Toiveissa vauva 2021

@Helmipupu Mikä dpo sulla :) ?
En itseasiassa tiedä.. En tikuttanut ovista.
Tää on toinen kierto pillereiden lopetuksen jälkeen. Eka luomukierto oli 29päivää ja flo ennusti oviksen kp 15 eli 22.5. Eri nettilaskurien mukaan se arvioitu päivä vaihteli kp 15- kp 18 eli 22.5-29.5

Mulla on ollut siis jo kp 13 alavatsakipuja ja alkoi usean päivän kestänyt tuhruvuoto ku pyyhki. Eli aattelin ovisvuotoo ja oviskipuja olevan. Mut sitä vuotoo kesti melkein viikon :eek:
Menkkamaista kipuja ollut kokoajan siitä kp 13 asti nii en tiiä mikä on mitäkin kipua.
Nyt viime viikosta alkaen kivut koventuneet.

Menkkojen piti alkaa viime lauantaina flon mukaan ja nyt kp 35. Nyt muutama viimeinen päivä ollut aika reilusti valkkaria..

Että aika mystistä on, milloin se ovis oli ja mikä dpo.. Mietin vaan, että pitäiskö jo olla vahvempaa viivaa, mut ehkä ovis on ollu myöhemmin tai oon niitä joilla nousee raskaushormooni hitaasti. Tai sitten en oo raskaana.. Ärsyttävää epätietoisuutta :D

Tää on muutenki ollu ihan erilainen kierto ku viimeks..
 
Heips!

Minä täällä taas pohdin ihme pohdintojani.. Tosiaan en usko raskauteen kun menkat eilen kp28 alko ja ma illalla tein negatiivisen testin.. Menkat ei kuitenkaan oo mitenkään tavanomasen runsaat vaan ihan niukat.. ärsyttää et ei voi olla jo normaalia, edelleen se paineen tunne on..

Kai kroppa on vaan edelleen sekasin pillereiden lopetuksesta tai siitä kohtutulehduksesta :rolleyes:
 
  • Vau!
Reactions: Mirella92
Heips!

Minä täällä taas pohdin ihme pohdintojani.. Tosiaan en usko raskauteen kun menkat eilen kp28 alko ja ma illalla tein negatiivisen testin.. Menkat ei kuitenkaan oo mitenkään tavanomasen runsaat vaan ihan niukat.. ärsyttää et ei voi olla jo normaalia, edelleen se paineen tunne on..

Kai kroppa on vaan edelleen sekasin pillereiden lopetuksesta tai siitä kohtutulehduksesta
Kauan sulla oli nyt lopetuksesta? Varmasti voi sekoittaa tai myös kohtutulehdus. Paineen tunne kuulostaa ikävältä, huolestuttaako se sinua? Minulla tän kierron menkkavuoto oli todella niukkaa, saapa nähdä miten nyt jos uusi kierto alkaa. Mutta näemmä vaihtelee miten sattuu ja heti mietityttää, kun yritys päällä.

Jo ja siis mulla ei ole mitään pms-oireita, niin kyllähän sitä tietenkin innostuu, voisinko olla raskaana..
 
Me käytiin myös yksityisellä ottamassa siemennestetesti, kun halusin tulokset samantien :) Tänään oli tutkimuksia ja kaikki näytti normaalille. Miehenkin tulokset normaalit. Mulle tehdään vielä myös se munatorvien aukiolotutkimus. AMH oli 2.09. Sanottiin, että normaali ja oli paljon munarakkuloita ultrassa, mutta olisi se varmasti parempikin voinut olla. Oliko täällä muita joilla tuo AMH jo mitattu ja mitä tuloksia saitte? :) Lisäksi tänään ovulaatiotesti plussa, joten huomenna taitaa olla DpoO.
 
Heips!

Minä täällä taas pohdin ihme pohdintojani.. Tosiaan en usko raskauteen kun menkat eilen kp28 alko ja ma illalla tein negatiivisen testin.. Menkat ei kuitenkaan oo mitenkään tavanomasen runsaat vaan ihan niukat.. ärsyttää et ei voi olla jo normaalia, edelleen se paineen tunne on..

