Toiveissa vauva 2021

Hei! Mä huutelen täältä taustailemasta kun tarttis vähän neuvoja.

Mulla on siis alotettu letrot viime syksynä ja silloisen ohjeen mukaan otin niitä puoli vuotta ja mentiin uudelleen lääkärille huhtikuussa. Silloin alotettiin letrojen rinnalle metut. Tekstissä lukee "aloitetaan metut ja myöhemmin tehdään lähete miehelle siemennesteanalyysiin ja naiselle tuba nestetäyttö ultraääni(?)." Tarkottaako toi aukiolotutkimusta (tästä oli puhe jo viime syksynä kun letrot alotettiin).

Nyt oon syönyt metuja siis kohta kaks kiertoa, mut mietin, et kannattaisko jo alkaa kyselemään et haluttais noi tutkimukset jo tehdä vai onko liian aikaista alkaa kyselemään? Ei ollut sen kummemmin mistään aikataulusta lääkärin kans puhetta. Mut ei jaksais aina vaan ootellakkaan..

Yritystä takana yli 3 vuotta, mä oon jo kohta 33 vuotias, mies 32v. Perus labrat ym. on mulle tehty, miestä ei oo tutkittu mitenkään.

Mielipiteitä?
Heippa! Vasta kävin munanjohtimien/munatorvien aukiolotutkimuksen. Tuba on munatorvi ja siinä laitetan nestettä, jonka liikkumista seurataan ultralla. Joten uskoisin, että kyse munatorvien aukkarista. Minä ottaisin yhteyttä samantien ja pyytäisin, että tutkimuksia jatketaan.

Me olemme yksityisellä ja syyskuusta alkaen tutkittu. Olen ymmärtänyt, että siemennesteanalyysi on aina itse kustannettava, en tiedä pitääkö paikkansa. Otetaanko vain yksityisellä vai myös julkisella? Onkohan paikkakuntakohtaisia eroja?
 
Heippa! Vasta kävin munanjohtimien/munatorvien aukiolotutkimuksen. Tuba on munatorvi ja siinä laitetan nestettä, jonka liikkumista seurataan ultralla. Joten uskoisin, että kyse munatorvien aukkarista. Minä ottaisin yhteyttä samantien ja pyytäisin, että tutkimuksia jatketaan.

Me olemme yksityisellä ja syyskuusta alkaen tutkittu. Olen ymmärtänyt, että siemennesteanalyysi on aina itse kustannettava, en tiedä pitääkö paikkansa. Otetaanko vain yksityisellä vai myös julkisella? Onkohan paikkakuntakohtaisia eroja?
Huomenta. Meillä meni juurikin niin että siemennesteanalyysi oli itse kustannettava (julkisella hoidoissa), koska ostavat toimenpidepalvelut yksityiseltä. Tais olla jotai 80-90 euron väliin analyysin hinta. Että ei mun mielestä mikään paha :)

Muutoin mitä ollaan vierailtu inssissä yksityisellä julkisen lähetteellä on toimenpiteen laskutus julkisen puolelta eli se normi polimaksu.
 
Jänniä uutisia täällä, onnea plussanneille ja tsemppiä muille :)
Itse olen lueskellut taustalla mutta en ole oikein saanut kommentoitua mitään järkevää. Nyt alkaa olla ovis takana ja nyt jotenkin tosi positiivisilla mielin - ainakin tallettelut taisi osua ok kohdalleen. Ostin tosin kuukupin ja toivon, ettei sitä pääsisi ehkä käyttämään :D

Töistä oli aikaisemmin puhetta, mä oon ollu vuosikausia samassa työpaikassa, siellä esimies suhtautu tosi hyvin edelliseen raskauteen. Muutenkin ollut kannustava tämän perhe-elämän ja työn yhteensovittamisessa. Tuossa alkuvuodesta jopa kehotti mua hakemaan ylempään amkkiin ja puhui siitä, kun itse pienten lasten vanhempana itsekin suoritti opintoja ja teki töitä samalla. Ja jotenkin sain hänen puheista ymmärryksen, että ei hänelle vauvauutiset muutenkaan yllätyksenä tulisi.

