Toiveissa vauva 2021

Jännästi on hirveen epävarma omasta kropasta, tai siis sen toimivuudesta. Ovulaatio on selkeesti lähestymässä, halut, tissit arat, munasarjoissa selkeitä kasvukipuja, mutta ovulaatiotestit näyttää lähes tulkoon yhtä viivaa ja limailu on aika vähäistä. Ehkä se nyt vaan kehittelee sitten jäätävää ovulaatiota kun pääsee töihin pitkästä aikaa muutaman kuukauden tauon jälkeen.

Meidän vesivahinko juttu edennyt, ja ei luojan kiitos ollut niin paha kuin alkujaan, tai kuivattelua ja sit remontti jatkuu, sinällään makuuhuone oli yllätys, et sen alla oli kans kosteutta. Mut mitään ihmiselle vaarallista mikrobia ei oo, ettei pitös vaikuttaa mun raskauksiin tai km. Mutta onneks meillä on ylimääräinen makkari, nii muutettiin sinne siksi aikaa, kunnes meidän isompi makkari on valmis.
Ja jatketaan vauvan yritystä heti, ei taukoja ees johtuen rempasta
 
Voi @Ananas90 :heart: Olen pahoillani

Mä en bongannut tässä kierrossa ovulaatiota. CB:n digit näytti vaan negaa.... Turhauttaa. Viime kierrossa sain hienosti sen kiinni ja nyt ei taaskaan mitään. Koko yrittämisen aikana 2 ovulaatiota vaan saanut kiinni. Nyt käyn ostamassa ne Myo-inositolit ja vyöhyketerapia sovittu maanantaille. Josko niillä pääsisi alkuun kun mua vierastuttaa aloittaa lääkkeet. Mieskin on sitä mieltä, että ylipaino on tässä nyt se paha, joka tätä aiheuttaa. Itse en osaa sanoa mikä mättää. Ketoilu on mennyt myös ihan ok. Pari viikkoa takana ja pari kiloakin lähtenyt.
Onnittelut parin kilon pudotuksesta!
 
  • Rakkaus
Reactions: Krippis
@Alinna86 selkeesti on vahvistunut Toivottavasti ois nyt kyytiläinen matkassa ❤
@Ananas90 oon niin pahoillani! ❤ Oma kokemus kaavinnasta toipumisesta tosi hyvä ja vuoto loppui hirmu nopeasti. Toivottavasti myös sulla fyysinen palautuminen menisi mutkattomasti

ON: heti kun kerkeen vähän iloita tästä raskaudesta alkaa taas vuoto... 3pv tuli tuhrua enempi aamusin ja siis pkkuhousunsuojaan ei edes koko aika mitään tullut. koska on neuroottinen niin kohdunsuuta kokeillessa niin siellä oli. No nyt sit eilen ei mitään ja tänään taas alko. Eilen cb 2-3 joten hcg kai ihan oikeessa. Halusin kerrankin kokea vuodottiman raskauden eikä et tää on aina tätä hemmetin vuotelua....
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86
Hurjasti tsemppiä @Ananas90 ja muut keskenmenon kokeneet, iso halaus <3

@Alinna86 hyvin on kyllä viiva vahvistunut! :love:

Omaa napaa.. Siis voi kuinka voi piinapäivät tuntuakin piinaavilta! Vatsassa on tuntunut menkkajomoja sunnuntaista lähtien. Myös rinnat ovat vähän arat (niin kuin kai kaikissa muissakin kierroissa :ROFLMAO: ) Lämmöt ei kuitenkaan ole ollenkaan niin korkealla kuin normaalisti, on poikkeuksellisen tasaistakin, ja tänään (dpo 9) hieman laski. Kuinka monta tuntia sitä voikaan käyttää kaikkeen turhaan googletteluun aikaa, vaikka jo aiemmin on päättänyt, ettei enää koskaan :D Tähän asti olen jaksanut pysyä positiivisena, mutta tuo lämpöjen lasku hieman kyllä harmittaa. Mites muilla piinailijoilla menee?:)
 