Kai kroppa on vaan edelleen sekasin pillereiden lopetuksesta tai siitä kohtutulehduksesta
Täälläkin oli kovin niukat menkat. Vain yhtenä päivänä sellain normaali vuoto ja sitä edeltävä sekä seuraava päivä jo huomattavasti vähäisemmät. Pillerien aikaan kesti 4-5 päivää ja koko ajan normaalia tai vähän runsaampaa vuotoa. Nyt alkoi yk4.
Ärsyttävästi eilis illasta asti ollu metallin makua suussa, mut kuitenkin tänää aamulämpö oli 36,1°C :rolleyes: eli tuskin tässä raskaana ollaan, kun ei muitakaan oireita ole :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Me käytiin myös yksityisellä ottamassa siemennestetesti, kun halusin tulokset samantien Tänään oli tutkimuksia ja kaikki näytti normaalille. Miehenkin tulokset normaalit. Mulle tehdään vielä myös se munatorvien aukiolotutkimus. AMH oli 2.09. Sanottiin, että normaali ja oli paljon munarakkuloita ultrassa, mutta olisi se varmasti parempikin voinut olla. Oliko täällä muita joilla tuo AMH jo mitattu ja mitä tuloksia saitte? Lisäksi tänään ovulaatiotesti plussa, joten huomenna taitaa olla DpoO.
Haluatko piinalistalle? Mulla ei ole mitattu AMH, ei ole ehdotettukaan. En tiedä, pitääkö tutkia vielä. Olen 30-vuotias.
 
Kahden kierron perusteella vaikuttaa siltä, että tyrniöljykapselit vahvistaa ovistuntemuksia huomattavasti. (y) Ennen ei tällaista pitkäaikaista tuntemusta ole ollut, vaan enemmänkin vihlaisuja tai nippailuja. Jos ei tässä kuussa tärppää, niin on se seuraavakin oikein hyvä kuu tärpätä! Saataisiin pieni huhtikuinen :love: Mutta vannomatta paras, kun ei näistä miehen haluista tiedä yhtään mitään. :rolleyes:
 
Kahden kierron perusteella vaikuttaa siltä, että tyrniöljykapselit vahvistaa ovistuntemuksia huomattavasti. Ennen ei tällaista pitkäaikaista tuntemusta ole ollut, vaan enemmänkin vihlaisuja tai nippailuja. Jos ei tässä kuussa tärppää, niin on se seuraavakin oikein hyvä kuu tärpätä! Saataisiin pieni huhtikuinen Mutta vannomatta paras, kun ei näistä miehen haluista tiedä yhtään mitään.
Kuulostaa mielenkiintoiselta nuo kapselit, pitääpä tutustua :) Olen tyrnimehua juonut satunnaisesti. Kaikkea haluttaisi kokeilla xD
 
@minttuni

Ei se mua sinänsä huolestuta, lähinnä ihmetyttää mistä moinen paineen tunne vois johtua, ja toiveet herää tietty kun vuoto on tavanomaista niukempaa yms.. yritän tässä saada itteni tajuaan että en oo raskaana :D
Pillerit oon nyt 3kiertoo sitten jättäny pois ja tulehdus oli toinen kierto lopettamisesta..

@Mäyh ootko testannu ?
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Oho, no onneks kävit uudestaan mittauttamassa! Ootko syönyt millasta annosta rautalisää nyt syksyn jälkeen? Hyvä, että pääset tiputukseen ja toivottavasti sit alkaa tapahtua
Ensin otin sellaista suihketta, kun apteekissa sanottiin, että se imeytyy hyvin. Sit ostin sellaista nestemäistä. Suihkeessa olikin rautaa vain 5mg ja nesteessä 18mg. Olisi pitänyt tajuta ostaa sellaista missä on 100mg.

Muistelen lukeneeni täältä palstalta, että jollain oli kokemusta siitä tiputuksesta. Onnistuiko hyvin? Nousiko arvo? Tuliko jälkeenpäin oireita?
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Terkut taas, muutamaan päivään kun ei käy niin on20 sivua luettavaa :D ootte ihania! Ja voi että miten jännittävää, ihan hurjasti onnea plussanneille.
@Kasikuus aivan älyttömän suuret onnittelut! Nyt kaikki onnenkantamoiset ja muut mahdolliset sinne että pieni pysyy tiukasti turvassa mahassa :) Viivoille vahvistumisia!

Täällä olis keskenmenovuodon alusta laskettuna kp 12. En oo uskaltanut tehdä raskaustestiä, juhannuksen jälkeen olis verikokeet. Täytyy toivoa että kaikki raskausmateriaali olis tullut ulos... ja koskas tässä alkaisi ovista odotella? :)

Täällä Omakannasta lääkärinlausuntoja ja "anteversiofleksio"-sanahirviötä ihmettelin, mutta kyseessä siis ilmeisesti eteenpäin kallistunut kohtu täällä. Kaikkee sitä.