Varsinaisesti tämä ei ole mun haaveiden työpaikka mutta oon vaan jämähtänyt sinne. Tuntuu jotenkin isolta harppaukselta tuntemattomaan työpaikan vaihto. Ja toisaalta on kiva, kun on vakkarityöpaikka niin voi "rauhallisin" mielin palata sitten samaan työpaikkaan äippäloman jälkeen. Kattelen kyllä jatkuvasti uusia työpaikkoja mutta sitten aina jään ajattelemaan, että entäs jos vaihdan ja sitten tulen heti raskaaksi ja sitten pitää olla jotenkin anteeksipyydellä sitä raskautta. Vaikka kyllähän kaikki työnantajat, jotka palkkaavat 20-40-vuotiaita naisia niin tietävät ottavansa riskin siinä, että tuohan saattaa raskautua ja jäädä pois töistä
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! Tässä nyt menty muutama päivä ihan kuplassa, kun ei meinaa millään uskoa että testi tosiaan näyttää plussaa. Lauantaina testasin ekan kerran, maanantaina seuraavan ja viimisen testin uitin vielä tänään ja kyllähän se siitä vahvistuu ❤ Taidan varovaisesti siirtyä kokonaan tuonne Helmikuisiin, mutta haluan vielä KIITTÄÄ TEITÄ KAIKKIA! Vaikka en tunne teitä, on ollut ihana kulkea tämä matka ja jakaa ajatukset teidän kanssa, kiitoskiitoskiitos❤ Käyn varmasti välillä lukemassa silloin tällöin, ja toivon että mahdollisimman moni siirtyisi vielä mun kanssa helmikuisiin.
Paljon tsemppiä teille kaikille, toivon sydämeni pohjasta, että teille kaikille tulis plussa mahdollisimman pian ❤ IHANAA KESÄÄ TEILLE KAIKILLE :love:

Eli Enerisa3 voi laittaa plussanneisiin ja poistaa kiertolistalta :)
 
Huomenta. Meillä meni juurikin niin että siemennesteanalyysi oli itse kustannettava (julkisella hoidoissa), koska ostavat toimenpidepalvelut yksityiseltä. Tais olla jotai 80-90 euron väliin analyysin hinta. Että ei mun mielestä mikään paha

Muutoin mitä ollaan vierailtu inssissä yksityisellä julkisen lähetteellä on toimenpiteen laskutus julkisen puolelta eli se normi polimaksu.
Meillä kans maksanut jotain 80e, eka kerralla oli kylläkin edullisempi, en muista miksi :D
 
VAUVA 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

11.6.2020

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
+Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
+Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Hopeanuoli, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä ★


Rimaleli.......................kp 63/30
Wanti......................kp 51/34-48
Shibali..............................kp 44/24-30
Millimetrii...................kp 43/27-29
Eliana...............................kp 37/31-38
Haaveilija93....................kp 31/?
Hannaah................................kp 29/?
Äitimamino................kp 28/27-28
Kasikuus........................kp 27/27-28
Lillanna.............................kp 26/28-42
Tiukuliina89....................kp 25/30
Mariija_.......................kp 24/32-43
Vindy.............................kp 24/29-33
lulube..............................kp 23/29
Futurmama..................kp 23/29-34
Brunet82....................kp 23/26-28
Minttuni...........................kp 22/25
Puolu.......................kp 22/30-32
Hipposka......................kp 20/29-32
Ananas90.....................kp 20/25-26
bellaella22050909..........kp 20/23
Napsunen.....................kp 20/35-45
Titi-Love....................kp 20/28-30
Persikka123.....................kp 20/32-35
helmikorvakoru......kp 17/27-28
Kirjoh89.....................kp 16/28
Minouche...................... kp 15/23
3milia............................kp 15/25-28
Jjenn...............................kp 15/29-33
Mirella92....................kp 14/28
Keisarinna85..............kp 14/24-27
Piipaa93....................kp 13/27-28
Iinesankka82............kp 12/?
Melissa86.....................kp 12/30-36
Zennuli..........................kp 10/25-28
Lovecoco.....................kp 10/30
Mimmi92..................kp 7/26-30
Tiukuna......................kp 7/29-31
Mysteerio......................kp 3/30
Töppönen_....................kp 3/26
LaTila...................................kp 3/27
Alinna86.........................kp 3/28
Sinisilmät.........................kp 3/28-29
Mamtobe............................kp 2/28
Eeva650.........................kp 1/28-42

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Ananas90.........................dpo 7
Minttuni...............................dpo 7
Persikka123......................dpo 6
Puolu......................................dpo 5
Lulube...................................dpo 5
Titi-Love..............................dpo 4
Kirjoh89...............................dpo 3
Hipposka.............................dpo 0
3milia......................................dpo 0
Jjen...........................................dpo -1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Eihän siitä eilisestä taas mitään tullut. Todella harmillista, mutta josko yksi terhakka simppa tuolla vielä olis valmiina toimimaan lauantain jäljiltä. Eihän tässä muu auta kuin toivoa.
Toivotaan parasta :love:(y)