vierailija
Hei kaikille,
Surullisena olen lukenut täällä kokemuksia keskenmenoista. Toivon hirmuisesti voimia kaikille sen kokeneille. Haluaisin vinkata parista kirjasta, joita luen parhaillaan, ja joista on ollut itselleni paljon apua asian käsittelemisessä. Itse koin km:n joulukuun puolessa välissä rv 9+jotain, eli paljastui ekassa ultrassa. Neljä eri kertaa koitettiin cytoteceillä, mutta ei irronnut, lopulta tehtiin mv-imu tammikuun alussa. Siitä toukokuun loppuun asti jatkuivat selittämättömät oireet ja kivut ympäri kroppaa, pääosin selässä, vatsassa, rinnassa. Ramppasin lääkärissä mutta kokeissa ei löytynyt mitään vikaa. Etsin ja etsin tietoa, ja vasta nyt kun löysin ko. kirjan (laitan tiedot alla), ymmärsin koko kevään fyysisten ja psyykkisten kipujen olleen psykosomaattista oireilua km:stä, ns. "tyhjän sylin syndroomaa". Kirjassa kuvatut oireet olivat täysin samoja kuin omani. Tällä hetkellä fyysiset kivut ovat poissa, henkisellä puolella on tiukempaa, kun LA meni viime kuussa, ja nyt koulujen/kerhojen/töiden alettua päivittäin näkee odottavia tuttuja sekä pieniä vauvoja. Niin onnellista, samalla tekee kipeää. Tässä siis kirjavinkit, jos näistä olisi muillekin apua:

Ulla Järvi: Syntymätön. Tietoa ja kokemuksia keskenmenosta. Kirjapaja, Helsinki.

Keskenmeno, yli 40 tositarinaa. Koonnut Kerttu Lähteenmäki. Tositarinat Kustannus, Loviisa.

Onnea ja voimia elämään kaikille!
 
Onko kokemusta, että kemiallisen jälkeen ovulaatio aikaistuisi? Mulla nyt kp8(olisi todnäk kp11 jos kuukautiset olisi alkanut ajallaan, eikä olis ollut kemiallista)
Tein äsken ovis testin ja testi viiva oli tosi tumma! Ei niin tumma, kun kontrolliviiva, mut vois kuvitella, että ylihuomenna olis jo yhtä tummat viivat:eek:
 
@Ananas90 muistan sinut ja olen niin pahoillani! Tosi raskaan taipaleen oot taas joutunut käymään läpi :( Toivotaan, että tämä yritys toisi viimein teille vauvan syliin!

@Alinna86 no on vahvistunut ihan selkeesti!! Ja siis jos huomenna virallinen testipäivä, niin luulis, että pitäis jo melko tyhjä testi olla ettei huomenna enää näyttäisi väärää plussaa lääkkeen vuoksi! Ihanaa :love:

Oon niin väsynyt työpäivästä, että en osaa enää muotoilla järkeviä lauseita:ROFLMAO:
 
@Krippis en muista, oliko sinulle tehty vielä mitään tutkimuksia? minulla löytyi lapsettomuustutkimuksissa kilpirauhasen vajaatoiminta, johon aloitin lääkkeet. Sen jälkeen ovulaatio tullut (ainakin ovistesteillä plussa) koko ajan, jo 8 kiertoa. Syitä ovuloimattomuuteen on tietenkin monia ja painonpudotusta minullekin koko ajan suositeltu, koska ylipainoa on.

@Alinna86 no on todellakin tummempi tänään!!! ❤

@Titi-Love hyvä juttu, että ei ollut kyse pahemmasta vauriosta.
Tympeitä hommia, on kokemusta :/ ja tsemppiä tähän uuteen yritykseen ❤
 
Ei näihin ovis testeihin kannata oikein luottaa. Tein testin ja mulla on menkat alkamassa. Vielä ei ole kunnon vuoto alkanut mutta tiputtelua on.


