Toiveissa vauva 2021

@haaveilija24 Varovaiset onnittelut, kyllä siinä ihan selvä toinen viiva näkyy!

@Kasikuus Hyvä että pääset lääkärille. Tympeää olla epätietoisuudessa. Voimia ja virtuaalihali sinne! <3

Pahoittelut nyt alkuun näistä mun testi kuvista. Edelleen vaivaa, kun testi niin haalea piinapäiviin nähden. Ehkä se on hyväksyttävä että hedelmöityminen ei varmaankaan ole tapahtunut inssi päivänä vaan myöhemmin. Eikö viiva kuitenkin ole vahvistunut, kun ylempi tiistailta ja alempi tän aamun? Ei kyllä siis vieläkään mikään leffaviiva. Uusinta verikoe on ensi viikolla, mutta en pääse töiden takia vasta kuin keskiviikkona näytettä antamaan.

https://aijaa.com/RfOHG2

https://aijaa.com/wacm6I
Hyvinhän tuo on vahvistunut :love:
Onnea tuhannesti❤
 
  • Tykkää
Reactions: Persikka123
Alarajoissa joo. Ei kai niissä verikokeissa ole niin väliä milloin käy? Eikö siellä ole vaan se suunniteltu aika? Ainakin mä joskus käynyt ja sanoi vaan labrassa et täällä ok tämmönen päivämäärä mut voi kyllä testin ottaa kun on lähete. Siitä kun laskee et jos tuplaantuu n. Joka toinen päivä et paljon pitää suurinpiirtein olla maanantaina.
No mä meen sit maanantaina, jos ei ennen sitä oo mennyt kesken.
Kyl se äidinvaisto on vaan aika ihmeellinen, kun tämänkin osasi aavistaa jo melkein heti plussauksen jälkeen. Ihan kuin olisin palannut melkein 16v taaksepäin ja esikoisen kohdalle :(
 
Kurjaa! En oikein tiedä mitä sanoa! Ilmeisesti sen vaan tietää, monilla tuntuu niin olevan. Et on "se tunne". Mulla lähinnä sitä tunnetta oli kun aloitettiin ja silloin tuntui että tässä menee kauan. Niinhän siinä menikin. Tsemppiä sulla vielä miljoonannen kerran
Kiitos ❤ Kyllä sen vain jotenkin tietää. Noissa kolmessa jo kotona olevasta ei ollut sitä tunnetta, että kaikki ei ois ok, vaan kaikki tuntu hyvältä ja oikealta. Ensimmäisestä oli se tunne kaikki ei ok ja eihän se hyvin mennyt.
 
Voi kurjuus @Kasikuus, eihän tässä tiedä mitä sanoa. Kovasti tsemppiä. ❤ Se mullakin oli kyllä keväällä kesken menneessä, alusta asti sanoin miehelle että katotaan nyt kuinka käy, tää voi hyvin mennä kesken. Ja sitten kun oireet loppui kuin seinään, niin tiesin että siinä se oli, vaikka vuotoon ja kipuihin meni vielä monta päivää. Ehdin myös käydä hcg-testissä ja se oli muistaakseni alle 200 rv 6, eli ihan liian matala. Sen jälkeen ei onneksi mennyt kovin montaa päivää, kun vuoto alkoi. Se odottelu ja epätietoisuushan on melkein pahinta, toisaalta tuli helpotus, kun vuoto alkoi.
 
Voi kurjuus @Kasikuus, eihän tässä tiedä mitä sanoa. Kovasti tsemppiä. Se mullakin oli kyllä keväällä kesken menneessä, alusta asti sanoin miehelle että katotaan nyt kuinka käy, tää voi hyvin mennä kesken. Ja sitten kun oireet loppui kuin seinään, niin tiesin että siinä se oli, vaikka vuotoon ja kipuihin meni vielä monta päivää. Ehdin myös käydä hcg-testissä ja se oli muistaakseni alle 200 rv 6, eli ihan liian matala. Sen jälkeen ei onneksi mennyt kovin montaa päivää, kun vuoto alkoi. Se odottelu ja epätietoisuushan on melkein pahinta, toisaalta tuli helpotus, kun vuoto alkoi.
Kunnon vuotoa minäkin nyt odottelen. Mulla on jo katse tulevaisuudessa ihme kyllä. Olen tässä reilu 2vko aikana ehtinyt käydä sen tunnemyrskyn niin monta kertaa läpi, että suurin surutyö on jo käyty läpi ja tilalla on pelkkä viha. Lähinnä lääkäreitä kohtaan, kun eivät ole kuunnellut. Nyt mun ois aika saada jo hengittää ja jatkaa eteenpäin ja toivoa, että seuraava menisi hyvin. Toki pelkään taas sitä tunnetta mikä nytkin on ollut, mutta aika näyttää. Ja pelkään, että tässä odotellaan taas 1 vuosi lisää, että seuraavan plussan saa :(
 
