Toiveissa vauva 2021

Siis voi kun tuntuu et oon taas hirmu "muutosherkkä" koska tässä kierrossa niin paljon uusia juttuja hoidoissa (lähinnä nuo lääkkeet) niin tottakai heti jännitän taas kaikkea. Kuten nyt tuota huomista ultraa :D vaikkei siinä mitään normaalista poikkeavaa ookkaan. Saa vain tietää et voidaanko inssi tehdä perjantaina :D

Kauhea päänsärky ollut tänään. En edes tiedä miksi :( eilen toki pistin sitä ovitrelleä, mut se yks "naksui" on niin vähän et en usko et se voisi johtua siitä :/
 
Viimeksi muokattu:
Oliko täällä joku käyttänyt alakautta käytettävää lugesteron-lääkettä? Olen kuullut, että se sottaisi. Mitähän mahtaa tarkoittaa. Riittääkö pikkuhousun suoja vai pitäisikö olla side? Kuukuppi tulpaksi? Vai onko tarkoituskin, että kaikki ylimääräinen valuu ulos? Ja mitä sieltä siis valuu, lääkettä vai jotain muuta xD En ole vielä avannut pakettia, ehkä siitäkin voisi jotain tietoa saada.
 
Pc:n viivoista, mun mielestä @Aniaj :n viiva on tosi hyvän vahvuinen! Toivotaan, että on alkuraskauden harmitonta vuotoa <3

Tuollaiset viivat kuin @jonnas1984 laittoi, oli minulla esikoisen raskaudessa vasta dpo 18, ja vahvempi viiva kuin testiviiva oli vasta dpo 20 :) Varmaan tosi yksilöllistä miten vahvistuu.
 
Tai sain Mä roskishaamun mutta en usko että näyttää oikein


Uskon että on vaan ns viivanpaikka
En halua mitenkään nyt pilata iloa, mutta tämä just se testi jota ei mun mielestä saisi olla edes myynnissä. Itse sain tostakin vahvemman viivan testi ajalla vaikka en ollut raskaana. Oli siis kierukka vielä paikallaan. Ja paljon näkynyt antavan just tota roskishaamua ja ihan ajallaankin vaaleanpunaista viivaa. Toivottavasti kuitenkin sulla tarkoittaa raskautta ❤
 
Oliko täällä joku käyttänyt alakautta käytettävää lugesteron-lääkettä? Olen kuullut, että se sottaisi. Mitähän mahtaa tarkoittaa. Riittääkö pikkuhousun suoja vai pitäisikö olla side? Kuukuppi tulpaksi? Vai onko tarkoituskin, että kaikki ylimääräinen valuu ulos? Ja mitä sieltä siis valuu, lääkettä vai jotain muuta xD En ole vielä avannut pakettia, ehkä siitäkin voisi jotain tietoa saada.
Oon lukenut et siis sitä lääkettä valuu, kun se hajoaa nii sekoittaen ihan limoihin (kai) ja siis emättimestä ei sieltä kohdusta mitään valu. Eli pikkuhousunsuojia. Tuolla vlogaaja/bloggaaja Desire Nymanilla oli niiden lapsettomuushoitojen aikaan tehtyjä videoita paljon kaikista hoitojen vaiheista nii muistan sen puhuneen tästä jollain videolla :D

Hauska muuten miten eri paikoissa käytetään eri keltahormooneja. Mulle määrättiin tosiaan ne terolutit, jotka otetaan sit suun kautta :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@Aniaj Olin viikon tietoisesti raskaana kun meni kesken, viikkoja en tiedä kun oltiin hoitotauolla just sillon läheisen kuoleman vuoksi eikä yritys ollut ollenkaan mielessä (mulla epäsäännöllinen kierto). Ehkä olin viikolla 5, testi vahvistui kolmisen päivää ja sitten ryhtyi junnaamaan. Keskenmeno alkoi kovalla pistävällä kivulla, ja verta vuosi todella paljon, enemmän kuin kuukautisten aikana. Raskaustesti näytti kolme viikkoa positiivista ja kävin lapsettomuushoitojen vuoksi verikokeissakin, hcg oli erittäin matala (alle 100) mutta laski hyvin hitaasti.