Mä aloitin vuodenvaihteessa uudessa vakkarityössä, nyt olisi kyllä otollinen aika meidän toiselle pienelle tulla. Mutta eihän nää ole itsestä kiinni selkeesti.

Oon vähän pettynyt siihen että viikkonäytölliset raskaustestit näytti keskenmenneessä raskaudessa ihan säntillisesti 1-2, sitten 2-3 ja 3+, mut silti meni kesken. Ei mitkään kotimittaukset siis takaa onnistunutta raskautta, höh. :D Katsotaan, jos sitä vielä joskus plussaa, miten osaa suhtautua raskauteen.

Nyt nautitaan kesästä. :)

Paljon tsemppiä kaikille, kyllä me kaikki perässä tullaan täältä.
 
Ensin otin sellaista suihketta, kun apteekissa sanottiin, että se imeytyy hyvin. Sit ostin sellaista nestemäistä. Suihkeessa olikin rautaa vain 5mg ja nesteessä 18mg. Olisi pitänyt tajuta ostaa sellaista missä on 100mg.

Muistelen lukeneeni täältä palstalta, että jollain oli kokemusta siitä tiputuksesta. Onnistuiko hyvin? Nousiko arvo? Tuliko jälkeenpäin oireita?
Okei! Joo mä hain heti tänään 100mg Obsidania ja sillä nyt eteenpäin (y)
 
Ensin otin sellaista suihketta, kun apteekissa sanottiin, että se imeytyy hyvin. Sit ostin sellaista nestemäistä. Suihkeessa olikin rautaa vain 5mg ja nesteessä 18mg. Olisi pitänyt tajuta ostaa sellaista missä on 100mg.

Muistelen lukeneeni täältä palstalta, että jollain oli kokemusta siitä tiputuksesta. Onnistuiko hyvin? Nousiko arvo? Tuliko jälkeenpäin oireita?
Mä oon saanut kahdesti. Kerran 500 ja kerran 1000. Hyvin meni ja sitähän ne seuraa. Vähän ehkä olin väsynyt n. Viikon tiputuksessa mut sit se pikkuhiljaa alkaa vaikuttaa. Ekalla ei noussut kun en saanut tarpeeksi. Nyt toisella 2v myöhemmin nousi n. 250.
 
Kuulostaa mielenkiintoiselta nuo kapselit, pitääpä tutustua Olen tyrnimehua juonut satunnaisesti. Kaikkea haluttaisi kokeilla xD
Mä oon syönyt näitä ihan omegojen vuoksi, mutta tällaisen huomion tein! :giggle: Menkkoihin ei ole musta vaikuttanut mitenkään runsastuttavasti tms., vaikka limakalvoihin vaikuttaa parantavasti. Aion pitää ruokavaliossa jatkossakin ihan tavaksi asti. (y)

Ollaan nyt monena päivänä peräkkäin puhuttu miehen kanssa tästä haluttomuudesta. Näillä puheilla jäi sellainen olo, että ensi kuussa voisi olla taas enemmän toivoa ilmassa. :love: Kuluttaahan tämä parisuhdetta muutenkin, että halut ei kohtaa ollenkaan tällä hetkellä.
 
Noista ferritiineistä. Se on kumma asia tuolla "kunnallisessa" terveydenhuollossa ettei sitä oteta tosissaan. Ainekaan täällä. Esikoista odottaessa mainitsin neuvolassa kun väsymys ei ottanut laantuakseen ja aina se kuitattiin raskaudella/hyvällä hemoglobiinilla. Kerra sitten ihan nukahdin töissä kokoukseen ja pomo passitti ensimmäiselle vapaalle lääkärille. Aivan ihana nainen joka otti sen tosissaan ja viikkoa myöhemmin olin tiputuksessa, sen jälkeen pääsin onneksi neuvola seurannan piiriin.

Tiedän muutaman muunkin ketä ei ole saanut hoitoa koska tämä ferritiini on nyt niin IN

Kiva lukea muidenkin vauvakuumeilijoiden juttuja. Ei tunne olevansa niin yksin asian kanssa kun ei tästä kovin kylillä huutele. On muita ketä kertoo miettivänsä testin tekemistä heti ovulaation perään vaikka tietää sen olevan nega (kyllä, tein testin dpo6) ja vaikka tietää sen olevan nega silti sitä hieman pettyy. Ja vielä hienompaa on lukea kun pitkään yrittäneet raskautuu, se antaa toivoa kaikille.
 
