viikon la. Toivotaan tosiaan, että vahvistuu :)

Nämä päivät ennen oletettua ovista tuntuu alkuun tosi pitkiltä, mutta yhtäkkiä ollaan taas oviksen kohdalla menossa. Flon mukaan huomenna olis ovis :) Oon ollu viikon ihan jäääätävän väsyny. Sanoin töissä työkaverille etten ymmärrä miten oon näin väsyny, niin se tokas et "jos oot raskaana". Jos olis vähänkään jotain raskausoireita nyt niin voisin uskoo et edelliset menkat oli valemenkat, koska niihin ei liittyny mitään menkkakipuja :D On kyllä turvottanu viime päivinä, mutta se voi johtua mistä vaan :ROFLMAO:

Pitkissä automatkoissa on se hyvähkö puoli, että se istuminen kertoo jo näin viikko ennen ovista, kummalta puolelta se on tapahtumassa. Kovasti vihloi tänään useampaan otteeseen vasenta puolta. Viime kierrossa se oli oikea puoli. En tiedä, onko tällä oikeasti mitään merkitystä, mut onhan tää tarkkailu jotain tekemistä tylsään alkukiertoon.

Pitkissä automatkoissa on se hyvähkö puoli, että se istuminen kertoo jo näin viikko ennen ovista, kummalta puolelta se on tapahtumassa. Kovasti vihloi tänään useampaan otteeseen vasenta puolta. Viime kierrossa se oli oikea puoli. En tiedä, onko tällä oikeasti mitään merkitystä, mut onhan tää tarkkailu jotain tekemistä tylsään alkukiertoon.
Musta tuntuu kyllä kans et tiedän kummalla puolella tapahtuu, useimmiten se on vasen puoli :D

Taannoin oli keskustelua raskausmyrkytyksestä ja aspiriinista. Kun olin raskaana, tuli minulle raskausmyrkytys. Sain ohjeeksi jälkitarkastuksessa, että alan syömään muistaakseni 100 mg 1x1 Primaspania heti kun positiivisen raskastestin teen. Voisi pienentää riskiä uuteen raskausmyrkytykseen. Kannattaa toki tarkastaa mitä oma lääkäri antaa ohjeeksi!

Ovulaatiotesteissä ei näy mitään. Pelkään, että kierto taas venähtää pitkäksi. Sain ajan terveyskeskukseen kuun loppuun. Voisi olla ultrakin siinä. Jos kuukautiset tulee ajallaan, olis menkat silloin. Mutta empä usko :confused:

En oo oikein kerinnyt kirjoittelemaan, remppaa ja syyslomaa, nii ei pysty rauhassa testailemaan, tässä eiliset dpo12 testit. Toisessa on kuivahtanut testi. Molemmissa haamua, oikeella paikalla ja oikean paksuisia, oikeqn värisiä ja testiajalla, mutta hirveen haaleaa. Ei meinaa ees kuvaan saada vessan valossa. Tänää en varmaan voi testata ollenkaan, mutta katostaan. Kohtu tuntuu jännän painavalta, mikä on raskausoire ennen ollu. Mut polttavat menkka ja nivuskivut alkoi nyt aamusta, ja ne taas ei oo hyvä. Tosin alaselkäkipu ei oo vielä alkanut, nii se tuo vielä toivoa.

Mulle voi tälle päivälle laittaa dpo0 ja siirtää Piinailijoihin

eilen tuli illalla aika rajut itkut itkettyä kun tuli taas lähipiiristä raskaus uutisia, miksi ihmeessä itse ottaa nää uutiset nyt näin raskaasti vaikka itselläkin vasta yk3 menossa ja kuitenkin hyvö mahdollisuus saada vielä joskus se lapsi kun on vielä alle 30v? Hormonit vissiin nyt kovaa iskeny päälle, mies oli kyllä aivan super kun lohdutti, vaikka tiedän ettei hän ymmärrä kun en itsekään oikein ymmärrä mistä tämä johtuu..

vierailija
Mulle voi tälle päivälle laittaa dpo0 ja siirtää Piinailijoihin

eilen tuli illalla aika rajut itkut itkettyä kun tuli taas lähipiiristä raskaus uutisia, miksi ihmeessä itse ottaa nää uutiset nyt näin raskaasti vaikka itselläkin vasta yk3 menossa ja kuitenkin hyvö mahdollisuus saada vielä joskus se lapsi kun on vielä alle 30v? Hormonit vissiin nyt kovaa iskeny päälle, mies oli kyllä aivan super kun lohdutti, vaikka tiedän ettei hän ymmärrä kun en itsekään oikein ymmärrä mistä tämä johtuu..
Tuttu tunne kun lähipiirissä muut saa lapsia ja me ei. Ahdistaa jo pelkästään se että näkee kaupassa raskaana olevan. Mä yritän vältellä esikoisen eskari ryhmän yhtä äitiä. Kun on viimeisillään raskaana ja meinasin purskahtaa itkuun kun viimeksi näin

Yhteistyössä