Kuvassa näkyy viiva vaaleampana mutta oikeasti on yhtä vahvat.
Ai niin mä otin ekan royal gelen aamulla ja Herra isä mitkä himot iski. Ei se noin tehokas voi olla.
 
Onko kokemusta, että kemiallisen jälkeen ovulaatio aikaistuisi? Mulla nyt kp8(olisi todnäk kp11 jos kuukautiset olisi alkanut ajallaan, eikä olis ollut kemiallista)
Tein äsken ovis testin ja testi viiva oli tosi tumma! Ei niin tumma, kun kontrolliviiva, mut vois kuvitella, että ylihuomenna olis jo yhtä tummat viivat:eek:
Minulla menee niin, että kp9 tienoilla tulee yllättävän tumma viiva, mutta plussa tulee oikeasti vasta kp13-15 eli haalenee taas välissä ja sitten pärähtää. Ei oo kokemusta keskenmenon jälkeisestä kierrosta tosin, niin en tiedä onko tästä tiedosta apua. Onko koskaan käynyt sulla niin, että olis tumma aiemmin, sitten haalenee ennne kuin tulee oikeasti plussa?
 
Minulla menee niin, että kp9 tienoilla tulee yllättävän tumma viiva, mutta plussa tulee oikeasti vasta kp13-15 eli haalenee taas välissä ja sitten pärähtää. Ei oo kokemusta keskenmenon jälkeisestä kierrosta tosin, niin en tiedä onko tästä tiedosta apua. Onko koskaan käynyt sulla niin, että olis tumma aiemmin, sitten haalenee ennne kuin tulee oikeasti plussa?
Oon tikuttanut vasta kaksi kiertoa, tämä nyt kolmas ja kahdessa aikaisemmassa kierrossa ei ole tummunut kuin pikkuhiljaa. Eli alkanut olemaan tumma vasta kp11-13. Mielenkiinnolla seuraan mihin viivat kehittyy :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Onko kenelläkään kokemusta onko samanlaisia ovisoireita kun "normaalisti" lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen? Eli siis ennen kuin ekat menkat alkaa :) Mulla on nyt tyhjennyksestä 4 viikkoa, enkä oo ainakaan huomannu mitään missään vaiheessa, niin mietin vaan onkohan ollu jo/tulossa/ei tuu ollenkaa ennen uutta kiertoa :)
 
Hei kaikille,
Surullisena olen lukenut täällä kokemuksia keskenmenoista. Toivon hirmuisesti voimia kaikille sen kokeneille. Haluaisin vinkata parista kirjasta, joita luen parhaillaan, ja joista on ollut itselleni paljon apua asian käsittelemisessä. Itse koin km:n joulukuun puolessa välissä rv 9+jotain, eli paljastui ekassa ultrassa. Neljä eri kertaa koitettiin cytoteceillä, mutta ei irronnut, lopulta tehtiin mv-imu tammikuun alussa. Siitä toukokuun loppuun asti jatkuivat selittämättömät oireet ja kivut ympäri kroppaa, pääosin selässä, vatsassa, rinnassa. Ramppasin lääkärissä mutta kokeissa ei löytynyt mitään vikaa. Etsin ja etsin tietoa, ja vasta nyt kun löysin ko. kirjan (laitan tiedot alla), ymmärsin koko kevään fyysisten ja psyykkisten kipujen olleen psykosomaattista oireilua km:stä, ns. "tyhjän sylin syndroomaa". Kirjassa kuvatut oireet olivat täysin samoja kuin omani. Tällä hetkellä fyysiset kivut ovat poissa, henkisellä puolella on tiukempaa, kun LA meni viime kuussa, ja nyt koulujen/kerhojen/töiden alettua päivittäin näkee odottavia tuttuja sekä pieniä vauvoja. Niin onnellista, samalla tekee kipeää. Tässä siis kirjavinkit, jos näistä olisi muillekin apua:

Ulla Järvi: Syntymätön. Tietoa ja kokemuksia keskenmenosta. Kirjapaja, Helsinki.