Miten ratkaisette jos ovistikku on NIIN hilkulla että vois olla tän päivän puolella plussa, mutta ei kuitenkaan 21 aikaan ollut vielä testaisitteko ennen 24 vielä vai menisittekö sen mukaan mikä sit aamulla/aamupäivästä näyttää nimimerkillä laboratoriotutkimukset menossa
Toisaalta siis mulla tulee viiva paljon vahvemmaks vielä siinö kohtaa ku ovis on "käynnissä" tai milloin on kovimmat kivut. Kyllä aika säntillisen tarkasti tulee ovis aina kp15, sinällään ihan kiva juttu :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@minttuni

Ei se mua sinänsä huolestuta, lähinnä ihmetyttää mistä moinen paineen tunne vois johtua, ja toiveet herää tietty kun vuoto on tavanomaista niukempaa yms.. yritän tässä saada itteni tajuaan että en oo raskaana
Pillerit oon nyt 3kiertoo sitten jättäny pois ja tulehdus oli toinen kierto lopettamisesta..
Okei, toivottavasti se paineentunne menis pian ohi! Minulla on ollut joissain kierroissa samaa, aivan kuin en uskoisi menkkoja oikeiksi, liian vähän vuotoa, ei hyytymiä.. Menee ihan sekaisin :D
 
Noista ferritiineistä. Se on kumma asia tuolla "kunnallisessa" terveydenhuollossa ettei sitä oteta tosissaan. Ainekaan täällä. Esikoista odottaessa mainitsin neuvolassa kun väsymys ei ottanut laantuakseen ja aina se kuitattiin raskaudella/hyvällä hemoglobiinilla. Kerra sitten ihan nukahdin töissä kokoukseen ja pomo passitti ensimmäiselle vapaalle lääkärille. Aivan ihana nainen joka otti sen tosissaan ja viikkoa myöhemmin olin tiputuksessa, sen jälkeen pääsin onneksi neuvola seurannan piiriin.

Tiedän muutaman muunkin ketä ei ole saanut hoitoa koska tämä ferritiini on nyt niin IN

Kiva lukea muidenkin vauvakuumeilijoiden juttuja. Ei tunne olevansa niin yksin asian kanssa kun ei tästä kovin kylillä huutele. On muita ketä kertoo miettivänsä testin tekemistä heti ovulaation perään vaikka tietää sen olevan nega (kyllä, tein testin dpo6) ja vaikka tietää sen olevan nega silti sitä hieman pettyy. Ja vielä hienompaa on lukea kun pitkään yrittäneet raskautuu, se antaa toivoa kaikille.
Ahaha. Mä tänään testasin dpo 7 ja yllättäen oli negatiivinen :D
Mutta aamulla uutta testiä kunnes menkat alkaa tiistaina tai keskiviikkona :p
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Okei, toivottavasti se paineentunne menis pian ohi! Minulla on ollut joissain kierroissa samaa, aivan kuin en uskoisi menkkoja oikeiksi, liian vähän vuotoa, ei hyytymiä.. Menee ihan sekaisin
Siis mulla oli toi paineentunne kohdussa nyt viime viikonloppuna! Menkat loppu torstaina ja ovis tänään. Ihmettelin, että mitä ihmettä se on:eek: Ja mullahan oli kans ne oudot menkat ja sit kans mietin, et voisko nyt niistä huolimatta olla raskausoire..:rolleyes: Ja sit ahdisti, kun perjantaina otin alkoholia enemmän kun aikoihin, et jos olisinkin. Mutta nyt kyllä niin selkeät ovisoireet, et eiköhän se ollut jotain muuta! Rupesin miettii jo jotain kohtutulehdusta tai sisäsynnyti tulehdusta, mutta eipä mitään muuta oiretta ollut ja kesti sen 2 päivää.

Ja ferritiinistä vielä! Itehän en ees lääkäreiltä oo kysellyt. Varasin puhti.fi kautta ilman lähetettä ne tutkimukset ja kävin ottaa ja nyt hain ite rautaa:D Oon syönyt ennenkin tota rautaa, kun on määrätty alhaiseen hemoglobiinin.
 

Yhteistyössä