Toiveissa vauva 2021

vierailija
Luin itse tämän artikkelin:

Siinä on todella hyvin kuvattu omia tuntemuksiani juuri nyt. Keskenmenon kanssa oli jotenkin vielä arempi asia, kun silloin lapsesta ei juuri kukaan tiennyt ja suru oli silti suunnaton. Nyt on erilainen suru, kun kaikki tietävät. Mutta toisaalta niin hirveä, kun lapsi ehti oikeasti jo olla ja konkretisoitua. Silti, jokainen keskenmeno on ihan valtava menetys, ja on sääli ettei niistä puhuta ääneen. Kun itse kerroin keskenmenosta töissä esikoista odottaessani (piti jäädä sairaslomalle liuotinmaalien käryn vuoksi ihan alkuraskaudessa), selvisi että yllättävän moni oli kokenut saman. Siitä ääneen puhumalla on saanut ikään kuin luvan surra.
Juuri niin! Nämä asiat ovat niin vaiettuja tabuja, ja moni kokee sen vuoksi olevansa ihan yksin ja yhtä suurta traumatisoitunutta surumöykkyä. Muistaakseni n. joka viides nainen on kokenut keskenmenon, eli meitä on, kunpa näistä puhuttaisi enemmän ääneen! Ymmärrän kyllä myös, että aiheesta on tosi vaikea aloittaa keskustelua, kun ei tiedä, miten toinen esim. km:n kokenut on asiaa käsitellyt, haluaako unohtaa nopeasti ja mennä eteenpäin vai onko tarvetta puhua. Itsekin olen kokenut olevani asian kanssa yksin, kukaan ei kysele kuulumisia km:n suhteen. Luulen, etteivät juuri tiedä, uskaltaako, voiko, haluanko. Pitää itse tehdä aloite. Tästä puhumattomuudesta ja km:n eri näkökulmista (äidin, isän, isovanhempien, sateenkaariperheiden) on hienosti kerrottu muuten juuri tuossa Ulla Järven kirjassa!
 
Mä niin hienosti pari edellistä kiertoa testasin vasta samana päivänä kun menkat alko, että se varmaan kostautu jonain patoutumana ja oon nyt testannu aivan naurettavan aikaseen ja laimeista pissoista jne :D ja testannut siis paljon. Joku riivaus iski. Oon niin stressannu päiväkotien muuttuvia koronaohjeita et ompahan ollu muutakin tekemistä.. seliseli.. mutta max viivanpaikkaa saanut, olot kuten aiemmissakin kierroissa, finniä pukkaa ja painetta alavatsalla. Järkevänä odottaisin taas paripv mut enköhän mä taas huomenna tikkuun pissi kun silmä välttää
 
Onko kenelläkään kokemusta onko samanlaisia ovisoireita kun "normaalisti" lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen? Eli siis ennen kuin ekat menkat alkaa Mulla on nyt tyhjennyksestä 4 viikkoa, enkä oo ainakaan huomannu mitään missään vaiheessa, niin mietin vaan onkohan ollu jo/tulossa/ei tuu ollenkaa ennen uutta kiertoa
Mul oli todella kipeet ovulaatiot kkm jälkeen. Mulla kesti useampi viikko ennenku alko tapahtuu mut joillain tullu ihan parin viikon jälkeenkin. Kait tämä on sit joku yksilöllinen juttu. Ootko lainkaan ovista testannut?
 
Jos tässä nyt rupee spekuloimaan omaa tilannetta ja ajattelis sen limasen veren olleen kiinnittymisvuotoa niin millon voisi olettaa testissä näkyvän? Montako päivää vuodon jälkeen?

Kyllähän mä testailen jos ei menkat ala mutta millon vois olettaa että peli on menetetty jos ei plussaa ala kuulumaan..
Eiks se oo joku muutama päivä, mitä nyt joskus googletellut ja lueskellut:ROFLMAO:
Toivottavasti menkat ei alkais(y)
 
Siis vitsi kun yrittää kerrankin olla rauhallinen ja ei analysoida oloja. Tänään on ollut dpo päiviin nähden poikkeuksellisen oireeton päivä :D tai siis mitään muita oireita ei ollut kun myöhään eilen illalla mielialavaihtelua ja nyt illalla paineen tunnetta kohdun suunnilla. :D mut siis tää on just se mitä mun ei pitänyt tehdä eli tarkkailla oireita. Vinkkejä kuinka selvitä ainakin viikko vielä kauheammin miettimättä? :LOL:
 
Täällä mukana yksi uusi kuumeilija. Olin jo tuolla huhtikuisten 2021 ryhmässä, kun bebe päätti ilmoittaa tulostaan heti ensi yrittämällä. Se kuitenkin päätyi keskenmenoon 7. viikolla, eli reilu kaks viikkoa sitten. Nyt kp 13 sain ovistestiin plussan ja päivät on hyvin hyödynnetty :whistle: Tänään siis menossa kp 16. Eilen oli kovat vihlonnat alavatsalla ja tänään oviksen jälkeiset turvotukset vatsalla. Saapa nähdä kuinka käy. Kolmatta lasta siis toivottais. Takana yks aikaisempi km v. 2014, jonka jälkeen heti seuraavasta kierrosta esikoinen sai alkunsa.
 