@Kasikuus komppaan niin sinua, mullakin kemiallisessa joka meni juurikin samoilla viikoilla kesken, oli jatkuvasti kovat kivut mutta myös tosi vahvat raskausoireet, mutta se tunne, ettei kaikki ole hyvin.. Hei mutta, jospa sullakin alkais raskaus ensi kierrosta kun usein alkaa kmn jälkeen helpommin... Jos ei niin kyllä vois koittaa jo kevyillä hoidoilla raskautta?! Jaksamisia kovasti, ei varmasti ole helppoa kun niiin kauan toivoo ja sitten se viedään pois :( Entiiä pahentaako vai helpottaako nää viestit sinun oloa :(

Lisäykseksi että toivoa ei oo sinun kohalla vielä menetetty!!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mirella92 ja Mäyh
@Kasikuus kylläpä oli törkeetä kohtelua! Liian usein näkee kuinka varsinkin julkisella puolella hoitohenkilökunta on liian leipääntynyttä, eikä osaa enää ajatella että potilaalle se on maailman suurin asia... tsemppiä!:(

Kiitos kaikille jotka vastasitte mun kysymykseen noista fiiliksistä! Päätettiin 3kk sitten, että jätetään tän liuskan jälkeen pillerit pois ja viime aikoina on tullut vähän sellasia ajatuksia, että onkohan tää nyt järkevää... :unsure:Oon kyllä aina nähnyt joka asiassa enemmän uhkia, kuin mahdollisuuksia, joten johtuu varmaan siitä. Joka tapauksessa huomenna menee viimeinen pilleri, iiiiiihanaaa:love:
 
On kyllä ristiriitaista - kuitenkin sanotaan, että oireiden häviäminen ei välttämättä ole merkki keskenmenosta. Noiden yo. taulukoiden perusteellahan siellä vielä vois kaikki olla hyvinkin!

Rehellisesti mulla ei ole ollut aavistusta mun keskenmenoista. Olin onnistuneen raskauden alkuvaiheetkin aivan stressissä, että meneekö tääkin kesken - no ei onneksi, terve ihana poika syntyi. En osaa itse siis minkään oireiden tai oireettomuuden perusteella sanoa, voiko raskaus olla onnistunut vai ei.. (4 raskautta takana, 1 lapsi)

Miksi pitää olla niin hankalaa?
 
Kyllä ite ainakin välillä oon miettiny moista lähinnä väsymyksen ja sen tuoman kiukuttelun osalta, mutta se on kuitenkin mun isoin haave ja mieskin lapsen haluaa niin en kuitenkaan usko että parisuhde menee pilalle, uskon että se tuo vaan lisää sisältöö ja rakkautta elämään <3 luulen että meillä parisuhdetta lähinnä alkais hiertään se että lasta ei kuuluiskaan :(
Lapsettomuus hiertää, mutta toisaalta myös yhdistää, vahvistaa parisuhdetta. Tämä minulla kokemus. ❤
 
vierailija
Kunnon vuotoa minäkin nyt odottelen. Mulla on jo katse tulevaisuudessa ihme kyllä. Olen tässä reilu 2vko aikana ehtinyt käydä sen tunnemyrskyn niin monta kertaa läpi, että suurin surutyö on jo käyty läpi ja tilalla on pelkkä viha. Lähinnä lääkäreitä kohtaan, kun eivät ole kuunnellut. Nyt mun ois aika saada jo hengittää ja jatkaa eteenpäin ja toivoa, että seuraava menisi hyvin. Toki pelkään taas sitä tunnetta mikä nytkin on ollut, mutta aika näyttää. Ja pelkään, että tässä odotellaan taas 1 vuosi lisää, että seuraavan plussan saa

Moi! Oletan että oot keski suomen alueelta, kun puhuit gravidasta.
Mulla v. -18 kesällä pas, ja hcg alko nousee hitaasti ja testipäivänä eli onko se nyt rv4 hcg 49. Hitaasti nousi, ja olisinko sitten rv 5+ alkanut vuotamaan ja kipuilemaan, kävin kahtena iltana sitten synnärin puolella niin lääkäri katto tilanteen ja labratki ottettii.
Nyt jos sulla on vaikea olla henkisestikkin, soittaisin illalla synnärin puolelle, ehkä vähän suurentelisin kiputuntemuksia, niin siellä kattois ja ultrais. Sais ainakin mielenrauhan, on ihan pirun uuvuttavaa olla epätietoisuudessa. Tsemppiä sulle.
 