Keskenmeno, yli 40 tositarinaa. Koonnut Kerttu Lähteenmäki. Tositarinat Kustannus, Loviisa.

Onnea ja voimia elämään kaikille!
Luin itse tämän artikkelin:

Siinä on todella hyvin kuvattu omia tuntemuksiani juuri nyt. Keskenmenon kanssa oli jotenkin vielä arempi asia, kun silloin lapsesta ei juuri kukaan tiennyt ja suru oli silti suunnaton. Nyt on erilainen suru, kun kaikki tietävät. Mutta toisaalta niin hirveä, kun lapsi ehti oikeasti jo olla ja konkretisoitua. Silti, jokainen keskenmeno on ihan valtava menetys, ja on sääli ettei niistä puhuta ääneen. Kun itse kerroin keskenmenosta töissä esikoista odottaessani (piti jäädä sairaslomalle liuotinmaalien käryn vuoksi ihan alkuraskaudessa), selvisi että yllättävän moni oli kokenut saman. Siitä ääneen puhumalla on saanut ikään kuin luvan surra.
 
Hurjasti tsemppiä @Ananas90 ja muut keskenmenon kokeneet, iso halaus <3

@Alinna86 hyvin on kyllä viiva vahvistunut!

Omaa napaa.. Siis voi kuinka voi piinapäivät tuntuakin piinaavilta! Vatsassa on tuntunut menkkajomoja sunnuntaista lähtien. Myös rinnat ovat vähän arat (niin kuin kai kaikissa muissakin kierroissa ) Lämmöt ei kuitenkaan ole ollenkaan niin korkealla kuin normaalisti, on poikkeuksellisen tasaistakin, ja tänään (dpo 9) hieman laski. Kuinka monta tuntia sitä voikaan käyttää kaikkeen turhaan googletteluun aikaa, vaikka jo aiemmin on päättänyt, ettei enää koskaan Tähän asti olen jaksanut pysyä positiivisena, mutta tuo lämpöjen lasku hieman kyllä harmittaa. Mites muilla piinailijoilla menee?
Ei aika tunnu kuluvan millään, varsinki kun töissäkin "löysempää" ni ehtii mietiskellä asiaa turhankin paljon
Hurjasti tsemppiä @Ananas90 ja muut keskenmenon kokeneet, iso halaus <3

@Alinna86 hyvin on kyllä viiva vahvistunut!

Omaa napaa.. Siis voi kuinka voi piinapäivät tuntuakin piinaavilta! Vatsassa on tuntunut menkkajomoja sunnuntaista lähtien. Myös rinnat ovat vähän arat (niin kuin kai kaikissa muissakin kierroissa ) Lämmöt ei kuitenkaan ole ollenkaan niin korkealla kuin normaalisti, on poikkeuksellisen tasaistakin, ja tänään (dpo 9) hieman laski. Kuinka monta tuntia sitä voikaan käyttää kaikkeen turhaan googletteluun aikaa, vaikka jo aiemmin on päättänyt, ettei enää koskaan Tähän asti olen jaksanut pysyä positiivisena, mutta tuo lämpöjen lasku hieman kyllä harmittaa. Mites muilla piinailijoilla menee?
Pitkiä on päivät täälläkin... Hirveesti tekis mieli jo testailla mut toistaseks vielä järki vieny hommasta voiton :D lupasin ittelleni ja miehelle et testaan vasta ens maanantaina jos menkkoja ei kuulu, epäilen et ei tuu onnistumaan... Jännittää toi testaaminenkin :eek: tissit edelleen sairaan kipeet, pienikin tärähdys tuntuu tosi ikävältä. Enkä tiiä kuvitellinko eilen nukkumaan mennessä jonkinmoista nippailua alavatsalla. Meilläkään tota yrittämistä niin pitkään ole vielä takana mut kyl joka kerta kun menkat alkanut ni itku tulee :(
 
Alla oleva teksti on suomennoksesta suoraan kirjoitettu.