Siis vitsi kun yrittää kerrankin olla rauhallinen ja ei analysoida oloja. Tänään on ollut dpo päiviin nähden poikkeuksellisen oireeton päivä tai siis mitään muita oireita ei ollut kun myöhään eilen illalla mielialavaihtelua ja nyt illalla paineen tunnetta kohdun suunnilla. mut siis tää on just se mitä mun ei pitänyt tehdä eli tarkkailla oireita. Vinkkejä kuinka selvitä ainakin viikko vielä kauheammin miettimättä?
Yritä keksii paljon muuta tekemistä :ROFLMAO:
Ite oon liikkunut paljon ja uus ruokavalio pistää kokkaamaan joka päivä mut kylhän noi vauvahaaveet silti vaan takaraivossa kokoajan jyskyttää:X3:
 
Voi @Ananas90 mä kans muistan sut hyvin ja super ikävä kuulla sun huonot kuulumiset! Oon tosi pahoillaan tapahtuneesta

Ihan kamalasti nyt lähiaikoina tullut keskenmeno uutisia ja pahimpana oli vielä tutulle tapahtunut eli hän synnytti kuolleen lapsen! Ihan kamalaa että 9kk kannat ja meet synnärille ja käy noin! Ei riitä sanat enää tämmösiin, miten elämä voi olla välillä julmaa!:cry::cry:

Onneks tietenkin hyviäkin asioita tapahtuu ja pitää yrittää vaan iloita niistä superisti! Joten siis @Alinna86 pidetään peukut pystyssä että vahvistuu ja oon kyllä niin ilonen sun puolesta! :love:

ON: nyt dpo 7 ja olot on ihan kun olis menkat alkamassa mut vasta viikon päästähän niiden pitäs alkaa. Tää jomotus olo jo jatkunu 2 päivää. Ristiriitaiset fiilikset ku tavallaan en odottanu tältä kierrolta mitää ku niin vähän pupuiltiin ja oli töitä niin hirveesti kokoajan mutta toisaalta sit kuitenkin toivoo et se dpo -2 ja 0 riittäis ja tää olis se kierto vihdoin
 
Täällä mukana yksi uusi kuumeilija. Olin jo tuolla huhtikuisten 2021 ryhmässä, kun bebe päätti ilmoittaa tulostaan heti ensi yrittämällä. Se kuitenkin päätyi keskenmenoon 7. viikolla, eli reilu kaks viikkoa sitten. Nyt kp 13 sain ovistestiin plussan ja päivät on hyvin hyödynnetty Tänään siis menossa kp 16. Eilen oli kovat vihlonnat alavatsalla ja tänään oviksen jälkeiset turvotukset vatsalla. Saapa nähdä kuinka käy. Kolmatta lasta siis toivottais. Takana yks aikaisempi km v. 2014, jonka jälkeen heti seuraavasta kierrosta esikoinen sai alkunsa.
Pahoittelut:cry:
Toivottavasti tärppää pian uudestaan ❤
 
Huomenta.
En tosiaan viikonlopun aikana tehnyt uusia r testejä mutta ovistestejä kylläkin. Kertokaa, onko sillä nyt oikeasti isokin merkitys tekeekö sen päivällä vai aamulla? Su, ma ja eilen päivällä ihan haaleat viivat, tänään kokeilumielessä aamupissasta täysin ovisplussa. Eli jos tuohon luottaminen niin tänään olis siis ovis tai huomenna? No joka tapauksessa illalla pitää kellistää tuo mies.... Ja nuista pc viivanpaikoista näen jo painajaisia, ostan aikaisintaan dpo12 suoraan Digin.. sori tämmöinen ilmoitus vaan että missä mennään ja täällä ollaan vaikka en millään kerkeä joka päivä edes lukemaan teidän juttuja :(
 
Noniin, vihdoin koitti aamu. Näköjään nuo edelliset testit on melko kuivahtaneita jo ja niistä viivat haalenneet. Miten te toiset saatte ne pysymään niissä :D

Mutta siis ylhäältä alas 24.8 ilta, 25.8 ilta (en malttanu) ja 26.8 aamu.


Taidan kipasta tänään apteekista digin, jos jotenki saisi itellekkin todistettua et jotain siellä kohdussa tapahtuu:eek:
 
Noniin, vihdoin koitti aamu. Näköjään nuo edelliset testit on melko kuivahtaneita jo ja niistä viivat haalenneet. Miten te toiset saatte ne pysymään niissä

Mutta siis ylhäältä alas 24.8 ilta, 25.8 ilta (en malttanu) ja 26.8 aamu.


Taidan kipasta tänään apteekista digin, jos jotenki saisi itellekkin todistettua et jotain siellä kohdussa tapahtuu
Onnea tuhannesti, ihanan näköinen viiva!
 
