Toiveissa vauva 2021

Siis en kestä. Mun vaimo sanoi mulle tänään, et "Tietyllä tavalla en odota juhannusta koska se tietää mun loman loppua, mut tietyllä tapaa odotan sitä tosi kovasti" ja meillä on siis silloin ens ke lääkäri ja sit selviää vähän et onko inssi to vai seuraavan viikon alusta. En kestä . Hälle on nyt viimeisen kuukauden aikana puhennut kunnon vauvakuume, mitä ei oo ennen lääkäriin menoa ollut. Aiemmin on halunnut kyl lapsen mut ei oo ollu kuumetta tällä kuitenkaan. Et esim. Ajankohdalla hälle ei oo ollu nii merkitystä. Mut nyt on jo liikaa odotusta hänelle ♥♥
 
Siis mulla oli toi paineentunne kohdussa nyt viime viikonloppuna! Menkat loppu torstaina ja ovis tänään. Ihmettelin, että mitä ihmettä se on Ja mullahan oli kans ne oudot menkat ja sit kans mietin, et voisko nyt niistä huolimatta olla raskausoire.. Ja sit ahdisti, kun perjantaina otin alkoholia enemmän kun aikoihin, et jos olisinkin. Mutta nyt kyllä niin selkeät ovisoireet, et eiköhän se ollut jotain muuta! Rupesin miettii jo jotain kohtutulehdusta tai sisäsynnyti tulehdusta, mutta eipä mitään muuta oiretta ollut ja kesti sen 2 päivää.

Ja ferritiinistä vielä! Itehän en ees lääkäreiltä oo kysellyt. Varasin puhti.fi kautta ilman lähetettä ne tutkimukset ja kävin ottaa ja nyt hain ite rautaa Oon syönyt ennenkin tota rautaa, kun on määrätty alhaiseen hemoglobiinin.
Minä oon kans käyny yksityisellä ottamassa, kun oli tarjouksessa. Tuskin olis mistään saanu otettuakaan, kun hyvä hemoglobiini. Halusin vain tietää ferritiinin tilanteen :)
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Siis mulla oli toi paineentunne kohdussa nyt viime viikonloppuna! Menkat loppu torstaina ja ovis tänään. Ihmettelin, että mitä ihmettä se on Ja mullahan oli kans ne oudot menkat ja sit kans mietin, et voisko nyt niistä huolimatta olla raskausoire.. Ja sit ahdisti, kun perjantaina otin alkoholia enemmän kun aikoihin, et jos olisinkin. Mutta nyt kyllä niin selkeät ovisoireet, et eiköhän se ollut jotain muuta! Rupesin miettii jo jotain kohtutulehdusta tai sisäsynnyti tulehdusta, mutta eipä mitään muuta oiretta ollut ja kesti sen 2 päivää.

Ja ferritiinistä vielä! Itehän en ees lääkäreiltä oo kysellyt. Varasin puhti.fi kautta ilman lähetettä ne tutkimukset ja kävin ottaa ja nyt hain ite rautaa Oon syönyt ennenkin tota rautaa, kun on määrätty alhaiseen hemoglobiinin.
No tällein tulehdus tuoreessa muistissa voin sanoo että ei se tulehdus mulla ainakaan mitenkään voinu olla huomaamatta.. Suorassa ei voinu seistä ja jokainen askel oli kun puukon isku vatsaan ja supistuksetkin pahin kipu mitä oon eläissäni kokenu.. Edes luiden murtuminen ei tehny yhtä kipeetä.. särkylääkkeetkään ei auttanu.. Eli uskon että ei ainakaan sun kohdalla ole tulehduksesta kyse :)

Mä kanssa oon aika varma ettei kyse oo raskaudesta vaan jostain muusta mutta testaan nyt ihan omien hermojen takia.. Oon niin stressipesäke että eipä tässä voi sen takia edes raskaana olla.. :cry:
 
Siis mulla oli toi paineentunne kohdussa nyt viime viikonloppuna! Menkat loppu torstaina ja ovis tänään. Ihmettelin, että mitä ihmettä se on:eek: Ja mullahan oli kans ne oudot menkat ja sit kans mietin, et voisko nyt niistä huolimatta olla raskausoire..:rolleyes: Ja sit ahdisti, kun perjantaina otin alkoholia enemmän kun aikoihin, et jos olisinkin. Mutta nyt kyllä niin selkeät ovisoireet, et eiköhän se ollut jotain muuta! Rupesin miettii jo jotain kohtutulehdusta tai sisäsynnyti tulehdusta, mutta eipä mitään muuta oiretta ollut ja kesti sen 2 päivää.