Edit. Voisin tulla piinailijoihin! :X3: Luulen, että tänään dpo0 tai huomiselle dpo1 :) Nyt ainakin selvästi se tuttu oikean munasarjan kohdalla.
 
ehkä se oli sitten kemiallinen? Jos kerta aikasemmin oli nega. Ainakin teillä selvästi hedelmöittyminen pääsee tapahtuun! monesko km sulla oli?
mulla oli ensimmäinen km se toukokuulla. 5 lasta on jo aiemmin ja ennen ei yhtään keskenmenoja. Voi olla, ettei kohtu vain nyt ole vielä valmis uuteen raskauteen, kun km tapahtui tasan 4 viikkoa sitten. Ainakin selvästi ensin tuo viiva lähti tummumaan eiliseen asti ja tänään kun on joko kp3 tai 2 niin viiva on alkanut haalistua.
 
Ostin myös herkän rfsu puikon kun vein äsken lapset hoitoon ja siihen tuli aika selkeä viiva vielä. Samalla dippasin pc liuskan ja siihenkin todella haalea viiva tuli, mutta en saanut ehkä kuviin. testailen vielä ensi viikolla että varmasti on viivat haalistunut kokonaan. Vuoto ainakin on kuitenkin eilenkin ollut jo kunnon vuotoa. Jostain syystä vain ilta oli sen osalta rauhallisempaa.

tässä vielä se puikko ja pc myös joskin vaikea oli sen viivaa saada näkyviin kuvaan. Livenä se näkyi kääntelemättä.



Mutta ei kun nokka kohti uutta kiertoa. Minut vois siis poistaa myös dpo listalta.
 
Kattelin Flo:ta ja pohdin, että koska osa kesälomasta osuu tälle kierrolle, taidan jättää oviksen tikuttelun väliin ja mennä pelkkien lämpöjen mittailulla. Paitsi jos lähdetään jossain käymään, saatan unohtaa mittarin kotiin. Ei tämä konkurssi tästä pahene, jos kuukauden yrittää stressata vähemmän.

Hassua kyllä, ettei tissit ole vieläkään kipeät. Eka kerta vuosiin.
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
USKOMATONTA! AIVAN USKOMATONTA! Eilen tosiaan tein näihin samoihin aikoihin täysin blankon OS-liuskan ja digin (ei värin väriä siinäkään), mutta nyt liuskaan tuli hento väri ja digiin pamahti HYMYNAAMA ja tasavahvat viivat. :eek: Meidän lauantaisista (vai oliko se sunnuntaina?) hommailuista ei kyllä ole varmaan enää mihinkään, joten täytyy tänään vielä kokeilla, jos mies syttyisi. :rolleyes: Mulle saa huomiselle päivittää kuitenkin dpo 0. Mun keho on joku pikaovuloija, kun ei anna kyllä mitään varoitusmerkkejä tästä.
Oijoi, tää antaa toivoa mullekin! Esikoisesta testasin apteekin testeillä ja ne näytti jatkuvasti jonkinasteista viivaa ja vaan kertaalleen selkeetä plussaa (tämä viiva on nyt reilu 2v). Nyt oon testannu noilla one stepeillä ja ne on vaan täysin valkoisia. Jospa mullakin sit pärähtäis jossain vaiheessa yllättäen se vahva viiva
 
Ostin myös herkän rfsu puikon kun vein äsken lapset hoitoon ja siihen tuli aika selkeä viiva vielä. Samalla dippasin pc liuskan ja siihenkin todella haalea viiva tuli, mutta en saanut ehkä kuviin. testailen vielä ensi viikolla että varmasti on viivat haalistunut kokonaan. Vuoto ainakin on kuitenkin eilenkin ollut jo kunnon vuotoa. Jostain syystä vain ilta oli sen osalta rauhallisempaa.

tässä vielä se puikko ja pc myös joskin vaikea oli sen viivaa saada näkyviin kuvaan. Livenä se näkyi kääntelemättä.



Mutta ei kun nokka kohti uutta kiertoa. Minut vois siis poistaa myös dpo listalta.
Minullahan tuli myös heti km jälkeisestä kierrosta kemiallinen. Ajattelin myös ettei kohtu silloin ollut vielä valmis rankan lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen.
 