Moi! Oletan että oot keski suomen alueelta, kun puhuit gravidasta.
Mulla v. -18 kesällä pas, ja hcg alko nousee hitaasti ja testipäivänä eli onko se nyt rv4 hcg 49. Hitaasti nousi, ja olisinko sitten rv 5+ alkanut vuotamaan ja kipuilemaan, kävin kahtena iltana sitten synnärin puolella niin lääkäri katto tilanteen ja labratki ottettii.
Nyt jos sulla on vaikea olla henkisestikkin, soittaisin illalla synnärin puolelle, ehkä vähän suurentelisin kiputuntemuksia, niin siellä kattois ja ultrais. Sais ainakin mielenrauhan, on ihan pirun uuvuttavaa olla epätietoisuudessa. Tsemppiä sulle.
Juu oikein arvasit. No eipä tuo salaisuus ole :) Katson tilannetta ja jos alkaa henkisesti olemaan raskasta, niin soittelen sitten sinne. Alkaa vain olla jo hermo aika pinnassa noiden kanssa ja ei tee mieli enää soitella mihinkään :(
 
On kyllä ristiriitaista - kuitenkin sanotaan, että oireiden häviäminen ei välttämättä ole merkki keskenmenosta. Noiden yo. taulukoiden perusteellahan siellä vielä vois kaikki olla hyvinkin!

Rehellisesti mulla ei ole ollut aavistusta mun keskenmenoista. Olin onnistuneen raskauden alkuvaiheetkin aivan stressissä, että meneekö tääkin kesken - no ei onneksi, terve ihana poika syntyi. En osaa itse siis minkään oireiden tai oireettomuuden perusteella sanoa, voiko raskaus olla onnistunut vai ei.. (4 raskautta takana, 1 lapsi)

Miksi pitää olla niin hankalaa?
Se tunne on jotenkin niin vahva, että sen vaan tietää. Joillakin ei tosiaan sitä tunnetta ole, mutta minulla on. Ei ollut minun siskollakaan mitään tunnetta, että kesken menee ja 3 keskenmenoa sai (siihen mahtui 1 kohdunulkoinen.) Minä tiesin esikoisesta alusta asti, että kaikki ei hyvin ja toitotin sitä kaikille koko ajan neuvolassa ja lääkäreissä. Kukaan ei uskonut, kunnes 19+3 järkyttävissä kivuissa konttasin avaamaan siskolleni oven, joka vei synnärille. Siellä selvisi, että pojalta puuttui puolet kallosta :( Nyt elän sitä hetkeä uudestaan ja alkaa vi*****aa suoraan sanottuna, että mua ei kuunnella taaskaan! Alkaa turhauttaa. Koko ajan toivon edelleen, että olen niin väärässä.
 
Kurjaa! En oikein tiedä mitä sanoa! Ilmeisesti sen vaan tietää, monilla tuntuu niin olevan. Et on "se tunne". Mulla lähinnä sitä tunnetta oli kun aloitettiin ja silloin tuntui että tässä menee kauan. Niinhän siinä menikin. Tsemppiä sulla vielä miljoonannen kerran ❤
Aika jännä muuten, tiesin heti ehkäisyn jätettyä, että ei tule tärppäämään nopeasti, toki ei vielä vuosien yritystä, mutta silti. Miksihän näin. @Kasikuus tosi paljon tsemppiä, surettaa sun puolesta ja ärsyttää tuo lääkärikäynti :( ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Aika jännä muuten, tiesin heti ehkäisyn jätettyä, että ei tule tärppäämään nopeasti, toki ei vielä vuosien yritystä, mutta silti. Miksihän näin. @Kasikuus tosi paljon tsemppiä, surettaa sun puolesta ja ärsyttää tuo lääkärikäynti
Kiitos ❤
Joillakin on vain se tunne. Ei tämä kiva tunne ole, mutta osaa ainakin varautua siihen pahimpaan :rolleyes::(
Sinulle myös paljon tsemppiä, toivottavasti pian olisi teidän vuoro ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
vierailija
Juu oikein arvasit. No eipä tuo salaisuus ole Katson tilannetta ja jos alkaa henkisesti olemaan raskasta, niin soittelen sitten sinne. Alkaa vain olla jo hermo aika pinnassa noiden kanssa ja ei tee mieli enää soitella mihinkään
Ymmärrän.. iltaisin päivystys näissä tilanteissa (naistentautien polikliniikka/gravida). Tosiaan itsellä ultrattiin ja otettiin hcg molemmilla kerroilla. Lääkäri soitti vielä hcg vastauksen perään. Koita jaksaa..
 