Ja ferritiinistä vielä! Itehän en ees lääkäreiltä oo kysellyt. Varasin puhti.fi kautta ilman lähetettä ne tutkimukset ja kävin ottaa ja nyt hain ite rautaa:D Oon syönyt ennenkin tota rautaa, kun on määrätty alhaiseen hemoglobiinin.
Mä tilasin kans puhti.fin kautta, mut en käyny vielä ku kävinki extempore luovuttamassa verta. Luin, et rautavarastoilla kestää keskimäärin 5kk palautua luovutuksen jälkeen, joten ei tulis kovin totuuden mukaisia tuloksia jos nyt menis o_O Mul on hg ollu yleensä tosi hyvä, mut just ferritiiniarvot kiinnostaa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
No tällein tulehdus tuoreessa muistissa voin sanoo että ei se tulehdus mulla ainakaan mitenkään voinu olla huomaamatta.. Suorassa ei voinu seistä ja jokainen askel oli kun puukon isku vatsaan ja supistuksetkin pahin kipu mitä oon eläissäni kokenu.. Edes luiden murtuminen ei tehny yhtä kipeetä.. särkylääkkeetkään ei auttanu.. Eli uskon että ei ainakaan sun kohdalla ole tulehduksesta kyse

Mä kanssa oon aika varma ettei kyse oo raskaudesta vaan jostain muusta mutta testaan nyt ihan omien hermojen takia.. Oon niin stressipesäke että eipä tässä voi sen takia edes raskaana olla..
Joo näin ymmärsin, kun lueskelin, että se on varmasti huomattavasti kivuliaampi:oops::eek::( Ja meni tosiaan ihan ohi, veikkaan et oli vaan jotain munasolun kasvuun liittyvää tms. mulla. Ikäviä tollaset tulehdukset:( Joo kyllä kannattaa testata, onhan se mahdollista ja jos se on omien hermojen kannalta paras ❤
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mamtobe
Nyt meinaan kyllä lähteä lentoon!
Tänään on dpo 9 ja juuri äsken vessassa käydessä jäi paperiin hentoinen viiva kirkasta verta!! Nyt ajatukset pyörii siinä että oiskohan tuo voinut olla kiinnittymisestä aiheutunutta vuotoa? Huomenna lähdetään reissuun viikonlopuksi joten saapi vähän pakosta muuta ajateltavaa, mutta kyllä se vaan pulpahtelee ajatuksiin tasasin väliajoin: mitä jos nyt vihdoin tärppäsi? :love:
 
Miten ratkaisette jos ovistikku on NIIN hilkulla että vois olla tän päivän puolella plussa, mutta ei kuitenkaan 21 aikaan ollut vielä testaisitteko ennen 24 vielä vai menisittekö sen mukaan mikä sit aamulla/aamupäivästä näyttää nimimerkillä laboratoriotutkimukset menossa
Hyvä kysymys! Tässä ite tikutellut ekaa kertaa ikinä ja kokoajan tuntuu olevan niin hilkulla että tässä on aivan talletteluks mennyt koko viikko xD Yrittänyt kerta per päivä tikuttaa, mutta eilen tein kaksi. Oon yrittäny pidättää neljä tuntia pissaa ja oon pissannu vaan tunnin pidätyksillä.
Enkä oo siis ihan varma vieläkään että mikä päivä nyt on se ovulaatio. Ollut tosi tummaa viivaa useampana päivänä. Tänään kyllä ollut tummin tähän asti ja veikkaan että se olikin se positiivinen. Tai sitten ei! Ens kierrossa kyllä jää tikut kaappiin kövi miten kävi xD
 
Huomenta! Ei tuu uni ei. Aamulämmöt vaan laskee ja laskee ja jotenkin tuntuu, et kyl varmaan viim. ens viikolla vuoto alkaa :( Oireita EI yhtään! Ei pienintäkään, mitä oli.
Tässä käyrä ja eihän tää kyl hyvältä näytä ja sit ynnää yhteen vielä kaikki katoavat oireet. Anteeksi omanapa :(



Muoks, ja kohdunnapukka aivan pehmeä (vielä eilen siinä tuntu napakkuutta) ja selvästi kunnolla auki. No ainakin onnistumme, mutta kyllä mä täältä putoan ja lujaa :cry:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Ei tuu uni ei. Aamulämmöt vaan laskee ja laskee ja jotenkin tuntuu, et kyl varmaan viim. ens viikolla vuoto alkaa Oireita EI yhtään! Ei pienintäkään, mitä oli.
Tässä käyrä ja eihän tää kyl hyvältä näytä ja sit ynnää yhteen vielä kaikki katoavat oireet. Anteeksi omanapa