@minttuni Lugesteroni falskaa sellaista valkoista töhnää kalsariin. Pikkuhousunsuojalla selviää, itse en oo käyttänyt niitäkään kun eivät kuulu repertuaariini muutenkaan enkä jaksa hankkia. Ainakaan näin etätyöaikaan. Yölääke ei oo mulla falskannut yhtään, siis makuuasennon vuoksi.
 
@Disco Volante Sitä mä tässä pelkäänkin, että tämä kestää ja kestää ja uusi yritys vaan venyy ja venyy. Eihän tälle mitään voi ja voi että kun saisin muuta ajateltavaa..mutta kun ajatukset pyörii tämän ympärillä koko ajan.
Entäs jos vuoto ei alakaan kunnolla, vaan tuhruttelee..sit vois olla mahis päästä tarkistuttaa verikokeilla Hcg? Vai onko tämmösissä varhaisissa keskenmenoissa yleistä, että vuoto tulisikin pilluhiljaa rauhaksiin, vai onko se aina hanat auki? :unsure:
 
En halua mitenkään nyt pilata iloa, mutta tämä just se testi jota ei mun mielestä saisi olla edes myynnissä. Itse sain tostakin vahvemman viivan testi ajalla vaikka en ollut raskaana. Oli siis kierukka vielä paikallaan. Ja paljon näkynyt antavan just tota roskishaamua ja ihan ajallaankin vaaleanpunaista viivaa. Toivottavasti kuitenkin sulla tarkoittaa raskautta
Joo oon kanssa saanut kyseisestä testistä plussan vaikken ollut raskaana. Siksi en uskokaan että oisin raskaana. Odotan useamman päivän ennen kuin testaan uudestaan ja digi testillä testaan.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Vähän tyhmänä nyt kyselen tosta oviksen tikuttamisesta. Onko se niin, että kun testin viivat on yhtä tummia ni ovulaatio on tulossa vai miten noita päiviä lähdetään laskemaan? :D kolmatta päivää nyt menossa ja joka päivä tuo viiva vahvistunut, nyt illalla paljon tummempi kuin aamulla. Hiukan jopa tummempi kuin testi viiva :eek:

Niin sekava kirjoitus mut toivottavasti joku ees ymmärtää tästä :D

 
Oon lukenut et siis sitä lääkettä valuu, kun se hajoaa nii sekoittaen ihan limoihin (kai) ja siis emättimestä ei sieltä kohdusta mitään valu. Eli pikkuhousunsuojia. Tuolla vlogaaja/bloggaaja Desire Nymanilla oli niiden lapsettomuushoitojen aikaan tehtyjä videoita paljon kaikista hoitojen vaiheista nii muistan sen puhuneen tästä jollain videolla

Hauska muuten miten eri paikoissa käytetään eri keltahormooneja. Mulle määrättiin tosiaan ne terolutit, jotka otetaan sit suun kautta
Kiitos vastauksesta :) Minä sain valita, kummastakin vaihtoehdosta keskusteltiin. Olen kuullut, että joissain paikoissa suositaan jompaa kumpaa. Jostain syystä halusin kokeilla lugesteronia, oli etukäteen jo mielikuva, että se kiinnostaa enemmän. Vaikka toki eka kerta, pitää vaan kokeilla jompaa kumpaa ja toivoa parasta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Lugesteronin sidosaineita ym. valuu, pikkuhousunsuojalla pärjää. Semmosta mömmöä sieltä valitettavasti tulee, lääkeaine ehtii kuitenkin imeytyä. Ei kannata kuukuppia laittaa.
Hyvä juttu, kiitos, tämä selventää. Eli ei tarvi pelätä, että litra tolkulla mitään valuu. Nimittäin minulla ei ole mitään suojia kotona, lähden kaupasta hakemaan pikkuhousunsuojia. Ehkäpä varalta ostan muutakin, jos tässä haluaa jotenkin eri tavalla tarkkailla mahdollisia vuotoja. Jos vaikka lähtiskin raskaus alulle ja jotain veristä vuotoa tulee. Kuukupin kanssa verenvuoto unohtuu kokonaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Vähän tyhmänä nyt kyselen tosta oviksen tikuttamisesta. Onko se niin, että kun testin viivat on yhtä tummia ni ovulaatio on tulossa vai miten noita päiviä lähdetään laskemaan? kolmatta päivää nyt menossa ja joka päivä tuo viiva vahvistunut, nyt illalla paljon tummempi kuin aamulla. Hiukan jopa tummempi kuin testi viiva