@Kasikuus ihan käsittämättömän paskaa kohtelua oot joutunut kokemaan, en ihmettele et on vihainen olo:cry::mad: Toivottavasti nyt selviäis tilanne nyt sit suuntaan tai toiseen, että pääsis nyt eteenpäin eikä joutuis olee epätietoisuudessa. Jos tässä nyt on huonosti käynyt niinku susta tuntuu äidinvaistolla, niin toivottavasti teillä nyt toteutuu se, että hedelmällisyys korkealla km:n jälkeen ja tärppäis pian uusiks❤❤ Voimia ja tsemppiä sinne nyt kovasti, ihan hirveä tilanne❤

Edit. Ja siis tietysti edelleen täällä peukut pystyssä, että kaikki olis kaikesta huolimatta hyvin, pieni matkassa ja hcg vaan nousisi hitaasti❤❤
 
vierailija
Kiitos Ehkäpä soitan sitten suoraan sinne ja kysyn asiaa, kun neuvola ja tk on niin
Soita ihmeessä! Hassua soittaa synnärille mutta.. siellä ei oo kauaa tarvinnu lääkäriä odotella. Ja toki kysyy ootko ottanu särkylääkettä, pärjäätkö kipujen kans.. suurentele suoraan sanottuna vähän. ottaa pienillä viikoilla päivystystapauksissa näytille,menin ite ekalla kerralla sinne isoon päivystykseen niin sieltä kiikutettii synnärille. Eipä tarvii tunteja odotella.. ja se taakka helpottaa kun saa jotain selvyyttä.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Juu oikein arvasit. No eipä tuo salaisuus ole Katson tilannetta ja jos alkaa henkisesti olemaan raskasta, niin soittelen sitten sinne. Alkaa vain olla jo hermo aika pinnassa noiden kanssa ja ei tee mieli enää soitella mihinkään
Täällä ei kyllä pääse ultraan tai näytille vaikka mikä ois..on kokemusta itsellänikin. Nytkin on 2keskenmenoa alla ja kierrot ollu mitä sattuu niin soittelin neuvolaan et kun haluun ne seulatkin niin ois varmaan hyvä viikot tarkistaa..niin rupes jo itteenikin naurattaa kun se tokaisi siis viime viikolla et sulla on nyt 6+0 ja sillä mennäänIhan älytöntä. Yhessä alkuraskaudessa kärsin ihan hirveesti kivusta niin ei päässy gravidaan..lopulta sit siinä np-ultrassa selvis et oli iso kysta munasarjassa mikä teki sen..pääsin lääkärille joka pisti minut klamydiatesteihin ja sit kun ei sitä ollu niin sano et sulla on hiivatulehdus. Mutta täällä on se periaate, että ei ultrata vaikka ois mikä. Tsemppiä kovasti ja toivon vielä, että ihme tapahtuu ja matkassa onkin joku..
 
@Kasikuus aivan käsittämättömän huonoa palvelua siellä kyllä. Toivottavasti nyt saisit sen hcg mittauksen myötä tohon pian selvyyden ♥


On: mulla eilen illasta ja tänään tosi kovia menkkamaista kipuja vatsassa ja kivasti yritän itselleni selittää että kiinnittyminen ois voinut olla vasta eilen dpo8 ☺ onks kellään faktaa oisko mitenkään mahdollista.. se selittäisi et ei viel eilen aamusta näkynyt hcg arvoissa mitään ☺☺
 
@Zennuli mä oon kans ite lueskellut tosta kiinnittymisestä (ja kiinnittymisvuodosta) ja muutamasta paikasta oon lukenut et se on yleensä dpo6-8, mutta mahdollista myös et myöhemmin tyyliin vasta dpo10-12. Ja et siinä kestää kuitenkin jonkun aikaa, et mahdollinen vuotokin voi tulla muutaman päivän jälkeen esim. dpo12 vasta eli pari päivää ennen menkkojen alkua ja siks voi sekoittaa :)

Täällä on tänäänkin vaan tiputellut ja sekin vähentynyt tiistaista, ei oo siis uus kierto vielä alkanut:eek: Dpo14 siis menossa. Huomenna testaan, jos ei yöllä ala, koska viikonloppua vietetään ystävien kaa ja haluan testaa, voiko ottaa vähän juomia vai meenkö limulinjalla:cool::sneaky: Enemmän ootan kyllä negaa tiputtelun takia, lähinnä vaan varmistus.:giggle:
 
Täällä kierto vähän venähtänyt parista aiemmasta, mutta alkaa vaikuttaa siltä, että uusi kierto alkais seuraavan 48 tunnin aikana. Hyvillä fiiliksillä kohti uutta mahdollisuutta. :giggle:

Tarkistin eilen uteliaisuudesta digioviksen ja liuskan herkkyyksiä. CBn herkkyys on 40 ja liuskan 20 ja silti samasta purkista kastettuna liuskaan saattaa tulla juuri ja juuri väriä ja CB olla jo tasavahva/hymynaama. Luulisi siis liuskankin jo kiljuvan väristä siinä vaiheessa, kun on kuitenkin paljon herkempi. :unsure:
 

Yhteistyössä