Muoks, ja kohdunnapukka aivan pehmeä (vielä eilen siinä tuntu napakkuutta) ja selvästi kunnolla auki. No ainakin onnistumme, mutta kyllä mä täältä putoan ja lujaa
Voi ei, tunnen oikein tuon ahdistuksen mitä tunnet kun oon itsekin sen kokenut. Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin! :cry:
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Voi ei, tunnen oikein tuon ahdistuksen mitä tunnet kun oon itsekin sen kokenut. Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin!
Millon sulla selkeästi alko se kemiallinen olemaan tosi tosi haalea.
Tässä tehty testi ehkä n. 1.5-2h pidätyksellä (kahvia juotu) ja aika laimealta näytti pissa. Iltapäivällä varmaan kokeiltava uusiks. Mut siis eipä tuo vahvistu :( Aamulla meni kroppa kauheaan stressitilaan ja aamukahvi tuli oitis pihalle. Oon vaan itkenyt ja mieheltäkin pääs kyyneleet kun aamulla mua kuunteli ja katto, kun ei meinannut sanoja itkun seasta kuulla.

 
Millon sulla selkeästi alko se kemiallinen olemaan tosi tosi haalea.
Tässä tehty testi ehkä n. 1.5-2h pidätyksellä (kahvia juotu) ja aika laimealta näytti pissa. Iltapäivällä varmaan kokeiltava uusiks. Mut siis eipä tuo vahvistu Aamulla meni kroppa kauheaan stressitilaan ja aamukahvi tuli oitis pihalle. Oon vaan itkenyt ja mieheltäkin pääs kyyneleet kun aamulla mua kuunteli ja katto, kun ei meinannut sanoja itkun seasta kuulla.
Viimeksi mulla vaan kävi viiva tikussa ja digiinkin raskaana 1-2 dpo9-dpo13 jolloin sitten alkoi tuhruttaa ja dpo14 alkoi vuoto. Toissakerralla kemiallisessa viiva vahvistui ihan hyvin varmaan sinne dpo16 asti jolloin lakkasin testaamasta. Sitten parin päivän päästä testasin uudelleen jostain syystä ja olikin melko haalea viiva. Kun rv5+0 olis pyörähtänyt käyntiin, vuoto alkoi.

Voi että sydän särkyy sun surun vuoksi. Niin epäreilua jos nyt käykin näin. :cry:
 
Voi @Kasikuus me pidetään kaikki sormet ja varpaat pystyssä että sun tuntemukset olisi väärässä ja siellä olis ihan oikea kyytiläinen. Tsemppiä sinne hirmuisesti :cry: :love:

ON: ainakin aamulla oli ovistesti plussa mutta, päivittelen huomenna miten tilanne kehittyy onko tänää kuitenki dpo 0 vai dpo -1 :unsure:
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Viimeksi mulla vaan kävi viiva tikussa ja digiinkin raskaana 1-2 dpo9-dpo13 jolloin sitten alkoi tuhruttaa ja dpo14 alkoi vuoto. Toissakerralla kemiallisessa viiva vahvistui ihan hyvin varmaan sinne dpo16 asti jolloin lakkasin testaamasta. Sitten parin päivän päästä testasin uudelleen jostain syystä ja olikin melko haalea viiva. Kun rv5+0 olis pyörähtänyt käyntiin, vuoto alkoi.

Voi että sydän särkyy sun surun vuoksi. Niin epäreilua jos nyt käykin näin.
No ei auta kuin odotella ja toivoa parasta ❤ Työkaverikin jo lohdutti ja sano, että nyt päivä kerrallaan ja yrität unohtaa asian. Hän koitti (mies) tsenpata, että kyllä se pysyy matkassa mukana ❤
 
@Kasikuus mitkäs sulla on viikot nyt? Mulla kemiallinen lähti haalenee aikalailla heti, ja 3 päivää positiivisesta oli jo ihan puhdas nega. Ja onnistuneessa raskaudessa mulla ainakin oireet tuli ja meni, oli päiviä ku ei ollut mitään oireita. Ja sitten taas seuraavana päivänä oli. Kahdeksannella viikolla (muistaakseni) alkoi pahoinvointi joka kesti pari viikkoa ja sit ei taas mitään muuta ku välillä kipuja ja tuikkaisuja. Eli ei se oireiden katoaminen automaattisesti mitään kerro :) niin kauan, kun testi on positiivinen ja vuotoa ei ole, on vielä toivoa! Pitkiä ja piinallisia päiviä noi on, todellisuudessahan ne oikeat varsinaiset piinapäiväthän alkaa vasta siitä positiivisesta raskaustestistä.