Yle Areena, Prisma: totuus hiilihydraateista, kohta 46.40 - >
Hiilihydraattien on todettu vaikuttavan jopa hedelmällisyyteen. Lisääntyvien lapsettomuusongelmien ja hiilihydraattien välillä on yhteys. Uuden elämän alkaminen on energiaa vaativa prosessi munasolu ja siittiösolu tarvitsevat hyvää energiaa. Jos ruokavalio ei ole kunnossa, prosessi ontuu. Hedelmöittyminen vaatii onnistumista kaikilla osa-alueilla. Kyse on siis siittiön ja munasolun aineenvaihdunnasta ja biokemiasta ja ravinnon hiilihydraatit vaikuttavat niihin. Jos syö paljon sokeria, valkoista leipää ja valkoista pastaa; jotka pilkkoutuvat elimistössä nopeasti sokeriyksiköiksi; energiaa vapautuu liikaa ja se vioittaa solun voimalaitosta. Se on tärkeä sekä siittiön että munasolun laadun kannalta.

Millainen ruokavalio edistää raskaaksi tulemista?
Kannattaa siirtyä täysjyväviljatuotteisiin ja lisätä kasvisten käyttöä. Kasvisten kuitu on tärkeää. Hiilihydraattien laatu on tärkeää ja se, ettei syö niitä liikaa. Tärkein viesti on valikoids hiilihydraatit huolellisesti/tarkasti.

Tarvitaan monia elämäntapamuutoksia, joista ruoka-ja etenkin hiilihydraattimuutokser ovat keskeisiä. Oikeiden hiilihydraattien valinta, ei hiilihydraattien välttäminen.

Raskauden alkamisen lisäksi on tavoitteena terve raskaus, keskenmenon riskin pienentäminen ja terve vauva. Pahojen hiilihydraattien liikasaanti voi vaikuttaa kykyyn tulla raskaaksi. Vaikutukset voivat olla myös perinnöllisiä, koska pahat hiilihydraatit voivat vaikuttaa geeneihib

Hedelmöittymistä edeltävät asiat voivat siis vaikuttaa lapsen sairausalttiuteen sekä isän, että äidin kautta.

Monet ajattelevat vai äitiä, mutta myös siittiö vaikuttaa terveyteen. Lihavien miesten siittiöissä on tuhansia geenimuutoksia, sellaisia, jotka voivat sellaisenaan siirtyä lapsiin.

Yhä tutkitaan seuraavan sukupolven ongelmia, jotka ovat tulosta siittiöitä vahingoittavasta elämäntavoista.
Tulevien sukupolvien vuoksi olisi tärkeää syödä hyviä hiilihydraatteja. Se mitä syömme, voi vaikuttaa myös syntymättömään lapseen.
 
Alla oleva teksti on suomennoksesta suoraan kirjoitettu.

Yle Areena, Prisma: totuus hiilihydraateista, kohta 46.40 - >
Hiilihydraattien on todettu vaikuttavan jopa hedelmällisyyteen. Lisääntyvien lapsettomuusongelmien ja hiilihydraattien välillä on yhteys. Uuden elämän alkaminen on energiaa vaativa prosessi munasolu ja siittiösolu tarvitsevat hyvää energiaa. Jos ruokavalio ei ole kunnossa, prosessi ontuu. Hedelmöittyminen vaatii onnistumista kaikilla osa-alueilla. Kyse on siis siittiön ja munasolun aineenvaihdunnasta ja biokemiasta ja ravinnon hiilihydraatit vaikuttavat niihin. Jos syö paljon sokeria, valkoista leipää ja valkoista pastaa; jotka pilkkoutuvat elimistössä nopeasti sokeriyksiköiksi; energiaa vapautuu liikaa ja se vioittaa solun voimalaitosta. Se on tärkeä sekä siittiön että munasolun laadun kannalta.