Niin sekava kirjoitus mut toivottavasti joku ees ymmärtää tästä

Onko tämä Onestepin? Laitoin joku aika sitten kuvan tänne mun onestepin plussasta tai siis samasta pissasta digi antoi plussan, mutta onestep oli vielä nega periaatteessa. Valitettavasti mulla ei sitä kuvaa enää ole tallessa. No joka tapauksessa, minulla onestep testillä olisi jo melkein plussa oikeasti plussa (haha, oudosti selitetty). Ja siitä plussatestistä seuraava päivä on ovulaatiopäivä eli dpo 0. Näin ei toki välttämättä ole, mutta lääkärikin ohjeisti noin laskemaan. Ovulaatio tulee yleensä 24-36h(vai jopa 48h?) kuluessa, mutta tosiaan ohjeistettu laskemaan tuolla tavalla. Vaikea varmaan tietää, että onko joku jo noista kolmen päivän testeistä ollut jo aiemmin plussa, mutta kuvassa olevan ainakin varmasti on. Jospa viimeistään huomenna olisi sinulla siis ovulaatiopäivä eli dpo 0. Tuntuuko mitään muita oireita

Toivottavasti en höpise omiani :D

Muuten testasin nyt tässä kierrossa, miten mulla testit näyttää. Ovulaatioplussa tuli testiin su ja ma, eli kahtena päivänä. Eilen ti illalla (48h eka plussasta) testi oli jo selkeästi negatiivinen. Toki tässä vain yhden kierron testailujen tulos. Mutta aiempienkin kokemusten mukaan ovishuippu ei itsellä kovin kauaa näy testeissä, ehkäpä senkin vuoksi en aina saa kiinni. Kaksi kertaa päivässä pakko testata, ettei tuli paniikki :D Limat, kivut ja kuvotukset alkaa jo hyvissä ajoin ennen plussatestiä. Mitään ovulaatioon viittaavaa kipua en erityisemmin bongannut inssin jälkeen, kun vuorokauden oli koko ajan kipeänä. Olikohan liian rankkaa, kun siittiöt pääsi kohtuun.. xD
 
  • Haha
Reactions: Tiukuna
Mulle voi huomiselle päivittää kp 2.

Vuoto se sieltä alkoi tänään. En tiiä, itkettää. Vaikka tiiän, että yk 2 vasta menossa ja plääplää, niin on tää silti niin turhauttavaa jo nyt. Etenkin kun toiveita herätteli se ihan selkeä haamu/virheviiva mikälie. Ja tietysti nyt taas tää PMS vielä pahentaa tätä pettymystä ja oloa.
Olen pahoillani. Kyllä se vaan niin turhauttavalta tuntuu. Itsekin toiveikkaana aina ennen menkkoja suunnittelee äitiyslomaa, haaveilee ekasta ultrasta, miehelle ja sukulaisille kertomisesta.. vaikka mistä. Ja sitten se vuoto taas alkaa. Ihan kuin jättimäinen matto vedettäsiin jalkojen alta ja universumi nauraisi ivallisesti vedet silmissä päin naamaa. Ja aina sitä sitten päättää, että tässä kierrossa en sitten haaveile, kirjaa ylös tuntemuksia sun muutakaan.

Kyllä mä kuitenkin uskon, että meille se plussa vielä pärähtää. Vaikka kuinka ”turhaan” unelmoisi. Tsemppiä. <3
 

Yhteistyössä