EDIT: pakko lisätä vielä se, että älä turhaan hipelöi sitä kohdunsuuta! Siinä on kuitenkin aina tulehdusriski ja saattaa ärsyttääkin sitä turhaan :)
 
@Kasikuus mitkäs sulla on viikot nyt? Mulla kemiallinen lähti haalenee aikalailla heti, ja 3 päivää positiivisesta oli jo ihan puhdas nega. Ja onnistuneessa raskaudessa mulla ainakin oireet tuli ja meni, oli päiviä ku ei ollut mitään oireita. Ja sitten taas seuraavana päivänä oli. Kahdeksannella viikolla (muistaakseni) alkoi pahoinvointi joka kesti pari viikkoa ja sit ei taas mitään muuta ku välillä kipuja ja tuikkaisuja. Eli ei se oireiden katoaminen automaattisesti mitään kerro niin kauan, kun testi on positiivinen ja vuotoa ei ole, on vielä toivoa! Pitkiä ja piinallisia päiviä noi on, todellisuudessahan ne oikeat varsinaiset piinapäiväthän alkaa vasta siitä positiivisesta raskaustestistä.

EDIT: pakko lisätä vielä se, että älä turhaan hipelöi sitä kohdunsuuta! Siinä on kuitenkin aina tulehdusriski ja saattaa ärsyttääkin sitä turhaan
Vasta 4+0, et voihan tässä köydä vielä kummin tahansa. Ja nää on kyl piinapäiviin verrattuns ihan tuskaa.
 
VAUVA 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

12.6.2020

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
+Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
+Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Hopeanuoli, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä ★


Rimaleli.......................kp 64/30
Wanti......................kp 52/34-48
Shibali..............................kp 45/24-30
Millimetrii...................kp 44/27-29
Eliana...............................kp 38/31-38
Haaveilija93....................kp 32/?
Hannaah................................kp 30/?
Äitimamino................kp 29/27-28
Kasikuus........................kp 28/27-28
Lillanna.............................kp 27/28-42
Tiukuliina89....................kp 26/30
Mariija_.......................kp 25/32-43
Vindy.............................kp 25/29-33
lulube..............................kp 24/29
Futurmama..................kp 24/29-34
Brunet82....................kp 24/26-28
Minttuni...........................kp 23/25
Puolu.......................kp 23/30-32
Hipposka......................kp 21/29-32
Ananas90.....................kp 21/25-26
bellaella22050909..........kp 21/23
Napsunen.....................kp 21/35-45
Titi-Love....................kp 21/28-30
Persikka123.....................kp 21/32-35
helmikorvakoru......kp 18/27-28
Kirjoh89.....................kp 17/28
Minouche...................... kp 16/23
3milia............................kp 16/25-28
Jjenn...............................kp 16/29-33
Mirella92....................kp 15/28
Keisarinna85..............kp 15/24-27
Piipaa93....................kp 14/27-28
Iinesankka82............kp 13/?
Melissa86.....................kp 13/30-36
Zennuli..........................kp 11/25-28
Lovecoco.....................kp 11/30
Mimmi92..................kp 8/26-30
Tiukuna......................kp 8/29-31
Mysteerio......................kp 4/30
Töppönen_....................kp 4/26
Alinna86.........................kp 4/28
Sinisilmät.........................kp 4/28-29
LaTila...................................kp 3/27
Mamtobe............................kp 3/28
Eeva650.........................kp 2/28-42

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Ananas90.........................dpo 8
Minttuni...............................dpo 8
Persikka123......................dpo 7
Puolu......................................dpo 6
Lulube...................................dpo 6
Titi-Love..............................dpo 5
Kirjoh89...............................dpo 4
Hipposka.............................dpo 1
3milia......................................dpo 1
Jjen...........................................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Paljonko tuo ferritiinin mittaus maksaa ja saiskohan sen työterveyden kautta? :D
Mulla on hemoglobiini on aina ollut hyvä, yleensä n. 140, että sinänsä ei varmaan rauta-arvoissa vikaa.

Mulla otettiin aika laajasti mittauksia 3v sitten. Arvot on voinut tietenkin muuttua mutta silloin kilpirauhasarvot oli normaalit 2,09 (viite 0,4-4.5) ja AMH 8,51 (viite 0,9-9,9)

Joku oli huolissaan paineen tunteesta. Mulla oli kans kovaa paineen tunnetta viime kierrossa oviksen aikoihin kp 10-15! Meni oviksen jälkeen itestään ohi. Nyt ei ole vielä ollut mitään kp11.
 