Millainen ruokavalio edistää raskaaksi tulemista?
Kannattaa siirtyä täysjyväviljatuotteisiin ja lisätä kasvisten käyttöä. Kasvisten kuitu on tärkeää. Hiilihydraattien laatu on tärkeää ja se, ettei syö niitä liikaa. Tärkein viesti on valikoids hiilihydraatit huolellisesti/tarkasti.

Tarvitaan monia elämäntapamuutoksia, joista ruoka-ja etenkin hiilihydraattimuutokser ovat keskeisiä. Oikeiden hiilihydraattien valinta, ei hiilihydraattien välttäminen.

Raskauden alkamisen lisäksi on tavoitteena terve raskaus, keskenmenon riskin pienentäminen ja terve vauva. Pahojen hiilihydraattien liikasaanti voi vaikuttaa kykyyn tulla raskaaksi. Vaikutukset voivat olla myös perinnöllisiä, koska pahat hiilihydraatit voivat vaikuttaa geeneihib

Hedelmöittymistä edeltävät asiat voivat siis vaikuttaa lapsen sairausalttiuteen sekä isän, että äidin kautta.

Monet ajattelevat vai äitiä, mutta myös siittiö vaikuttaa terveyteen. Lihavien miesten siittiöissä on tuhansia geenimuutoksia, sellaisia, jotka voivat sellaisenaan siirtyä lapsiin.

Yhä tutkitaan seuraavan sukupolven ongelmia, jotka ovat tulosta siittiöitä vahingoittavasta elämäntavoista.
Tulevien sukupolvien vuoksi olisi tärkeää syödä hyviä hiilihydraatteja. Se mitä syömme, voi vaikuttaa myös syntymättömään lapseen.
Mä aloitin heinäkuussa vähähiilihydraattisen ruokavalion ja mulla tää vaikuttaa tosi paljon pcossään, saan ovuloinnin takas tällä. Heti kun syön paljon hiilareita loppuu mun ovulaatiot.

Elän melkeen kasviksilla ja broilerilla nykysin :D
Syön n.700g-1kg kasviksia/marjoja päivässä, sokeritonta juggee, leipää 2-4palaa (mutta vain niitä missä reilu 20g hiilarii sadassa grammassa), kananmunaa erimuodossa, pähkinöitä.. siinäpä pää piirteittäin. Herkuttelen välillä sokerittomalla suklaalla tai jätskillä.
 
Apuaaa, miten kestän aamuun asti olla pissaamatta tikkuun??

Jännittää ja ahdistaa niin kovin, että tekis mieli jo tänään illalla testailla uudestaan. Musta on tullu ihan hullu, luen kokoajan keskustelupalstoja ja stressaan. Niin kova vauvakuume :'(

Eilinen haamu oli kyllä itelle niin kova ihmetys, oon aikasemmin tehny pari negaa ja tein sen sillä periaatteella että "kiusaanpa vielä kerran itseäni, nega se on kuitenkin ja vihdoin kk alkaa".

Lisäys. En oo miehellekään vielä uskaltanu kertoa, ennen ku oon sata varma asiasta..
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Kissanminttu5
Jos tässä nyt rupee spekuloimaan omaa tilannetta ja ajattelis sen limasen veren olleen kiinnittymisvuotoa niin millon voisi olettaa testissä näkyvän? Montako päivää vuodon jälkeen?

Kyllähän mä testailen jos ei menkat ala :D mutta millon vois olettaa että peli on menetetty jos ei plussaa ala kuulumaan..
 

Yhteistyössä