Tulipas ferritiinin tulokset nopeasti ja onneksi tuli. Se oli nimittäin noussut vain yhdellä eli oli nyt 25! Lääkäri soitteli heti, kun jätin soittopyynnön ja varattiin aika rautatiputukseen. Kävi ilmi, että olin ottanut ihan liian vähärautaista lisää. Felicitaksen mittauksissa syksyllä alhainen rauta-arvo tuli ilmi, mut se lääkäri ei ohjeistanut ollenkaan, että mitä lisää pitää ottaa...mä sit tyhmänä oon ottanut jotain liian laimeaa. Kyllä ärsyttää!!

Puoliso oli sitä mieltä, että nyt vaan tiputukseen maksaa mitä maksaa. Sen pitäis nostaa noi arvot heti. Ärsyttää, kun tuntuu siltä, että ollaan kolmen inssin rahat heitetty kaivoon. Toisaalta tuntuu hyvältä, että tästä lähtien asia tulee kuntoon ja mahdollisuudet raskautumiseen kasvaa.

Tämmöinen tilitys tänään :)
 
Täällä ollaan vielä hämmentyneempiä, kun eilen.
Joko mulla on viivalasit päässä tai sitten aamupissasta ilmesty haaleista haalein viiva testiajalla.

Tänään tissit edelleen tosi turvonneet ja nyt nännit tosi kipeet, jos koskee..
Ei auta kun huomenna tai ylihuomenna testata uusiks niin selviää, että onko siellä oikeesti jotain vai näänkö näkyjä tai onko tuo vaan viivan paikka..

Tää on niin jännittävää, kun ennen ei oo tullu mitään tohon apteekin testiin ja nyt kahtena päivänä oon näkevinäni jotain.. Mut niin haalee, ettei oo varma onko värii..
 
Täällä ollaan vielä hämmentyneempiä, kun eilen.
Joko mulla on viivalasit päässä tai sitten aamupissasta ilmesty haaleista haalein viiva testiajalla.

Tänään tissit edelleen tosi turvonneet ja nyt nännit tosi kipeet, jos koskee..
Ei auta kun huomenna tai ylihuomenna testata uusiks niin selviää, että onko siellä oikeesti jotain vai näänkö näkyjä tai onko tuo vaan viivan paikka..

Tää on niin jännittävää, kun ennen ei oo tullu mitään tohon apteekin testiin ja nyt kahtena päivänä oon näkevinäni jotain.. Mut niin haalee, ettei oo varma onko värii..
Onko kuvaa? ❤❤ :D
 
Tässä muutama.
Näättekö te jotain?
Tosi vaikee saada kuvaan näkyyn, vaikka livenä näky aika selkeesti tosi haalee viiva..




Nyt kun katon kuvia nii en nää juuri mitään ehkä mulla on vaan viivalasit
Kyllä mä nään haamun. :love: onko siinä väriä kun livenä katot? En ite saa selvää. Mutta toivottavasti vahvistuu!! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Helmipupu
Tulipas ferritiinin tulokset nopeasti ja onneksi tuli. Se oli nimittäin noussut vain yhdellä eli oli nyt 25! Lääkäri soitteli heti, kun jätin soittopyynnön ja varattiin aika rautatiputukseen. Kävi ilmi, että olin ottanut ihan liian vähärautaista lisää. Felicitaksen mittauksissa syksyllä alhainen rauta-arvo tuli ilmi, mut se lääkäri ei ohjeistanut ollenkaan, että mitä lisää pitää ottaa...mä sit tyhmänä oon ottanut jotain liian laimeaa. Kyllä ärsyttää!!

Puoliso oli sitä mieltä, että nyt vaan tiputukseen maksaa mitä maksaa. Sen pitäis nostaa noi arvot heti. Ärsyttää, kun tuntuu siltä, että ollaan kolmen inssin rahat heitetty kaivoon. Toisaalta tuntuu hyvältä, että tästä lähtien asia tulee kuntoon ja mahdollisuudet raskautumiseen kasvaa.

Tämmöinen tilitys tänään
Oho, no onneks kävit uudestaan mittauttamassa!:eek: Ootko syönyt millasta annosta rautalisää nyt syksyn jälkeen? Hyvä, että pääset tiputukseen ja toivottavasti sit alkaa tapahtua❤ :X3:
 
Tässä vielä kaks kuvaa.



@Shibali No livenä ihan ku olisi vähän väriä mut en oo varma, että kuvittelenko

Rfsun herkässä ei sit taas ollu mitää nii siks mietin et oisko toi vaan viivan paikka.. Toi on apteekin herkkä.
Kyllä noissa näkyy ihan selvästi haamu!:love: Alkaispa se siitä vahvistua, oireetkin lupaavia:X3:
 
  • Rakkaus
Reactions: Helmipupu

Yhteistyössä