Paljonko tuo ferritiinin mittaus maksaa ja saiskohan sen työterveyden kautta?
Mulla on hemoglobiini on aina ollut hyvä, yleensä n. 140, että sinänsä ei varmaan rauta-arvoissa vikaa.

Mulla otettiin aika laajasti mittauksia 3v sitten. Arvot on voinut tietenkin muuttua mutta silloin kilpirauhasarvot oli normaalit 2,09 (viite 0,4-4.5) ja AMH 8,51 (viite 0,9-9,9)

Joku oli huolissaan paineen tunteesta. Mulla oli kans kovaa paineen tunnetta viime kierrossa oviksen aikoihin kp 10-15! Meni oviksen jälkeen itestään ohi. Nyt ei ole vielä ollut mitään kp11.
Apua, kun en muista :D otin useampia siinä samassa, nyt kun pinnistelen, niin 10e oli. Mutta tosiaan muitakin kokeita otin ja sitten oli vielä joku toimenpidemaksu tai käsittelymaksu. Synlabissa otin. Voisi katsoa jotain pakettejakin, oliko joku ottanut sellaisia? Täällä tainnut olla puhetta asiasta.
 
  • Tykkää
Reactions: lovecoco
Paljonko tuo ferritiinin mittaus maksaa ja saiskohan sen työterveyden kautta?
Mulla on hemoglobiini on aina ollut hyvä, yleensä n. 140, että sinänsä ei varmaan rauta-arvoissa vikaa.

Mulla otettiin aika laajasti mittauksia 3v sitten. Arvot on voinut tietenkin muuttua mutta silloin kilpirauhasarvot oli normaalit 2,09 (viite 0,4-4.5) ja AMH 8,51 (viite 0,9-9,9)

Joku oli huolissaan paineen tunteesta. Mulla oli kans kovaa paineen tunnetta viime kierrossa oviksen aikoihin kp 10-15! Meni oviksen jälkeen itestään ohi. Nyt ei ole vielä ollut mitään kp11.
Työterveyden kautta maksoi 43e. Mulla hb 142,mut ferritiini oli vaan 16.3
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Paljonko tuo ferritiinin mittaus maksaa ja saiskohan sen työterveyden kautta?
Mulla on hemoglobiini on aina ollut hyvä, yleensä n. 140, että sinänsä ei varmaan rauta-arvoissa vikaa.

Mulla otettiin aika laajasti mittauksia 3v sitten. Arvot on voinut tietenkin muuttua mutta silloin kilpirauhasarvot oli normaalit 2,09 (viite 0,4-4.5) ja AMH 8,51 (viite 0,9-9,9)

Joku oli huolissaan paineen tunteesta. Mulla oli kans kovaa paineen tunnetta viime kierrossa oviksen aikoihin kp 10-15! Meni oviksen jälkeen itestään ohi. Nyt ei ole vielä ollut mitään kp11.
Puhdilla 21,90€ tms ja terveystalolla tuplat enemmän.:eek: Ferritiinin mittausta on yleensä jostain syystä vaikea saada ns. perustutkimuksena, mut toki kannattaa työterveydestä kysyä. Mulla oli joulukuussa hb 137, mut ferritiini vaa 35.
 
@Kasikuus tosi kurjaa että joudut näin jännittämään! Onko sulla aiemmissa raskauksissa ollut paljon oireita? Mietin kun eihän kaikille edes tuu mitään. Ja viikkojen puolesta en pitäis ollenkaan kummana vaikka kaikki raskausoireet ja tummat testiviivat tulis vasta hetken päästä. Täällä on sormet ristissä sun puolesta!

Omista tuntemuksista: nyt on sellainen olo että oon joko raskaana tai saamassa vatsataudin. Tai molempia. Alamahassa on menkkamaisia jomotuksia ja olo on ajoittain aika etova. Nyt on ehkä (en oo tikuttanut) dpo11, enkä oikein tiedä voisiko raskaus edes tässä vaiheessa vielä näin tuntua. Olin ajatellut testata ens torstaina jos menkkoja ei siihen mennessä näy, mutta nyt käväisi mielessä että pitäisikö jo nyt testata että osaisin ottaa tän vatsatautina jos testi ois nega. Nyt tietty koko ajan elättelen toivetta että tää mikään mahapöpö oo
 

Yhteistyössä