  • Rakkaus
Reactions: Haavekuvia
Huh tää jos mikä on sitten piinaavaa.. :oops:
Tän päivän testailut, en kyl osaa sanoa onko vahvistunut eilisestä mutta toinen viiva alko muodostuu 1min sisällä kastamisesta.
No pääasia et siinä on 2 nähtävissä olevaa viivaa, toivoin kyllä vahvempaa et testailut jatkukoon:geek:
Ps. Tekis mieli hakea eri merkin testejä mut onks siit mitää hyötyä, ei varmaan:ROFLMAO:
Muoks. Ovistesti, ylimmäinen on kyllä aika räikeä!
[url=https://aijaa.com/uG143o][/URL]
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, vihdoin koitti aamu. Näköjään nuo edelliset testit on melko kuivahtaneita jo ja niistä viivat haalenneet. Miten te toiset saatte ne pysymään niissä

Mutta siis ylhäältä alas 24.8 ilta, 25.8 ilta (en malttanu) ja 26.8 aamu.


Taidan kipasta tänään apteekista digin, jos jotenki saisi itellekkin todistettua et jotain siellä kohdussa tapahtuu
Hyvin vahvistuu(y):love:
Uskaltaisin jo onnitella eli onnea:love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Haavekuvia
Huh tää jos mikä on sitten piinaavaa..
Tän päivän testailut, en kyl osaa sanoa onko vahvistunut eilisestä mutta toinen viiva alko muodostuu 1min sisällä kastamisesta.
No pääasia et siinä on 2 nähtävissä olevaa viivaa, toivoin kyllä vahvempaa et testailut jatkukoon
Ps. Tekis mieli hakea eri merkin testejä mut onks siit mitää hyötyä, ei varmaan
Muoks. Ovistesti, ylimmäinen on kyllä aika räikeä!
[url=https://aijaa.com/uG143o][/URL]
Olikos sulla tänään virallinen testipäivä? Mä hakisin apteekin oman testin. Eli onko se joku apteekkarin oma testi. Tuo rfsu on niin kummallinen testi muutenkin. Onhan tuo kyllä positiivinen, mutta tuo apteekkarin oma testi antaa mun mielestä selkeitä viivoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Täällä ollut paljon puhetta keskenmenoista. Niin moni joutuu niitä kokemaan, pahimmillaan useamman kerran. Itselläkin oli ennen esikoista kkm. Pieni oli lopettanut kasvun n. 6-viikkoisena. Oli niin tyhjä olo nähdä varhaisultrassa se pieni olento ja ei sykettä. Aivan järkyttävän surullinen ja epäonnistunut olo ja jotenkin halusi sen vain mahdollisimman pian pois kohdusta. Ei halunnut kantaa kuollutta vauvaa sisällään. Ja joo, puhun vauvasta, koska sellainen se itselle oli. Tyhjennys piti tehdä itse kotona Cytotecien avulla. Pari päivää saikkua, panacod ja saikkutodistus kotiin. Tuntui, että oli niin kylmäävän rutiinia sairaalan henkilökunnalle. Kertaakaan ei kysytty miten voin. Vasta soittaessani neuvolaan peruakseni ensimmäisen käyntini, minulta kysyttiin miten jaksan. Siitä sitten padot aukesi. Ajoin juuri autoa ja piti pysähtyä tien sivuun. Voimia kaikille, jotka joutuvat keskenmenon kokemaan. Se on aina järkytys, oli kyseessä pienen pieni alkio tai isopi sikiö. Oma vauva joka tapauksessa.

Mulla tänään testien perusteella dpo 1. Piinailijoihin en silti halua. Koitan nyt ottaa rennosti ja muutenkin välttää liian aikaisia testailuja ja tuntemusten kirjaamisia. Muutenkin tallettelut meni flunssan takia ajallisesti tosi mönkään, eli muuten ei ole kauhean hopes too high tämän kierron suhteen. Toivottavasti kuitenkin mahdollisimman monella tärppäisi lähiaikoina!
 
Olikos sulla tänään virallinen testipäivä? Mä hakisin apteekin oman testin. Eli onko se joku apteekkarin oma testi. Tuo rfsu on niin kummallinen testi muutenkin. Onhan tuo kyllä positiivinen, mutta tuo apteekkarin oma testi antaa mun mielestä selkeitä viivoja.
Joo tänään on virallinen (y)
Apteekin se ihan perus sininenkö se oli?
Täytyy varmaan joo hakea:LOL:
 
Ei näihin ovis testeihin kannata oikein luottaa. Tein testin ja mulla on menkat alkamassa. Vielä ei ole kunnon vuoto alkanut mutta tiputtelua on.


Kuvassa näkyy viiva vaaleampana mutta oikeasti on yhtä vahvat.
Ai niin mä otin ekan royal gelen aamulla ja Herra isä mitkä himot iski. Ei se noin tehokas voi olla.
Hei pakko vastata että ovistesti näyttää plussaa usein kierron lopulla. Näin useasta ketjusta lueskelin että on tavanomaista
 
  • Tykkää
Reactions: Zennuli

Yhteistyössä